Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

:D Naapuri taivuttaa poikansa (Eetu) nimen muodoissa Eedun, Eedulle, Eedulta :D

Vierailija
07.09.2016 |

Eetu oli leikkimässä meillä, niin naapuri tuli kysymään ovelle, että "jäikö meidän Eedun lippis teille"? :D Kyllä oli naurussa piteleminen. :D HAhahaah, EEDUN! :D

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä taivuttaa nimen ihan päin mäntyä. Saa nauraa.

Vierailija
2/34 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi kaveri puhuu myös noin. Hänellä on rakenteellinen puhevika. Mua ei naurata yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jotenkin heikkolahjainen vai miksi tuo naurattaa?

Vierailija
4/34 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hänelle, että Eetu-nimi ei osallistu astevaihteluun vaan taipuu Eetu : Eetun.

"Etunimet, joissa nimen keskellä on yksi k-, p- tai t-kirjain, eivät osallistu astevaihteluun (Outi : Outin). Ne siis eroavat vastaavanlaisista yleisnimistä (vouti : voudin)." http://kaino.kotus.fi/etunimientaivutus/index.php?s=taivutus

Toimi nopeasti. Jos tuon antaa jatkua, poika on pian kiusattu ja hyljeksitty äitinsä tonttuilun takia. Päätyy katuojaan.

Vierailija
5/34 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin naurattaa ja vähän säälittää, millaiset kielioppitaidot tämä lapsi tulee myöhemmin oppimaan :D Siis jos oman lapsen nimeä ei oo lausua ja käyttää lauseessa, on lapsellakin aika huonot lähtökohdat elämälle. Miksi piti ees alun alkaen antaa tuollainen nimi lapselle vai eikö kukaan ole koskaan tälle tyypille huomauttanut asiasta? Onko yh ja eikö isällä ollut mitään sananvaltaa tätä nimeä valitessa?

Vierailija
6/34 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yksi kaveri puhuu myös noin. Hänellä on rakenteellinen puhevika. Mua ei naurata yhtään.

Voi ei. Kylläpäs maailmasta tuli yhtäkkiä vakava paikka, koska kaverillasi on rakenteellinen puhevika. Tiedätkö mitä? Naapurillani ei ole.

Vierailija
7/34 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro hänelle, että Eetu-nimi ei osallistu astevaihteluun vaan taipuu Eetu : Eetun.

"Etunimet, joissa nimen keskellä on yksi k-, p- tai t-kirjain, eivät osallistu astevaihteluun (Outi : Outin). Ne siis eroavat vastaavanlaisista yleisnimistä (vouti : voudin)." http://kaino.kotus.fi/etunimientaivutus/index.php?s=taivutus

Toimi nopeasti. Jos tuon antaa jatkua, poika on pian kiusattu ja hyljeksitty äitinsä tonttuilun takia. Päätyy katuojaan.

Olen vaan kuullut Outiakin taivutettavan Oudin.

Vierailija
8/34 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vaan kuullut Outiakin taivutettavan Oudin.

Soldiers of Oudin? :o

Vierailija
9/34 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eetu oli leikkimässä meillä, niin naapuri tuli kysymään ovelle, että "jäikö meidän Eedun lippis teille"? :D Kyllä oli naurussa piteleminen. :D HAhahaah, EEDUN! :D

Entä jos sinä oletkin kuullut väärin ja pojan nimi on Eedu?

Vierailija
10/34 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos sinä oletkin kuullut väärin ja pojan nimi on Eedu?

Naapuri kuitenkin kutsuu poikaansa nimellä Eetu, esim. "Onko meidän Eetu teillä?"

Vierailija
11/34 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. Kylläpäs maailmasta tuli yhtäkkiä vakava paikka, koska kaverillasi on rakenteellinen puhevika. Tiedätkö mitä? Naapurillani ei ole.

Missäköhän junttien keskitymässä oikein asutte: yksi naapuri ei osaa lausua lapsensa nimeä, toinen alentuu pilkkaamaan ja nauraa kun tämä ei osaa lausua lapsen nimeä...

Vierailija
12/34 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muakin naurattaa ja vähän säälittää, millaiset kielioppitaidot tämä lapsi tulee myöhemmin oppimaan :D Siis jos oman lapsen nimeä ei oo lausua ja käyttää lauseessa, on lapsellakin aika huonot lähtökohdat elämälle. Miksi piti ees alun alkaen antaa tuollainen nimi lapselle vai eikö kukaan ole koskaan tälle tyypille huomauttanut asiasta? Onko yh ja eikö isällä ollut mitään sananvaltaa tätä nimeä valitessa?

Tämä aloitus ja etenkin tämä kommetti kertoo kyllä tämän palstan tasosta ja keskustelijoiden ajattelukyvystä. Välillä ihan pelottaa ajatella että millaista porukkaa täällä minun lisäkseni oikein pyörii...itse olen kuitekin ihan koulutettu ihminen mutta jostain syystä tuhlaan aikaani täällä kirjoittelemassa.

Vierailija
13/34 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap tai kommentin 5 kirjoittaja kuullut sellaisista asioista kuin murrealueet?

Vierailija
14/34 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli heti mieleen, että Eedun äiti on Porista tai Raumalta.

Vierailija
15/34 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se on huumoria. Vitsailee. Lempinimet ja nimillä hupsuttelut ovat yksi tapa osoittaa tykkäämistä. 

Vierailija
16/34 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kauhistus...saakohan munkin lapsi nyt huonot lähtökohdat elämäänsä kun häntä kutsutaan välillä pupuksi, kullaksi tms.? Ai kauheeta...

Vierailija
17/34 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, kyllä uskon että voi myös olla ettei naapurille ole taivuttaminen ihan mennyt jakeluun. Olihan feissarimokissakin Joonatan nimi taivutettu: "Pauli setä oli Joonataksen mielestä ihan yli hauska." Osa ystävällisesti kommentoi, että se taivutetaan Joonatanin, mutta äiti oli varma että Joonatan-->Joonataksen. "Sanoohan sen jo kieli korva" loppu kommenttina, huh :D

Vierailija
18/34 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos pojan lempinimi on Edu?? Meillä Eetu jota kutsutaan usein Eduksi.

Vierailija
19/34 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap tai kommentin 5 kirjoittaja kuullut sellaisista asioista kuin murrealueet?

Mikä on tämä mystinen murrealue, joka sallii kaikki suomen kielen raiskaamiset ja muut väärinkirjoittamiset? Sama sakko varmaan puhuu, kuinka ei tee sitä ja tätä enään.

Yleensä vain laiskuutta opetella omaa äidinkieltään.

Vierailija
20/34 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset sitten vääntää Satu - Sadun? Se on kuulostanut mun korvaan aina tosi oudolta, mut suurinosa ihmisistä sanoo niin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi