Mieheni on ihastunut toiseen
Mieheni oli viikkoja sitten viettämässä viikonloppua ystävänsä luona isolla porukalla. Huomasin heti sen viikonlopun jälkeen mieheni käytöksessä muutoksen, hän tuntui kovin etäiseltä ja oli koko ajan nenä kiinni puhelimessa ja tätä tapahtui monena päivänä. Kyselin, onko kaikki hyvin ja onko mökillä kenties tapahtunut jotain mikä saa hänet käyttäytymään noin. Hän vakuutti että mitään ei ole tapahtunut ja kaikki on ok. Tivasin ja tivasin ja heitin ilmoille epäilyksen toisesta naisesta, mutta edelleen kielsi mitään tapahtuneen. Yhtenä iltana mieheni oli jo nukkumassa, kun huomasin että hänen puhelimensa piippaili vähän väliä ja viestit olivat eräältä naiselta, joka oli ollut tuona viikonloppuna mukana siellä miehen ystävän luona. Tiedän ettei toisen viestejä saa lukea, en ole koskaan niin tehnyt mutta en voinut olla lukematta. Luin heidän keskustelunsa, mitään ei ollut heidän välillään tapahtunut mutta selvisi että pientä ihastumista on ilmassa ja taitanee olla molemmin puoleista. Nainen on myös itse parisuhteessa. He molemmat puivat keskustelussa olevansa hämillään tunteista ja mieheni oli kirjoittanut, ettei ole pitkään aikaan tuntenut mitää tällaista.
Olemme miehen kanssa seurustelleet 6 vuotta. Suhteemme ei ole nyt tällä hetkellä hirveästi kukoistanut, olemme riidelleet paljon ja tiedän että olen ollu kovin kiukkuinen hänelle, koska olen töiden takia ollut hieman stressaantunut.
Mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä? Tahtoisin kovasti nostaa kissan pöydälle, mutta en haluaisi kertoa lukeneeni toisen viestejä. Asia ahdistaa senkin takia kovasti, koska he ovat menossa samalla porukalla kuukauden päästä uudestaan illan viettoon ja pelkään, että tunteet ottavat vallan ja selkäni takana tapahtuisi jotain pettämistä..
Kommentit (281)
Pelottaa ihan hirveästi jos mies ilmoittaakin että ihastuminen on vahvempaa kuin minuun? Maailmani murenee. Miten sitä pystyy jatkamaan normaalia elämää. Hän on minun tuki ja turva, mun on vaikea rakentaa tällaista luottamusta kehenkään mitä meillä on ja tuntuu niin pahalta että mulle ei olla rehellisiä. Blaah.. Mä kysyn häneltä suoraa onko hänellä tunteita jotain toista kohtaan. Vaikeaa keskittyä mihinkään tällä hetkellä!
Jos mun mies olisi ihastunut toiseen, en haluaisi tietää enkä koskaan lukisi viestejään. En sano moraalisaarnamielessä, olet saanut jo kokea urkkimisen seuraukset :(. Mieheni käsitelkööt asian kuten käsittelee, kunhan mulle ei koidu siitä ongelmia. Jos jää pettämisestä kiinni, se on ehkä avioero, riippuu tilanteesta.
Itse riudun ihastuksen kourissa enkä aio ihastukselle mitään tunnustaa vaikka molemminpuolista taitaa olla. Keskityn mieheeni, harrastan seksiä entistä enemmän ja keskustelen avioliitostamme muuten, että olisiko aika keksiä jotain uutta ja piristävää. Siinä samalla odottelen ihastuksen laantumista vaikka tämä onkin vaarallisen syvää. Onneksi ihastuksenikin on varattu joten hän ei rohkaise minua mihinkään.
Miksi miehesi menee pippaloihin ilman sinua?
Siihen alkoholi, halu olla uskoton ja ehkä heikko hetki omassa parisuhteessa 😔.. .😞
Ihan kuin se ruoho olisi vihreämpää aidan toisella puolella. Heikkoa, liian heikkoa on sitoutuminen monen kohdalla nykyään :/
Keskustelkaa, keskustelkaa niin ei tarvitse olettaa ja luulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ihastumiset mene aina ohi. Itselläni alkoi noin ja ajan kanssa rakastuimme ja erosimme koska me halusimme olla yhdessä.
Sinunkin ihastumisesi olisi mennyt ohi, jos et olisi jatkanut yhteydenpitoa ihastukseesi puolisosi selän takana.
Entä jos ihastuminen olisi syvempää kuin siihen kenen kanssa sillä hetkellä on, ikinä oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ihastumiset mene aina ohi. Itselläni alkoi noin ja ajan kanssa rakastuimme ja erosimme koska me halusimme olla yhdessä.
Sinunkin ihastumisesi olisi mennyt ohi, jos et olisi jatkanut yhteydenpitoa ihastukseesi puolisosi selän takana.
Onnekkaita ovat ne jotka ihastuvat henkilöön johon yhteyksien katkaisu olisi helppoa. Tyhmiä ovat ne jotka niitä eivät katkaise! Ollapa ihastunut työkaveriin, harrastuskaveriin tai muuhun jota näkee usein halusi tai ei..
Vierailija kirjoitti:
Siihen alkoholi, halu olla uskoton ja ehkä heikko hetki omassa parisuhteessa 😔.. .😞Ihan kuin se ruoho olisi vihreämpää aidan toisella puolella. Heikkoa, liian heikkoa on sitoutuminen monen kohdalla nykyään :/
Miksi pippaloihin ilman puolisoa? Ei ole terve parisuhde se jossa toista pidetään hihnassa. T.ei ap
Vierailija kirjoitti:
Itse riudun ihastuksen kourissa enkä aio ihastukselle mitään tunnustaa vaikka molemminpuolista taitaa olla. Keskityn mieheeni, harrastan seksiä entistä enemmän ja keskustelen avioliitostamme muuten, että olisiko aika keksiä jotain uutta ja piristävää. Siinä samalla odottelen ihastuksen laantumista vaikka tämä onkin vaarallisen syvää. Onneksi ihastuksenikin on varattu joten hän ei rohkaise minua mihinkään.
Mulla miehenä vähän sama tilanne, no kyseinen nainen nyt ei ole varattu, mutta en halua hajottaa perhettäni ihastumisen vuoksi. Hyvä pointti, että seksiä kannattaa harrastaa aina kun mahdollista, itsekin olen tietoisesti tätä lisännyt, jotta saisin läheisyyden vaimoon pidettyä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen alkoholi, halu olla uskoton ja ehkä heikko hetki omassa parisuhteessa 😔.. .😞Ihan kuin se ruoho olisi vihreämpää aidan toisella puolella. Heikkoa, liian heikkoa on sitoutuminen monen kohdalla nykyään :/
Miksi pippaloihin ilman puolisoa? Ei ole terve parisuhde se jossa toista pidetään hihnassa. T.ei ap
Juuri näin, mieheni saa käydä juhlimassa myös ilman minua.. Tosin eipä se päättynyt näköjään hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee. Tosin ei se vaihtaminen välttämättä ollut huono valinta.
Kuten moni muukin on täällä jo linjannut: ihastuminen pitkässä parisuhteessa on luonnollista, hyvän maun mukainen flirtti on harmitonta ja piristää arkea. Mutta siinä vaiheessa, kun avaudutaan ihastuksen kohteelle omista tunteista, mennään pettämisen puolelle. Tunteiden kertomisellahan on aina jokin päämäärä: selvittää, onko niille vastakaikua (tällähän ei pitäisi olla väliä varatulle). Viimeistään siinä vaiheessa, jos selviää, että ihastuksen kohde vastaa tunteisiin, pitäisi koittaa laittaa jäitä hattuin, eikä vaihtaa numeroita ja jatkaa lepertelyä "en ole koskaan kokenut mitään tällaista" jne.
