Anopilla seinällä kuvia entisestä miniästä
Olisiko teistä ok? Esim. valmistujaiskuva. Minua se ärsyttää. Koska muutenkin puhui paljon tästä ihmisestä minulle, vaikka on eronnut pojastaan jo vuosia sitten. Nyt onneksu vähän rauhoittunut
Kommentit (60)
Onhan toi ärsyttävää mutta anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Muutenkin suosittelen pitämään anopin kanssa selvän hajuraon vaikka hän olisi kuinka kiva ja ihana. Koska anoppi on aina poikansa leirissä ja kaikki menee mahtavasti niin kauan kun teillä on asioista yhteinen linja. Sitten tulee joku iso erimielisyys väistämättä ja jos on päästänyt itsensä kiintymään, voi anopin käytös yllättää. Ja pakko on olla tekemisissä niin kauan kuin avioliittoa riittää vaikka kuin tekis mieli heivata ihminen elämästään. Nuorille parisuhteeseen meneville ilmainen vinkki. Asiallinen ja ystävällinen suhtautuminen anoppiin mutta aina käsivarrenmitan päässä. Anoppi ei ole ystäväsi vaikka siltä voi vaikuttaa.
On ok.
Jokainen saa pitää seinällään sellaisia kuvia kun haluaa heille tärkeistä ihmisistä.
Minä olen edelleen yhteyksissä poikaystäväni äidin kanssa. Vaikka seurustelu loppui jo 30 v sitten. Meistä tuli ystäviä. Nyt hän on sairastanut Alzheimerin tautiin, ja asuu kauempana hotitokodissa. Olen yhteyksissä myös poikaystäväni siskoon. Ex-poikaystävni asuu kaukana, enkä ole nähnyt häntä vuosikymmeneen edes sattumalta. Siis ei minulla ole häntäkään vastaan mitään, mutta ei mitään syytä pitää yhteyttä.
Sinäkö olet seuraava miniä? Ja asia kutittaa sun takalistoa? Anopilla on oikeus pitää ex-miniän kuvaa seinällä, jos haluaa. Ihan vaan kontrastiksi tähän, mun ystävä (nainen) on eronnut ja on edelleen hyvä ystävä ex-anoppinsa kanssa. Kun on alkanut uuteen suhteeseen, niin on sanonut kumppanille, että ex-anoppi tulee sitten kaupan päälle! Ota tai jätä. Näitäkin on. Ihmisestähän se on kiinni. Tunnen muutamia anoppeja, joille se ensimmäinen miniä on rakas ja jäänyt ystäväksi eronkin jälkeen. Se katsos on aina se, kun täytyy tutustua uuteen ihmiseen, ei millään viitsisi..
Anopin seinä ja anopin koti on kenen hallinnassa? Kuka määrää kotonasi mitä senällesi tai pöydällesi asetat?
Puhu anopin kanssa jos joku tökkii ja ole valmis itse ottamaan vastaan kritiikkiä oman kotisi asioissa samoin jos sille linjalle lähdet😉
Tee toiselle kuten toivoisit itsellesi tehtävän, tässäkin asiassa.
Mennyt on mennyttä, siksihän olet nyt nykyinen, miksi mennyt sinut levottomaksi saa?
Anoppihan ei eronnut vaan puolisosi, pitäisikö siis anoppisi hylätä ystävä samalla?
Heh, ex anopilla on seinällään kuvia minusta ja lapsista, sori vaan. Me ollaan perhettä vaikka olenkin pojastaan eronnut vuosia sitten, on mullakin hänen kuvansa esillä ja jos se on jollekin ongelma niin voi voi.
Ehkä siihen ei sisälly sen suurempaa loukkausta. Kun ajattelen omaa lapsuuden kotiani, niin kaikki mikä on kerran laitettu seinälle on samalla paikalla maailman tappiin. Ja sama tilanne oli omien isovanhempieni luona.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siihen ei sisälly sen suurempaa loukkausta. Kun ajattelen omaa lapsuuden kotiani, niin kaikki mikä on kerran laitettu seinälle on samalla paikalla maailman tappiin. Ja sama tilanne oli omien isovanhempieni luona.
Voi hyvä sylvi, tuskinpa aloittajakaan ajattelee, että nyt anoppi ihan loukatakseen minua pitää tuota kuvaa seinällä! Vaan ajattelee pikemminkin, että eikö se tajua, että tuo kuva voi loukata minua, vaikkei hän edes miettisi koko asiaa?
Vaikka pojan naiset vaihtuvat tuon tuostakin, on yksi, joka pysyy anopin seinällä ja mielessä, ex-miniä. En ihmettele, ettei "anoppi" jaksa aloittaa alusta yhä uudelleen, vaikka poika jaksaakin. (Aloittajasta en tiedä, onko hän oikea miniä vai vielä tyttö-/naisystävä.)
