Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä opiskelijalle tuparilahjaksi "kauppakassiin"?

Vierailija
06.09.2016 |

Ajattelin ostaa sukulaistytölle ja poikaystävälleen tuparilahjaksi ekaan omaan kotiin ns. kauppakassin, jossa on hyvin säilyviä elintarvikkeita, käyttötavaraa, hygieniatuotteita ja myös jotain luksusta. Mitä haluaisit, että kassi sisältäisi jos olisit opiskelija etkä kauhean varakas sellainen? Budjetti n. 70 e.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olutta.

Vierailija
2/32 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää oliiviöljyä ja balsamicoa, oliiveja, aurinkokuivattuja tomaatteja, nätin tiskiaineen, keittiösuihkeen, tiskirätin ja pari keittiöpyyhettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hyvää pestoa ja luomutäysjyväspagettia ainakin, käyttötavaroista jotain hyväntuoksuisia siivousaineita, käsisaippua+vieraspyyhkeet. Sakset ja juustohöylä olivat tavaroista sellaisia, mitä ei itse tajunnut ostaa heti.

Vierailija
4/32 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mausteita, säilykkeitä, kaurahiutaleita, jauhoja ym. leivontatarpeita? Ehkä wc- ja talouspaperia, vanulappuja, pumpulipuikkoja, jotain siivousvälineitä, vaikka rättejä, pesuaineita ym.?

Varmaan sitä helpompi koota kassi, mitä paremmin tunnet parin. (Esim. ovatko allergisia jollekin jne.) Tosi kiva lahja!

Vierailija
5/32 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kahvia ja viinipullo (jos niitä siis juovat)

Jotain parempaa merkkiä olevaa pastaa ja pestokastiketta

Suklaata

Pari erilaista jauhopussia ja puurohiutaleita voisi myös olla hyvä

Säilykkeitä esim. tonnikalaa, aurinkotomaatteja, oliiveja

Vierailija
6/32 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin tykännyt pähkinöistä. Ne ovat hyviä sellaisenaan ja monenlaisissa ruuissa. Mutta pirun kalliita, joten ei niitä opiskelijana raaskinut ostaa niin usein kuin olisi halunnut. Säilyvätkin ihan hyvin (jos malttaa olla syömättä).

Vierailija
7/32 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikalaa, maitojauhetta <- voi käyttää kahviin ja leivonnaisiin jos ei muuten mausta pidä ja säilyy hyvin. Suolakurkkuja, oliiviöljyä, kahvia, näkkileipää, vaikka polaria jos haluaa antaa ns. hienompaa.

Vierailija
8/32 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lahja tosiaan.

Pestoa, aurinkokuivattuja tomaatteja, tomaattimurskaa, pastaa, nuudeleita, riisiä, oliiviöljyä, kookosöljyä, kookosmaitoa, soijarouhetta, kuivattuja sieniä (jos on esim. omasta takaa ja jos syövät). Sekaan valkoviinipullo:)

Vierailija
9/32 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää pastaa, hyvää oliviiöljyä, hyvälaatuista kahvia, ei halvinta tonnikalaa, puurohiutaleita, juustoja, kuten vaikka parmesania. Panostaisin hyvälaatuisiin tuotteisiin, kun noita monia lueteltuja saa  myös halpisversioina. Mausteet on kyllä hyvä idea aina, sitten just valmiit pippuri- ja suolamyllyt.

Kyllähän tuossa riskillä mennään, kun ei tiedä toisen makua/erikoisruokavaliota. Maitojauhe ei itselläni tulisi mitenkään käyttöön. Vähän varauksella olisin myös noista saippuoista yms. hajustetuista tuotteista, kun nekään ei kaikille sovi.

Vierailija
10/32 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hvyää italialaista kahvia, laadukasta teetä, hunajaa, jotain hyviä keksejä, laadukasta tummaa suklaata, kauniit keittiöpyyhkeet ja patalaput, oliiviöljyä ja balsamicoa, italialaista pastaa ja risottoriisiä, laadukasta sormisuolaa, säilykkeitä kuten latva-artisokan sydämiä, aurinkokuivattua tomaattia, säilöttyjä ja/tai kuivattuja sieniä, jotain hilloa tai lemon curdia ...

Kun meet johonkin erikoiskauppaan tai Stockan herkkuun, löydät kyllä vaikka mitä.

Vierailija
11/32 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivattuja hedelmiä/pähkinöitä/siemeniä, silikoninen lasta ruoanlaittoon, parempaa pastaa ja pestoa, maapähkinävoi/suklaalevitettä, viinipullo, hyvää kahvia/teetä, hilloa, keksejä, suklaata. Ihana lahja, itse olisin ollut tosi iloinen tuollaisesta nuorena :)

Vierailija
12/32 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilykkeitä. Hernaria, lihapullaa ja mitä niitä onkaan. Erilaista pastaa, jos syövät sitä. Riisiä, jos syövät sitäkään. Kaakaota luksukseksi.

Vierailija
13/32 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki ehdottaa pestoa? Ehdottomasti paras pesto on itse tehty, valmiit - laadukkaatkaan - ei ole kovin kummoisia.

Vierailija
14/32 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroriisejäja maitojauheita on jokaisella opiskelijalla varaa ostaa itsekin jos niitä tarvitsee. Tuollaiseen lahjakassiin kasaisin nimenomaan niitä luskusjuttuja mitkä jättää helposti korkean hinnan vuoksi kauppaan, kuten ylempänä mainitut hyvät balsamicot ja oliiviöljyt, sormisuolat, maustemyllyt, luksuskahvit, luomutuotteet jne.

Vierailija
15/32 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 euron hankintaraha suoraan kouraan, luultavasti tietävät itse parhaiten mitä tarvitsevat!

Vierailija
16/32 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70 euron hankintaraha suoraan kouraan, luultavasti tietävät itse parhaiten mitä tarvitsevat!

Tai kompromissi, ostat osalla rahasta herkkukassin ja sitten päälle vielä lähikaupan tai alkon lahjakortin.

Vierailija
17/32 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tuoksuvia (pesu)aineita.

Viiniä/ kuohuvaa, vähän hintavampia laadukkaita ruokaöljyjä, pähkinöitä. Pastaa, täysjyvää - joku vähän erikoisempi.

Mustapippuri& hyvä pippurimylly?

Pestot ovat yleensä nuorten makuun, sopii pastan kylkeen. Totta, että itse tehtynä parempaa, mutta eipä tullut minun kyllä opiskeluaikoina itse tehtyä.

Kauniita rättejä. Pyyhkeitä myös, jos tiedätte lahjansaajien maun - muuten ei.

Ei ainakaan maitojauhetta!

Vierailija
18/32 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin tykännyt pähkinöistä. Ne ovat hyviä sellaisenaan ja monenlaisissa ruuissa. Mutta pirun kalliita, joten ei niitä opiskelijana raaskinut ostaa niin usein kuin olisi halunnut. Säilyvätkin ihan hyvin (jos malttaa olla syömättä).

Oluttölkitkin säilyy jos malttaa olla juomatta!

Vierailija
19/32 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreita kasviksia, hedelmiä, luomuna tai kotimaisena. Kuivattuja hedelmiä.

Manteleita, pähkinöitä ja siemeniä. Raakoja, ei kuumennettuja.

Jos syövät kanaa, juustoa ja hyvää leikkelettä. Kananmunia. Vegaaneille omat herkut.

Luomukahvia, laadukasta teetä.

Vierailija
20/32 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäpuristettua öljyä :)