Anopilla seinällä kuvia entisestä miniästä
Olisiko teistä ok? Esim. valmistujaiskuva. Minua se ärsyttää. Koska muutenkin puhui paljon tästä ihmisestä minulle, vaikka on eronnut pojastaan jo vuosia sitten. Nyt onneksu vähän rauhoittunut
Kommentit (60)
Olen itse yhteyksissä exäni äitiin edelleen vaikka erosta on 4vuotta ja exälläni on uusi nainen, tämä ei ole ollut ongelma kenellekään. Olet vain mustasukkainen.
Vierailija kirjoitti:
daaya kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mielestäni fiksu ihminen ottaisi ne pois seiniltä ja laittaisi vaikka albumiin, josta niitä voi halutessaan selailla. Ei niitä nyt pois tarvitse heittää, mutta jos on erottu niin on erottu.
On tosi törkeetä. Ihan kuin hän oisi se hyvä miniä ja sinä se huono. Käske miestäsi vaikuttamaan asiaan. ITsehän en menisi kylään ees moiseen mestaan. Anoppikokelaani (en ole koskaan nähnyt) haukkuu minua miehelleni puhelimessa huoraksi ym. Oon päättänyt että en ala moiseen miniä-anoppi leikkiin ollenka. JOko mut hyväksytään tai sitten ei
SOri kirjoitusvirheet
Toisilla vain klikkaa paremmin kuin toisilla :) Voisi sen kuvan tietty laittaa silti piiloon, ettei sinulle tule noin paha mieli *lässyttää kuin vauvalle*
Kuka suoraan sanottuna kuin hullu täällä kirjoittelee näitä "kai nyt anoppi saa pitää seinällään mitä haluaa ja voi voi" -juttujaan yksi toisensa jälkeen monena eri henkilönä esiintyen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin surullinen, jos äitini seinällä olisi ollut kuvia vain exästäni, ei minusta, sisarestani ja meidän lapsistamme.... itse asiassa se olisi ihan kamalaa :(
Ja noille vastaajille, että anopin koti ja hän voi pitää seinällään mitä tahansa, ei kai tässä nyt mistään juridisesta oikeudesta ollutkaan kyse!
Itse olen ollut naimisissa jo 24 vuotta ja minulla on aikuiset lapset, eikä tulisi mielenkään tehdä mitään tuollaista. Tyttären nykyinen poikaystävä on aivan mahtava tyyppi, mutta seinälleni hänen kuvansa eivät tule tai ainakaan jää, jos he eroavat. Vaikka oltaisiin kuinka ystäviä. Jotain kirjoittamattomia elämän sääntöjä nyt vain on, ja tämä on yksi niistä. Lasteni tuleviakin puolisoita kohtaan haluan olla alusta saakka hyväksyvä ja ottaa heidät vastaan sydämellisesti, eikä siihen ajatusmaailmaan kuulu lasteni exien kuvat seinälläni. Se olisi itsekkyyttä.
Entä kuolleen lapsenlapsen kuva, onko se sallittu? Siis sellainen päiväkodin 2v-kuva, onko luvallista pitää seinällä vai osoittaako itsekkyyttä ja sitä, että ei hyväksy myöhemmin syntyneitä lapsenlapsia?
Ilkimystouhuako tällainen mielipiteily?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin surullinen, jos äitini seinällä olisi ollut kuvia vain exästäni, ei minusta, sisarestani ja meidän lapsistamme.... itse asiassa se olisi ihan kamalaa :(
Ja noille vastaajille, että anopin koti ja hän voi pitää seinällään mitä tahansa, ei kai tässä nyt mistään juridisesta oikeudesta ollutkaan kyse!
Itse olen ollut naimisissa jo 24 vuotta ja minulla on aikuiset lapset, eikä tulisi mielenkään tehdä mitään tuollaista. Tyttären nykyinen poikaystävä on aivan mahtava tyyppi, mutta seinälleni hänen kuvansa eivät tule tai ainakaan jää, jos he eroavat. Vaikka oltaisiin kuinka ystäviä. Jotain kirjoittamattomia elämän sääntöjä nyt vain on, ja tämä on yksi niistä. Lasteni tuleviakin puolisoita kohtaan haluan olla alusta saakka hyväksyvä ja ottaa heidät vastaan sydämellisesti, eikä siihen ajatusmaailmaan kuulu lasteni exien kuvat seinälläni. Se olisi itsekkyyttä.
Tämän tasoista hienotunteisuutta toivoisi ihmisiltä löytyvän mutta nää "oikeus mun elämään" -tyypit ei tule sitä ikinä tajuamaan.
Voinko puolestani olettaa, että lasteni kodeissa on seinillä vain sellaisia asioita, jotka hyväksyn? Jos kerran "oikeus mun elämään" ei ulotu kotini sisustukseen, niin toki sama toimii päivastoin eli hienotunteiset lapseni eivät laita seinälleen rumia tauluja tms., koska minä en niistä pidä.
Kyllä täällä on joku anoppi mielipidettään jakamassa kovastikin moneen otteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos se kuva olisi esim. poikani ja exän hääkuva ja heillä olisi lapsia niin kuva pysyisi seinälläni vaikka uusi miniä kuinka itkisi. Ei pojan takia vaan lasten takia. Heillä on oikeus siihen, ettei heidän äitinä ole mummolassa näkymätön.
Mitäs sanotte anoppilasta, jossa pojan hääkuvaa ei pidetä esillä, vaikka sellainen on annettu? Mutta lastenlasten kuvia on montakin, samoin pojasta kuvia. Vain miniä on poistettu. Vaikka kävisi kylässä. Parempi olla käymättä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se kuva olisi esim. poikani ja exän hääkuva ja heillä olisi lapsia niin kuva pysyisi seinälläni vaikka uusi miniä kuinka itkisi. Ei pojan takia vaan lasten takia. Heillä on oikeus siihen, ettei heidän äitinä ole mummolassa näkymätön.
Mitäs sanotte anoppilasta, jossa pojan hääkuvaa ei pidetä esillä, vaikka sellainen on annettu? Mutta lastenlasten kuvia on montakin, samoin pojasta kuvia. Vain miniä on poistettu. Vaikka kävisi kylässä. Parempi olla käymättä?
Siis nyksä.
Meillä asia on ratkaistu niin, että pojan uudella vaimokandidaatilla ei ole tulemista tänne avoanoppilaan. Meillä tosin ei ole kuvia existä eikä nyxistä, mutta en todellakaan halua kuulla, miten minun täytyy kotini järjestää, että se sopii pojan puolisolle. Samalla tavalla minä voisin mennä pojalle käymään ja ihmetellä, että miksi siellä on kuvia pojan isästä eli ex-puolisostani, eikö mennyt muka ole mennyttä ja minunko kiusakseni niitä kuvia siellä on.
Kyllä pojan ja etenkin miniäkokelaan tulee ymmärtää, että myös minun elämäni on pyhää eikä kukaan saa säilyttää ikäviä muistoja näkyvissäni.
Äidilläni on seinällä minun ja exn vihkikuva vaikka on erottu 10v sitten ja äiti on muuttanutkin välissä. Ei ole koskaan edes pitänyt exstä.
Hänellä on seinällä paljon kuvia ja ajattelee kaiketi että kuuluu sisarusten hääkuvien joukkoon ja onhan hän lastenlasten isä.
Minulla ei ole uutta puolisoa, mutta kyllä uuden pitäisi olla niin aikuinen että asian hyväksyisi.
Olin juuri aloittanut seurustelemaan poikaystävän kanssa, olimme syömässä miehen vanhempien luona ja esittäydytty ihan kunnolla. Miehen äiti töksäyttää "ojennatko myös Katjalle perunoita?" Katja on mieheni exä-tyttöystävä jonka kanssa seurusteli vuosikaudet ja joka oli hyvin läheinen perheen kanssa, ihan tahallaan töksäytti lehmä tuon. Suhde päättyi siihen kun huomasin ettei mies ollut päässyt tästä Katjasta yli ollenkaan.
