olen 37-vuotias ja ihan raihnainen :( kuka mies tälläisen naisen huolii?
erosin vuosi sitten sitten ja nyt pelkään, että olen sinkku loppuelämäni . en ole mikään kaunis ja lisäksi olen järkyttävä romu tämän ikäiseksi!
- hampaita on poistettu 6, häpeän hymyäni ja lisäksi minulla on kipuja leukaperissä sekä korvissa. silta on ollut kahdesti, molemmilla kerroilla kesti vain vähän aikaa ennenkuin lähti syödessä. implantteihin ei ole varaa!
- niskat ovat jumissa, syön lihasrelaksantteja sekä vahvoja särkylääkkeitä päivittäin. usein iskee myös fasettilukko, mikä tekee hengittämisen vaikeaksi kun pallea lukkiutuu. iskiahermokin kiukuttelee, joskus joudun konttaamaan paikasta a paikkaan b...
- näkö on huono, silmälääkäri ei olisi halunnut määrätä näin vahvoja laseja näin nuorelle..
- päätä särkee päivittäin, useista eri syistä
- paniikkikohtauksia
- korvat soivat
kuka hullu muka tämmöisen kanssa menisi treffeille, saati alkaisi parisuhteeseen? ! kaverit hokee että "höpö höpö oot ihana", itse en vain voi uskoa siihen . en enää....
Kommentit (25)
Kyllä sut joku huolii, jolle olet parasta mitä se saa. Näin se toimii kaikkien kohdalla.
Itseäni ei haittaisi pätkääkään yksikään mainitsemistasi ongelmista (paniikkikohtaus ehkä, en tiedä mitä siihen sisältyy ja miten usein sä sen takia sitten meuhkaat). Eiköhän kaikilla ole jos jonkinlaista terveysongelmaa tuossa iässä.
Kuulostaa vähän siltä, että et ehkä syö terveellisesti tai joku puutos löytyy.
T. Mies
Kannattaa nostaa katse pois sieltä omasta navasta.
Tuolla asenteella ei varmasti löydä ketään. Kuka nyt jaksaisi olla jatkuvasti olkapäänä ja koko ajan vakuutella että kyllä sä kelpaat.
Otsikon perusteella luulin että sinulla on joku invalidisoiva sairaus joka vaikeuttaa elämää ja ehkä näkyy päällepäin. Tarkoitan jotain paljon pahempaa kuin nuo sun vaivat joihin pystyy vaikuttamaan liikunnalla ja terapialla. Tai vaikka jollakin innostavalla harrastuksella jonka avulla saa ajatukset pois niistä omista vaivoista.
ulkonäkökin ahdistaa, tuntuu ettei osaa tehdä mitään omalle naamalleen ja päälleen! olen aina meikannut pysytellen ripsiväri-kulmakynä-meikkivoide linjalla ja nuorempana se sopi, mutta nyt kun on karseat naururypyt ja maksamakkaran väriset silmänaluset... hiukset ovat aina olleet pitkät, suorat ja ohuet, punaisiksi värjätyt. en osaa laittaa niitä enkä aikasemmin edes tuntenut tarvetta siihen, annoin vain heilua mukana ja pistin lippiksen, kun alkoivat tuntua likaisilta. minulla oli aikasemmin hyvä itsetunto ja viihdyin nahoissani, nykyään tekee mieli vetää pussi päähän kun hakee Siwasta maitoa..
Ootko kokeillut osteopaattia? Saattaisi auttaa isoon vaivoistasi. Joissain kosmetologeilla saa myös meikkausopetusta, kantsii varata aika! Sekä kampaajalle myös, pyydät rohkeasti jotain sopivaa muutosta.
Ap, ei se parisuhde ole elämää ainoa autuaaksi tekevä asia. Niitä tulee ja menee, eikä se tee mitään.
Mitta kannattaishan sun htaa itsesi kuntoon. Vaikuttaisi siltä, että noii oireet on kaikki yhteydessä toisiinsa. Joko sulla on todella huono ryhti tai sit sut silmät on huonot jollain tavalla, jota silmälääkärisi ei ole tajunnut tai sit sulla on menieren tauti. Nöistä kaikki asist voi hoitaa, kun asiaan paneutuu. Tarkistuta ne silmät vielä uudelleen. Ja ala venytellä (ei jumpata, vaan venytellä) niitä hartioita auki ja lopeta taivaan nimessä kaikki suolan ja kahvin ja alkon käyttö. Ei vielä nelikymppisenä kuulu olla noin kipeä.