Ap, voit käyttää näitä asioita puolustuksenasi sille, miksi luit viestejä kun näit näyttöön tulevan hempeilevän viestin tuolta naiselta. Mies on vehkeillyt selkäsi takana. On jotenkin nurinkurista (mutta ymmärrettävää) että sinä olet tässä nyt pelkäämässä miehesi menettämistä ja pohtimassa omaa käytöstäsi. Miehesi tässä kuuluisi sinua lepytellä hädissään, eikä se tällaisen jälkeen ihan vähällä onnistu. Jos mies vaan inttää "mitään ei tapahtunut", niin voit sanoa, että kyllä tapahtui, jos mies olisi ihastuksen pitänyt omana tietonaan (tai korkeintaan jutellut kanssasi), niin silloin mitään ei olisi tapahtunut.
Laita viesti naiselle,että jättää sinun miehesi rauhaan.
Niinhän se yleensä menee kun häiriköivää naikkosta ole edes kysutty mihinkään. Sellainen yleensä yrittää pyörittää pikku juoruaan johon sitten takertuu kun muut vievät kohteensa sillä aikaa.
Kiinalaisparturi vieläkin huutaa perässä eikä edes kelvannut tyhmäksi seuraksi. Sitä sattuu paljon kun on sekoillut pari vuotta ja pienen elonsa. Ja sitä sattuu vielä enemmän.
Kiinalaisparturi vieläkin huutaa perässä eikä edes kelvannut tyhmäksi seuraksi. Sitä sattuu paljon kun on sekoillut pari vuotta ja pienen elonsa. Ja sitä sattuu vielä enemmän.
Missä pullossa ihmiset elää? On ihan normaalia keskustella asioistaan toisten ihmisten kanssa. Avautua parisuhteestaan, vaihtaa mielipiteitä.
Se on sitten asia erikseen jos lähdetään pettämispuuhiin, mutta tämä ei ole pettämistä.
Niin ja toisen viestejä EI lueta.
Itse ottaisin esim. ruutukaappauksen heidän viestiketjustaan ja lähettäisin sen kyseisen eukon miehelle: "Mitäs oot mieltä tästä?"
Meidän suhteen alussa luin miehen viestit. Paljastui vastaavaa. Tein niin, että en kertonut viesteistä. Käyttäydyin niin, että mies tajuaisi ettei voisi elää ilman minua. Toimi, mies tajusi ettei voi minua menettää. Vuoden päästä kuitenkin erosimme luottamuksen puutteen takia, tai lähinnä siksi mitä se luottamuksen puute aiheutti eli mustasukkaisuutta ja menojen vahtimista ja sen sellaista. Silloin paljastin lukeneeni viestit. Olimme erossa pari kuukautta kunnes mies tuli ja halusi jutella. Juttelimme tunteja, kävimme kaiken läpi. Kaikki kipeät asiat nostettiin esiin ja kaiken sen jälkeen päätimme antaa meille uuden mahdollisuuden. Nyt jo vuosia vuosia yhdessä oltu. Ainoa mitä tekisin toisin, tunnustaisin aiemmin lukeneeni viestit.
Tee selväksi joko tunnustamalla tai olet kuullut juttua tai mikä sinusta parhaalta tuntuu, että tiedät hänen olevan tekemisissä tämän naisen kanssa. Saatte keskustelun sitä kautta avattua eikä sinun tarvitse aina tulevaisuudessa miettiä kun mies käyttää puhelinta, että onkohan siellä taas joku ihastus meneillään.
Vierailija kirjoitti:
Itse ottaisin esim. ruutukaappauksen heidän viestiketjustaan ja lähettäisin sen kyseisen eukon miehelle: "Mitäs oot mieltä tästä?"
Sotajalalle lähteminen petaa eroa.
Vierailija kirjoitti:
Missä pullossa ihmiset elää? On ihan normaalia keskustella asioistaan toisten ihmisten kanssa. Avautua parisuhteestaan, vaihtaa mielipiteitä.
Se on sitten asia erikseen jos lähdetään pettämispuuhiin, mutta tämä ei ole pettämistä.
Niin ja toisen viestejä EI lueta.
Niin, eihän se ole pettämistä, että toisella on tunteita vierasta naista kohtaan??
No, mikä se on pettämistä, vasta sitten kun harrastetaan seksiä???