Meillä syödään joka päivä jälkiruokaa
Jäkiruoka on yleensä lounaan yhteydessä. Aikuiset juovat kahvia ja kahvin kanssa otetaan sitten jotain pientä, yleensä tummaa suklaata. Kesällä on tavallisesti jäätelöä, tavallisesti eskimopuikko. Minä ja puolisoni tehdään töitä kotoa, esikoinen on osan viikkoa hoidossa ja kuopus kokonaan kotihoidossa, joten usein koko perhe on lounaalla.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni mummo oli olevinaan parempi ihminen ja kertoi, että heillä on joka päivä jäläkruokaa. Olihan siinä eläkeläisellä aikaa keitellä kiisseliä ja sitä samaa kylmää vetistä jäläkruokakiisseliä oli useampana päivänä peräkkäin.
Parempi ihminen?
Ap
Niin omasta mielestään. Hänestä jokaisella kunnon ihmisellä on jäläkruokaa päivittäin ja kenellä ei ole, ovat alempaa väkeä.
Näinkö hän sanoi?
Ap
Kyllä ja myös jos ei tehnyt itse leipiä tms. oli samaa alempaa sakkia. Kaikilla kun ei ole aikaa leipiään pyöritellä itse.
Mummo taisi elää tukevasti menneisyydessä.
Ap
Mummoni ja ukkini söivät myös. Elivät 80- ( mummo) ja 89-vuotiaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni mummo oli olevinaan parempi ihminen ja kertoi, että heillä on joka päivä jäläkruokaa. Olihan siinä eläkeläisellä aikaa keitellä kiisseliä ja sitä samaa kylmää vetistä jäläkruokakiisseliä oli useampana päivänä peräkkäin.
Parempi ihminen?
Ap
Niin omasta mielestään. Hänestä jokaisella kunnon ihmisellä on jäläkruokaa päivittäin ja kenellä ei ole, ovat alempaa väkeä.
Näinkö hän sanoi?
Ap
Kyllä ja myös jos ei tehnyt itse leipiä tms. oli samaa alempaa sakkia. Kaikilla kun ei ole aikaa leipiään pyöritellä itse.
Ap
Niin taisi. Kaikki ulkopuolinen ja hänen ajatusmaailmastaan poikkeava oli uhka hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Mummoni ja ukkini söivät myös. Elivät 80- ( mummo) ja 89-vuotiaiksi.
Miehen mummo eli yli satavuotiaaksi ja hänkin söi päivittäin kahvin kanssa jotain hyvää :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi ihminen?
Ap
Näinkö hän sanoi?
Ap
Ap
Niin taisi. Kaikki ulkopuolinen ja hänen ajatusmaailmastaan poikkeava oli uhka hänelle.
Mulle tää on hirveä uhkakuva: mitä jos jossain vaiheessa luudun johonkin käsitykseen maailmasta, joka ei enää muutu, ja sen perusteella sitten tuomitsen muita. Tai koen maailman jotenkin liian käsittämättömäksi ja vaikeaksi.
Ap
Enpä nyt ole osannut ajatella, että joku suklaapalanen olisi jälkiruoka.
Vierailija kirjoitti:
Enpä nyt ole osannut ajatella, että joku suklaapalanen olisi jälkiruoka.
Mulle se on. Se on sellainen yhdenlainen akti tai tapa.
Ap
Teette töitä kotoa eli olette työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Teette töitä kotoa eli olette työttömiä.
Et muuta keksi?
Ap
Meillä on myös päivittäin jälkiruoka. Usein hedelmiä, jugurttia/rahkaa, suklaata, jäätelöä, kakkua tai leivos yms. Aikuiset juo myös kahvit samalla. Viikonloppuisin kun on enemmän aikaa, on usein lettuja tai köyhiä ritareita.
Kiva juttu, itse en sanoisi kahvi+suklaapala/rivi yhdistelmää jälkkäriksi mutta ehkä olenkin vanhanaikainen 23-vuotias.
Ollaan koko perhe lomalla (kotona kun rakennetaan taloa, ei siis reissujen noutopöytiä) ja tänään oli ruuaksi riisiä, kanaa igorin tapaan ja salaattia. Jälkiruuaksi syötiin banaanipersikkarahkaa :) jään äitiyslomalle joulun jälkeen ja odotan innolla että on taas aikaa kokata (nyk. Tullaan kotiin vaille viisi ja kauheella kiireellä ruokaa valmistamaan).
Oma mummi ja ukki syövät aina ruuan jälkeen kahvin kera marjoja,rahkaa, piirakkaa/pullaa/leivosta tai kiisseliä. Ihailtavaa arjen hemmottelua ja yhdessäoloa :)