Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eeppinen Facebook-moka!

miksioimiksi
08.09.2016 |

Tajusin äsken, että Facebook-tililläni näkyy kavereilleni päivitykseni jostain vuodelta 2007 asti. Olin silloin nuori ja hölmö, ja Facebook oli silloin ainakin itselleni ihan uusi juttu. Tuli kirjoiteltuja ihan käsittämättömän typeriä ja noloja päivityksiä tyyliin "odottelee luentoa", "pakoilee tenttiin lukua" ja "nukkui univelat". Siis AAAARGH! Voin hädin tuskin uskoa, että olen ne joskus itse sinne kirjoittanut. Viime vuosina en ole tehnyt enää yhtään päivitystä, olin välillä pitkään pois koko naamakirjasta, mutta nyt liityin takaisin opiskeluryhmien takia. Nyt kaikki vanhat ja uudet tuttuni ovat saattaneet nähdä häpeälliset kirjoitukseni, vaikka aloin heti poistaa niitä, kun tajusin tilanteen.

Olisiko vertaistukea?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanista kommenteistanne! On totta, että voisin oppia relaamaan joskus,  ehkä sitten joskus senkin taidon opin! Olin nuorena jotenkin huolettomampi ja rennompi (sosiaalisessa mediassa), nykyään minusta on tullut jotenkin vakava. En halua jakaa itsestäni mitään ylimääräistä tietoa, koska kavereissani on paljon sellaisia, jotka eivät oikeastaan ole kavereitani. Vanhemmiten on myös tajunnut noita tietoturva-asioita vähän paremmin, että ihan kaikkea ei itsestään kannata julkisesti kertoa.

En edes haluaisi olla Facebookissa, mutta monet opiskeluun liittyvät tapahtumat yms. ilmoitetaan nykyään ainoastaan siellä :(

terv. ap

Vierailija
22/48 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kukaan lue

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes ymmärtänyt mikä tässä oli se eeppinen moka?? Pari tavallistakin tavallisempaa lausetta? Olisit voinut edes yrittää keksiä jotain oikeasti eeppistä. Tai lopeta tuon ilmaisun käyttö.

Oi eikö se sinusta olekaan noloa, että joku kirjoittelee päivitykseensä tuon tuostakin tyhjänpäiväisyyksiä ja itsestäänselvyyksiä? Kuvailee mitä on milloinkin tekemässä? Minusta nuo juuri ovat niitä typerimpiä, mutta mielipiteitä voi olla toki monia. -ap

Vierailija
24/48 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kiitos muistutuksesta. Itseltäkin löytyi vaikka mitä. :D

Vierailija
25/48 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä kukaan lue

Kiitos, tuota todellakin toivon! -ap

Vierailija
26/48 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, kiitos muistutuksesta. Itseltäkin löytyi vaikka mitä. :D

Ole hyvä :) Nyt kiireesti kaikki tarkastamaan profiilit :D -ap

Vierailija
27/48 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes ymmärtänyt mikä tässä oli se eeppinen moka?? Pari tavallistakin tavallisempaa lausetta? Olisit voinut edes yrittää keksiä jotain oikeasti eeppistä. Tai lopeta tuon ilmaisun käyttö.

Moka on itsessään jokainen FB päivitys, eeppisyys nyt vaan uhohtui.

Vierailija
28/48 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko kuulla mun tän päivän vanhimman päivityksen vuodelta 2009? "duunailee himassa..." :D

Vierailija
29/48 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa sekin, että Facebookissa oli erikseen silloin vielä mm. "Wall"- ja "Super Wall" -nimiset sovellukset. Omaan fiidiin tuli esim. ilmoitus siitä, että kaverisi on lähettänyt sinulle kuvan Super Wall -sovelluksen kautta. Jos sinulla ei ollut Super Wallia, jouduit asentamaan sen, jos halusit nähdä kuvan.

Vierailija
30/48 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko kuulla mun tän päivän vanhimman päivityksen vuodelta 2009? "duunailee himassa..." :D

Hahah, minulla oli ihan samantyylisiä useita! En ymmärrä mitä on tuolloin tullut ajateltua! Mutta kai se niin on, että silloin se Facebook-kulttuuri oli vaan vähän erilainen. -ap

Vierailija
31/48 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksioimiksi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi eikö se sinusta olekaan noloa, että joku kirjoittelee päivitykseensä tuon tuostakin tyhjänpäiväisyyksiä ja itsestäänselvyyksiä? Kuvailee mitä on milloinkin tekemässä? Minusta nuo juuri ovat niitä typerimpiä, mutta mielipiteitä voi olla toki monia. -ap

Mielestäni ne vain ovat yksi sen hetkistä aikaa kuvaavia ilmiöitä. Vähän kuin trumpettihousut 90-luvulla ja perse-instagramit viime vuosina. Tyhjänpäiväisyyksiä toki, mutta tässä tyhjänpäiväisyyksien maailmassa aina ilmenee uutta jälkikäteen noloa ja turhaa.

Vierailija
32/48 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan kuin olisin kirjoittanut aloituksen itse! :D Täältä pesee siis vertaistukea. Mun päivitykset on ollu vuonna 2008 (16 vuotiaana) luokkaa "on kotona", "tylsistyy", "mokasi pahasti". Kavereiden kanssa ollaan kirjoteltu jotain tolkuttomia hävyttömyyksiä seinät täyteen, en edes muistanut että oltiin niin rääväsuisia silloin! Nämä päivitykset ovat siis luokkaa "tiesin et tykkäät tisseist ÄKSDEEEEEE". Korvia punoittaa kun kirjotankin tätä. :D En siis myöskään voi uskoa että ne on ihan itse sinne aikanaan kirjoitettu. Minä, sama ihminen.

En silti oo ottanu noista mitään ylimaallista stressiä. Noi kamalat muistot putkahti mun elämään vasta ton fb:n muistotoiminnon vuoksi. En usko että kukaan jaksaa selata mun seinää vuosikausia taaksepäin, eivätkä ne sieltä mihinkään feediin ilman syytä pomppaa. Olkoot ne siellä arkistoitumassa muistoina erilaisista ajoista! :D

Vierailija
33/48 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksioimiksi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ne vain ovat yksi sen hetkistä aikaa kuvaavia ilmiöitä. Vähän kuin trumpettihousut 90-luvulla ja perse-instagramit viime vuosina. Tyhjänpäiväisyyksiä toki, mutta tässä tyhjänpäiväisyyksien maailmassa aina ilmenee uutta jälkikäteen noloa ja turhaa.

Kiitos, hyvin sanottu, täysin totta! -ap

Vierailija
34/48 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öörgh, Facebookissa kun on se "tänä päivänä" kohta, mikä näyttää aikaisemmilta vuosilta tehdyt postaukset tällä päivämäärällä. Hitto mikä nolous iskee kun lukee niitä kahdeksan vuoden takaisia päivityksiä (nyt olen 24). Ihan jo se, että on pitänyt kirjoittaa tosi teinisti "siis niinku sellast et niinku..." Ja ääliö-exää koskevat "ehk isoin ikävä kultaa <3 <3" jne. Tuskinpa ketään fb-kaveriani kiinnostaa selata profiiliani niin paljon että lukisi noita, mutta hävettää silti. Yritin joskus poistaa niitä, mutta liian iso homma selata kaikki läpi. Tuo tänä päivänä -kohta on siitä hyvä, että voi poistaa joka päivä vastaantulevat noloudet.

Vierailija
35/48 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ihan kuin olisin kirjoittanut aloituksen itse! :D Täältä pesee siis vertaistukea. Mun päivitykset on ollu vuonna 2008 (16 vuotiaana) luokkaa "on kotona", "tylsistyy", "mokasi pahasti". Kavereiden kanssa ollaan kirjoteltu jotain tolkuttomia hävyttömyyksiä seinät täyteen, en edes muistanut että oltiin niin rääväsuisia silloin! Nämä päivitykset ovat siis luokkaa "tiesin et tykkäät tisseist ÄKSDEEEEEE". Korvia punoittaa kun kirjotankin tätä. :D En siis myöskään voi uskoa että ne on ihan itse sinne aikanaan kirjoitettu. Minä, sama ihminen.

En silti oo ottanu noista mitään ylimaallista stressiä. Noi kamalat muistot putkahti mun elämään vasta ton fb:n muistotoiminnon vuoksi. En usko että kukaan jaksaa selata mun seinää vuosikausia taaksepäin, eivätkä ne sieltä mihinkään feediin ilman syytä pomppaa. Olkoot ne siellä arkistoitumassa muistoina erilaisista ajoista! :D

Voi että, kuulostaa liiankin tutulta! :D Enpä ole jaksanut itsekään omaa saatikka muiden profiileja niin tarkkaan lueskella, joten huomasin tämän vasta tänään, kaikkien näitten vuosien jälkeen. Kiitos vertaistukenne, ongelma ei enää tunnu niin pahalta :) -ap

Vierailija
36/48 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli näitä X is @ home päivityksiä, voi jeesus. Onneksi jo muutama vuosi sitten tajusin tarkistaa ja poistaa. Vaikka tuskin kukaan niitä vanhoja edes lukee.

Vierailija
37/48 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olin jotain 14v kun liityin facebookkiin, silloin kun yhtäkkiä sinne liittyi suunnilleen jokainen ja kaikki päivitteli ahkerasti :D 

Nyt oon poistellut nuo vanhat jutut, mutta olihan mun seinä ihan täynnä jotain huippuhauskoja testejä ja niiden tulosten ihmettelyä, kiertoviestejä, kavereiden viesteja (oli tosi cool pistää yksityisasiaa kaverin seinälle, tyyliin "LOL muistatko mitä ERÄS sano eilen? XD Btw voitas huomenna mennä leffaan!!") ja sit omia tilapäivityksiä laidasta laitaan, osa tyyliä "Tuli just koulusta :)" ja sit osa jotain tosi hupaisia kertomuksia siitä päivästä.

Vierailija
38/48 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öörgh, Facebookissa kun on se "tänä päivänä" kohta, mikä näyttää aikaisemmilta vuosilta tehdyt postaukset tällä päivämäärällä. Hitto mikä nolous iskee kun lukee niitä kahdeksan vuoden takaisia päivityksiä (nyt olen 24). Ihan jo se, että on pitänyt kirjoittaa tosi teinisti "siis niinku sellast et niinku..." Ja ääliö-exää koskevat "ehk isoin ikävä kultaa <3 <3" jne. Tuskinpa ketään fb-kaveriani kiinnostaa selata profiiliani niin paljon että lukisi noita, mutta hävettää silti. Yritin joskus poistaa niitä, mutta liian iso homma selata kaikki läpi. Tuo tänä päivänä -kohta on siitä hyvä, että voi poistaa joka päivä vastaantulevat noloudet.

Minullakin oli noita poikaystävän hehkutuksia monien sydämien kera suunnilleen joka päivityksessä <3 Ymmärrän tuskasi -ap

Vierailija
39/48 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, aloitus oli ihan kuin minun kirjoittama. Olin myös muutaman vuoden kokonaan pois Facebookista ja liityin sinne uudestaan 2012 aloittaeasani opiskelut. Silloin ihan paniikissa poistelin myös 2007 vuodelta juttuja, vaikka ne nyt oli vanhoja, ja jokaisella varmasti niitä niin kyllä itseänikin hävetti. :-D

Vierailija
40/48 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityin facebookiin vuonna 2007 (olin juuri täysi-ikäistynyt) ja kyllä hävettää lukea vanhoja päivityksiä sitä mukaa kun niitä tulee sen muistotoiminnon mukana.

Mulla ne on kaikki liittyneet joko ryyppäämiseen tai tv-ohjelmiin. Ehkä jotain ihastusvihjailujakin.

Mutta lohduttaudun sillä, että sitä se oli muillakin. Se oli vain se aika.

Ja ne ensimmäiset fb päivityksethän oli tyyliä

Etunimi Sukunimi is.....

Etunimi Sukunimi on....

Ja sitten siinä oli pitkään merkkirajoitus.

(Tuo is/on tuli siis automaattisesti eikä sitä saanut pois)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä