Miksi vaunujen kanssa saa matkustaa ilmaiseksi bussissa??
Istun juuri bussissa matkalla kotiin. Jos kulkisin vaunut täynnä tavaroita saisinko matkustaa ilmaiseksi?
Kommentit (62)
Ei ne vaunun kanssa matkustavat ihan hirveästi (yhtään) taida siihen lipun hintaan vaikuttaa. Vähän voi suhteuttaa.
Minusta on ihanaa että äidit saa matkustaa ilmaiseksi. On ollut nykyään paljon puhetta siitä miten esim. vähävaraiset äidit voi syrjäytyä kun ovat kotona. Siksi on hyvä että eivät joudu jäämään kotiin sen takia ettei ole varaa lippuun. Nyt voivat ilmaiseksi tavata muita äitejä, sukulaisia tai ihan vaan päästä pois jonnekin. Muistan miten tylsää ja yksinäistä oli joskus pyöriä samoilla kotikulmilla pienten lasten kanssa.
Samasta syystä kannatan että eläkeläiset saisivat matkustaa ilmaiseksi!
Kai nostatte myös metelin siitä, että esim. Turun seudulla ilmaiseksi saavat matkustaa työssäkäyvät invalidit? He vievät pyörätuolipaikan, nousevat kyytiin hitaasti JA saavat matkustaa ilmaiseksi! Voi hyvä luoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siitä tulisi mitään, että ensin vanhempi änkee ne vaunut keskitilaan, kiinnittää ne ettei ne liiku, sitten puskee sisäntulevien matkustajien läpi vastavirtaan ja väläyttää korttiaan lukijassa.
Ja kyl sulla täytyy se kakara olla mukana.
Ei tää vapaamatkustus ole ollut aina voimassa, ja jotenkin niiden vaunujen kanssa on vaan pärjätty ennen sitäkin sinne maksamaan.
Suomiargumentoinnin oppitunti numero yksi: aloita asiasi sanoilla "kyllä ennenkin on pärjätty/jaksettu/mahduttu/maksettu/yritetty, miksei --"
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi tosi iso etuoikeus että saa ilmaiseksi matkustaa vaunujen kanssa, olisitte vaan kiitollisia ei ole todellakaan itsestäänselvyys eikä asiasta keskustelu ole mitään jäkätystä. Mä asun ulkomailla ja täällä on kortinlukijat kaikkien ovien kohdalla ja kaikki maksaa, myös vaunulliset. Jos ei kortilla ole rahaa niin se on sitten voi voi ja ulos.
Näin se pitäis olla täälläkin. Ärsyttää että toiset kulkee ilmaseksi, kun itse on köyhä ja joutuu maksamaan kalliin lipun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi tosi iso etuoikeus että saa ilmaiseksi matkustaa vaunujen kanssa, olisitte vaan kiitollisia ei ole todellakaan itsestäänselvyys eikä asiasta keskustelu ole mitään jäkätystä. Mä asun ulkomailla ja täällä on kortinlukijat kaikkien ovien kohdalla ja kaikki maksaa, myös vaunulliset. Jos ei kortilla ole rahaa niin se on sitten voi voi ja ulos.
Näin se pitäis olla täälläkin. Ärsyttää että toiset kulkee ilmaseksi, kun itse on köyhä ja joutuu maksamaan kalliin lipun.
Eiköhän niillä ilmaiseksi menijöillä ole myös kuukausikortit. Aika moni taitaa käyttää julkisia ilman lapsiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli haluaisit että kaikki muutkin köyhät joutuvat maksamaan sen kalliin lipun. Miten se sinun köyhyyttäsi helpottaisi?
Miksi ap jankkaat tätä samaa joka viikko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli haluaisit että kaikki muutkin köyhät joutuvat maksamaan sen kalliin lipun. Miten se sinun köyhyyttäsi helpottaisi?
Kyllä se helpottais. Eipähän sitten tarviis maksaa toisten vapaamatkustajien lippuja köyhänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se helpottais. Eipähän sitten tarviis maksaa toisten vapaamatkustajien lippuja köyhänä.
Aiai, taas tätä aivopesun tulosta, kun suomalainen köyhä luulee maksavansa toisen köyhän kuluja. :D Käännytetään pienituloiset toisiaan vastaan niin menee vähän polttavammat riistotilanteet onnellisesti ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiai, taas tätä aivopesun tulosta, kun suomalainen köyhä luulee maksavansa toisen köyhän kuluja. :D Käännytetään pienituloiset toisiaan vastaan niin menee vähän polttavammat riistotilanteet onnellisesti ohi.
Mammoilla on muutenkin enemmän rahaa kun mulla ja sitten loisivat vielä bussilipunkin mun lompakolla. :( Saisivat itse maksaa mun matkat prkl.
Vierailija kirjoitti:
Kamalan pahantuulista ja karsasta porukkaa tässä ketjussa. Ainakin Helsingissä paistaa aurinko ja viikonloppu alkamassa, mutta silti pitää jäkättää. :D
Oikeesti te ilmaiseksi meluavine lapsinenne ja isoine vankkureine matkustavat mammat ette edes tajua, miten etuoikeutettuja olette. Me muut maksamme isot rahat bussimatkoistamme, ja viemme siltikin vain yhden paikan. Tosi usein näkee, miten äiti jättää vaununsa bussin keskiosaan, ja menee sitten istumaan lapsinensa vapaille paikoille.
Toivon, että tämä vapaamatkustus loppuisi ja bussien keskiosaan saataisiin maksulaite.
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti te ilmaiseksi meluavine lapsinenne ja isoine vankkureine matkustavat mammat ette edes tajua, miten etuoikeutettuja olette. Me muut maksamme isot rahat bussimatkoistamme, ja viemme siltikin vain yhden paikan. Tosi usein näkee, miten äiti jättää vaununsa bussin keskiosaan, ja menee sitten istumaan lapsinensa vapaille paikoille.
Toivon, että tämä vapaamatkustus loppuisi ja bussien keskiosaan saataisiin maksulaite.
Joo, ei tajuta kun ei olla ikinä matkustettu bussissa ilman lapsia. Ihan synnyttiin äiteinä ja vaunut kädessä. Ei olla myöskään ikinä maksettu kalliita lippuja.
Siis haloo... en tunne yhtäkään aikuista joka nauttii vaunujen kanssa matkustamisesta, mut kun ei oo paljon vaihtoehtoja. Ja enemmän matkustan ilman lapsia kun lasten kanssa ja maksan sitten saman hinnan kun muut. Se on ihanan luksusta kun kukaan ei mutise jos joutuu siirtymään vaunupaikalta ja katso ilkeästi koska kehdattiin käyttää julkisia.
Niin, ja vielä lisäys että monet menee istuu lapsen kanssa kun muuten ne huutaa rattaissa koko matkan ja sitten kaikki valittaa siitä.
Miksi alle 7v. saa matkustaa ilmaiseksi?
Täälläpäin romaanit kuljettaa roinalla täytettyjä vaunuja ettei tartte maksaa, eikä se kuski nää mitä vaunuissa on
Tästäkin aina jauhetaan :D tehkää nyt hyvät ihmiset hsl:lle joku vetoomus tästä, jos näin paljon hiertää!
Oletteko miettineet koskaan, että sillä vaunumammalla saattaa olla myös se saatanan kallis seutukuukausi maksettuna? Jos vaikka joutuu viemään lapsen aamulla tarhaan bussilla ja siitä jatkaa vielä matkustamista töihin.
Itselläni on tilanne nyt niin, että isä vie yks veen autolla tarhaan ja jatkaa töihin. Minä menen metrolla töihin maksetulla kortilla 5-6 kertaa viikossa. Ja kun lähden lapsen kanssa vapaa-ajalla metrolla tai bussilla liikenteeseen, niin minulla on edelleen se maksettu kortti lompakossa...
Kyseisten löysäperseiden vapaamatkustus päättyy kyllä muutaman vuoden sisään, sittenpähän näette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siitä tulisi mitään, että ensin vanhempi änkee ne vaunut keskitilaan, kiinnittää ne ettei ne liiku, sitten puskee sisäntulevien matkustajien läpi vastavirtaan ja väläyttää korttiaan lukijassa.
Ja kyl sulla täytyy se kakara olla mukana.
Ei tää vapaamatkustus ole ollut aina voimassa, ja jotenkin niiden vaunujen kanssa on vaan pärjätty ennen sitäkin sinne maksamaan.
Pientä kateutta ilmassa? Maailma muuttuu, joskus parempaan, joskus huonompaan. Joskus se riippuu siitä, kenen kannalta asiaa katsotaan.
Minun kannalta huonompaan, kun joudun maksamaan korkeampaa lipun hintaa sen takia, että mammat voi vapaamatkustaa.
Minulla ei tuota etua aikoinaan ollut eikä siis koko juttu ole millään tavalla minulle ajankohtainen ollut vuosiin.
Silti olen jotenkin tyytyväinen, ihan jopa ylpeä siitä, että meillä on busseissa ajateltu lasten turvallisuutta. Se on sitä sivistystä.
P.S. Älä viitsi olla niin naiivi. Ne lipun hinnat eivät varmasti laskisi, vaikka tuo vaunuetu poistettaisiin.
Miksei bussin keskiosassa voi olla kortinlukijaa mammoille/paapoille? :D