Mua aikoinaan häiritsi, kun anoppi oli niin ystävää mieheni exien kanssa.
Kyse oli siis nuoruuden tyttöystävistä, kuten mäkin vielä siihen aikaan..
Tutntu, että se oli joku testi. Kiusa mua kohtaan, kun kävi lounaalla eksän kanssa, toisen eksän kanssa kahvitteli.
Suureen ääneen mulle kerto, mitä olivat tehneet. Hieroi naamaan, yritti ärsyttää.
Ärsyynnyinkin, mutten ilmi tuonut. Edes miehelleni. Välttelin vaan tilanteita anopin kanssa.
Muutettiin yhteen ja mentiin kihloihin. Anopin ystävyys eksien kanssa mystisesti päättyi ja musta tuli maailman ihanin miniä...
Mun anopilla on mun miehen eka liiton vihkikuva ja miehen siskon vihkikuva seinällä. Sellaset isot suurennetut taulut kehyksissä. Molemmat eronneet. Molemmat pyytäneet äitiään, josko noita kuvia ei tarttis pitää enää seinällä.
Kuuluuhan ne eksät äitien ja anoppienkin historiaan.
Etenkin jos on vihille menty ja/tai lapsia saatu.
Pitäskö kaikki muistot hävittää, että nykyisen itsetunto voi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
daaya kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mielestäni fiksu ihminen ottaisi ne pois seiniltä ja laittaisi vaikka albumiin, josta niitä voi halutessaan selailla. Ei niitä nyt pois tarvitse heittää, mutta jos on erottu niin on erottu.
On tosi törkeetä. Ihan kuin hän oisi se hyvä miniä ja sinä se huono. Käske miestäsi vaikuttamaan asiaan. ITsehän en menisi kylään ees moiseen mestaan. Anoppikokelaani (en ole koskaan nähnyt) haukkuu minua miehelleni puhelimessa huoraksi ym. Oon päättänyt että en ala moiseen miniä-anoppi leikkiin ollenka. JOko mut hyväksytään tai sitten ei
SOri kirjoitusvirheet
Toisilla vain klikkaa paremmin kuin toisilla :) Voisi sen kuvan tietty laittaa silti piiloon, ettei sinulle tule noin paha mieli *lässyttää kuin vauvalle*
Kuka suoraan sanottuna kuin hullu täällä kirjoittelee näitä "kai nyt anoppi saa pitää seinällään mitä haluaa ja voi voi" -juttujaan yksi toisensa jälkeen monena eri henkilönä esiintyen?
Eiköhän se ole ap provoaan tsemppaamassa.
Minäkin olen eronnut miehestäni, mutta en anopistani. Käyn edelleen hänen luonaan silloin tällöin. Hääkuvamme on anopin piirongin päällä ja jos uutta miniäntekelettä nyppii, niin ei voi mitään. Uudella anopilla on kuvia ex- miniästä ja mua ei ole koskaan häirinnyt. Lapsenlapset kuitenkin yhdistää heitä loppuelämän.
Minä olen mielestäni tehnyt ihan käyvän ratkaisun. Seinilläni ei komeile kenenkään kuvia, ei edes lastenlasten, joita suuresti rakastan. Ehkäpä juuri sen takia en tarvitse mitään muistinvirkistyskuvia heistä. Kaikki kuvat ovat tallessa laatikoissa. Joskus niitä selailen omaksi ilokseni.
Tärkein syy tähän kuvattomuuteen on kuitenkin se, että mielestäni ns. pönotyskuvat henkilöistä, vieläpä suurennoksina seinällä, ovat kamalan mauttomia sisustusesineinä. Mutta jokainen tekee niin kuin tykkää.
