Meinasin kuolla putkaan. Porvoon poliisilaitoksella (oikeasti, Porvoossa, ei provo)
Oltiin vähän happened saa juhlittu synttäreitäni mieheni kanssa kun tilanne kärjistyi jostain ryhmästä syystä ja mies tiputti minut sängystä lattialle, pääni osui yöpöytään ja tämän jälkeen mies vielä potkaisi kun olin lattialla. Säikähdin niin paljon, että soitin poliisille.
Poliisi tuli ja sanoi, ettei minun ole hyvä viettää yötäni nyt täällä kotona, koska sanoin nauttineeni alkoholia he päättivät viedä minut putkaan. Näkivät vamman poskessani. Sanoivat, että eiköhän onnistu lakanoitu putka. Mutta ei se sitten onnistunutkaan, uskomaton sadisti tai muuten vaan päästään kipeä poliisi armeijatyylisesti käski putken patjalle ja olemaan hiljaa. Minulla on diabetes josta mainitsin ja tunsin verensokerin laskeneen tosi alas keskellä yötä, oli kylmä muutenkin maata lattialla muovipatjalla ilman peittoa, mutta hypoglykemia tuntui niin pahalta, että pelkäsin kuolevani.
Koitin koputtaa ovea, itkien huutaa, että minulla on hätä, mutta kuulin vain poliisien naureskelua ja juttelua. Kerran yksi avasi minkä lie kurkistusluukun ja sanoi "hiljaa, täällä koittaa ihmiset nukkua" ja bäng kiinni.
Koitin huutaa aivan täysiä, että mulla on diabetes ja tunnen verensokerin olevan ihan v*tuillaan, tarvitsen mittarin ja jotain sokeria nyt heti!! Ei mitään reaktiota. Lopulta vaan nukahdin.
Aamulla kun sain tavaran verensokeri oli mitattuna 1,4. Juoksin vaan aamukuudelta suoraan lähimmälle huoltoasemalle kädet täristen ja sekavana ostamaan sokerilimsaa, jonka join alas ja kävin huoltsikan vessan lattialle makaamaan.
Pelottava kokemus. En tajua, miten epäinhimillisiä hulluja pääsee poliiseiksi!
Kommentit (100)
Sä et oikeasti olisi päässyt juoksemaan yhtään mihinkään jos verensokerit olisivat oikeasti olleet niin matalat että sen tunsit jo putkaan vietäessä.
Provo.
Valitus ja mahdollisimman iso meteli muutenkin asiasta, jos tämä on totta.
oltiin vähän happened?
konekäännettyä tarinaa...
Lisäksi, en usko senkään takia, että poliisit olisivat vieneet hyökkääjän putkaan, ei sinua, riippumatta siitä kuka asunnon omistaa, mikäli molemmat ovat kirjoilla. Jos uhri ei ole kirjoilla asunnossa, tekijä viedään putkaan (toinen partio paikalle) ja uhri omaan kotiin, kaverin luokse tai sukulaisen luokse (tai turvakotiin) jos kunto sallii. Jos kunto ei salli, viedään uhri sairaalaan.
Joko olet täysi provo, tai jätät niin paljon kertomatta että käytännössä valehtelet (valehtelua on myös kertomatta jättäminen, jos pois jätetyt kohdat olisi merkityksellisiä jutun kannalta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota.... miksei miestä viety putkaan? Tai molempia, jos molemmat rähinöitte?
Koska minä olin kuulemma se joka tarvitsi "suojelua". Miehen asunto. En mä vaan tiedä? Poliisit sanoi, että kannattaa varmaan tehdä rikosilmoitus, ei hyvältä näytä.
Miten putkissa ei voi olla jotain hätänappia tms?? Ihan sairasta heikoilla yöllä kylmänhikeä, kukaan ei avaa eikä edes tule kysymään mikä hätänä. Se kuolemanpelko oli niin todellinen, että en koskaan (edes silloin kun meinasin hukkua jäihin!) ole pelännyt ja ollut niin epätoivoinen kuin tuona yönä.
-apPutkassa on nappi, millä saa vartijaan yhteyden.
VITUT OLE ,ÄLÄ JAUHA PASKAA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota.... miksei miestä viety putkaan? Tai molempia, jos molemmat rähinöitte?
Koska minä olin kuulemma se joka tarvitsi "suojelua". Miehen asunto. En mä vaan tiedä? Poliisit sanoi, että kannattaa varmaan tehdä rikosilmoitus, ei hyvältä näytä.
Miten putkissa ei voi olla jotain hätänappia tms?? Ihan sairasta heikoilla yöllä kylmänhikeä, kukaan ei avaa eikä edes tule kysymään mikä hätänä. Se kuolemanpelko oli niin todellinen, että en koskaan (edes silloin kun meinasin hukkua jäihin!) ole pelännyt ja ollut niin epätoivoinen kuin tuona yönä.
-apPutkassa on nappi, millä saa vartijaan yhteyden.
VITUT OLE ,ÄLÄ JAUHA PASKAA.
Ei tarvitse huutaa. Kyllä siellä se nappi vaan on.
Insuliinia matalaan verensokeriin..?! Jepjep.
Vierailija kirjoitti:
Sä et oikeasti olisi päässyt juoksemaan yhtään mihinkään jos verensokerit olisivat oikeasti olleet niin matalat että sen tunsit jo putkaan vietäessä.
Provo.
Siis mähän sanoin käsittääkseni aika selkeästi aiemmassa viestissä, että putkaan vietäessä olo oli ok, mutta heikkeni kai alkoholin takia myöhemmin yöllä, jolloin kukaan ei tullut auttamaan? Ei ole aikaisempia putkakokemuksia yhtäkään, joten en tiennyt käytännön olevan tämä, että luokse ei yön aikana tulla vaikka olisi mikä. En osannut oikeasti arvata linjan olevan noin julma. Nyt tajuan minäkin nämä putkakuolemat. Hirveää.
-ap
Jokin aika sitten oli Aamulehden yleisöosastolla kirjoitus vastaavanlaisesta tapauksesta...
Poliisi kysyi, onko minulla jotain ystävää kenen luokse mennä. Sanoin, etten mielellään nyt perheellisiä ystäviäni herättäisi yöllä tällaisen takia kun käyvät töissäkin jne. En todellakaan tiennyt miten karmeaa on putkassa olo, koska en ole joutunut sinne ennen. Joten suostuin vapaaehtoisesti tulemaan poliisilaitokselle yöksi. Ajattelin, että voisin puhua tuosta väkivallasta vaikka seuraavana aamuna. Jätin kiltisti kaiken omaisuuteni heille, koska käsitin, että ilman muuta hädän hetkellä voin saada yhteyden johonkin ihmiseen. Minulla on joskus ollut myös hyperglykemioita ja happoja veressä, humalassa insuliinien säätäminen samoin kuin syömisten on vähän hankalaa enkä siksi juomaan usein. Mutta nyt oli synttärit ja joo, olisi pitänyt jättää nekin ryypyt ottamatta. Mutta jälkiviisaus ei tässä nyt oikein auta.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Jokin aika sitten oli Aamulehden yleisöosastolla kirjoitus vastaavanlaisesta tapauksesta...
Linkki?
Ja siripirejä on mulla mukana aina, vähintään joku suklaapatukka tai trip-mehu. Mutta se nyt on se ja sama. Turha tätä keskustelua on jatkaa kun saa vain puolustautua ihme provoprovoihmisille. Silti: DIABEETIKOT huom! Vaikka kuinka tuhannen kännissä olisit niin VAADI sitä sokeria jo ennen putkaan joutumista, koska sinä et ketään kiinnosta sen yön ajan kun kylmällä paskaisella matolla makaat. Ei vaikka huutavat kuinka kovaa. Näin ainakin Porvoossa.
-ap
Älä viitsi, ap. Sut hoksattiin jo provoksi etkä yhtäkään noista perusteista ole kyennyt kumoamaan uskottavasti. Etkä liian "hankaliin" kysymyksiin edes vastaa. Provon merkki. Samoin ensin sanot että verensokerit alhaalla, sitten yhtäkkiä olisit tarvinnut insuliinia?
Et ole edes oikea diabeetikko, ne tietää että hypoja ei hoideta insuliinilla.
Vierailija kirjoitti:
Ja siripirejä on mulla mukana aina, vähintään joku suklaapatukka tai trip-mehu. Mutta se nyt on se ja sama. Turha tätä keskustelua on jatkaa kun saa vain puolustautua ihme provoprovoihmisille. Silti: DIABEETIKOT huom! Vaikka kuinka tuhannen kännissä olisit niin VAADI sitä sokeria jo ennen putkaan joutumista, koska sinä et ketään kiinnosta sen yön ajan kun kylmällä paskaisella matolla makaat. Ei vaikka huutavat kuinka kovaa. Näin ainakin Porvoossa.
-ap
No tulihan se Porvoo sieltä :)
En tiennytkään että diabetes aiheuttaa mielisairautta! Menet ottamaan lärvit väkivaltaisen äijän kämpille ja rupeat riehumaan niin että poliiseja tarvitaan ja riehut vielä niillekin. Pampulla hampaat tuollaiselta.
On varmaan totta. Mä olin kisiksen putkassa, tiesivät mun diabeteksesta. Kerran kävi hoitaja kera poliisin mittaamassa mun sokerit. Ne oli yli kympin, olin juonut olutta ja se nostaa mulla sokereita.
Jossain vaiheessa aamua tunsin sokereiden olevan matalalla ja soitin monesti sitä nappia seinällä. Ei tapahtunut mitään, ei mitään. Lopulta päätin vaan maata paikoillani että en kuluta energiaa juuri ollenkaan ja jumalakin kävi mielessä.
Pääsin pois lopulta ja en edes pystynyt mittaamaan sokereitani, join vaan pillimehut laukustani ja vedin siripirit naamaani.
Mä olin niin järkyttynyt että olin vaan helpottunut kun pääsin sieltä hengissä pois.
Joku ties myöhemmin kertoa että siellä on putkavartija päivystämässä, ei poliisi.
T: D1
Voi jumankauta. No en jaksakaan. Täällä on joillain niin älyttömiä juttuja jotka menee läpi ja tämä nyt ei tunnu menevän jakeluun, että näin voi käydä. Mä pysyn tolpillani vaikka missä verensokereissa, mutta humalassa on vähän vaikea arvioida onko se verensokeri nyt 25 vai 2, koska olo on muutenkin sekava. Normaalisti mittaan tällaisessa tilanteessa sokerit ja korjaan syömällä tai insuliinilla. EN OSANNUT tunnistaa, onko kyseessä hypot vai hyperit.
Muutenkin ahdistaa joko diabetes, on todettu aika vasta ja että on ykköstyyppiä, en siis osaa aina arvioida insuliineja oikein. Jopa pitkävaikutteista säädetään koko ajan.
Mutta se siitä. Kiitos paskakommenteista. Toivon niitä laittaneille tosi lapsellisesti samaa kokemusta kuin itsellä. Paitsi ai niin, teillä ei varmaan ole sitä diabetesta jonka takia joudun pistelemään itseäni joka vatun ruokailun yhteydessä ja säätämään sokereita loppuelämäni!!
Hyi miten hirveitä ihmisiä oikeasti on ja paljon.
-ap
Älä meitä syytä, siitä että huimasi ei toimi, tai siitä ettemme usko satujasi. Liian paljon epäselviä kohtia, joita et tarkenna edes pyynnöstä.
Ps. Mun 5v erottaa pitääkö nyt syödä vai ottaa insuliinia, ja db1 todettiin kesällä (elokuun alussa).
Eihän tuo putkakuolema mikään harvinaisuus ole.