Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meinasin kuolla putkaan. Porvoon poliisilaitoksella (oikeasti, Porvoossa, ei provo)

Vierailija
09.09.2016 |

Oltiin vähän happened saa juhlittu synttäreitäni mieheni kanssa kun tilanne kärjistyi jostain ryhmästä syystä ja mies tiputti minut sängystä lattialle, pääni osui yöpöytään ja tämän jälkeen mies vielä potkaisi kun olin lattialla. Säikähdin niin paljon, että soitin poliisille.
Poliisi tuli ja sanoi, ettei minun ole hyvä viettää yötäni nyt täällä kotona, koska sanoin nauttineeni alkoholia he päättivät viedä minut putkaan. Näkivät vamman poskessani. Sanoivat, että eiköhän onnistu lakanoitu putka. Mutta ei se sitten onnistunutkaan, uskomaton sadisti tai muuten vaan päästään kipeä poliisi armeijatyylisesti käski putken patjalle ja olemaan hiljaa. Minulla on diabetes josta mainitsin ja tunsin verensokerin laskeneen tosi alas keskellä yötä, oli kylmä muutenkin maata lattialla muovipatjalla ilman peittoa, mutta hypoglykemia tuntui niin pahalta, että pelkäsin kuolevani.
Koitin koputtaa ovea, itkien huutaa, että minulla on hätä, mutta kuulin vain poliisien naureskelua ja juttelua. Kerran yksi avasi minkä lie kurkistusluukun ja sanoi "hiljaa, täällä koittaa ihmiset nukkua" ja bäng kiinni.
Koitin huutaa aivan täysiä, että mulla on diabetes ja tunnen verensokerin olevan ihan v*tuillaan, tarvitsen mittarin ja jotain sokeria nyt heti!! Ei mitään reaktiota. Lopulta vaan nukahdin.
Aamulla kun sain tavaran verensokeri oli mitattuna 1,4. Juoksin vaan aamukuudelta suoraan lähimmälle huoltoasemalle kädet täristen ja sekavana ostamaan sokerilimsaa, jonka join alas ja kävin huoltsikan vessan lattialle makaamaan.
Pelottava kokemus. En tajua, miten epäinhimillisiä hulluja pääsee poliiseiksi!

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö tullut siinä vaiheessa mieleen kun poliisien kyytiin lähdettiin ottaa mittari/insuliinia/lääkitystä mukaan. Eikä nuo pitäisi aina olla diabeetikolla mukana?

Kyllä mulla ainakin oli, insuliiniä ja hiilarit, mutta kun niitä ei sinne putkaan annettu!

En oo ap!

Vierailija
62/100 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö tullut siinä vaiheessa mieleen kun poliisien kyytiin lähdettiin ottaa mittari/insuliinia/lääkitystä mukaan. Eikä nuo pitäisi aina olla diabeetikolla mukana?

Kaikki nämä olivat mulla mukana; siripiri, Snickers, verensokerimittari (samalla mittarilla saa mitattua myös ketoaineet verestä jos tarve), ateriainsuliini ja pitkävaikutteinen insuliini. Eli periaatteessa diabeetikon "selviytymispakkaus" ja nämä on mulla AINA mukana. Alhaisissa verensokereissa menen usein sekaisin, mutta niin kyllä menen humalastakin koska toleranssi on aika matala.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän kyseessä on jo vakavampi laiminlyönti, jos lääkkeet yms. mukana eikä niitä suostuta antamaan.

Vierailija
64/100 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis olivat mukana, mutten putkaan saanut ottaa mitään. Korut ja kaikki riisuttiin, niin eihän nyt mitään insuliineja tai "turhia herkkuja" sinne anneta mukaan.

Hyvä kun sain pitkähihaisen paidan pitää. Oli hirveän kylmä.

-ap

Vierailija
65/100 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla ainakin oli, insuliiniä ja hiilarit, mutta kun niitä ei sinne putkaan annettu!

En oo ap!

Mutta pyytämällä saa kun tarvitsee. Ei tarvii muuta kuin nätisti sitä nappia painaa, saa yhteyden vartijaan ja huolto toimii.

Vierailija
66/100 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabeetikon ei kannata vetää viinaa.

Vierailija
67/100 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä ei ole totta!

kuulostaa todelta, sokeritautia ei ole mutta vastaavaa kokenut.

Vierailija
68/100 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo ap!

Mutta pyytämällä saa kun tarvitsee. Ei tarvii muuta kuin nätisti sitä nappia painaa, saa yhteyden vartijaan ja huolto toimii.

AI toimii vai?

Eipä toiminut! Sehän tässä asian oudoksi tekeekin!

Vierailija
69/100 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo ap!

AI toimii vai?

Eipä toiminut! Sehän tässä asian oudoksi tekeekin!

No pyysitkö edes?

Vierailija
70/100 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla oli siripiritkin mukana, niin miksi ihmeessä et ottanut niitä heti kun aamulla tavarasi sait vaan lähdit huoltoasemalle? Kerran ymmärsit sokerisikin mitata?

Vierailija
71/100 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tarina. Mulla on joskus ollut sokerit 3,2 ja en kyllä olis pystynyt juokseen minnekkään.

No se oletkin sinä. Enollani on diabetes ja välillä valitellut heikkoa oloa ja itse mitannut sokerien olleen lähemmäs 1. Hyvin on kävellyt ja ollut voimissaan, olen ollut itsekin paikalla.

Vierailija
72/100 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minkähän hiton takia sinut olisi putkaan viety tuossa tilanteessa? Ei sinne ketään majoiteta vaan koska ei pysty olemaan kotona, kyllä sitä varten on muut paikat ja putkat pidetään vapaina ihan oikeaa käyttötarkoitustaan varten. Ja vaikka olisi jostain kummallisesta syystä majoitettukin, niin miksi olisi lyöty lukkojen taa ja vielä ilman henkilökohtaisia tavaroita, jos kerran oli kyseessä "hätämajoitus" varsinaisen putkaan joutumisen sijaan?

Ei nyt ihan kuulosta loogiselta, puhumattakaan muista jo mainituista erikoisuuksista tarinassa.

Vierailija
73/100 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sairaanhoitopiirissä käytetään freestyleä sokerien mittaamiseen? Se on tietääkseni ainut ketoainemittari suomessa jolla voi myös sokerit mitata, mutta siinä tarkoituksessa sitä ei käytetä missään. Diabeetikkona varmaan tiedät sitten myös, ettei suklaa ole kovin hyvä hypoeväs syystä että...?

Vierailija
74/100 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opitpahan olematta soittelematta poliisille, kun itse ärsytät miestäsi kännissä. Oikein sulle.

Vierailija
75/100 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilun yhden sokerit toimintakykyisenä menee mulla vielä läpi omasta kokemuksesta mutta muuten tarina alkaa olla epäjohdonmukainen.

Vierailija
76/100 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän kyseessä on jo vakavampi laiminlyönti, jos lääkkeet yms. mukana eikä niitä suostuta antamaan.

Tietenkin ne pitää antaa olivat ne mukana tai ei. Ei se mikään selitys ole, että poliisi ottaa kaupungilla kiinni, eikä ota kuuleviin korviinsa, että elintärkeät lääkkeet ovat kotona.

Vierailija
77/100 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikseivät ne eivät ole mukana siellä kaupungilla, jos ovat kerran elintärkeitä?

Vierailija
78/100 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla oli siripiritkin mukana, niin miksi ihmeessä et ottanut niitä heti kun aamulla tavarasi sait vaan lähdit huoltoasemalle? Kerran ymmärsit sokerisikin mitata?

Otin niitä HETI niin monta kuin sain pureskeltua. Sitten join limsat vessassa ja mittasin sokerin. Tässä meni aikaa semmonen 10 minuuttia. Kyllä se olo siitä parani maatessa ja kun jaksoin söin vielä sen snickersinkin. En todellakaan ajatellut millään järjellä, tuntui vaan etten voi kylmään jäädä makaamaan ja poliisi käski nauraen juoksemaan heti kun heräsin, että hopihopi ja kipikipi, portit menee kiinni. Mulla jäi siinä kiireessä sormuskin asemalle, mutta sain takaisin kun kuvailin millainen se on. Toivat jopa kotiin samana päivänä. Olin vaan ihan umpipaniikissa!

Totta hitossa vedin mitä vaan naamaani sain, mutta kun se sokerin tarve tulee niin sen pitäisi sitten imeytyä heti! Mua lähinnä vaan oksetti pureskella siinä vaiheessa mitään, yökkäilin sitä kuivaa sokerinappia kun ei ollut edes vettä, oli pakko päästä lämpimään makaamaan ja nopeasti imeytyvää sokeria vereen. Ei ihminen tajua sitä oloa jos ei ole kokenut. Hyvä kun edes tajusin mitä tapahtuu.

-ap

Vierailija
79/100 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otin niitä HETI niin monta kuin sain pureskeltua. Sitten join limsat vessassa ja mittasin sokerin. Tässä meni aikaa semmonen 10 minuuttia. Kyllä se olo siitä parani maatessa ja kun jaksoin söin vielä sen snickersinkin. En todellakaan ajatellut millään järjellä, tuntui vaan etten voi kylmään jäädä makaamaan ja poliisi käski nauraen juoksemaan heti kun heräsin, että hopihopi ja kipikipi, portit menee kiinni. Mulla jäi siinä kiireessä sormuskin asemalle, mutta sain takaisin kun kuvailin millainen se on. Toivat jopa kotiin samana päivänä. Olin vaan ihan umpipaniikissa!

Totta hitossa vedin mitä vaan naamaani sain, mutta kun se sokerin tarve tulee niin sen pitäisi sitten imeytyä heti! Mua lähinnä vaan oksetti pureskella siinä vaiheessa mitään, yökkäilin sitä kuivaa sokerinappia kun ei ollut edes vettä, oli pakko päästä lämpimään makaamaan ja nopeasti imeytyvää sokeria vereen. Ei ihminen tajua sitä oloa jos ei ole kokenut. Hyvä kun edes tajusin mitä tapahtuu.

-ap

Kerros vähän siitä sun sokerimittarista vielä. Ja joo, tiedän kyllä miltä hypo tuntuu.

Vierailija
80/100 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivät lääkkeet ole mukana kaupungillakin, jos ne ovat kerran elintärkeät?