Oletko säällä kuin säällä ulos -mutsi?
Oletko säällä kuin säällä ulos -mutsi? Kun syksyn sateet ja tuulet alkavat kunnolla niin eikö yhtään keljuta kun vettä vihmoo tuulen kanssa ropisemalla päällesi hiekkalaatikon reunalla seistessä? Vaatteet kastuvat jo seisaaltaankin ja joka paikassa on niin märkää ettei mihinkään penkille voi istua kastelematta takamustaan.
Kommentit (49)
En mä kastu, kun mulla on goretexit ja lapsillakin on vedenpitävät vaatteet. Sadepäivinä mennään ulos vain kerran ja ollaan max tunti. Tosin nyt olen opiskelemassa ja lapset päiväkodissa, joten ulkoilen heidän kanssaan vain viikonloppuisin.
Olen. En kestä mun pikku riiviöitä, jos ei käydä ollenkaan ulkona. Pukeudutaan sään mukaan ja lapsista on kivaa leikkiä kuraleikkejä.
En ole. Jos sataa kaatamalla tai on muuten kurja keli, lähdemme Hoploppiin tai vietämme sisällä kotona päivän, esim telttaillaan olohuoneessa/partsilla eväiden kans. Katsotaan videoita ja pelataan lautapelejä. En myöskään pakota lapsia syömään lautasta tyhjäksi, ruuan saa viedä olkkariin jos tulee samaan aikaan kiva ohjelma telkkarista, läksyjä ei tartte tehdä heti kun tulee koulusta, aamulla saa nukkua niin pitkään kun nukuttaa (paitsi koululainen kouluaamuina). Onnellisia, rauhallisia lapsia. Ja onnellinen äiti. :)
En ole. Päiväkodissa lapset joutuvat ihan riittävästi harrastamaan sitä kurapukurallia. Meillä saa sisällä juosta ja jumpata, mm. vierassänky on luvallinen trampoliini.
Päiväkodissa vähän kohauttelivat olkapäitään, kun sanoin ettei ole käytetty kumppareita koko kesänä. Joka päivä ollaan kuitenkin liikuttu vähintään se suositeltu 2 h. Tosi harvoin on sellaisia päiviä, jolloin sataisi kirjaimellisesti aamusta iltaan, ja silloin onkin menty sisäleikkipuistoon, kiipeilemään, uimaan, tms.
Mun mielestä sateella on aika hauskaa ulkoilla. Ei ole ruuhkaa leikkivehkeissä ja jotenkin tunnelmallista kun pisarat ropisee kattoihin. Lapsetkin tykkää leikkiä vesilätäköissä ja rakennella patoja sun muuta. Ja meillä on asianmukaiset vaatteet erilaisiin sääoloihin, esim. sadekelille sadevaatteet.
Meillä ulkoillaan joka päivä. Pieni sade ei haittaa sillä mulla on kosteutta hylkivä hupullinen tuulitakki ja -housut. Mutta jos vettä tulee oikeasti kaatamalla niin kyllä keljuttaa. Ei siinä kaatosateessa tarvitse seistä kuin 10 min niin mulla on jo vesi tullut läpi ulkovaatteista ja kaikki märkänä. Maksimissaan puoli tuntia siinä jaksaa hytistä läpimärkänä.
En ole. Eilenkin oli ihan kauhea tuuli, ei menty ulos. Isompi lapsi ulkoili päiväkodissa, mutta siellä on suojaisampi piha kuin meillä.
Miksi ap pukee sateella vaatteet, jotka ei kestä vettä ja kastuu heti? Oletko idiootti?
Vierailija kirjoitti:
En mä kastu, kun mulla on goretexit ja lapsillakin on vedenpitävät vaatteet. Sadepäivinä mennään ulos vain kerran ja ollaan max tunti. Tosin nyt olen opiskelemassa ja lapset päiväkodissa, joten ulkoilen heidän kanssaan vain viikonloppuisin.
Jos likoat tunnin kaatosateessa niin eikö goretexitkin jo ala imeä vettä ja kastua läpi ainakin takin yläosasta? Kyllä mä laittaisin jo ihan kunnon sadevaatteet tuollaiseen säähän.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap pukee sateella vaatteet, jotka ei kestä vettä ja kastuu heti? Oletko idiootti?
Mitä sä itse puet päällesi kuvatunlaiseen säähän jos siellä pitää olla tunti? Onko sulla erikseen jotkut sadekelin vaatteet?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä nimittelet toisia ihmisiä tuolla tavalla? Opetatko lapsesikin noin huonoille tavoille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä itse puet päällesi kuvatunlaiseen säähän jos siellä pitää olla tunti? Onko sulla erikseen jotkut sadekelin vaatteet?
Öh...onko tää kysymys tosissaan esitetty? Kyllä, meilllä on sadekelejä varten sadevaatteet. Sade- tai goretex-housut, sadetakki ja kumisaappaat.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä sateella on aika hauskaa ulkoilla. Ei ole ruuhkaa leikkivehkeissä ja jotenkin tunnelmallista kun pisarat ropisee kattoihin. Lapsetkin tykkää leikkiä vesilätäköissä ja rakennella patoja sun muuta. Ja meillä on asianmukaiset vaatteet erilaisiin sääoloihin, esim. sadekelille sadevaatteet.
Ja sateen ropina sadetakin huppuun se vasta tunnelmallista onkin:-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä nimittelet toisia ihmisiä tuolla tavalla? Opetatko lapsesikin noin huonoille tavoille?
En nimittänyt vaan esitin kysymyksen. Tosiaan ihmettelen järjenjuoksua tuollaisen toiminnan takana, että sadekelissä ulkoiluun varustaudutaan vaatteilla, jotka eivät pidä vettä vaan kastuvat heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nimittänyt vaan esitin kysymyksen. Tosiaan ihmettelen järjenjuoksua tuollaisen toiminnan takana, että sadekelissä ulkoiluun varustaudutaan vaatteilla, jotka eivät pidä vettä vaan kastuvat heti.
Niin, esitit kysymyksen ja sen jälkein kysyit, onko ap idiootti. Se on nimittelyä ja erittäin asiatonta käytöstä. Vai soisitko oikeasti, että vaikkapa omat lapsesi kommunikoisivat tuolla tavalla?
Säällä kuin säällä - jos lapset haluaa ja yleensä haluavat. Kaikilla on vedenpitävät ulkovaatteet.
Olen. Meillä on iso piha jossa touhuta ja sieltä pääsee suoraan saunaan jos kovin kastuu. Meillä on lisäksi kaksi koiraa jotka pitää ulkoiluttaa säällä kuin säällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, esitit kysymyksen ja sen jälkein kysyit, onko ap idiootti. Se on nimittelyä ja erittäin asiatonta käytöstä. Vai soisitko oikeasti, että vaikkapa omat lapsesi kommunikoisivat tuolla tavalla?
Nimittelyä olisi toteaminen että "olet idiootti."
En ole. Lapset on muutenkin vähän "huonoja" leikkimään ulkona, joutuu hyvällä ilmalla patistamaan ulkoilemaan. Jos oikeasti sataa vettä kaatamalla niin en pakota ulos. Sitten keksitään jotain kivoja leikkejä sisällä yhdessä. Kun on hyvä ilma, lähdetään usein leikkipuistoon, joka on ihan lähellä :)