Minö en kyllä tykkäisi, jos äidilläni olisi kuvia exästäni kotinsa seinällä. Outoa ja kiusallista... ja poika itse valitsee puolisonsa, ei anoppi. Aika sääli jos ei pääse heidän erosta yli. av
No mielestäni fiksu ihminen ottaisi ne pois seiniltä ja laittaisi vaikka albumiin, josta niitä voi halutessaan selailla. Ei niitä nyt pois tarvitse heittää, mutta jos on erottu niin on erottu.
Vierailija kirjoitti:
Minö en kyllä tykkäisi, jos äidilläni olisi kuvia exästäni kotinsa seinällä. Outoa ja kiusallista... ja poika itse valitsee puolisonsa, ei anoppi. Aika sääli jos ei pääse heidän erosta yli. av
Kuule siinä varmaan erosta yli pääsemisestä ole kysymys!!! Apua tätä teidän lapsellisuutta! Vaan ehkä se ex oli anopista vain niin mukava ihmisenä, hyvä ihminen ja ihmisenä mieleinen. Ei siihen tarvitse sen suurempaa "dramatiikkaa" sisältyä!
Minä olen neiti sinun miniäsi. Älä pidä muita miniöitä. Pyhitä lepopäiväsi, älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi blaa blaa
Vierailija kirjoitti:
No mielestäni fiksu ihminen ottaisi ne pois seiniltä ja laittaisi vaikka albumiin, josta niitä voi halutessaan selailla. Ei niitä nyt pois tarvitse heittää, mutta jos on erottu niin on erottu.
On tosi törkeetä. Ihan kuin hän oisi se hyvä miniä ja sinä se huono. Käske miestäsi vaikuttamaan asiaan. ITsehän en menisi kylään ees moiseen mestaan. Anoppikokelaani (en ole koskaan nähnyt) haukkuu minua miehelleni puhelimessa huoraksi ym. Oon päättänyt että en ala moiseen miniä-anoppi leikkiin ollenka. JOko mut hyväksytään tai sitten ei
SOri kirjoitusvirheet
daaya kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tosi törkeetä. Ihan kuin hän oisi se hyvä miniä ja sinä se huono. Käske miestäsi vaikuttamaan asiaan. ITsehän en menisi kylään ees moiseen mestaan. Anoppikokelaani (en ole koskaan nähnyt) haukkuu minua miehelleni puhelimessa huoraksi ym. Oon päättänyt että en ala moiseen miniä-anoppi leikkiin ollenka. JOko mut hyväksytään tai sitten ei
SOri kirjoitusvirheet
Toisilla vain klikkaa paremmin kuin toisilla :) Voisi sen kuvan tietty laittaa silti piiloon, ettei sinulle tule noin paha mieli *lässyttää kuin vauvalle*
Mielestäni oli korrektia laittaa entisen miniän kuvat vaikka albumiin. Minä ainakin mainitsisin asiasta, jos vanhempani pitäisivät minun ja entisen mieheni hääkuvaa seinällä. Se juna meni jo.
Olisin surullinen, jos äitini seinällä olisi ollut kuvia vain exästäni, ei minusta, sisarestani ja meidän lapsistamme.... itse asiassa se olisi ihan kamalaa :(
Ja noille vastaajille, että anopin koti ja hän voi pitää seinällään mitä tahansa, ei kai tässä nyt mistään juridisesta oikeudesta ollutkaan kyse!
Itse olen ollut naimisissa jo 24 vuotta ja minulla on aikuiset lapset, eikä tulisi mielenkään tehdä mitään tuollaista. Tyttären nykyinen poikaystävä on aivan mahtava tyyppi, mutta seinälleni hänen kuvansa eivät tule tai ainakaan jää, jos he eroavat. Vaikka oltaisiin kuinka ystäviä. Jotain kirjoittamattomia elämän sääntöjä nyt vain on, ja tämä on yksi niistä. Lasteni tuleviakin puolisoita kohtaan haluan olla alusta saakka hyväksyvä ja ottaa heidät vastaan sydämellisesti, eikä siihen ajatusmaailmaan kuulu lasteni exien kuvat seinälläni. Se olisi itsekkyyttä.
Eikö tämä kumpua pelosta, että mies ( ei anoppi) arvostaisi entistään enemmän. Kyse on mustasukkaisuudesta miehen menneisyyttä kohtaan. Mutta mies on valinnut sinut, joten älä pilaa sitä mustasukkaisuudella. Ex.miniä on osa anoppikin elämää, ja hänellä on täsyi oikeus pitää kuvaa seinällä. Anoppi elää omaa elämäänsä ja te omaanne.
Tämä on koettua. Olin eronnut lasteni äidistä, niin uusi nainen itki miten äidilläni on minun vanha hääkuva vielä esillä.
Olisi pitänyt viisastua, mutta uudempi nainen vei puolet kaikesta ja itse piilotti omaisuuttaan.
On ok!
se on anopin asia mitä kuvia seinällään pitää.