Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

45v ja premenopaussi

Vierailija
06.09.2016 |

Tähän saakka on tämä naisen elämä mennyt mallikkaasti, mutta nyt on alkanut tulla mutkia matkaan... välivuotoja, tihentyneitä kuukautisia, pitkittyneitä pms-oireita.. kohtalotovereita? Onko kukaan saanut apua Mirenasta?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahhaa, vai että pre, kyllä se on ihan sitä itteensä.

Vierailija
2/28 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinähän varsin välkyltä ja tietoviisaalta vaikutat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän gyne ole oikea paikka kysyä.

Vierailija
4/28 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän gyne ole oikea paikka kysyä.

No, gynekologi sanoi, että Mirenasta voi olla apua tai sitten ei. Omakohtaisia kokemuksia täältä kyselen, gynellä ei sellaisia ollut.

Vierailija
5/28 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt mutta liikunta mielestäni auttaaa ainakin mielialaoireisiin :)

Vierailija
6/28 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi olla vaan ilman lääkettä? Ettekö kestä mitään ilman jotain apuja? Mulla loppui kuukautiset huhtikuussa ja en ole tarvinnut mitään pillereitä tms.

Vierailija
7/28 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menopaussi tarkoittaa viimeisiä kuukautisia. Jos kuukautiset vielä tulevat, kyse on premenopaussista eli ajasta ennen kuukautisten loppumista. Ihan tiedoksesi. Mutta kiitos osallistumisesta. Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki hyvästä yrityksestä. 

Vierailija
8/28 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän saakka on tämä naisen elämä mennyt mallikkaasti, mutta nyt on alkanut tulla mutkia matkaan... välivuotoja, tihentyneitä kuukautisia, pitkittyneitä pms-oireita.. kohtalotovereita? Onko kukaan saanut apua Mirenasta?

Esivaihtareissa sulla on. Oireet sopii siihen. Mulla alkoi 47v. ja jatkuu edelleen.

Mirena ei mulle sopinut mutta monelle se sopii.

Itse ajattelin jotain muuta mutta gynen kanssa keskustellaan.

Vierailija
9/28 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset voi olla vaan ilman lääkettä? Ettekö kestä mitään ilman jotain apuja? Mulla loppui kuukautiset huhtikuussa ja en ole tarvinnut mitään pillereitä tms.

No vaikeaa on, kahdeksas migreenipäivä ja kolmannet kuukautiset kuukauden sisään... lisäksi pikkuisen arkea hankaloittaa, kun normaalisti muutaman päivän kestävä alakuloisuus ja mielialan vaihtelut ovat jatkuneet on monta viikkoa lähestulkoon jatkuvina.

Kiva, että sinä kestit ilman apua! Gynekologi sanoi, että tämä vaihe voi kestää yli viisikymmentä vuotta, joten arvelin jotain apua hankkia.

Vierailija
10/28 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikeaa on, kahdeksas migreenipäivä ja kolmannet kuukautiset kuukauden sisään... lisäksi pikkuisen arkea hankaloittaa, kun normaalisti muutaman päivän kestävä alakuloisuus ja mielialan vaihtelut ovat jatkuneet on monta viikkoa lähestulkoon jatkuvina.

Kiva, että sinä kestit ilman apua! Gynekologi sanoi, että tämä vaihe voi kestää yli viisikymmentä vuotta, joten arvelin jotain apua hankkia.

😀voi tätä tablettia! Siis yli viisikin vuotta 😁

Vierailija
11/28 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esivaihtareissa sulla on. Oireet sopii siihen. Mulla alkoi 47v. ja jatkuu edelleen.

Mirena ei mulle sopinut mutta monelle se sopii.

Itse ajattelin jotain muuta mutta gynen kanssa keskustellaan.

Mitä ongelmia sulle Mirenasta tuli? Mulla ei ole koskaan ollut kierukka, joten ei ole mitään kokemusta asiasta...

Vierailija
12/28 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menopaussi tarkoittaa viimeisiä kuukautisia. Jos kuukautiset vielä tulevat, kyse on premenopaussista eli ajasta ennen kuukautisten loppumista. Ihan tiedoksesi. Mutta kiitos osallistumisesta. Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki hyvästä yrityksestä. 

Sallinet tyhmän kysymyksen: kun viimeiset kuukautiset ovat ohi niin onko sitten menopaussi eli vaihdevuodetkin ohi? Jos, niin eihän se menopaussi siis sitten kestä kuin yhden kierron ajan kelläkään, jos siis se edeltävä pitkään kestävä epäsäännöllinen aika on premenopaussi. Uskon kyllä määritelmääsi mutten tajua, että menopaussi on vaon yhdet (viimeiset) kuukautiset.

Vierailija
13/28 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sallinet tyhmän kysymyksen: kun viimeiset kuukautiset ovat ohi niin onko sitten menopaussi eli vaihdevuodetkin ohi? Jos, niin eihän se menopaussi siis sitten kestä kuin yhden kierron ajan kelläkään, jos siis se edeltävä pitkään kestävä epäsäännöllinen aika on premenopaussi. Uskon kyllä määritelmääsi mutten tajua, että menopaussi on vaon yhdet (viimeiset) kuukautiset.

Googlettamalla löydät hyvän määritelmän.

Vierailija
14/28 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosioireet ovat usein pahimmillaan vuoden päästä kuukautisten loppumisesta. Jotkut eivät oikeastaan huomaa koko asiaa ja toisilla vaikeat oireet voivat jatkua vuosikausia menopaussin jälkeen. Kovin yksilöllistä on.

Vierailija
15/28 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet alkavat viimeisistä kuukautisista (ever) ja ne kestävät keskimäärin 7 vuotta.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Vaihdevuodet

Vierailija
16/28 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä? Seittemän vuotta? Taisi tulla pitkät kärsimysvuodet :)

Vierailija
17/28 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä googlannut, mutta käsitteissä on ristiriitaa; esim tuossa linkissä sanotaan, että viimeiset kk tulevat perimenopaussin aikana.

Menopaussi = vaihdevuodet. Menopaussi EI ole yhtä kuin viimeiset kuukautiset. Menopaussiin kuuluu kolme vaihetta.

Vierailija
18/28 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän vanhempi kuin ap mutta kyllä taitaa jo premenopaussia olla, kun hikoilen joka yö ja nukun ennen vielä olevia kuukautisia todella huonosti ja katkonaisesti. Vielä kierto on tullut normaalisti mutta oireet viittaavat kyllä jo alkuoireiisiin. Inhottaa ja rasittaa. Ostin jotain luontaistuotteita apteekista mutta en ole vielä aloittanut.

Vierailija
19/28 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä googlannut, mutta käsitteissä on ristiriitaa; esim tuossa linkissä sanotaan, että viimeiset kk tulevat perimenopaussin aikana.

Menopaussi = vaihdevuodet. Menopaussi EI ole yhtä kuin viimeiset kuukautiset. Menopaussiin kuuluu kolme vaihetta.

Ihan virallisesti menopaussi tarkoittaa juurikin niitä viimeisiä kuukautisia ja vaihdevuodet sitä ajanjaksoa ennen ja jälkeen menopaussin, jolloin hormonitoiminta alkaa hiipua ja lopulta lakkaa lähes kokonaan.

Vierailija
20/28 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion kyllä popsia estrogeeniä koko elämäni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi