Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joillakin lapsilla on paljon korvatulehduksia?

Vierailija
09.09.2016 |

Mun tuttavan kahdella lapsella on putket korvissa, kun jatkuvasti oli tulehduksia. Mun lapsilla taas ei ole ollut ikinä yhtäkään. Mistä se oikein johtuu, että toisille niitä tulee ja toisille ei?
Kummankin lapset on kotihoidossa olleet aina. Jos se nyt mitenkään asiaan vaikuttaa...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset sairastaa eri tavoilla. Meillä ei ole ikinä ollut vatsatauteja, kolme lasta, kaikki koulussa jo. Ja noista kolmesta lapsesta yhdellä on ollut varmaan 50 korvatulehdusta, kahdella muulla yhteensä ehkä 5. Todennäköisesti kyse on korvakäytävän rakenteesta, mulla itselläni oli lapsena paljon korvatulehduksia ja sen syy oli se, että mulla oli leuka väärässä asennossa, joka korjattiin sitten oikomishoidolla teininä kuntoon.

Vierailija
2/16 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset sairastaa eri tavoilla. Meillä ei ole ikinä ollut vatsatauteja, kolme lasta, kaikki koulussa jo. Ja noista kolmesta lapsesta yhdellä on ollut varmaan 50 korvatulehdusta, kahdella muulla yhteensä ehkä 5. Todennäköisesti kyse on korvakäytävän rakenteesta, mulla itselläni oli lapsena paljon korvatulehduksia ja sen syy oli se, että mulla oli leuka väärässä asennossa, joka korjattiin sitten oikomishoidolla teininä kuntoon.

Ihan tosi? Leuan asentoko voi vaikuttaa? Ohhoh. Enpä olisi arvannutkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahtaat korvakäytävät, maidon juonti=lisää limaisuutta, perintötekijät, helposti vaikkuuntuvat korvat,...

Miksi jotkut ihmiset ovat pitkiä ja toiser lyhyitä?

Maailmassa monta ihmeellistä asiaaa...

Vierailija
4/16 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tukkeutuva rööri on korvatorvi, joka menee välikorvasta nieluun - ei korvakäytävä.

Vierailija
5/16 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla niitä on edelleenkin, keskimäärin kerran vuodessa tulehtuu toinen korva. Keväällä tyrkättiin korvaan putki ekaa kertaa aikuisiällä, onneksi sentään hoitui siltä istumalta paikalllispuudutuksella eikä tarvinnut nukutusoperaatioon aikaa varata.

Vierailija
6/16 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M22 kirjoitti:

Minulla niitä on edelleenkin, keskimäärin kerran vuodessa tulehtuu toinen korva. Keväällä tyrkättiin korvaan putki ekaa kertaa aikuisiällä, onneksi sentään hoitui siltä istumalta paikalllispuudutuksella eikä tarvinnut nukutusoperaatioon aikaa varata.

Lisään vielä että siis ihan rutiinitarkastuksessa huomasivat vian ja laittoivat putken.

Vierailija
7/16 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infektioherkkyys? Oletko kuullut sellaisesta? Miten jotkut äidit ovat tyhmiä ja toiset eivät?

Vierailija
8/16 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös miettinyt tuota. Omalla kolmevuotiaalla ei ole ollut yhtään ab-kuuria, tasan yksi vatsatauti ja kuumettakin vain kolme kertaa ja se tuntuu olevan vähän ihmeellistä. On päiväkodissa enkä imettänytkään kuin kolme kuukautta. Sitten taas monilla tuttujen lapsilla, kotihoidetuilla ja päiväkotilaisilla, ja taaperoimetetyillä ja entisillä pullovauhdilla tuntuu olevan milloin mitäkin tulehdusta ja kuuria päällä. Syy on varmaan jossain tähtien tai korvien asennossa. En tiedä, mutta olen kyllä onnellinen vähän sairastavasta lapsesta.

Vierailija
9/16 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Infektioherkkyys? Oletko kuullut sellaisesta? Miten jotkut äidit ovat tyhmiä ja toiset eivät?

