Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen työpaikka on Konecranes?

Vierailija
06.09.2016 |

Mun mies saattaa saada sieltä töitä ja se tarkottais muuttoa ja nyt mietin että onko sen arvoista? Onks kellään tietoa tai kokemusta minkälainen se on työpaikkana??

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollut nyt 6kk Konecranesin palkkalistoilla ja tykännyt kyllä kovasti. Erittäin hyvä yhteishenki ja ei ole juroja naamoja tullut vastaan. Palkasta sen verran että mielestäni etuineen ihan kilpailukykyinen. Käteen jää 2300€ / kk ja enemmän tietysti jos ylitöitä tekee.

Asiat tosin ovat välillä vinksin vonksin kuten jo aiemmin todettiin mutta ei ole itseäni haitannut ja toisaalta eikös joka työpaikassa jokin asia ole näin.

Vierailija
22/38 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinkää on vähän hevonkuusesssa kaikesta. Kone on iso ja vakavarainen firma joten siinä mielessä saattaa olla vähän varmempi paikka kun monet tuuliviirin lailla seuraavan kvartaalin uutta ennätystä jahtaavat pikkukiskat. Itse yrityksestä en paljoa tiedä paitsi että yksi kaveri on siellä viihtynyt pitkään joten kait siellä voi elantonsa tienata.

Suomen mittakaavassa Hyvinkää ei kyllä ole mitenkään "hevonkuusessa". Tietenkin jos ei ole ikinä poistunut Helsingin kantakaupungin alueelta, niin voi tuntua kaukaiselta... PS. En itse ole Hyvinkääläinen, että ei mitään kotiseutupisteitä, mutta asutaan nykyään parinkymmenen kilsan päässä.

Mun mies on töissä Konecranesin alihankkijalla. Valittaa usein, että tiedotus ja sellainen ennakointi ei pelaa ainakaan alihankkijoiden suuntaan. Pitäisi osata lukea ajatuksia, kun asioista ei voida sanoa etukäteen tai ainakaan ajoissa. Muuten en tiedä paikasta.

Kerroppa sitten hyvinkään nähtävyydet googlaamatta niitä.

Tuli mieleen kun tuossa miljonääri-ohjelmassa muistaakseni juontaja kysyi kilpailijalta keravan nähtävyyksiä ja tämä ei muuta keksinyt kuin luontopolun ja ulkoilureitin jotka johtavat pois keravalta :)

Minulla ei ole mitään Hyvinkäätä vastaan mutta se on yksi pikkukaupunki joka on suunnilleen samanlainen kuin montakymmentä muutakin pikkukaupunkia pitkin suomea. 

Hyvinkään Sveitsi, Kytäjän kartano ja Kytäjänjärvi, Hyvinkään parantola.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ollut nyt 6kk Konecranesin palkkalistoilla ja tykännyt kyllä kovasti. Erittäin hyvä yhteishenki ja ei ole juroja naamoja tullut vastaan. Palkasta sen verran että mielestäni etuineen ihan kilpailukykyinen. Käteen jää 2300€ / kk ja enemmän tietysti jos ylitöitä tekee.

Asiat tosin ovat välillä vinksin vonksin kuten jo aiemmin todettiin mutta ei ole itseäni haitannut ja toisaalta eikös joka työpaikassa jokin asia ole näin.

Niin, no itse kannoin eräällä linjalla ison vastuun tuotannonsuunnittelusta ja käteen jäi reilut 2100€/kk - 14 vuoden jälkeen. Palkkaa kun pyysin lisää 150€  kehitysprojektin päätteksi (tein kaiken muun päälle sen), sain 80€ -veroineen. Toisesta firmsta tarjottiin auki 500€ enemmän + toivoa paremmasta tulevaisuudesta joten tartuin tilaisuuteen enkä ole katunut.  Ja kyllä, vinksin vonksin asiat tuolloin ja taitaapa olla edelleen..

Mutta, hyvä jos tykkäät paikasta - se on ihan kuten esimieheni aikoinaan sanoin; Meillä jokaisella on omat vahvuutemme.

Vierailija
24/38 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinkää on vähän hevonkuusesssa kaikesta. Kone on iso ja vakavarainen firma joten siinä mielessä saattaa olla vähän varmempi paikka kun monet tuuliviirin lailla seuraavan kvartaalin uutta ennätystä jahtaavat pikkukiskat. Itse yrityksestä en paljoa tiedä paitsi että yksi kaveri on siellä viihtynyt pitkään joten kait siellä voi elantonsa tienata.

Suomen mittakaavassa Hyvinkää ei kyllä ole mitenkään "hevonkuusessa". Tietenkin jos ei ole ikinä poistunut Helsingin kantakaupungin alueelta, niin voi tuntua kaukaiselta... PS. En itse ole Hyvinkääläinen, että ei mitään kotiseutupisteitä, mutta asutaan nykyään parinkymmenen kilsan päässä.

Mun mies on töissä Konecranesin alihankkijalla. Valittaa usein, että tiedotus ja sellainen ennakointi ei pelaa ainakaan alihankkijoiden suuntaan. Pitäisi osata lukea ajatuksia, kun asioista ei voida sanoa etukäteen tai ainakaan ajoissa. Muuten en tiedä paikasta.

Maalaiset tuntuu kuvittelevan että 100km päivittäinen työmatka on pikkujuttu eivätkä tajua että esim. pk-seudulta lähtiessä ruuhkassa siihen saa varata suunnilleen tuplasti aikaa kuin jossain kunnassa jossa etäisyydet mitataan poronkusemissa ja pääsee paahtamaan tyhjää tietä alusta loppuun täysiä. 

Vierailija
25/38 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroppa sitten hyvinkään nähtävyydet googlaamatta niitä.

Tuli mieleen kun tuossa miljonääri-ohjelmassa muistaakseni juontaja kysyi kilpailijalta keravan nähtävyyksiä ja tämä ei muuta keksinyt kuin luontopolun ja ulkoilureitin jotka johtavat pois keravalta :)

Minulla ei ole mitään Hyvinkäätä vastaan mutta se on yksi pikkukaupunki joka on suunnilleen samanlainen kuin montakymmentä muutakin pikkukaupunkia pitkin suomea. 

Hyvinkään Sveitsi, Kytäjän kartano ja Kytäjänjärvi, Hyvinkään parantola.

Järvi? Seriously?! Suomessa vieläpä.

Olen käynyt pari kertaa hyvinkäällä ja muistan lähinnä sveitsin ja senkin oudosta nimestään :)

Vierailija
26/38 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kone ja Konecranes on kaksi ihan eri firmaa...

Kone tekee hissejä.

On euroopan top 100 sijalla x, en muista.

Konecranes valmistaa nostureita.

On maailman 1. suurin.

Että semmonen ero.

Vierailija
27/38 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasistinen työpaikka, pulju harjoittaa sekä ikärasismia että rotuun perustuvaa syrjintää ja rasismia. Synkkä työpaikka, todella kylmää kyytiä hyvinkäällä.

Vierailija
28/38 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoimpia työpaikkoja jossa olen koskaan ollut. Huollon puolella olin. Johtajista asti kiusaaminen on järjestelmällistä. En suosittelisi edes pahimmalle vihamiehelle ko. paikkaa

Vierailija
29/38 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään todella ikivä ilmapiiri firmassa uuden johdon myötä

Vierailija
30/38 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kekkonen 68 kirjoitti:

Miksei? Mulle ainakin tarjottiin alku palkaksi 14e

Normi metallin liksa ammattimiehelle, rekkakuskikin saa 20 lähtö eikä tarvitse kuin ajokortin.

Vierailija
31/38 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne ei oteta töihin ketään, joka käyttää Vauva-palstalla sanaa "minkälainen".

Vierailija
32/38 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään tuoretta kokemusta aiheesta? Yllä mainittu ainakin huono ilmapiiri uuden johdon myötä. Voisiko tuota vähän avata?

Vierailija
33/38 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lähinnä pelottelulla ja uhkailulla johdetaan, vanhoja etuja poistetaan yms. (tulot putoavat vuodessa 2000-3000€)työnjohdon aikaa kuluu lähes kokonaan turhanpäiväisiin Teams-palavereihin ja käytettyjen tuntien kyttäämiseen.Moni tulee vaihtamaan työpaikkaa kun ajat paranee.

Vierailija
34/38 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kekkonen 68 kirjoitti:

Miksei? Mulle ainakin tarjottiin alku palkaksi 14e

Normi metallin liksa ammattimiehelle, rekkakuskikin saa 20 lähtö eikä tarvitse kuin ajokortin.

Elä puhu paskaa, kun tuskin sulla on peltoakaan.

https://www.akt.fi/palkat-ja-tyoehdot/tyoehtosopimukset/kuorma-autoala/…

Vierailija
35/38 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne ei oteta töihin ketään, joka käyttää Vauva-palstalla sanaa "minkälainen".

Niin.  Se on MIMMOTTIS.

Vierailija
36/38 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi myös uudemmat kokemukset, lähinnä toimihenkilötason tehtävistä. Tuleeko peruspalkan päälle yleensä millaiset bonukset? Joku mainitsi edellä, että etuja on poistettu tai ollaan poistamassa, millaisia etuja?

Vierailija
37/38 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkäälle ajaa n. 40 min. Riippuu tietysti mistäpäin pääkaupunkiseutua lähdet. Kun pääset Tampereen väylälle, liikenne vetää ihan hyvin. Nopeampi ajaa, kun jurnuttaa pääkaupunkiseudulla ruuhkassa.

Vierailija
38/38 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva. Useampi tuttu on siellä töissä. Koneelle älkää hakeko. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan