Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä saa suolistobakteerit kuntoon?

Vierailija
09.09.2016 |

Osaisiko joku auttaa? Sain synnytyksen jälkeiseen kohtutulehdukseen kaksi todella vahvaa antibioottikuuria, jotka annettiin aluksi sairaalassa suonensisäisesti. Sen jälkeen vatsan toiminta muuttui, eikä ole vielä 1,5 vuoden jälkeenkään palautunut takaisin. Vatsa turpoaa, on ilmavaivoja, ulostetta tulee suuria määriä ja se haisee oudolta. Olen syönyt maitohappobajteereja mutta ei auta. Lääkärilläkin käynyt pariin kertaan mutta verikokeissa ei näy mitään ja antibioottiripulikaan ei ole. Epäilen, että suoliston bakteerikanta on vääristynyt. Miten saan ruokavaliolla tapettua huonot bakteerit ja kasvatettua hyvien määrää? Jos jollain on ihan omakohtaisia kokemuksia ruokavaliosta tai muuten tietoa, olisin kiitollinen.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asiaan ei taida olla yhtä oikeaa vastausta. Jokainen ihminen ja suolisto on erilainen, joten oikea tapa löytyy vain kokeilemalla. Minulle vatsavaivat ovat erittäin tuttuja. Olen kokeilut niin kasvisruokavaliota, gluteenitonta kuin maidotonta. Parhaiten minulla toimii vähähiilihydraattinen sekaruokavalio ja nyt vatsavaivat ovat historiaa.

Jos vatsaa turvottaa paljon kannattanee ainakin aluksi jättää sipuli, paprika, pavut ja viljat pois ruokavaliosta. Myös erilaisia maitobakteerivalmisteita kannattaa kokeilla. Jos valmiste ei tunnu helpottavan vatsavaivoja parissa viikossa, kannattaa kokeilla jotain muuta. Ainakin itselläni tietyt maitobakteerit ovat saattaneet vaan lisätä vatsan turvotusta ja siten aiheuttaneet lisää vatsakipuja.

Mutta valitettavasti vain kokeilemalla selviää, millainen ruokavalio toimii parhaiten. Myös foodmap- ruokavalio tuntuu toimivan monella (itse en ole tosin sitä kokeillut, kun löysin avun vhh- ruokavaliosta).

Vierailija
22/22 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitohappobakteerivalmisteita on laidasta laitaan, kaikista ei ole mitään hyötyä ja jotkut ovat oikeasti hyviä, esim Biolatte Original ja varsinkin Solgarin.

Suosittelen myös Regulatia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi