Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinkku maksaa ravintolassa enemmän? Mun logiikka pettää.

Vierailija
10.09.2016 |

Jo ravintolassa saa tilata alkupaljoa kappaleittain 7e/kpl tai sitten ottaa seitsemän erilaisen alkupalan lajitelman kahdelle 25 eurolla (liian iso syötäväksi yksin), niin miksi yksin syövä ei voi saada puolikasta lajitelmaa 12,5e, vaan jos haluaa myös maistaa seitsemää erilaista alkupalaa, joutuu maksamaan 7x7=49e? Niin, tai sitten tosiaan ottamaan sen 25 euron liian ison setin kahdelle.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se alkupalasetti tuskin on liian iso yksinkään syötäväksi.

Vierailija
2/24 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naimisissakin oleva joutuu, jos puoliso on just työmatkalla, tai ei tykkää siitä ravintolasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko oikeasti että ravintola ryhtyy määrittelemään kuinka monta kukakin syö?

En minä ainakaan. 

Siinä on vaihtoehdot sekä vähän haluavalle että paljon haluavalle, joten niistä vaan valitsemaan.

Jokainen saa hinnoitella tuotteensa niin kuin haluaa. 

Sitten voitaisiin tästä ja reiluudesta keskustella, jos sinkuille kieltäydyttäisiin myymästä kahdelle olevaa annosta.

Vierailija
4/24 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et jaksa syödä sitä seitsemää alkupalaa yksin, niin miksi tilaisit ne 7 sitten erikseen yksin?

Vierailija
5/24 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi satsi kerralla valmistuu halvemmalla kuin kaksi pienempää eri aikaan. Kahden hengen pöytä ei tarvitse kahta tarjoilijaa. Sinkku varaa kuitenkin kokonaisen pöydän. jne.

Hinta muodostuu monesta muustakin asiasta kuin pelkistä raaka-aineista.

Vierailija
6/24 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se. Se on tehty kahdelle. Tai voin mä sen syödä, mutta sitten en jaksa pääruokaa.

Vierailija
7/24 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isompi satsi kerralla valmistuu halvemmalla kuin kaksi pienempää eri aikaan. Kahden hengen pöytä ei tarvitse kahta tarjoilijaa. Sinkku varaa kuitenkin kokonaisen pöydän. jne.

Mä olen ollut onneksi niin kohtelias sinkku, että olen mennyt syömään pääasiassa pariskuntien kanssa yhdessä. En siis  vie omaa pöytää yksin. Sehän nyt olis ihan pöyristyttävää.

Vierailija
8/24 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos et jaksa syödä sitä seitsemää alkupalaa yksin, niin miksi tilaisit ne 7 sitten erikseen yksin?

No en jaksakaan. Enkä syökään. Mutta olis kiva maistella pieniä settejä erilaisia. Eipä siinä tarttis kuin laittaa lautaselle kahden suupalan sijaan yksi, ja voilà, kahden hengen 25 euroa maksavasta alkupalavalikoimasta olisi tullut yhden hengen valikoima!

Vierailija
9/24 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut eihän tässä oo mitään tekemistä parisuhdestatuksen kanssa vaan sen mitä ihminen päättää ravintolassa tilata. Ihme oletuksia, että sinkut on aina yksin ja pariskunnat lonkasta yhteen hitsattuja.

Vierailija
10/24 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut eihän tässä oo mitään tekemistä parisuhdestatuksen kanssa vaan sen mitä ihminen päättää ravintolassa tilata. Ihme oletuksia, että sinkut on aina yksin ja pariskunnat lonkasta yhteen hitsattuja.

No näin on. Sinkuille sattuu varmaan keskimäärin näitä enemmän ja toistuvasti, mutta tottakai koskee muitakin.

Vierailija
11/24 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en jaksakaan. Enkä syökään. Mutta olis kiva maistella pieniä settejä erilaisia. Eipä siinä tarttis kuin laittaa lautaselle kahden suupalan sijaan yksi, ja voilà, kahden hengen 25 euroa maksavasta alkupalavalikoimasta olisi tullut yhden hengen valikoima!

No siihen hintaan kun vaikuttaa ne kulutkin. Josta jo mainittiinkin.

Vierailija
12/24 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut onneksi niin kohtelias sinkku, että olen mennyt syömään pääasiassa pariskuntien kanssa yhdessä. En siis  vie omaa pöytää yksin. Sehän nyt olis ihan pöyristyttävää.

On eroa siinä onko kohtelias vai pitääkö itseään tiskirätin arvoisena.

Vierailija
13/24 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psst ravintolassa voi käydä myös kaverin, naapurin, kolleegan, sukulaisen tai vaikka kenen kanssa! Silloin on mahdollista jakaa annoksia vaikkei olisi edes NAIMISISSA ooh

Vierailija
14/24 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkö käyt syömässä, eikö sulla ole kavereita =(

Vierailija
15/24 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ei ole koskaan ravintolassa tarjoilijan toimesta udeltu parisuhdestatusta. Olen parisuhteessa, mutta käyn joskus ihan yksinäni ravintolassa syömässä, toivottavasti eivät ole laskuttaneet sinkkuhinnastolla, vaan ovat ymmärtäneet, että kaltaiseni neito on tietysti parisuhteessa.

Vierailija
16/24 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se. Se on tehty kahdelle. Tai voin mä sen syödä, mutta sitten en jaksa pääruokaa.

Entäs sitten, jos se on tehty kahdelle? Kyseessä on kuitenkin alkupala, eikä kahden hengen pääruoka-annos, mikä tarkoittaa sitä, että annoskoko on paljon pienempi muutenkin. Ja jos annos on iso, niin sitä voi kompensoida ottamalla pääruuaksi jotain kevyempää, kuten kasvisannoksen tai keiton.

Vierailija
17/24 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole käsiä vai miksi tarvitset jonkun syöttämään?

Vierailija
18/24 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavia sinkkustereotypioita ja jopa -vihamielisyyttä tulee esiin tässä keskustelussa: Sulla ei ole kavereita, syötkö reppana yksin, parisuhteessa oleville elämä on yhtä kallista kuin sinkuille, et voi itse valita mitä haluat syödä, etkö ymmärrä, että olet hankala, kun varaat kokonaisen pöydän, tulet kalliiksi ravintolalle.

Vierailija
19/24 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole käsiä vai miksi tarvitset jonkun syöttämään?

Yleensä käyn syömässä kavereiden kanssa. Joskus käyn myös yksin, jos haluan. Ei pelota. Ap

Vierailija
20/24 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole sinkkujen syrjinnästä, vaan sinun naurettavan pienestä ruokahalustasi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä