Meinasin kuolla putkaan. Porvoon poliisilaitoksella (oikeasti, Porvoossa, ei provo)
Oltiin vähän happened saa juhlittu synttäreitäni mieheni kanssa kun tilanne kärjistyi jostain ryhmästä syystä ja mies tiputti minut sängystä lattialle, pääni osui yöpöytään ja tämän jälkeen mies vielä potkaisi kun olin lattialla. Säikähdin niin paljon, että soitin poliisille.
Poliisi tuli ja sanoi, ettei minun ole hyvä viettää yötäni nyt täällä kotona, koska sanoin nauttineeni alkoholia he päättivät viedä minut putkaan. Näkivät vamman poskessani. Sanoivat, että eiköhän onnistu lakanoitu putka. Mutta ei se sitten onnistunutkaan, uskomaton sadisti tai muuten vaan päästään kipeä poliisi armeijatyylisesti käski putken patjalle ja olemaan hiljaa. Minulla on diabetes josta mainitsin ja tunsin verensokerin laskeneen tosi alas keskellä yötä, oli kylmä muutenkin maata lattialla muovipatjalla ilman peittoa, mutta hypoglykemia tuntui niin pahalta, että pelkäsin kuolevani.
Koitin koputtaa ovea, itkien huutaa, että minulla on hätä, mutta kuulin vain poliisien naureskelua ja juttelua. Kerran yksi avasi minkä lie kurkistusluukun ja sanoi "hiljaa, täällä koittaa ihmiset nukkua" ja bäng kiinni.
Koitin huutaa aivan täysiä, että mulla on diabetes ja tunnen verensokerin olevan ihan v*tuillaan, tarvitsen mittarin ja jotain sokeria nyt heti!! Ei mitään reaktiota. Lopulta vaan nukahdin.
Aamulla kun sain tavaran verensokeri oli mitattuna 1,4. Juoksin vaan aamukuudelta suoraan lähimmälle huoltoasemalle kädet täristen ja sekavana ostamaan sokerilimsaa, jonka join alas ja kävin huoltsikan vessan lattialle makaamaan.
Pelottava kokemus. En tajua, miten epäinhimillisiä hulluja pääsee poliiseiksi!
Kommentit (100)
Joo no en sentään nyt ole humalassa, vaikka eka lause siltä vaikuttaakin. Eli siis juhlittiin vähän ihan kotosalla ja tyhmästä syystä tuli riitaa, jostain pienestä.
-ap
Jos poliisi puuttuu asiaan, niin se ei ole "vähän juhlimista" vaan isosti kännisekoilua.
WT:t ansaitsevatkin kuolla putkaan. Se on yhteiskunnalle voittoa vaan.
Sä jätät nyt oman osas kertomatta. Ei poliisi vie uhria putkaan, se on varma. Sä olet riehunut ja hillunut kuin pieni porsas, sen takia miekkahotelli kutsui.
Provo, 0/5
Ensinnäkin, kyllä diabetes otetaan huomioon. Toisekseen diabeetikkojen ei pidä käyttää alkoholia, koska se laskee sokereita liikaa. Kolmanneksi, siinä ajassa mitä muka olit putkassa, olisit joutunut koomaan, etkä tosiaan olisi pystynyt edes kävelemään sinne huoltsikalle. Neljänneksi, kotoa ei viedä humalaista uhria putkaan, vaan pahoinpitelijä. Humalainen uhri joko sairaalaan tai jätetään kotiin, jos kunto sallii.
Vierailija kirjoitti:
Tuota.... miksei miestä viety putkaan? Tai molempia, jos molemmat rähinöitte?
Koska minä olin kuulemma se joka tarvitsi "suojelua". Miehen asunto. En mä vaan tiedä? Poliisit sanoi, että kannattaa varmaan tehdä rikosilmoitus, ei hyvältä näytä.
Miten putkissa ei voi olla jotain hätänappia tms?? Ihan sairasta heikoilla yöllä kylmänhikeä, kukaan ei avaa eikä edes tule kysymään mikä hätänä. Se kuolemanpelko oli niin todellinen, että en koskaan (edes silloin kun meinasin hukkua jäihin!) ole pelännyt ja ollut niin epätoivoinen kuin tuona yönä.
-ap
Hyvä tarina. Mulla on joskus ollut sokerit 3,2 ja en kyllä olis pystynyt juokseen minnekkään.
No emmepä olisi jääneet örvelöä kaipaamaan.
Jos tämä on totta, tee ehdottomasti valitus.
Vierailija kirjoitti:
Provo, 0/5
Ensinnäkin, kyllä diabetes otetaan huomioon. Toisekseen diabeetikkojen ei pidä käyttää alkoholia, koska se laskee sokereita liikaa. Kolmanneksi, siinä ajassa mitä muka olit putkassa, olisit joutunut koomaan, etkä tosiaan olisi pystynyt edes kävelemään sinne huoltsikalle. Neljänneksi, kotoa ei viedä humalaista uhria putkaan, vaan pahoinpitelijä. Humalainen uhri joko sairaalaan tai jätetään kotiin, jos kunto sallii.
