Mieheni on ihastunut toiseen
Mieheni oli viikkoja sitten viettämässä viikonloppua ystävänsä luona isolla porukalla. Huomasin heti sen viikonlopun jälkeen mieheni käytöksessä muutoksen, hän tuntui kovin etäiseltä ja oli koko ajan nenä kiinni puhelimessa ja tätä tapahtui monena päivänä. Kyselin, onko kaikki hyvin ja onko mökillä kenties tapahtunut jotain mikä saa hänet käyttäytymään noin. Hän vakuutti että mitään ei ole tapahtunut ja kaikki on ok. Tivasin ja tivasin ja heitin ilmoille epäilyksen toisesta naisesta, mutta edelleen kielsi mitään tapahtuneen. Yhtenä iltana mieheni oli jo nukkumassa, kun huomasin että hänen puhelimensa piippaili vähän väliä ja viestit olivat eräältä naiselta, joka oli ollut tuona viikonloppuna mukana siellä miehen ystävän luona. Tiedän ettei toisen viestejä saa lukea, en ole koskaan niin tehnyt mutta en voinut olla lukematta. Luin heidän keskustelunsa, mitään ei ollut heidän välillään tapahtunut mutta selvisi että pientä ihastumista on ilmassa ja taitanee olla molemmin puoleista. Nainen on myös itse parisuhteessa. He molemmat puivat keskustelussa olevansa hämillään tunteista ja mieheni oli kirjoittanut, ettei ole pitkään aikaan tuntenut mitää tällaista.
Olemme miehen kanssa seurustelleet 6 vuotta. Suhteemme ei ole nyt tällä hetkellä hirveästi kukoistanut, olemme riidelleet paljon ja tiedän että olen ollu kovin kiukkuinen hänelle, koska olen töiden takia ollut hieman stressaantunut.
Mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä? Tahtoisin kovasti nostaa kissan pöydälle, mutta en haluaisi kertoa lukeneeni toisen viestejä. Asia ahdistaa senkin takia kovasti, koska he ovat menossa samalla porukalla kuukauden päästä uudestaan illan viettoon ja pelkään, että tunteet ottavat vallan ja selkäni takana tapahtuisi jotain pettämistä..
Kommentit (281)
Vierailija kirjoitti:
Puhutte puhutte ja puhutte. Kerrot että luit viestit, koska puhelin piippasi ja mies on käyttäytynyt oudolla tavalla. Sanot myös, että seuraavaan reissuun lähdette yhdessä. Siellä puhut sen naisen kanssa ja tarvittaessa myös hänen miehensä kanssa.
Noloa.
Vietä se viikonloppu. Sen jälkeen kerro, että olet kuullut "juttua" hänestä ja tästä naisesta, että pitääkö paikkansa. Jos mies valehtelee ja vakuuttelee viattomuuttaan, kerro nähneesi viestit. Ja kysy, että vieläkö hän aikoo lähteä sinne illanviettoon? Jos aikoo lähteä, voit alkaa pakkailemaan, kerro sitten, että aiot myös kertoa tämän naisen miehelle, joten he voivat ihan tosissaan mennä "tunteidensa perässä..."
Miehelläsi on ehkä joku oma henkilökohtainen kriisi menossa, mikä heijastuu siten että hän ajattelee parisuhteen olevan vinksallaan ja näin ollen "ankean parisuhteen" piristykseksi etsii pientä flirttiä muualta.
Uskon että miehesi palaa takaisin maan pinnalle siten, että kerrot hänelle vaan rehdisti päin naamaa että luit viestit ja että olet siitä pahoillasi. Ei hän muuten ymmärrä, että leikki on lopetettava ennen kuin se menee liian pitkälle.
Ja sulle vielä vinkiksi, että älä kitise miehellesi liikaa, vaan rakastelkaa ja viettäkää muutenkin paljon aikaa yhdessä. Parisuhde ei toimi jos sitä ei hoida. Hetken voi arki tuntua vähän tahmealta, mutta teillä on suunta vaan ylöspäin. Tsemppiä!
Itse naisena ihastun välillä hetkeksi johonkin, on kivaa vähän flirttailla ja nauttia huomiosta.
Ikinä en ole kuitenkaan puhelinnumeroani pyytänyt/antanut, tai antanut toisen ymmärtää että ikinä tekisin mitään puolisoni selän takana.
