Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomuushoidot

Happi
08.09.2016 |

Ollaan siinä tilanteessa, että lapsettomuushoitojen selvittely ja sen jälkeen aloitus olisi puhelun päässä.
Olen käynyt aukiolotutkimuksessa, jossa todettiin tukos tai kramppitila. Eli neste ei liikkunut. Käskettiin ottaa yhteyttä kun olemme tehneet päätöksemme, jatkammeko yrittämistä vai joko aloitetaan.

Mitä nämä hoidot maksavat? Julkisella puolella olen käynyt tutkimuksissa ja siellä olisi tarkoitus jatkaa.
Katselin väestöliiton sivuilla hintoja, jossa esim ivf olisi kela korvauksineen 2154€. Onko tämä se hinta jos menet suoraan sinne, vai onko hinta sama kun menet julkisenpuolen kautta? Tiedän että hoidot maksavat ja olemme siihen varautuneet. Maksoi mitä maksoi, menemme joka tapauksessa hoitoon jonka päättelevät meitä auttavan. Kuitenkin nuo hinnat kiinnostaa näin etukäteen :)

Kertokaa kaikki teidän kokemukset näistä hoidoista!

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella maksat poliklinikkamaksut ihan normaalisti. Lääkkeet apteekista maksat lääkekattoon asti eli n. 610 e ja sen jälkeen se 2.50 e per lääke.

Vierailija
2/46 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä olen selvillä, mutta nämä itse hoidot. Meidän sairaalassa kun ei hoitoja tehdä, vaan sinut lähetetään väestöliitolle. Mitkä hinnat silloin pätee? Vain alun selvitykset aukiolotutkimus ja kokeet, tehdään täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt julkisella ivf/icsi-hoidoissa ja maksuja tuli poliklinikkamaksujen verran. Eli reilu kolme kymppiä per käynti. Käyntien määrä on varmaan aika yksilöllistä, meillä käyntejä oli suunnilleen 10. Tietty lääkekulut päälle, mutta lääkekatto tuli vastaan nopsasti. Tosin kaikkia lääkkeitä Kela ei korvannut, mutta kyllä kokonaissumma jäi tuon yksityisklinikan hinnan alle.

Vierailija
4/46 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happi kirjoitti:

Niistä olen selvillä, mutta nämä itse hoidot. Meidän sairaalassa kun ei hoitoja tehdä, vaan sinut lähetetään väestöliitolle. Mitkä hinnat silloin pätee? Vain alun selvitykset aukiolotutkimus ja kokeet, tehdään täällä.

Soita sinne Väestöliitolle ja kysy?

Vierailija
5/46 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä hinnoista mutta meidän lapsi tehtiin Väestöliitossa. Tutkimukset, kolme inseminaatiota, kaksi ivf:ää ja lääkkeet olivat yhteensä noin 6500€. Ja lapsi tuli 😊

Vierailija
6/46 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt julkisella ivf/icsi-hoidoissa ja maksuja tuli poliklinikkamaksujen verran. Eli reilu kolme kymppiä per käynti. Käyntien määrä on varmaan aika yksilöllistä, meillä käyntejä oli suunnilleen 10. Tietty lääkekulut päälle, mutta lääkekatto tuli vastaan nopsasti. Tosin kaikkia lääkkeitä Kela ei korvannut, mutta kyllä kokonaissumma jäi tuon yksityisklinikan hinnan alle.

Kiitos vastauksestasi! Tehtiinkö nämä siis sairaalassasi, vai lähetteellä yksityisellä?

Montako yritystä teillä oli?

Vierailija
7/46 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä nämä "itse hoidot"? Polikäynneillähän ne kaikki temput tehdään.

Vierailija
8/46 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä hinnoista mutta meidän lapsi tehtiin Väestöliitossa. Tutkimukset, kolme inseminaatiota, kaksi ivf:ää ja lääkkeet olivat yhteensä noin 6500€. Ja lapsi tuli 😊

ONNEA!

Eli menitte suoraan väestöliittoon, ette julkisenpuolen kautta ollenkaan?

Olen myös miettinyt tätä vaihtoehtoa, mutta lääkäri jonka luona olen nyt pari kertaa käynyt on niin mahtava tyyppi, että haluaisin jatkaa hänen kanssa 😊

Vierailija
9/46 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itse hoidoilla" tarkoitan inseminaatiota, ivf ja icsi. Aukiolotutkimusta, spermatestiä tai verikokeita en näe mitenkään hoitoina.

Vierailija
10/46 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helevetti, työn iloa taas mullekin. Verorahoista tollasia "hoitoja" :(

Vierailija
11/46 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti poliklinikalla tehdään nämä inssit, icsit ym. Ja ihan polimaksun hinnalla. Näin ainakin KYSssa.

Vierailija
12/46 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiselta saatiin lähete väestöliittoon, tehtiin icsi, meille maksettavaksi tuli pari poliklinikkamaksua n.35€ /kpl + lääkkeet, oisko ollut satasia, kuitenkin alle tonnin.

Vierailija
13/46 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkiselta saatiin lähete väestöliittoon, tehtiin icsi, meille maksettavaksi tuli pari poliklinikkamaksua n.35€ /kpl + lääkkeet, oisko ollut satasia, kuitenkin alle tonnin.

Löytyihän täältä joku joka mennyt tuota reittiä! Kiitos näistä tiedoista. Nyt pitäisi kerätä rohkeutta ja tarttua luuriin. Sitä kun ei koskaan kuvitellut olevansa tässä tilanteessa lapsen suhteen.

Vierailija
14/46 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi helevetti, työn iloa taas mullekin. Verorahoista tollasia "hoitoja" :(

Juu, työniloa minullekin, joka makselen veroja jotta huostaanotetut lapset saisivat arvoisensa elämän, kun omat vanhemmat eivät kyenneet. Arvaa vaan miltä se lapsettomana tuntuu (Y)

Vierailija
15/46 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi! Tehtiinkö nämä siis sairaalassasi, vai lähetteellä yksityisellä?

Ihan sairaalassa, joten ei sinänsä vastaa sinun tilannettasi.

En nyt tiedä miten yritykset lasketaan, joten kerron lyhyesti miten homma eteni :D Eka hoitokierto jouduttiin keskeyttämään, koska vaste lääkkeille ei ollut riittävä. Tokassa hoitokierrossa päästiinkin jo keräämään munasoluja (se oli kamalaa!) ja niitä tulikin reippaasti. Pakkaseen saatiin 12 alkiota. Tuoresiirtoa ei tehty hyperstimulaatioriskin vuoksi. Seuraavassa kierrossa siirrettiin yksi pakastetuista alkioista ja se päättikin sitten pysyä matkassa. Raskautta kohta 15 viikkoa takana :) Meillä siis meni aika hyvin ja alkioita reilusti odottamassa jos/kun on aika pikkusisarukselle.

Vierailija
16/46 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikamaisen kallis hinta siitä, että saat jonkun äpärän huollettavaksesi. Suosittelen sinulle visiittiä mielisairaalaan, jotta lopettaisit tuollaiset hourailut.

Vierailija
17/46 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on aukiolotutkimus? Mitä sen tulos merkitsee hoidon kannalta?

Vierailija
18/46 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Happi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairaalassa, joten ei sinänsä vastaa sinun tilannettasi.

En nyt tiedä miten yritykset lasketaan, joten kerron lyhyesti miten homma eteni :D Eka hoitokierto jouduttiin keskeyttämään, koska vaste lääkkeille ei ollut riittävä. Tokassa hoitokierrossa päästiinkin jo keräämään munasoluja (se oli kamalaa!) ja niitä tulikin reippaasti. Pakkaseen saatiin 12 alkiota. Tuoresiirtoa ei tehty hyperstimulaatioriskin vuoksi. Seuraavassa kierrossa siirrettiin yksi pakastetuista alkioista ja se päättikin sitten pysyä matkassa. Raskautta kohta 15 viikkoa takana :) Meillä siis meni aika hyvin ja alkioita reilusti odottamassa jos/kun on aika pikkusisarukselle.

Mahtavaa! Olen tosin melko ulapalla vielä mitä mikäkin tarkoittaa, mutta tuon lopun ymmärsin ja sehän koko hoidossa olikin tarkoitus :D

Nyt sain kuitenkin soitettua polille ja varattua puhelinajan hoitajalle, joten ehkä huomenna olenkin sitten jo edes hieman viisaampi 😊

Saitteko odottaa kauan ennen kuin pääsitte hoitoon?

Vierailija
19/46 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saatte lapsen hoitojen avulla 😊

Vierailija
20/46 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo sana mulle kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on aukiolotutkimus? Mitä sen tulos merkitsee hoidon kannalta?

Munajohtimiin viedään ilmaa ja nestettä jonka liikkuvuutta seurataan ultralla. Minulla kun neste oli ruiskutettu ja yritettiin viedä munajohtimiin, kipu oli aivan hirveää, joka viittasi siihen että tukkeumia oli paljon. Toiseen munajohtimeen saatiin pieni määrä nestettä ensimmäisellä yrittämisellä, toisella ei sitten mennytkään enää. Syyksi kerrotiin mahdollinen kramppi, tai tukkeuma. Ts munajohtimet eivät toimi ja ymmärtääkseni silloin ainoa vaihtoehto olisi koeputkihedelmöitys (ivf).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä