Jaakko Kolmonen kuollut, kuka oli?
Huomasin iltalehden sivuilla ison uutisen että Jaakko Kolmonen on kuollut. Minulle tuon niminen henkilö ei sano yhtään mitään. Ilmeisesti tehnyt jotain kokkiohjelmaa.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voinut pienenä millään uskoa, että jonkun sukunimi oikeasti voisi olla Kolmonen.
En mäkään sitä tajunnut. Oli Pikkukakkonen ja Kokkikolmonen. En ajatellut sen kolmosen olevan mikään nimi (enkä myöskään tajunnut että se kakkonen liityi kanavaan).
Mä oon tienny aina, että Pikku Kakkosen nimi tulee siitä, että sitä esitetään kakkosella.
patakakkonen kokki kolmonen, alkutunnari jäänyt mieleen
Kolmosen kuoleman myötä pieni (karjalanpiirakan)murunen lapsuutta meni myös.
Mä olen syntynyt 80-luvulla ja Kolmonen on hyvinkin tuttu henkilö, ja livenäkin hänet nähnyt kokkailemassa -90luvulla jossain tapahtumassa, siltikin tajusin nyt vasta että tuleeko tämän mukaan se sanonta että joku on kokkikolmonen! ? :D
Eikös Jaakko Kolmonen esiintynyt Putouksessa? Ja Kingissä. Se oli tosi hauska.
Ei uskoisi että on kuollut, näytti niin nuorelta.
Olin todella yllättynyt kun luin hänen olleen vasta 75-vuotias, luulin hänen olevan jo lähemmäs 90v.
Anyways, rest in peace.
Jos ei tiedä, kuka oli, on tosi nuori. Se ainoa oikea julkkiskokki. Muut on ihan B-sarjaa.
Minä tapasin Kolmosen muutaman kerran nuorempana työn merkeissä. Keskustelimme pitkään. Erittäin mukava ja hyväkäytöksinen mies, joka kohteli kaikkia kauniisti. En usko, että kenelläkään on hänestä negatiivisia kokemuksia. Ikävä, että hän ei saanut elää pidempään. Kun ihmisten rahat ovat entistä tiukemmilla, olisi Kolmosen opeilla käyttöä.
Miksi Vanamo tiputettiin pois ohjelmasta?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Ykkönen käytössä oleva sukunimi?
Ei ole.
Kummalla tästä kokkiparista oli puujalka? Kolmosella itsellään? Missähän jalkansa menetti.
Mä en pienenä tykänny Patakakkosen tunnusmusiikista, kun se kuulosti niin surulliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voinut pienenä millään uskoa, että jonkun sukunimi oikeasti voisi olla Kolmonen.
En mäkään sitä tajunnut. Oli Pikkukakkonen ja Kokkikolmonen. En ajatellut sen kolmosen olevan mikään nimi (enkä myöskään tajunnut että se kakkonen liityi kanavaan).
Mä oon tienny aina, että Pikku Kakkosen nimi tulee siitä, että sitä esitetään kakkosella.
Vau, ablodit sinulle! Olet tosi älykäs.
Ilmeisesti ainakin älykkäämpi kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Mee teini pois!
Mä oon ainakin 19 ja muistan elävästi kokki kolmosen lapsuudestani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee teini pois!
Mä oon ainakin 19 ja muistan elävästi kokki kolmosen lapsuudestani.
Ainakin 19?
Aikoinaan Jaakko Kolmonen kaveri kokkinsa Veijo Vanamon kanssa piti lapsille syntymäpäivä juhlat.
Mehuna oli puolukkamehua ilman sokeria. Pizzana ruisleipä pala missä tomaattia ja juustoa. Sipsien sijasta oli kuivattua ruisleipää ja lanttua, naurista. Kakkuna oli pieni vohveli missä sitten oli mansikkahilloa sekä kermavaahtoa... No näissä oli sitten sokeria ihan vähän vaan...
Oli lasten ilmeet aika pettyneitä. Kokit siinä laskivat kaloreita ja siitä paasasivat miten sokeri pilaa hampaat.
Mutt hyvänen aika syntymäpäivät!
Nightwish-yhtyeen todellisina suuruuden vuosina, kun nuoruudenystävät olivat vielä oikeasti ystäviä tapahtui seuraavaa:
kesken ison keikan kappaleen, bändin kosketinsoittaja Tuomas Holopainen alkaa yht'äkkiä soittamaan koskettimillaan Patakakkosen tunnusmelodiaa. Laulaja Tarja Turunen hämmästyy niin, että alkaa ensin sekoilemaan täysin sanoissa ja sen jälkeen pelkästään nauramaan täyteen ääneen. Myös yleisö on vähintäänkin hämmästynyt ja huvittunut : )
Jaakko Kolmonen on legenda ja osa suomalaista tv-historiaa. Ai mut sori, liian pitkäveteistä kaikki historia nykyteineille.