Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttaako lankku keskivartalon lihaksiin

Vierailija
08.09.2016 |

riittävästi, jos vetää ensin 6 minuuttia, seuraavalla 4 ja kolmannella 3 minuuttia suht' peräkkäin. Aloitin reilu kuukausi sitten muutaman minuutin vedoilla. Olen toki kiinnittänyt huomiota liikkeen puhtauteen, eli lantio sen verran ylös, että vartalo muodostaa suoran linjan päästä nilkkoihin. Nyt mietin olisiko perinteinen vatsalihaspumppaus hyvä täydennys tuohon vaikka painoilla, koska muuten niitä joutuu tekemään "tuntuman saamiseen" vähintään 100. Tämä siis liittyy lähinnä vatsalihaksiiin, tottakai teen paljon muutakin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monipuolisuus on aina hyvä asia. Vatsalihaksia on hyvä treenata niin staattisesti kuin dynaamisesti, tehdä suoria ja kiertoliikkeitä, jarruttavia, räjähtäviä jne. Hommaa vaikka jumppapallo, sen kanssa saa helposti tehtyä erilaisia keskivartaloliikkeitä.

Vierailija
2/9 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kaikilla. Mitä vaikeaa tuossa liikkeessä on? Olen rapakuntoinen ja silti kykenen lankuttamaan niin kauna että alkaa ennemmin kyllästyttämään kuin rasittamaan. Tämän täytyy olla rakenteellinen juttu, tai sitten vain olen tottunut käyttämään keskivartalon lihaksiani sohvalla istuessani/löhötessäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksaa kuusi minuuttia pitää, niin eipä siitä enää pahemmin mitään hyötyä ole. Eikä istumaannousuillakaan. Rautaa tuossa vaiheessa pitää jo laittaa tankoon, jos jotain edistystä kestävyyden lisäksi haluaa.

Vierailija
4/9 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta kaikilla. Mitä vaikeaa tuossa liikkeessä on? Olen rapakuntoinen ja silti kykenen lankuttamaan niin kauna että alkaa ennemmin kyllästyttämään kuin rasittamaan. Tämän täytyy olla rakenteellinen juttu, tai sitten vain olen tottunut käyttämään keskivartalon lihaksiani sohvalla istuessani/löhötessäni.

Todennäköisempää on kuitenkin se, että teet liikkeen päin vittua.

Vierailija
5/9 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jaksaa kuusi minuuttia pitää, niin eipä siitä enää pahemmin mitään hyötyä ole. Eikä istumaannousuillakaan. Rautaa tuossa vaiheessa pitää jo laittaa tankoon, jos jotain edistystä kestävyyden lisäksi haluaa.

Kiitos, näin itsekin mielessäni ajattelin!

Vierailija
6/9 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännän jalkaterät niin, että päkiät taipuvat ja varpaat osuvat lattiaan, ja käsivarret ranteista kyynärpäihin laitan lattiaan, selän laitan keskiasentoon ja lapaluut pidän paikoillaan ja olen suorana lautana ilmassa. Oikea lankutustapa, eikö? Olen hyvä kestävyysliikunnassa, vaikka en olekaan liikkunut paskankaan vertaa vuoteen,  johtuen kivusta ja sairaudesta toipumisesta.

2.

Vierailija
7/9 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käännän jalkaterät niin, että päkiät taipuvat ja varpaat osuvat lattiaan, ja käsivarret ranteista kyynärpäihin laitan lattiaan, selän laitan keskiasentoon ja lapaluut pidän paikoillaan ja olen suorana lautana ilmassa. Oikea lankutustapa, eikö? Olen hyvä kestävyysliikunnassa, vaikka en olekaan liikkunut paskankaan vertaa vuoteen,  johtuen kivusta ja sairaudesta toipumisesta.

2.

Eli rapakuntoinen muuttuikin siihen, että ei olla liikuttu vuoteen. Siinä se selitys tulikin.

Vierailija
8/9 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vuodessa ehtii tulla rapakuntoiseksi! En suosittele kokeilemaan ellei ole pakko.

Vierailija
9/9 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä löytyy hyviä vinkkejä, miten lankutukseen saa vaihtelua ja miten välttää virheet: https://www.hikipanta.com/harjoittelu/lankku-liikkeiden-kuningas/