Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selviääkö asperger lukiosta?

Vierailija
09.09.2016 |

Onko liikaa hälinää ympärillä aiheuttamassa ahdistusta? Onko lukiolaiset suopeita ja ymmärtäväisiä vai ilkeitä ja pahantahtoisia?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lukiosta. Meidän lukiossa istuttiin kuin pienet aikuiset, mutta jotkut kuulemma muistuttavat enempi eläintarhaa (tai yläastetta). Kannattanee mennä niin hyvään lukioon kuin keskiarvoraja sallii. Toki on myös aikuislukio.

Vierailija
2/48 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä selvisin. Muut ei tienneet aspergerista, pitivät muuten vaan vähän outona tyyppinä mutta kukaan ei ollut erityisen ilkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tietämäni asperger-henkilöt ovat käyneet lukion ja hyvällä menestyksellä, ovat hyvissä ammateissa olevia perheellisiä ihmisiä.

Vierailija
4/48 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aspergerista. Osalle laajojen kokonaisuuksien ja asioiden välisten suhteiden ymmärtäminen on liian vaikeaa. He eivät selviä kokeista tai kirjoituksista.

Vierailija
5/48 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin 6 laudaturia (samoissa kirjoituksissa), joten kyllä varmaan selviää.....

Vierailija
6/48 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä selvisin. Muut ei tienneet aspergerista, pitivät muuten vaan vähän outona tyyppinä mutta kukaan ei ollut erityisen ilkeä.

Minä en tiennyt itsekään omasta aspergeristani silloin.

Terveisin: 6L

Vierailija
7/48 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspergerit ovat yleensä normaaliälykkäitä tai älykkäämpiä ja monilla on erityislahjakkuuksia, sillä pärjää aika pitkälle vaikkeivät sosiaaliset taidot huippua olisikaan.

Vierailija
8/48 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asperger lukion 2. vuodella. Paikkakunnallani oli vain yksi lukio, joten hain siihen. Pakolliset kurssit ovat aina täyteen ahdettuja, joten siellä hälinä ja ihmiset toisinaan käy ylikuormittaviksi.

Suosittelen, jos mahdollista, pienryhmiin osallistumista. Varsinkin matemaattisten aineiden syventävissä ei ole paljon opiskijoita. Se on ideaalista!

Ahdistukselta ei varmaan kukaan aspie välty. Ihmiset ei tiedä diagnoosistani, mutta kyllä he kyselevät usein, että onko kaikki hyvin.

N17 & ka 9.3

Vierailija
9/48 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono paikka aspergerille. Ne kehittävät aina pakkomielteitä kanssaopiskelijoihin ja sitten alkavat ahdistella niitä. Työkyvyttömiä valtaosa asseista juuri tämän takia ja eläkkeellä.

Vierailija
10/48 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono paikka aspergerille. Ne kehittävät aina pakkomielteitä kanssaopiskelijoihin ja sitten alkavat ahdistella niitä. Työkyvyttömiä valtaosa asseista juuri tämän takia ja eläkkeellä.

Nyt kyllä olet saanut diagnoosit sekaisin. Asperger ei aiheuta stalkkausta tai seksuaalista häirintää. Tämä oli perustavalaatuisen tyhmää.

Vierailija
11/48 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävin näin yläasteella. Rinnakkaisluokan Asperger-tyttö alkoi ahdistella, piilotteli kirjelappuja taskuuni joissa oli aivan outoja fantasioita. Muutamia vuosia sitten tuli Facebookissakin kaveripyyntö, mutta en hyväksynyt. Sen jälkeen on tasaisesti tullut ystäväpyyntöjä aivan oudoilta nimiltä. Epäilen niiden olevan tuon Aspergerin feikkiprofiileja. Onneksi osoitteeni ja numeroni on ollut aina salainen.

Vierailija
12/48 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa on fiskumpaa väkeä joten kyllä pärjää, 9.luokan jälkeinen kesä kasvattaa kummasti nuoria.

Lasteni käymässä lukiossa ei ole ollut kiusaamista erikoisempiakaan nuoria kohtaan.

Vierailija
13/48 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger ei missään tapauksessa estä automaattisesti lukiossa menestymistä. Moni AS suorittaa menestyksekkäästi yliopisto-opinnotkin ja sen jälkeen toimii koulutusta vastaavassa työssä ihan "normaalisti"

Vierailija
14/48 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että normiyläkoulu on huomattavasti rasittavampi mm. meteliltään.

Vierailija
15/48 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh? Mulla on asperger-diagnoosi ja olen käynyt lukion, ja sen jälkeen maisteriksikin lukenut. Minkäänlaista haittaa aspergerista ei ole opinnoissa ollut. Oikeastaan hyötyä, kun minua ei epäsosiaalisena ole kiinnostaneet mitkään toisten nuorten koohotukset ja juhlimiset, jotka usein syövät energiaa itse opiskeluilta.

Ihme kommentti tuo että aspergerit kehittäisivät pakkomielteitä toisiin opiskelijoihin. Itse ainakin olen aina ollut ihmisistä lähes täysin kiinnostumaton ja viihtynyt omissa oloissani. Ketään en ole häirinnyt, eikä muutkaan ole yläasteen jälkeen (siellä minua kiusattiin) häirinneet minua. Kyllä lukiolaiset on jo sen verran fiksuja että yleensä eivät aktiivisesti kiusaa, vaan vaikka pitäisivätkin outona, niin jättävät vaan rauhaan (mikä ainakin mulle oli toivottua).

Vierailija
16/48 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun asperger sisko kirjoitti pitkästä matikasta L, että onhan tuo vissiin pärjännyt hälystä huolimatta. Välillä kuulemma luokassa ei voi keskittyä, mutta opiskelee ne asiat sitten kotona. Kavereitakin sillä on pari vaikka moni pitää outona. On melko Sheldonmainen tapaus, aivot tuntuu toimivan ihan eri tasolla kuin muilla ja on hyvin kaavamainen toiminnassaan ja pärjää, koska on sitä mieltä että koulu täytyy hoitaa kunnialla ja sen vuoksi panostaa kouluun tosi paljon.

Vierailija
17/48 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun assille on suositeltu aikuislukiota pienempien ryhmien ja omatahtisuuden takia. Saa nähdä nyt.

Lisäksi kannattaa muistaa, että aspergeria on todella montaa eri tasoa. On sellaisiakin, jotka eivät kykene itsenäiseen elämiseen ja joilla on isoja oman toiminnan ohjauksen ongelmia. Kaikki assit eivät ole älykkäitäkään.

Vierailija
18/48 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan aspergerista, toisille sopii lukio paremmin, toisille amis. On täysin yksilöllistä, vaikeuttavatko vai helpottavatko AS-piirteet akateemista opiskelua. 

Vierailija
19/48 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio oli paljon helpompi ympäristö kuin yläaste. Minulla on hyvä muisti ja lukiossa pärjäsi, kun painoi mieleen opettajien puheet. Yläastetta rauhallisemmassa ympäristössä niihin pystyi keskittymäänkin.

Ylioppilastodistukseni heikoin arvosana oli eximia ja maisteriksikin luin.

Vierailija
20/48 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyse oikeista aspergereista eikä siitä bloggaavasta hullusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi