-ittu kuinka sapettaa VVO:n puolustelijat!
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001256057.html
Ok tiedän ettei IS:n kommentteja saisi ottaa liian vakavasti, mutta jotain kielii tuhansia yläpeukkuja saaneet, riistolafkaa puolustelevat kommentit. Olen itse köyhä, sairas ja työtön nuori nainen, ja en voi käsittää sak:n alaisten ay-liikkeiden toimintaa. Näissä "demareiden asunnoissa" asuu juuri yhteiskunnan väliinputoajia, niitä joista Rinne, Selin, Piirainen ja muut samppanjasossut vouhottavat, mutta samalla nostavat järkyttäviä osinkoja. Tämä sakki on yhtä pahoja riistäjiä kuin härskeimmät miljonäärit, ei Suomessa kukaan oikeasti puolusta pienipalkkaisia ja köyhiä.
Kommentit (6)
"Yhyy yhyyy näillä jutuilla halutaan huomio pois miljonäärejä suosivasta hallituksesta, yhyyhyyyyyy!" "Rinne pitäisi saada pääministeriksi" Voi vittu kuinka tyhmiä ihmiset on :DDDDD En ole ikinä luottanut yhteenkään poliitikkoon, missään puolueessa.
Jotain Suomesta kertoo sekin, että eduskunnassa on aikaa jauhaa homoliitoista, miesten välisestä homoseksistä ja hauveleista vuodesta toiseen. Töistäkin saa olla pois niin paljon kuin haluaa ja takseja käytetään muutaman mertin matkoihin. Ja eliitin sikailu senkun saa jatkua. -ap
Muualla maailmassa ois jo pommitettu koko Arkadian mökki asukkeineen, mutta eihän meillä, odotellaan vaan seuraavaa rahareikää itäsiltä mailta ja katsotaan kun korvauksia leikataan, vaikkei niitä töitä edes ole! Mites se menikään se tasavertainen kohtelu, mitä olen kuullut jankutettavan?
Asuin aikanaan VVO:n osaomistusasunnossa viisi vuotta. Vastike nousi tänä aikana 560 eurosta 780 euroon kuussa. Joka joulu lähetettiin ilmoitus seuraavana vuonna voimaan astuvasta korotuksesta, jonka perusteena oli "varautuminen taloyhtiön korjaustöihin". Yhtään remonttia ei tämän viiden vuoden aikana kyllä tehty, eikä se olisi ollut tarpeenkaan, koska talo oli aivan uusi - olin asuntoon muuttaessani sen ensimmäinen asukas. Luulen, että VVO oli saanut tontin kaupungilta edullisesti lupaamalla rakentaa tietyn asumismuodon asuntoja mutta että ajatus oli vähitellen korottaa asumiskustannuksia niin, että saadaan osaomistajat savustettua ulos ja muutettua asunnot kovan rahan vuokra-asunnoiksi. Oma kokemukseni sekä tämänpäiväinen juttu yhdistettynä parin viikon takaiseen HS:n juttuun asumistuista kertoo karun totuuden "yleishyödyllisistä" vuokra-asuntoyhtiöistä.
"Enemmistö, noin 57 prosenttia, sen osakkeista on ay-liikkeen, lähinnä SAK:laisten liittojen omistuksessa. VVO:n suurin ay-omistaja on Metalliliitto (9,7 %). Sen puheenjohtaja Riku Aalto johtaa puhetta VVO:n hallituksessa. Seuraavina tulevat JHL (8,73 %), Rakennusliitto (8,71 %), PAM (7,49 %), Ammattiliitto PRO (7,47 %) ja OAJ (7,46 %). Suurimmat omistajat ovat tel-yhtiöt Ilmarinen (18,1 %) ja Varma (17,0 %)
Ay-järjestöt ovat yleishyödyllisiä yhdistyksiä. Siksi ne eivät maksa veroa osingoistaan. Tätä on kritisoitu laajasti."
Lisäksi AY-järjestöjen verovapaus on täysin hanurista. Verotus pitäisi olla samanlaista kaikille.
Joo rikkaat liitot rikastuu köyhien vuokralaisten selkänahasta ja riittää kosteita bileitä ja luksusmökkejä ay pampuille