Olen menossa rintojen pienennykseen ja muutamat naispuoleiset tuttavat yrittävät estää aikeeni
Kuulema minun ei pitäisi mennä vaan hyväksyä itseni tällaisena. Näillä naisilla tietenkin on pienet, kauniit, sirot rinnat. Yksi on myös joskus muutamia vuosia sitten puhunut, että pitää isoja tissejä rumina.
Onko tämä leikkaukseni heille nyt jonkinlainen uhka? He pelkäävät, että minusta tulee parempi kuin heistä?
Itse menen leikkaukseen, koska olen AINA kärsinyt isoista rinnoistani.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Julkisella et voi valita kirurgiasi,voi olla myös vasta erikoistumisen alussa oleva, et saa välttämättä plastiikkakirurgia. Yksityisellä voit valita. Julkinen ei tee kauneuskirurgiaa, nyt totuus, niitä rintoja pienennetään huomattavasti, niitä ei kohoteta, moni luulee että näin tehdään. Ulkonäkö on sivuseikka. Ap, leikkaava lääkäri usein vaihtuu julkisella. Ilmaista hoito ei ole maksat hoitopäivämaksun.
Voisiko näistä jutuista kommentoida ihmiset, joilla on kokemusta asiasta?
Mut on leikattu julkisella, kirurgina yksi suomen parhaista plastiikkakirurgeista, ulkonäkö ei tosiaankaan ole julkisella sivuseikka, mullekin on tehty täydellistä jälkeä ja ne on kohotettu.
Suomessa julkinen plastiikkakirurgia ei ole mitään hutilointia sinne tänne, vaan huippuluokkaa ja leikkaavat lääkärit leikkavat myös yksityisellä puolella.
Minulla täysin samat kokemukset, ap. Yksi pienirintainen ystäväni lipsauttikin huonona hetkenä että "mä en kestä jos sun rinnoista tulee paremmat kun mulla on".
Menin leikkaukseen, mene sinäkin. Ei pikkutissiset ymmärrä mitä on elää jättihinkkien kanssa.
Mä olen pikkutissinen ja kannustaisin ap:ta leikkaukseen ihan samoin kuin rinnatonta ystävätärtäni, joka on asiaa pitkään punninnut ja kaikkea muuta kuin epävarma teini tai pintaliitäjäbarbi. Aikuinen osaa kyllä harkita toimenpiteensä, itsensä voi hyväksyä vaikka kehoaan haluaisikin korjata. Mutta, mulla ei oo ikinä ollut hyviä tissejä joten en osaa huolestua siitä et jollakin olis paremmat.
on mahdollista että taustalla on kateutta...monet naiset nyt vaan muutenkin vastustaa ihan kaikkia kauneusleikkauksia.ajattelee jotenkin ettei nykyaikainen nainen saisi muka muuttaa mitään itsessään.älä välitä.
Runkku-Pena kirjoitti:
Älä tuhoa lollottomiasi!
miksi??
ntäs kun on se ongelma, ettei kehtaa mennä kunnalliselle edes esittelemään? Vaikka olis kuinka kipuja ja särkyjä ja uniongelmia ja arvet ei haittaisi...??
Suositelkaa Tampereella naislääkäriä, jolle mennä? Voisko yksityinenkin lääkäri antaa kunnalliselle lähetteen? Mun rinnat pilaa koko elämän kiuilla ja säryillä, muisa ongemist puhumattakaan.
Olin pienennysleikkauksessa viime talvena juuri kovien niska-hartiakipujen vuoksi, ja se todellakin kannatti!! Sain maksusitoumuksen omasta kunnastani, joka ostaa ainakin nuo palvelut yksityiseltä.
Minut leikattiin Terveystalossa, ja kirurgi oli aivan ihana nainen, joka todellakin tsemppasi ja kannusti minua, kun kävin tutkimuksissa hänen luonaan ennen leikkausta. Kuukauden kuluttua leikkauksesta oli jälkitarkastus saman lääkärin vastaanotolla.
Koska isoja rintoja ei pysty kaventamaan, ei niitä pysty myöskään pienentämään määrättömästi, mutta olen nyt C-kupit omaava, entiset olikin jossain DD ja E/F/G välimaastossa. Leikkaus mietitytti ja pelotti, mutta hetkeäkään en ole katunut ja kannustan ilman muuta kaikkia, jotka oikeasti kärsivät isoista rinnoista, harkitsemaan pienennystä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisella et voi valita kirurgiasi,voi olla myös vasta erikoistumisen alussa oleva, et saa välttämättä plastiikkakirurgia. Yksityisellä voit valita. Julkinen ei tee kauneuskirurgiaa, nyt totuus, niitä rintoja pienennetään huomattavasti, niitä ei kohoteta, moni luulee että näin tehdään. Ulkonäkö on sivuseikka. Ap, leikkaava lääkäri usein vaihtuu julkisella. Ilmaista hoito ei ole maksat hoitopäivämaksun.
Voisiko näistä jutuista kommentoida ihmiset, joilla on kokemusta asiasta?
Mut on leikattu julkisella, kirurgina yksi suomen parhaista plastiikkakirurgeista, ulkonäkö ei tosiaankaan ole julkisella sivuseikka, mullekin on tehty täydellistä jälkeä ja ne on kohotettu.
Suomessa julkinen plastiikkakirurgia ei ole mitään hutilointia sinne tänne, vaan huippuluokkaa ja leikkaavat lääkärit leikkavat myös yksityisellä puolella.
Ahaa - sinut leikkasi yksi Suomen parhaista, mutta oletko koskaan ajatellut, että miten monella hän harjoitteli ennen sinua? Vai oliko kerrasta Suomen paras?
Julkisella puolella suurin osa lääkäreistä on opettelemassa rintaleikkauksia nimenomaan pienennyksillä ja sen jälkeen siirrytään sitten auttamaan rintasyöpäpotilaita jne. Jos sinulle osuikin erittäin hyvä lääkäri, niin vastaavasti 99 muuta saa sen aloittelijan tai kokeneemman, mutta ei täydellistä jälkeä tekevän erikoistuvan lääkärin.
Nostetaan ketjua, teille tietämättömille, lukekaa ajatuksella.
Se on toki totta että julkisella ei saa valita kirurgiaan(voi sattua kokemattomampi/tumpelompi/muuten tökerö kirurgi) eikä kaikkia esteettisiä toiveita huomioida ihan samassa määrin kuin yksityisellä. Mutta julkisella on yleisesti tosi vahva rintakirurgiaosaaminen koska leikkaavat paljon rintasyöpiä/rintarekonstruktioita. Usein samoja kirurgeja sekä julkisella että yksityisellä.