Joo, mutta mistä se infektioherkkyys johtuu? Itse olen infektioherkkä, mutta lapsi ei näköjään. T. 8

Vierailija
10/16 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no meillä on kolme lasta, joista yhdellä oli koko ajan korvatulehduksia, toisella on ollut yksi ainoa, kolmannella ei vielä yhtään. Yhdellä on niin superherkkä iho että uimahallireissun jälkeen tulee kortisonikuuri, toisella iho kärsii vain tosikuivasta talvikelistä, kolmannella on ihan unelmanpehmeä nahka. Yksi oli allerginen kaikelle mikä kasvaa ja liikkuu, toinen sai lieviä yliherkkyysoireita parista ruoka-aineesta, kolmas syö kaiken mikä irti lähtee eikä oireile millekään.

Se on kato se geenilotto ja lisäksi x määrä muuttujia. Ihan yhtä hyvin voisi kysyä, että miksi minun siskoni on pitkä, hoikka ja kengännumero on 38, kun minä olen isoperseinen tolppajalka ja kengänkoko on 42 1/2. Sellaista se vaan on.

Vierailija
11/16 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infektioherkkyyteen vaikuttaa niin monet asiat, ja päiväkodissa olevilla lapsilla erityisesti tahtoo olla paljon sairastelua. Myös asuinympäristö voi vaikuttaa, itse sairastin aikuisena korvatulehduksia silloin, kun asuin homeisessa asunnossa, paljolti pk/kouluikäisten infektioherkkyys voi olla kosteusvaurioisten koulujen ja päiväkotien syytä osittain. Oman esikoisen kohdalla imetys suojasi korvatulehduksilta ym. Infektioilta todella hyvin, imetyksen loputtua vuoden iässä, iski hyvin pian korvatulehdus x3 ja flunssa.

Vierailija
12/16 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni ovat olleet kotihoidettuja, mutta kerhoilimme aika paljon. Kuopuksen kanssa etenkin kävin aktiivisesti yhdessä kerhossa, jonka vieressä esikoinen oli eskarissa. Kuopuksella putkitettiin kolme kertaa korvat ja on syönyt kymmeniä antibioottikuureja. Nyt alakoululaisena on noista muistona ärtyneen suolen oireyhtymä. No, oli kulunut jokunen vuosi riehakkaimmasta tautikierteestä, kun satunnaisesti kävimme tuossa tutussa kerhossa - saman tien lapsella tulehdukset! Oma epäilykseni on, että joissain paikoissa (kerho, päiväkoti) voi olla niin kehittynyt pöpökanta, että lapset sairastuvat heti ja kellä on sitten taipumus tulehduksiin, sellaisen sitten saa. Eli ei tarvitse olla päivähoidossa, että noita tauteja saa, kerho käy tuohon tarkoitukseen yhtä hyvin. Itse aina ihmettelin sitä, miten sairaita lapsia tuotiin avoimeen kerhoon, jossa äiti siis oli mukana. Ei olisi ollut mikään "pakko", olisi voitu sairastaa kotonakin, mutta aina noissa sitten oli lapsia, joilla räkä juoksi leukaa myöten ja käytöksestäkin näki välillä, että taitaisi olla lapselle mukavinta toipua kotona...

Vierailija
13/16 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen myös joskus miettinyt. Mulla ja miehellä ei ole ollut koskaan kummallakaan yhtäkään korvatulehdusta. Meitä ei ole imetetty, lemmikkejä on aina ollut eikä siivoushulluja vanhempia. Olemme 70-lukulaisia. Lapsellamme ei ole myöskään ollut korvatulehdusta ikinä, ei ole imetetty, lemmikkejä löytyy, siivousta on mutta ei hysteeristä desinfiointia. Lapsi 2000-luvun alussa syntynyt. Onko tämä jotenkin perinnöllistä vai vaikuttaako elinolosuhteet asiaan?

Vierailija
14/16 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoallergia on yks syy. Toinen huono ruokavalio, pitäis syödä hapanta ja vähäsokerista jos on taipumus tulehduksiin. Oli ne sitten intiimialueen, ihon tai korvien..

Vierailija
15/16 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksoset. Lapset ovat käyneet tasan samoissa paikoissa ja saaneet samaa ruokaa. Toisella oli jatkuvasti korvatulehduksia ja lopulta putket. Toisella taas ei yhtään korvatulehdusta.

Vierailija
16/16 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttavan kahdella lapsella on putket korvissa, kun jatkuvasti oli tulehduksia. Mun lapsilla taas ei ole ollut ikinä yhtäkään. Mistä se oikein johtuu, että toisille niitä tulee ja toisille ei?

Kummankin lapset on kotihoidossa olleet aina. Jos se nyt mitenkään asiaan vaikuttaa...

Tietenkin siksi, että sinä olet niin erinomainen äiti