Linkkejä ja vinkkejä xl-naisen bisnes pukeutumiseen
Yritin itse hakea googlella sekä suomeksi että englanniksi kirjaimellisesti laihoin tuloksin tyylejä ja inspiraatiota työvaatteisiin. Haluaisin löytää kuvia oikeasti hyvännäköisistä asukokonaisuuksista. Nyt hauilla putkahti esiin vain koon xs malleja, mikä ei auta mua yhtään. Olen kokoa 44 / enkku 16, ja olisi mukava näyttää hyvälle työreissussa parin viikon päästä - laihdutus ei siis auta tähän hätään.
Kommentit (15)
Kynähame, siisti paita ja bleiseri?
Esimerkiksi veromodassa myydään suoria housuja, joissa joustava vyötärö, kokoja XL asti. Niiden kaveriksi siisti paita & bleiseri.
Myös mustia mekkoja, esim. ginatricotissa XL kokoisena. Kaveriksi bleiseri.
Marks & spencerin rekit ovat aina täynnä kokoja 40-46, pienikokoisen onkin sieltä mahdotonta löytää juuri mitään. Onko se joku isojen ihmisten merkki vai pitääkö sisäänostajat suominaisia pläskeinä, kun samaa jättihousua +10 kappaletta alennusmyynnissä joka kerta yms.
Zizzistä löytyy jakkua ja housua. Itse tykkään käyttää mekkoja - hyvällä leikkauksella olevia kun löytää, kannattaa ostaa useampi.
-48/50-koko
Mun mielestä nuo mainitut gina tricosta M&S:ään näyttävät isokokoisen päällä juuri siltä, mitä ovatkin, halpisrättejä.
Jos haluat oikeaa bisnespukeutumista, mene rilsille tai gerry weberille, samoonille tai yourfaceen tai jotain. Voglia tai NP käy myös. Koossa 44 ei ole erityisen vaikea löytää vaatteita näistä merkeistä.
Jos ei ole pakko käyttää bleiseriä, suhtautuisin niihin aika varovaisesti. Yleensä neuletakki on paremman näköinen ja mukavampi. Aina ei tietysti voi valita, kun työpukeutumisesta on kyse. Tällöin kiinnitä huomiota kaulalinjaan ja siihen, mihin helma osuu, etenkin jos käytät housuja etkä mekkoa.
Stockalla on paljon 56 kokoon asti kauniita vaatteita eikä mitään hirmuhintaisia.
Kolme vinkkiä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin itse hakea googlella sekä suomeksi että englanniksi kirjaimellisesti laihoin tuloksin tyylejä ja inspiraatiota työvaatteisiin. Haluaisin löytää kuvia oikeasti hyvännäköisistä asukokonaisuuksista. Nyt hauilla putkahti esiin vain koon xs malleja, mikä ei auta mua yhtään. Olen kokoa 44 / enkku 16, ja olisi mukava näyttää hyvälle työreissussa parin viikon päästä - laihdutus ei siis auta tähän hätään.
1. Laihduta
2. Laihduta
3. Laihduta
4. Läski ei oo ikuista, kusipäisyys on. Haista 💩!
Terkuin ohis
Löydät businesspukeutumisya Helsingistä Marina Ronaldilta. Keskustan Stockalla on myynnissä Persona (samaa firmaa kuin Marina Rinaldi ja Max Mara) ja Samoon. Zizzin valikoimat ei oikein ole tasokkaita laadun suhteen eikä tyylinä business.
Minä haen työvaatteeni Masailta, DNY:ltä, Samoonilta, Junaroselta ja Zizziltä- tykkään pukea vähän muuta kuin perusmummokamaa.
Hyvin kelvanneet, mukavia päällä ja joskus joku kehaiseekin.
53v, koko 46-48. Tiukka asiantuntijatyö
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä nuo mainitut gina tricosta M&S:ään näyttävät isokokoisen päällä juuri siltä, mitä ovatkin, halpisrättejä.
Jos haluat oikeaa bisnespukeutumista, mene rilsille tai gerry weberille, samoonille tai yourfaceen tai jotain. Voglia tai NP käy myös. Koossa 44 ei ole erityisen vaikea löytää vaatteita näistä merkeistä.
Jos ei ole pakko käyttää bleiseriä, suhtautuisin niihin aika varovaisesti. Yleensä neuletakki on paremman näköinen ja mukavampi. Aina ei tietysti voi valita, kun työpukeutumisesta on kyse. Tällöin kiinnitä huomiota kaulalinjaan ja siihen, mihin helma osuu, etenkin jos käytät housuja etkä mekkoa.
Samoon on Gerry Weberin plusmallisto eli mitoitus erilainen. Rilsin 44-kokoon ei mahdu, ellei ole 40-42.
"Oikeasti hyvännäköinen" on hirveän laaja käsite, ja kun se vielä yhdistetään työpukeutumiseen niin vaikeaksi vetää. Työreissujakin on todella moneen lähtöön ja monen pituisia. Vartalotyyppiäkään ei ole mainittu.
Olen kokoa 44 ja ottaisin työmatkalle alaosiksi tummansininset farkut ja tummansinisen, kapean neuloshameen. Yläosiksi valkoisen paitapuseron ja 1-2 sini-valkokuvioista viskoosipuseroa. Lisäksi 1-2 ohutta neuletta, joista toinen lyhyt, eteen solmittavaa mallia ja toinen pitkä. Napakasti istuva, mutta mukava neulemekko mahdollisesti myöskin. Ja jos minulla olisi hyvinistuva tweedbleiseri, ottaisin sen takiksi.
Gerry weberille nyt ainakin suuntaan ja espritiltäkin olen joskus jotain löytänyt. Kiitos kaikille, jotka ovat asiallisesti kommentoineet :-)
Vartalomalli on pitkä pötkylä 102-81-103. Kynähameella voisin ehkä saada vähän enemmän muotoa. Bleiserit kinnaa yleensä näitten mun painonnostajan käsivarsien ympärillä :-( farkut ei valitettavasti käy meillä - muuten niistä tykkään. Pohdin kapeita lahkeita ja polvipituisia saappaita (vai onko vielä liian aikaista saapikkaille?)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoon on Gerry Weberin plusmallisto eli mitoitus erilainen. Rilsin 44-kokoon ei mahdu, ellei ole 40-42.
Ai, mä oon kyllä mahtunut rilsin 44 kokooon vaikka monessa muussa mallistossa olen 46. Mutta kaipa se on kiinni siitä, missä paino sattuu olemaan.
Up,
Oonko mä AVn ainoa punkero?