Meinasin kuolla putkaan. Porvoon poliisilaitoksella (oikeasti, Porvoossa, ei provo)
Oltiin vähän happened saa juhlittu synttäreitäni mieheni kanssa kun tilanne kärjistyi jostain ryhmästä syystä ja mies tiputti minut sängystä lattialle, pääni osui yöpöytään ja tämän jälkeen mies vielä potkaisi kun olin lattialla. Säikähdin niin paljon, että soitin poliisille.
Poliisi tuli ja sanoi, ettei minun ole hyvä viettää yötäni nyt täällä kotona, koska sanoin nauttineeni alkoholia he päättivät viedä minut putkaan. Näkivät vamman poskessani. Sanoivat, että eiköhän onnistu lakanoitu putka. Mutta ei se sitten onnistunutkaan, uskomaton sadisti tai muuten vaan päästään kipeä poliisi armeijatyylisesti käski putken patjalle ja olemaan hiljaa. Minulla on diabetes josta mainitsin ja tunsin verensokerin laskeneen tosi alas keskellä yötä, oli kylmä muutenkin maata lattialla muovipatjalla ilman peittoa, mutta hypoglykemia tuntui niin pahalta, että pelkäsin kuolevani.
Koitin koputtaa ovea, itkien huutaa, että minulla on hätä, mutta kuulin vain poliisien naureskelua ja juttelua. Kerran yksi avasi minkä lie kurkistusluukun ja sanoi "hiljaa, täällä koittaa ihmiset nukkua" ja bäng kiinni.
Koitin huutaa aivan täysiä, että mulla on diabetes ja tunnen verensokerin olevan ihan v*tuillaan, tarvitsen mittarin ja jotain sokeria nyt heti!! Ei mitään reaktiota. Lopulta vaan nukahdin.
Aamulla kun sain tavaran verensokeri oli mitattuna 1,4. Juoksin vaan aamukuudelta suoraan lähimmälle huoltoasemalle kädet täristen ja sekavana ostamaan sokerilimsaa, jonka join alas ja kävin huoltsikan vessan lattialle makaamaan.
Pelottava kokemus. En tajua, miten epäinhimillisiä hulluja pääsee poliiseiksi!
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Voi jumankauta. No en jaksakaan. Täällä on joillain niin älyttömiä juttuja jotka menee läpi ja tämä nyt ei tunnu menevän jakeluun, että näin voi käydä. Mä pysyn tolpillani vaikka missä verensokereissa, mutta humalassa on vähän vaikea arvioida onko se verensokeri nyt 25 vai 2, koska olo on muutenkin sekava. Normaalisti mittaan tällaisessa tilanteessa sokerit ja korjaan syömällä tai insuliinilla. EN OSANNUT tunnistaa, onko kyseessä hypot vai hyperit.
Muutenkin ahdistaa joko diabetes, on todettu aika vasta ja että on ykköstyyppiä, en siis osaa aina arvioida insuliineja oikein. Jopa pitkävaikutteista säädetään koko ajan.
Mutta se siitä. Kiitos paskakommenteista. Toivon niitä laittaneille tosi lapsellisesti samaa kokemusta kuin itsellä. Paitsi ai niin, teillä ei varmaan ole sitä diabetesta jonka takia joudun pistelemään itseäni joka vatun ruokailun yhteydessä ja säätämään sokereita loppuelämäni!!
Hyi miten hirveitä ihmisiä oikeasti on ja paljon.
-ap
Jos sinulla on diabetes epätasapainossa, on täysin hullua juoda itsensä humalaan. Ei se ole poliisin vika. Eikä suhteesi vaikuta terveeltä sekään.
Älä ap, näitten takia pahoita mieltäsi. Ei ne ymmärrä eikä edes halua ymmärtää tätä sairautta.
Tsemppiä!
Mulla on uusi tabletti jota en osaa oikein käyttää, joten voin korjata sekavuuksia tekstissä. Tuolla nyt pomppii ihan vääriä sanoja ja aloitusviestissäkin piti lukea verensokerin hypänneen ylös tai romahtaneen alas.
Hyvä tietää et olen joku superihminen vissiin sitten kun alle kahden sokereissa jaksan vielä kävellä ton 50 metriä. Mä tunnistan huonosti mun veriarvoja humalassa, kuten aiempi kommentoija jolla D1 sanoi, joskus se alkoholi myös nostaa nopeasti sokerit ja sitten yhtäkkiä laskee.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Porvoon poliisiasemasta lähin huoltoasema näyttäisi olevan 1,7 kilometrin päässä oleva Abc Deli Näsi. Eli Ap juoksi sinne asti sokerit vaarallisen alhaalla, aikamoinen suoritus! Olisit tehnyt taustatutkimusta edes sen verran. Arvosana olisi 0/5
Voi hitto en voi uskoa, että alennun tähän, mutta: TEBOIL PORVOO PALVELEE OIKEIN HYVIN 6:15 ETEENPÄIN ja tarjoilee siinä ihan tosiaan vieressä limpparia aamuihmisille ja putkesta konttaaville. Oot huono Sherlock.
-ap
Osa peukutuksista ja kommenteista on niin julmia etten yhtään ihmettele, että poliiseillakin olisi luonnetta tuollaiseen törkeytyyn. Ihmiset on pahoja sadistisia olentoja.
Diabeetikko voi ottaa alkoholia kunhan vaan muistaa huolehtia siitä että myös syö tai juo vaikka sokerilimuja alkoholiannosten välissä.
Nykypäivänä on toisin kuin ennen. Ennen ei ollut omia sokerimittareita millä valvoa sokereita. Nykyään saa syödäkin mitä haluaa, mäkin söin just irtiksiä, ja kaapissa on illaksi valkkaria.
Porvoossa putkan oven vieressä on kauppa jola aukeaa kl. 07. Ja R-kioski, kl 6.30 auki, on lähempänä kuin teppana joka aukeaa kl 6.15... Tämän jokainen porvoossa tietää jos ikinä käynyt poliisi asemalla.
Muuten, porvoossa viedään turviksen väkivalta huoneeseen jos jokin sairaus mutta ei pidätystä.
Ap, luovuta jo. Lähin huoltoasema on melkein 2km päässä, se on eri kuin 50m *rolleyes*.
Parempaa onnea seuraavaan provoon. Tee taustatyö paremmin ja vaikka lue teksti pariin kertaan ennen kuin lähetät, ja mieti vaikuttaako se uskottavalta.
Vierailija kirjoitti:
On varmaan totta. Mä olin kisiksen putkassa, tiesivät mun diabeteksesta. Kerran kävi hoitaja kera poliisin mittaamassa mun sokerit. Ne oli yli kympin, olin juonut olutta ja se nostaa mulla sokereita.
Jossain vaiheessa aamua tunsin sokereiden olevan matalalla ja soitin monesti sitä nappia seinällä. Ei tapahtunut mitään, ei mitään. Lopulta päätin vaan maata paikoillani että en kuluta energiaa juuri ollenkaan ja jumalakin kävi mielessä.
Pääsin pois lopulta ja en edes pystynyt mittaamaan sokereitani, join vaan pillimehut laukustani ja vedin siripirit naamaani.
Mä olin niin järkyttynyt että olin vaan helpottunut kun pääsin sieltä hengissä pois.
Joku ties myöhemmin kertoa että siellä on putkavartija päivystämässä, ei poliisi.
T: D1
Ei siellä putkatiloissa tosiaan poliiseja ole. Ne on vartijoita.
Hah, nyt se parka yrittää korjailla että ei kun se oli näin, vaikka sanoinkin ensin niin :D Ei tälle voi antaa edes nollaa. -5/5 Niin paljon ristiriitaisuuksia tarinassa ettei tosikaan. Ja jankkaa jatkuvasti kun ihmiset on tajunnut provoksi. No ap, mene keksimään parempi provo ja katsotaan sitten.
Ps: missäs se linkki viipyy? Taisi olla hatusta vedetty "uutinen".
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa putkan oven vieressä on kauppa jola aukeaa kl. 07. Ja R-kioski, kl 6.30 auki, on lähempänä kuin teppana joka aukeaa kl 6.15... Tämän jokainen porvoossa tietää jos ikinä käynyt poliisi asemalla.
Muuten, porvoossa viedään turviksen väkivalta huoneeseen jos jokin sairaus mutta ei pidätystä.
Joo no mä lähdinkin googlettamaan aukioloaikoja ja miettimään etäisyyksiä tossa tilanteessa. Nopea järki vaan itsellä sano, että luultavimmin ekana aukeaa huoltoasema, ei joku kauppa.
Ja sinä viisveen diabeetikon äiti; onkos lapsesi sitten humalaan itsensä juonut ja sitten osannut millimoolin tuhannesosan tarkkaan sanoa, että juu, nyt tuntuu kuin olisi verensokeri siinä 5,73763737 paikkeilla.
-ap
-ap
Kyllähän ihmistyypistä kertoo paljonkin tuommoinen kännääminen ja vielä putkaan joutuminen.
Turha tässä on poliiseja tai putkavahteja mistään syyttää, kun itse mokaa. Miten kehtaat?!
Diabeetikko juo kohtuuttomasti, täysin arveluttavaa ainetta. Sitten kännipäissään alkaa tapella. Huhu.
Lisäksi vielä pyytää apua hänet hakanneelta mieheltä. Suhde edelleen kukoistaa?
Melkosta valkoroska touhua.
Vierailija kirjoitti:
Ap, luovuta jo. Lähin huoltoasema on melkein 2km päässä, se on eri kuin 50m *rolleyes*.
Parempaa onnea seuraavaan provoon. Tee taustatyö paremmin ja vaikka lue teksti pariin kertaan ennen kuin lähetät, ja mieti vaikuttaako se uskottavalta.
No mä teen tästä valituksen. Ehkä sitten tajuatte. Se on hyvä mennä sokeana lampaana eteenpäin niin kauan kun kaikki on hyvin, mutta katotaan oonko mä heittämässä ekan kiven kun juuri sinä kohtaat jotain vääryyttä.
Onneksi se karma yleensä opettaa. Inhottavaa paskaa. Jos ette tunne Porvoota niin etenkin silloin, turhaa ulinaa.
Tässäkin voisi keskustella aika monelta muultakin kantilta, kuten putkaan joutuvien turvallisuudesta, poliisien aseman väärinkäytöstä tai vastuun laiminlyönnistä, mutta ei. Ei kun nyt me puhutaan siitä missä on lähin vitun abc Porvoossa.
-ap
Tää on ihan parasta kun huudellaan kännissä tappelevaa wt-pariskuntaa. Tämä oli TOINEN kerta tänä vuonna kun olin humalassa, juhannuksena join neljä siideriä. Te huutelijat olette siis ilmeisesti täysin absolutisteja, jos tämä on liikaa alkoholinkäyttöä?
Olen ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut, ikää tosin vasta 27 vuotta.
-ap
Joo, hienoa että viisivuotias voi nyt hyvin. Mutta esim. Kymmenen vuoden päästä voi olla toisin? Ehkä se ei tunnista enää silloin matalia tai ei välitä korkeista. Alkoholikokeilukakin saattaa olla?
No, toivottavasti ei, mut ei olis harvinaistakaan!
No eikö tullut siinä vaiheessa mieleen kun poliisien kyytiin lähdettiin ottaa mittari/insuliinia/lääkitystä mukaan. Eikä nuo pitäisi aina olla diabeetikolla mukana?
Täsmää päivittäisen alkoholin käytön aiheuttamaan hysteeriseen toimintatapaan jolla haetaan hyväksyntää. Perhe ei enää jaksa kuunnella kännihorinoita niin alkaa tuon tyyppinen poliisin kutsuminen, ja se onkin sitten herkässä. Poliisi puhalluttaa ja tarkistaa taustat niin siinähän soittelee. Oma vaimoni teki ihan samaa.
Oletko jo tehnyt rikosilmoitusta sun miehestä?
Porvoon poliisiasemasta lähin huoltoasema näyttäisi olevan 1,7 kilometrin päässä oleva Abc Deli Näsi. Eli Ap juoksi sinne asti sokerit vaarallisen alhaalla, aikamoinen suoritus! Olisit tehnyt taustatutkimusta edes sen verran. Arvosana olisi 0/5