Kahdeksan vuoden jälkeen on vain hauskaa huomata että joku muukin voi pitää minua kauniina ja mukavana seurana, ja kun tunnen itseni haluttavammaksi olen kotona aloitteellisempi petipuuhien suuhteen.
En ole ikinä käynyt (enkä tule käymään) treffeillä tai tapaamassa muuten ihastusta, vaikka on hauskaa jos sattui samaan paikkaan joskus.
Minäkin väittäisin että satunnaiset ihastumiset ovat ihan normaaleja kun suhde on vähän liian arkinen jo, mutta jos tekee jotain asialle (tekstailee, suunnittelee tapaamista) niin pn menty liian pitkälle.
Voihan se ola jos suhde on ollut pitkään huonompi että mies on miettinyt eroa mutta ei oo saanut aikaiseksi, mutta nyt tavattuaan toisen huomaa että voisi saada jotain parempaa.
Ei viitsi kuitenkaan sanoa vielä mitään koska on nössl eikä halua yksinkään olla eikä erota jos tästä jutusta ei tulekaan mitään kun nainenkin varattu.
Niin piti sanoa vielä, että kortit vaan suoraan pöytään. Kun asia ja kaikki se raadollisuus paljastuu, niin se ei se salainen suhde olekaan niin kiva. Varsinkin, kun se sotkee ystävyyssuhteet, molempien perheet ym.
Jos lähden sille linjalle, että yrität "vietellä" miehesi takaisin, et IKINÄ voi olla varma siitä, loppuiko ne tunteet vai, et ikinä voi katsella näitä kahta illanvietoissa miettimättä, onko jotain taas tekeillä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, tää kuulostaisi ihan hyvältä vaihtoehdolta. Harmi vain, että se toinen nainen kummittelee mielessä silti vaikka itse yrittäisin olla parempi ja parantaa suhdettamme.
Hei.. Sä olet JOKATAPAUKSESSA parempi nainen... ! Älä lannistu!
Kroonisena ihastujana sanon, että miehesi tekee tässä väärin. (Toki toisen viestien lukeminen on väärin sekin.) Jos on suhteessa, niin vaikka millaiset perhoset myllertäisi vatsanpohjalla suhteen ulkopuolista kohtaan, ei siitä mennä tälle möläyttämään! Sehän vain lietsoo tunteita ja jos sattuukin olemaan molemminpuolista, moinen viestittely on jo pettämistä tunteen tasolla. Ihastumiselle sinänsä ei juuri mitään voi, itsekin tosiaan ihastun aika usein vaikka olen onnellisessa suhteessa ja rakastan puolisoani. Minä vain olen tällainen tunteiden tuuliviiri mitä ihastumiseen tulee, ja ne menevätkin nopeasti ohitse. MUTTA sen voi itse päättää miten asiaan suhtautuu ja mitä sen kanssa tekee, ja ihastuksen kohteelle avautuminen on totaalisen väärä niitti, jos on suhteessa ja haluaa sitä vielä jatkaa. Jos haluaa ennemmin katsoa mitä uudesta jutusta tulee, niin sitten reilusti kertomaan se partnerille ja päättämään vanha suhde ennen kuin uuteen ryhtyy. Salasäädöt ei ole reiluja kenellekään. Suosittelen että nostat kissan pöydälle ja puhutte miehesi kanssa rehellisesti suhteenne tulevaisuudesta. Niin voit vielä itsekin vaikuttaa siihen ja päättää lähdetkö vai jäät. Vähän vaikuttaa, että kohta miehesi tekee muuten sen päätöksen puolestasi. :( Tsemppiä kuitenkin!
Anna miehellesi lupa kastaa kärki ihastukseensa. Mies huomaa kuinka ihana olet eikä varmasti eroa.
Vierailija kirjoitti:
Muista, että ihastuminen kuuluu ihmisluonteeseen. Kaikki parisuhteessa olevat ihastuvat jossain vaiheessa toiseen. Ne jotka muuta väittävät valehtelevat, tai ovat tunteettomia ja pystyyynkuolleita. Miehesi ja nainen näyttävät yrittävän käydä asiaa läpi asiallisesti, ja mitäänhän ei ole tapahtunut...
Joo ihastumisia tulee ja menee, mutta kun ihastumisestaan alkaa kertomaan ihastumisen kohteelle, niin siinä ylitetään raja. Jos haluaa säilyttää parisuhteen ja olla pettämättä, niin ei viestittele ihastuksen kohteelle tai ole muutenkaan hänen kanssaan tekemisissä enemmän kuin on välttämätöntä.
Minäkin olin tyttöystävän, tämän siskon ja siskon kavereiden kanssa ulkona. Ihastuin yhteen noista kavereista ja yhtenä aamuna herätessäni näin unta kyseisestä naisesta ja kutsuin tyttöystävääni tuon nimellä. Onneksi onnistuin valehtelemaan, että näin unta yhdestä samannimisestä näyttelijästä ja sen sai kuitattua nauruilla.
Tapasimme muutaman kerran uudestaan samassa yhteydessä ja tuolloin kieltämättä juttelin paljon kyseisen naisen kanssa, mutta en todellakaan mitenkään muuten pitänyt yhteyttä. Meillä vain juttu luisti todella hyvin ja nainen oli kauniskin, joten täysin ymmärrettävää.
Nyt erottuani voisi olla kiva tavata tuo nainen, mutta hän on uskoakseni vielä parisuhteessa. Enkä ehkä haluaisi kyllä parisuhteeseen ihmisen kanssa, joka on edes noin läheinen exäni kanssa, vaikka eivät he kyllä käytännössä missään tekemisissä ole.
Ehkä on pakko nostaa kissa pöydälle, en voi jättää tätä asiaa tähän ja odottaa sen menevän ohi kun he kuitenkin tulevat olemaan samassa paikassa vähän ajan päästä.
Jos siihen miehen puhelimeen tulee uusia viestejä ja menet ne lukemaan niin eikö se mies huomaa, että viestit on jo avattu? Ylipäätään siitä, ettei ilmoitus uusista viesteistä enää näy puhelimen lukitulla näytöllä?
Vaikka en tunne naista niin tiedän hänet kuitenkin, vaikeinta tästä myös tekee sen etten osaisi yhtään kuvitella että mieheni vaikka seurustelevan hänen kanssaan... Jotenkin he vaikuttavat niin epäsopivilta eikä tämä nainen nyt kedon kaunein kukkakaan ole, jos näin voi sanoa, mutta ehkä hänen luonteessa sitten oli jotain mikä kolahti. Kauheaa pyöritellä näitä asioita yksin päässä ja miettiä mikä on vikana, mikä itsessä on vikana jne. Mitä parempaa toisessa on mitä minussa ei?
Itsellä kiinnostaisi miehen motiivit jutella toisen naisen kanssa. A)käyvätkö he vain tunteitaan läpi B) haluavat viedä juttunsa eteenpäin.
Periaatteessa ihan sama kummin on. Mies on tehnyt jo väärin kun on naisen kanssa jutellut. Kun pieniä ihastumisia käy suhteessa, niin niistä pitäisi päästä yli eikä lähteä ruokkimaan tunnetta. Jos mies olisi vaihtoehdon A kannalla, niin henkilökohtaisesti voisin yrittää jatkaa suhdetta. Helppoa se ei olisi. Voimia hankalaan tilanteeseen!
Mies on lähes aina se heikompi lenkki, joka ei kestä seksitöntä suhdetta. No pettämiset tulee jossain vaiheessa lähes aina kuvioon seksin vähentyessä.
Kuule maailman kauneimpiakin naisia on petetty. Sinussa ei ole mitään vikaa, arki ja kyllästyminen tulee vaan AINA väistämättä kuvioon ja jos siinä hetkessä toinen tapaa (omasta mielestään) viehättävän ihmisen ja heillä ns. synkkaa, niin se on menoa sitten.
Toiset on vaan helppoja ihastumaan, mutta eivät vie asiaa mitenkään eteenpäin vaan keskittyvät omaan puolisoonsa. Toiset ovat myös helppoja ihastumaan, mutta lähtevät ruokkimaan sitä, koska
se on jännää ja kiihottavaa. Ja myös imartelevaa ja kohottaa itsetuntoa, kun näkee toisen naisen/miehen pitävän sinua puoleensavetävänä...
Vierailija kirjoitti:
Vaikka en tunne naista niin tiedän hänet kuitenkin, vaikeinta tästä myös tekee sen etten osaisi yhtään kuvitella että mieheni vaikka seurustelevan hänen kanssaan... Jotenkin he vaikuttavat niin epäsopivilta eikä tämä nainen nyt kedon kaunein kukkakaan ole, jos näin voi sanoa, mutta ehkä hänen luonteessa sitten oli jotain mikä kolahti. Kauheaa pyöritellä näitä asioita yksin päässä ja miettiä mikä on vikana, mikä itsessä on vikana jne. Mitä parempaa toisessa on mitä minussa ei?
Sinussa ei ole vikaa, miehesi vain tuntee löytäneensä sielunkumppanin kyseisestä naisesta. Ihastumisen tunne kyllä menee ohi aikanaan, mikä mies tulee "järkiinsä" ja lopettaa toisen naisen kanssa viestittelyn / tapaamiset. Tämä onnistuu ainoastaan niin, että nostat kissan pöydälle ja sanot tietäväsi suhteesta, sitten kysyt näkeekö mies teillä olevan tulevaisuutta yhdessä vai ei. Jos kyllä, niin yhteydenpidon tähän ihastukseen pitää loppua. Et vaikuta olevan kovin halukas jakamaan miestäsi toisen naisen kanssa, joten miehesi pitää tehdä valinta.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä kiinnostaisi miehen motiivit jutella toisen naisen kanssa. A)käyvätkö he vain tunteitaan läpi B) haluavat viedä juttunsa eteenpäin.
Periaatteessa ihan sama kummin on. Mies on tehnyt jo väärin kun on naisen kanssa jutellut. Kun pieniä ihastumisia käy suhteessa, niin niistä pitäisi päästä yli eikä lähteä ruokkimaan tunnetta. Jos mies olisi vaihtoehdon A kannalla, niin henkilökohtaisesti voisin yrittää jatkaa suhdetta. Helppoa se ei olisi. Voimia hankalaan tilanteeseen!
Tottakai haluaa viedä jutun eteenpäin ainakin sille tasolle, että kertoo ihaksusteen ja saa tyydytystä, kun toinenkin on ihastunut takaisin. Ei ehkä tuosta pidemmälle aio edetä, mutta tuollainen tunnetason romanssi kyseessä. Mielestäni pettämistä jo itsessään.
Mitä käsittelemistä noissa tunteissa olisi toisen ihmisen kanssa? Tunteita voi olla tarpeellista käsitellä esimerkiksi eron jälkeen toisen ihmisen kanssa, mutta pelkkä ihastus on ihastus. Ei ole ollut yhteistä elämää ja siten ei ole mitään yhteistä käsittelemistäkään.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että olen varmasti itse aiheuttanut sen, että mies ihastuu toiseen. En ehkä ole ollut paras tyttöystävä kiukutelessani toiselle turhasta. Mutta mitä mun pitäisi tehdä? Alkaa nyt huomioimaan miestä ja lopettaa valitus ja kiukuttelu? Tuntuu vaan pahalta koittaa tehdä muutosta suhteessa, kun tiedän mitä mieheni tuntee. Olisin toivonut, että hän olisi kertonut minulle ihastumisestaan ja olisimme voineet keskustella asiasta. Nyt vaan olen ihan pirun mustasukkainen ja vituttaa kun näen hänet puhelin kädessä.
Sun pitäis saada kaikki. Kiukutella ja silti mis, joka toimii järkevästi ihastuessaan... Ei mies sinua rakasta, on miettinyt jo kauan, mistä löytäis paremman. Nyt miestä harmittaa, kun nainen on varattu.
Ei ne ihastumiset mene aina ohi. Itselläni alkoi noin ja ajan kanssa rakastuimme ja erosimme koska me halusimme olla yhdessä.
Jep, itse en tahtoisi erota. Vaikka tämä tosi pahalta tuntuu, en ole valmis heittämään tätä suhdetta jäihin tällaisen takia. Olen itsekin tavannut miespuolisia joita olen pitänyt hyvinkin viehättävinä ja kiinnostavina, mutta en koskaan ole kokenut mitään ihasumista. Tuntuu vaan että tää homma muutti mut nyt jo kovin mustasukkaiseksi.. Tekisi mieli kieltää miestä menemästä koko illanviettoon!
Tänä viikonloppuna meillä on kahdenkeskeistä aikaa kun lähdemme pienelle reissulle.. Tahtoisin katsoa millä fiiliksellä mies on tänä viikonloppuna ja toisaalta tekis mieli heti tänään vaatia vastauksia..