millaisen ruokaravintolan perustaisit jos maksaisin kustannukset ja tappiot 5 ekalle vuodelle?
Kommentit (51)
Vegaanista länsimaiseen tyyliin. Ei mitään iänikuisia intialaisreseptejä.
Sellaisen, missä ei tarjottaisi keinotekoista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Sellasen missä sais itse grillata. Olis kaasugrillejä ja sitten vois ostaa sitä grillattavaa sieltä paikasta.
Olis valmiiksi esivalmisteltuja juttuja. Itse sais sitten kährätä ne.
tuollainen olisi tosi hauska kaveriporukan kanssa, kunhan lihat ja kasvikset olisi
riittävän monipuolisia. toivottavasti joku tajuaa perustaa jossain .
Laadukkaan. Lisäksi teemat vaihtuisivat pitkin vuotta ja houkuttaisivat asiakkaita tulemaan uudelleen. Esim. Espanja, Italia, Mexico jne..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellasen missä sais itse grillata. Olis kaasugrillejä ja sitten vois ostaa sitä grillattavaa sieltä paikasta.
tuollainen olisi tosi hauska kaveriporukan kanssa, kunhan lihat ja kasvikset olisi
riittävän monipuolisia. toivottavasti joku tajuaa perustaa jossain .
Suomalaiset tuntien tuo kohta tehtäisiin omalla takapihalla. Tuo myy kerran, mutta jatkuvuutta ei ole. Hyvä, että ap kattaa 4 seuraavan vuoden tappiot.
Sellaisen, missä olisi mahdollisimman paljon lähiruokaa. Sen lisäksi, vaikka idea ei olekaan uusi, olisi lista, jolta saisi koota itse annoksensa, mutta myös valmiita ehdotuksia olisi. Kasvisvaihtoehtoja olisi runsaasti, sekä eri ruokavalioihin sopivia vaihtoehtoja. Ei mitään paneroitua. Sekä jälkkärivalikoima voisi olla runsas, sellaisia jälkkäreitä, mitä saa nopeasti paikan päällä valmistettua. Joka kuukausi olisi muutama sesonki ja ruokalista vaihtuisi kuukausittain, mutta muutama perusannos pysyisi, lähinnä ne itse koottavat.
Suomalaista perinteistä kotiruokaa Helsingin keskustassa. Minä ainakin ulkomailla haluan tutustua kunkin maan sapuskoihin, uskoisin että näin myös muun maalaiset Suomessa.
Sellaisen, joka olisi auki satunnaisesti silloin, kun minua sattuisi hotsittamaan. Palkkani tietenkin juoksisi koko ajan. Jaa et tarkoittanut ihan tällaista vai? okei...
Vierailija kirjoitti:
Maailmalla tällaisia paikkoja löytyy, nimeltä esimerkiksi Korean bbq. Sääntö-Suomessa tällainen konsepti ei tule ikinä onnistumaan.
Portugalilaisen. Hyvää, ronskia maalaisruokaa, edulliset annokset. Tunnelma olisi rento, meluisa ja välitön. Voisi tulla myös vain kahville tai drinkille. Usein livemusaa, ehkä myös kirjallisuusiltoja silloin tällöin.
Sellaisen, jossa olisi komeat, alastomat miestarjoilijat.
Grilliravintola vanhaan navettaan.
Päivittäin kaksi menua, joiden ruokalajeja saisi erikseenkin. Lisäksi suppea perusvalikoima tavallisia ravintola-annoksia, 3-4. Kuten pippuripihvi. Ideana olisi kuitenkin noudatella vuodenaikojen raaka-ainetarjontaa. Jälkiruokina ei olisi iänikuista jäätelöä eikä pakasteesta otettuja kakkuja ja torttuja, vaan...sen jätän salaisuudeksi, en anna ilmaisia vinkkejä tässä :)
Pieni ja aistikas ravintola aitoine kukkineen ja liinoineen, mutta tilassa saisi silti olla vähän rosoa. Viinejä saisi kaikkia laseittain, kohtuuhintaisia mutta silti hyviä. Hyvät suhteet toimittajiin ja musiikki-ihmisiin tietysti, että saataisiin aina joku notkumaan paikalle tunnelmaa luomaan.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen, jossa olisi komeat, alastomat miestarjoilijat.
kuinka moni nainen söisi paikassa jossa pippelit olisi lähellä lautasia ? :)
Alkupalaravintolan. Tarjolla erilaisia alkupaloja eri puolilta maailmaa.
Oikeasti suomalaiset ei halua maksaa laadusta ja käsityöstä. Tee puolivalmisteista kohtuulaatuista kotiruokaa lounaaksi, sellainen paikka jossa paljon työpaikkoja lähellä.
Robustia, reilua ruokaa, luomua ja lähiruokaa, pienellä twistillä. Virossa on tämäntyyppisiä ravintoloita.
Ravintolassa olisi ruokia, joita ei ole ikinä aikaisemmin valmistettu. Jokainen annos on uniikki ja ainutkertainen.