Noi säryt pään alueella viittaavat minusta siihen, että sulla on niskassa lihasjumeja. Nostele hieman puntteja tai punnerra ja sitten venyttele oilein perusteellisesti niskaa ja hartioita. Myös huono ryhti aikaansaa samaa. Eli ala korjata vaivoja liikunnalla.
Iskias... mulla ollut se jo 14 v ja silti liikun joka päivä. Se liikunta juuri auttaa, kun tekee oikein. Ellet tiedä miten ja mir asentoja välttää niin yritä saada lähete fysioterapeutille, jolta voit saada jumppaohjeita ja neuvoja.
Suurin osa noista on siis parannettavissa liikunnalla! Ala puuhaan heti jo tänään, olosi ja itsetuntosi kohenevat huomattavasti. Lisäksi uudista kampaus ja vaatteet ja meikki. Jos et osaa ja ei ole varaa, niin yritä päästä lehtien tai tv tms muuttumisleikkeihin. Tai helpointa pyytää apua joltain tutulta, ihmiset auttavat sellaisessa tosi mielellään ja kokevat isoksi kohteliaisuudeksi, että heidän tyylitajuaan arvostetaan niin paljon että joku pyytää apua sellaisessa.
Eli minusta suurin ongelmasi on luovuttanut ja pessimistinen asenne. Vaihda suhtautumista ja päätä tehdä muutos, niin elämä alkaa hymyillä!
Ps. Mä olen 45 v ja mulla on ihan 'oikeita' hoidettavia sairauksia enemmän kuin yhden käden sormilla voi laskea, myös nikamien madaltuma ja slati paheneva iskias ja vaikka mitä muuta, joihin on lääkkeet ja ollut leikkauksia. Silti tunnen itseni nuoreksi ja viehättäväksi. Liikun joka päivä ja elän terveellisesti ja huolehdin ulkonäöstäni ja kokeilen erilaisia uusia juttuja elämässä. Ihminen on juuri niin nuori kuin kokee olevansa.
Newsflash: olet kokonainen ja arvokas ihminen ilman parisuhdettakin. Opettele ensin tämä perusasia ja opettele edes itse viihtymään itsesi seurassa ja arvostamaan sua, niin sen seurauksena joku muukin voi. Kuten sanottu, ei kukaan jaksa tuollaista synkistelevää mörrimöykkyä.
Huonoa näköä lukuunottamatta kaikki oireesi voivat johtua hampaista. Hampaiden puuttuminen johtaa väärään purentaan, joka johtaa niskan kipeytymiseen joka johtaa selkävaivoihin. Hoida hampaat kuntoon, harrasta myös liikuntaa ja ylipäätään hoida itseäsi, älä vain tyydy valittamaan. Asenteesi on suurin este suhteelle, ei fyysiset vaivat.
mun mielestä ei mitään sellaista, minkä kanssa ei voisi elää hyvää elämää. paniikkikohtaukset ei oo kivoja, mutta melko yleinen vaiva kuitenkin, todella monet niitä joskus saa.
AInut mikä pitäisi saada kuntoon asap, on sun hampaat, koska se varmasti vaikuttaa fiilikseen eikä tee mieli edes hymyillä, jos noin monta hammasta puuttuu. Vaadit vaan julkiselta hoitoa ja jolleivät suostu implantteja laittamaan, niin uusi silta sitten vaan, tekohampaat, mitä ikinä. Johan se vaikuttaa puheeseenkin ja kasvojen ilmeeseen.
tsemppiä.
Kelpaisit monellekin sinkkumiehelle (ehkä minullekin) ainakin siinä tapauksessa että olet valmis itse tekemään aloitteen.
Koska suurin osa naisista ei aloitteita tee niin erotut massasta ja teet suuren vaikutuksen mieheen jos lähestyt itse häntä. Se on kiihottavaa.
Mutta jos vaan jäät odottamaan että joku kiva mies valitsisi lähestyä kaikista naisista juuri sinua.........silloin saatat tosiaan joutua odottamaan pitkäänkin.
Pakko se vaan on ajatella, että joskus tulee eteen se ketä huolii, ja jonka myös itse huolii. Itse olen 30-vuotias ja parisuhteessa, en tosin missään "Elämäni rakkaustarina" -suhteessa, mutta nyt jo niin paljon terveydellisiä ongelmia, että kyllä usein itku pääsee.
Minulla on migreeni, riippuen kausista kuinka paljon ja kuinka pahoja kohtauksia on. Tosi paha refluksi myös, kumpikaan ruokatorven sulkija ei toimi, alempi falskaa koko matkaltaan. Hoidoksi erikoissairaanhoidossa tarjosivat vain lääkkeitä ja ruokavaliota. Lääkeet ei auta hapon ylös nousuun ja ruokavalion tarvii olla tosi niukka että apua on, ei pahemmin rasvaa, hapanta eikä kotimaisia viljoja. Pahemmin ei voi kodin ulkopuolella syödä, ellei ole mukana omia eväitä, mikä haittaa sosiaalista elämää. Liikuntaa ei voi enää harrastaa niinkuin ennen. Myös hampaat ovat syöpyneet tämän taudin takia, koska meni vuosia ennen kuin tämä diagnosoitiin, että jossain välissä on täälläkin hampaiden poistoa edessä, jos/kun ei ole varaa hampaita kruunuttaa. Kaiken lisäksi olen työtön.
Harmihan se on että sinulla on paljon vaivoja, kannattaa kuitenkin omien voimien mukaan alkaa kartoittamaan vaivojaan mistä voisi johtua, tai ainakin mitkä toimenpiteet voisi auttaa helpottamaan niitä. Ruokavalio, liikunta, stressi ym.
Vierailija kirjoitti:
Kelpaisit monellekin sinkkumiehelle (ehkä minullekin) ainakin siinä tapauksessa että olet valmis itse tekemään aloitteen.
Koska suurin osa naisista ei aloitteita tee niin erotut massasta ja teet suuren vaikutuksen mieheen jos lähestyt itse häntä. Se on kiihottavaa.
Mutta jos vaan jäät odottamaan että joku kiva mies valitsisi lähestyä kaikista naisista juuri sinua.........silloin saatat tosiaan joutua odottamaan pitkäänkin.
Tämä. Moni sinkkumies ei tosiaankaan ole kranttu, mutta eivät uskalla itse lähestyä naista, koska pelkäävät torjutuksi tulemista. Se ei silti tarkoita etteikö monikin nainen kelpaisi heille.
Sulla on mun elämä muutaman vuoden takaa. Kropassa kaikkea epämääräistä vikaa, selkä kipeä jatkuvasti, hartiat jumissa, päätä särki jne. Nukkuminen oli huonoa, painoa tuli lisää ja jatkuvasti epämääräinen huono olo.
Nyt mä olen nelikymppisenä paremmassa kunnossa kuin kaksikymppisenä. Mitä mä tein (toimi siis mulla, en voi tietää mitä sun pitäisi tehdä):
- muutin ruokailutapoja, vähemmän hiilareita (leipää ja karkkia), vähemmän lihaa, enemmän kasviksia, säännöllinen kunnon ateria kolme kertaa päivässä
- osteopaatti kävi kropan läpi, avasi pahimmat lukot ja lähetti käymään pilateksessa, nyt kahden vuoden jälkeen kroppa on notkea ja kivut poissa
- jokaipäiväinen liikunta, edes puolen tunnin lenkki iltaisin jos ei muuta
Sulla on ap montakin puutetta, mutta ulkonäkö ei varmasti ole niistä pahin. Asenne on. En itse haluaisi sellaista kumppania, joka ensinnäkin epätoivoisesti tarvitsee jotakuta, ihan sama kuka, kunhan jollekin kelpaa. En myöskään halua heikkoitsetuntoista valittajaa, joka ei arvosta itseään eikä pidä huolta itsestään. Veikkaan että suuri osa noista sun vaivoista hoituisi kunnon terveellisillä elämäntavoilla, hyvällä ruokavaliolla, liikunnalla, pienellä huolittelulla. Ja kehitä itseäsi myös henkisesti, masennus ja paniikkikohtauksetkin on mahdollista parantaa, kun tekee työtä sen eteen.
Uskon, että kuitenkin se olet useammin sinä, joka niitä pakkeja antaa.
Mä voisin kyllä huolia. Itsekin pikäaikaissairas, niin ei haittaa toisen vaivat. Ikäeroa vaan on jonkin verran.