Jaakko Kolmonen kuollut, kuka oli?
Huomasin iltalehden sivuilla ison uutisen että Jaakko Kolmonen on kuollut. Minulle tuon niminen henkilö ei sano yhtään mitään. Ilmeisesti tehnyt jotain kokkiohjelmaa.
Kommentit (78)
😞
Viime aikaisista kuolemista ainoa, joka surettaa. Katsoimme aina äidin kanssa Jaakkoa, Veijoa ja Sirkkaa. Myöhemmin ostin itselleni Kolmosen kirjoja, ja ne ovat olleet käytössä. Olen saanut kehuja lasteni kaikkiruokaisuudesta, ja se on varmaankin osittain Kolmosen kirjojen ansiota.
Olisit edes kysynyt niistä Ykkösestä ja Kakkosesta.
YLE arkistossa on mukavia pätkiä. Itse välillä fiilistelen patakakkosella.
Terveellisen ruoan puolestapuhuja. Ihmettelen että noin aikaisin tuli hänelle lähtö, vain 75-vuotiaana.
Tuli hänen ohjelmaa katsottua. Patakakkonen oli kova juttu aikanaan.
Kevyet mullat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole joku tangokuningas?
Työnnä sä tanko hanuriis.
Olikohan tuo vain keljuilua aloittajalle, että Kolmonen olisi tangokuningas? :D
Anteeksi. Niinhän se olikin. Reagoin liian nopeesti ja otin sen loukkauksena Kolmosta kohtaan.
Jaakko tuli tunnetuksi kansalle salanimellä Bablo sarjassa "Kokkelivekkulit", jossa hänen vastaparinsa oli Ransu.
Vierailija kirjoitti:
Näin 70-luvun lapselle oli kyllä hyvinkin tuttu hahmo. Kerran olen tavannut hänet livenä, kerroin jo tuonne toiseen ketjuun tämän tarinan mutta laitan nyt tähänkin. Olimme muutama vuosi sitten mieheni kanssa K-raudassa ja siellä oli joku tapahtuma, jossa Jaakko Kolmonen oli kokkaamassa. Oli ilmeisesti tauolla ja käveli siellä käytävällä henkilökunnan vaatetuksessa. Mieheni sitten meni häneltä kysymään mistä löytyy jotain rakennustarvikkeita, ja kovasti yritti auttaa vaikka ei varmasti ollut hajuakaan koko asiasta :) Mieheni ei ikinä tunnista julkkiksia, kerroin hänelle sitten jälkeen päin, että kyseinen herra ei oikeasti ollut töissä siellä rautakaupassa...
Minäkin näin Jaakko Kolmosen livenä, kun olin vuonna 2002 Riihimäen erämessuilla ja siellä oli myös hänen poikansa Petri. Olin siellä myös kaksi vuotta myöhemmin, mutta en ole aivan varma, oliko hän silloinkin siellä.
Vierailija kirjoitti:
Jaakko tuli tunnetuksi kansalle salanimellä Bablo sarjassa "Kokkelivekkulit", jossa hänen vastaparinsa oli Ransu.
Ei ole tuo Jaakko Kolmonen vaan Pekka "Pablo" Seppä. https://fi.wikipedia.org/wiki/Pekka_Sepp%C3%A4
Ajattelinkin katsoa Elävästä arkistosta löytyisikö Kolmosen ohje Karjalanpaistiin. Ei löytynyt vielä, mutta löytyi kokkiohjelman jakso "Kolmonen ja Vanamo kokkaavat nuorisolle ravitsevia ruokia, mm. maksa-vihannesvanukasta". Siinäpä vasta oiva herkku kaikkien teini-ikäisten perheeseen.
Ai joo, tää oli jostain 70-luvulta! XD Mun äiti on syntynyt -79, joten ei ihme että ihan nevari mulle.
Vierailija kirjoitti:
Ai joo, tää oli jostain 70-luvulta! XD Mun äiti on syntynyt -79, joten ei ihme että ihan nevari mulle.
Ei se mitään. Siinä on sulle ja muille "medpörjareille" Chekkonen.
Kysy vielä mix se on kalju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tuo Jaakko Kolmonen vaan Pekka "Pablo" Seppä. https://fi.wikipedia.org/wiki/Pekka_Sepp%C3%A4
Näyttää ihan Salkkareiden Sepolta. :D
Kyllä nykynuoriso on tietämätöntä
missä olympialaisissa jaakko oli kolmonen mikä laji #jonnegooglaa
Onkohan Ykkönen käytössä oleva sukunimi?
Tää on musta ihmeellistä kun haukutaan nuorempia. Kuinka moni teistä kävyistä tuntee jonkun 1800-luvun keittäjän????
Vierailija kirjoitti:
Tää on musta ihmeellistä kun haukutaan nuorempia. Kuinka moni teistä kävyistä tuntee jonkun 1800-luvun keittäjän????
Voi laps ressu, isot ihmiset tietää monta juttua ajoilta ennen syntymäänsä. Ja Jaakko oli paljon julkisuudessa vielä 2000-luvullakin.
Vierailija kirjoitti:
En voinut pienenä millään uskoa, että jonkun sukunimi oikeasti voisi olla Kolmonen.
En mäkään sitä tajunnut. Oli Pikkukakkonen ja Kokkikolmonen. En ajatellut sen kolmosen olevan mikään nimi (enkä myöskään tajunnut että se kakkonen liityi kanavaan).
Youtube