Parasta ruokaa, mitä olet viime aikoina maistanut?
Itse sain kaverin luona ihan hullyn hyvää kikherne-pinaatti-kukkakaalicurrya. Pitää kai pyytää resepti :)
Mitä ihanaa olet itse viime aikoina syönyt/juonut? Suolaista, makeaa, ruokaa, pikkupurtavaa...
Kommentit (36)
Pari viikkoa sitten Oulussa appiukon luona kylässä, se tekee aivan taivaallista rössypottua.
Asun ulkomailla (Aasiassa) ja vaikka täkäläinen ruoka on hyvää, tuskailen välillä sen asian kanssa, kuinka teen meille perinteisiä länkkäriruokia.
Olin kylässä suomalaisen perheen luona ja söin maailman parasta naudanlihakastiketta. Siinä oli paaaljon ainesosia, mm. suklaata, reseptin pyytäminen todennäköisesti turhaa, koska valmistustapa varmasti sen ruoan teki. Mutta se oli taivaallista. Perheen isä on ollut Suomessa erittäin hyvässä ravintolassa kokkina, joten eipä ihme.
Mutta tämä oli parasta pitkästä aikaa, lajissaan todennäköisesti ikinä, ellei mummin stroganoffia lasketa.
Minäkin haistan vegaanituputuksen aloituksesta :)
Suklaiset aquafaba-marengit, ihanan sitkeitä ja samalla rapeita :)
Tein eilen uunilohta ja keitettyjä perunoita, mausteena suolaa, äidin kasvattamaa tilliä ja nokare voita. Parempaa ei voi olla. Samaa on luvassa tänään.
Itse tekemää punakaalilaatikkoa, namnam. Sisältää myös naudanjauhelihaa ja juustoa.
Tein lihakeiton, mausteeksi muiden joukkoon muutamat suppikset 😊 tuli lämmin syksyolo.
Itse tehtyä borssikeittoa ja smetanaa! Jokasyksyistä herkkuani.
Tein intialaisittain maustettua omenachutneyta. Sairaan hyvää!
Vege (ei vegaaani)-einestuputusta: pirkka-kasvispihvit ja uunivalmis kerma-bataattijuures-pussi pakastealtaasta. Yllätysherkku kun meinasin vain päästä helpolla.
Tultiin lasten kanssa harrastuksista ja mies oli sillä aikaa tehnyt nakkisoppaa, oli niin nälkä ja jotenkin oli onnistunut täydellisesti :P tänään lämmityksenä samaa..namnam
Hirven sisäfilepihvit tattikastikkeella ja valkosipulilohkoperunoilla.
Eilen tekemääni kasvis-nuudeliwokkia. Äärimmäisen helppo ja nopea mutta onnistui tosi hyvin.
:D Ilmeisesti kasvisruoista pitäminen on joidenkin mielestä vegaanituputusta. Oletteko sitä koulukuntaa, että syötte pupunruokaa sitten kun pupu ajaa teidän polkupyörällänne?
Nepalilaista kanaa tulisessa inkivääri-sipulikastikkeessa ja basmatiriisiä. Ja raitaa ja naania myös.
Aviomies teki egyptiläistä lammaspataa ja sellasta perunamuusin tapaista. Aivan tajuttoman hyvää!
Työpaikan ruokalan jauhemaksapihvit sipulin, kermakastikkeen, pottumuusin ja puolukan kanssa.