Tietenkin on. Eihän historiaa tarvitse- eikä voikaan pyyhkiä pois. Se on jotakin mitä oli ennen sua ja se pitää HYVÄKSYÄ. Ennustan sulle suuria ongelmia ihmissuhteessa muutenkin, kun et kykene hyväksymään tosiasoita. Jos tuollainen vaivaa, se kertoo siitä että sulla on huono itsetunto ja toivot, että muut ihmiset silottelisivat maailman semmoiseksi ettei sulle tule paha mieli. Eli ajattelet että muiden ihmisten on kohdeltava sua tietyllä tavalla. Se on lapsellinen, läheisriippuvainen, manipuloiva tapa elää. Ja vaikeuksia on tietossa varmasti. OIkeastihan tuollaisen ei pitäisi haitata. Voihan miehesi äiti olla vaikka hyvä ystävä exän kanssa, eikä senkään pitäisi edes kuulua sulle. Hävytöntä edes ajatella, että sä oisit päättää toisten ihmisten elämästä. Ilmeiseti miniällä ei ole lapsia? Silloin kun on, on ihan normaalia ett se exminiän nassu tulee välillä ihan livenä eteen. Ja sen kanssa pitää ihan puhuakin. Siinä helpottaa kummasti kun ajattelee, että se on ihan tavallinen ihminen.
Mä kuvittelin aina, ettei mua tuollainen haittaisi. Ajattelin, että oltaisiin miehen exänkin kanssa etäisissä, mutta kohteliaissa väleissä, koska heillä on yhteinen lapsi. Mutta... Enpä tiennyt, ettei ex ollut ollenkaan sinut heidän eronsa kanssa. Hänen ainoa päämääränsä oli saada mieheni takaisin ja meidät siis eroamaan. Hän teki elämästämme todella hankalaa (lapsellahan pystyi kiristämään jne.).
En kestänyt nähdä hänen kuvaansakaan, kun vatsassa alkoi puristaa. Mies pyysi äitiään poistamaan hyllyistään exänsä kuvat. Tuo nykyinen anoppini teki sen ihan vastustelematta ja pitää minusta. Lisään vielä, että miehen ex ilmoitti myös aikovansa pitää huolen siitä, ettei minua tulla koskaan kutsumaan anopin taloon.
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri aloittanut seurustelemaan poikaystävän kanssa, olimme syömässä miehen vanhempien luona ja esittäydytty ihan kunnolla. Miehen äiti töksäyttää "ojennatko myös Katjalle perunoita?" Katja on mieheni exä-tyttöystävä jonka kanssa seurusteli vuosikaudet ja joka oli hyvin läheinen perheen kanssa, ihan tahallaan töksäytti lehmä tuon. Suhde päättyi siihen kun huomasin ettei mies ollut päässyt tästä Katjasta yli ollenkaan.
Mahdatkohan olla yhden tuttavaperheeni ex-minijä jota kaverini äiti aina kutsui Katjaksi vaikka Katja oli tämän äidin mielestä säälittävä luuseri, mutta kun kerkesi seurustella talon pojan kanssa niin pitkään niin vaikka poika sai lapsen uuden vaimokkeen kanssa niin silti tämä anoppi kutsui tätä lapsensa puolisoa Katjaksi.3rohan se tuli tietenkin.
Minusta olisi vastenmielistä, jos äitini pitäisi minun exän kuvia näkyvillä. Onneksi ei ole niin idiootti, vaan ne on laatikossa.
Minä olen tällainen nuoruudenrakkaus, jonka ylioppilaskuva oli siellä ex-anopin piirongin päällä eron jälkeenkin. Ex-anopillani oli tällainen kiva pikku tapa kiusata uutta miniää tähän tyyliin. Kun minä olin exäni kanssa, entinen tyttöystävä oli aina puheissa. Kun erosin exästäni, siirryin minä pyhimyksettären asemaan. Anoppi kertoi minulle sattumalta ostoksilla tavatessamme, kuinka uusi tyttöystävä on käärmeissään kuvastani. Sanoin hänelle, että ota se ihmeessä sitten pois. En tiedä, ottiko.