Moni diabeetikko juo ja sillähän niillä on niitä raivoisia kohtauksiakin. Sen takia ei välttämättä saa selvää, että kyse on verensokeririehumisesta.
Koska mimmi on selkeesti jo lähtiessä mekkaloinut, niin häntä ei oltu kuultu yöllä. Jatkoi vaan skitsoamistaan.
Vierailija kirjoitti:
Provo, 0/5
Olen samaa mieltä, mutta ihan sama uskotko - YKSIKÄÄN näistä ei mennyt noin! Voi luoja voin vaikka pääni laittaa pantiksi, mutta koska en ikinä ennen ole putkassa ollut yötä, en tiennyt että jos juuri nyt en tarvitse insuliinia ja olo on ok niin se tarkoittaa, etten saa sitä myöhemminkään tai kukaan ei tule paikalle jos olo huononee!
Toivottavasti koet itse vastaavan joskus, tulen arvioimaan sun "provosi" sitten. Sulla ei itsellä taida olla diabetesta? Kyllä sitä kuule ihminen hengenhädässä konttaa ja jaksaa mitä vaan ennen kuin taju lähtee.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska minä olin kuulemma se joka tarvitsi "suojelua". Miehen asunto. En mä vaan tiedä? Poliisit sanoi, että kannattaa varmaan tehdä rikosilmoitus, ei hyvältä näytä.
Miten putkissa ei voi olla jotain hätänappia tms?? Ihan sairasta heikoilla yöllä kylmänhikeä, kukaan ei avaa eikä edes tule kysymään mikä hätänä. Se kuolemanpelko oli niin todellinen, että en koskaan (edes silloin kun meinasin hukkua jäihin!) ole pelännyt ja ollut niin epätoivoinen kuin tuona yönä.
-ap
Putkassa on nappi, millä saa vartijaan yhteyden.
Et sitten ymmärtänyt pyytää mitään syötävää siinä vaiheessa kun ne päästi sut ulos? Ja lähdit siitä vielä yksin juoksentelemaan... Ei mene läpi.
Mä olin kuulemma vitivalkoinen ja en saanut sanaa suustani, hikinen, mutta kylmä iho. Huoltsikan (joka oli suht lähellä, 50m poliisilaitokselta) vessassa maatessa mies tuli sinne. Olin siellä varmaan puoli tuntia, koska en kehdannut mennä lääkäriin.
Kai ihmiset on aika yksilöllisiä. Olen tottunut jopa tosi alhaisiin verensokereihin, kerran sokerit oli kolmen kieppeillä ja itsestä tuntui ihan ookoolta. Kaverit sitten sanoivat, että olen oudon oloinen ja naamalla "kuoleman kolmio" ja tajusin itse vasta jälkikäteen.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Suojeltavaa ei viedä putkaan, vaan toinen osapuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo, 0/5
Olen samaa mieltä, mutta ihan sama uskotko - YKSIKÄÄN näistä ei mennyt noin! Voi luoja voin vaikka pääni laittaa pantiksi, mutta koska en ikinä ennen ole putkassa ollut yötä, en tiennyt että jos juuri nyt en tarvitse insuliinia ja olo on ok niin se tarkoittaa, etten saa sitä myöhemminkään tai kukaan ei tule paikalle jos olo huononee!
Toivottavasti koet itse vastaavan joskus, tulen arvioimaan sun "provosi" sitten. Sulla ei itsellä taida olla diabetesta? Kyllä sitä kuule ihminen hengenhädässä konttaa ja jaksaa mitä vaan ennen kuin taju lähtee.
-ap
Äsken kyllä puhuit matalasta verensokerista, nyt sitten insuliinin tarvitsemisesta. Kumpi oli nyt ongelma?
Se on nyt se ja sama ken uskoo ja ken ei. Mutta siis mä pyysin sokeria kun pääsin putkasta. Poliisi, joka oli sama sadisti ja ällöttävä sika kuin oli minut sinne putkaan saatellut sanoi, että nyt kipikipi portit on menossa jo kiinni et taida ehtiä ulos haha. Ja vittu vaikka kuulostaa uskomattomalta niin tämä on totta!! Juoksin täysiä, että ehdin sulkeutuvista porteista ulos poliisilaitoksen pihalta. Sitten hakkasi sydän, pidin tauon ja raahustin omasta mielestäni "täysiä" viereiselle huoltoasemalle.
Haluan vaan sanoa, että myös Suomessa voi kokea jotain sellaista, jota on vaikea uskoa todeksi edes rikosdraamoissa.
-ap