Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL

Vierailija
05.09.2016 |

Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?

En malta odottaa!

Kommentit (8622)

Vierailija
8401/8622 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei täällä ole Mikkoa haukuttu muuta kuin Mikon käytöstä.  Haukuille on ollut myös perusteet. Ei toista voi kontrolloida ja alistaa. Jos joku hermostu siitä, niin voi voi. On sitten varmaan alistaja itsekin, jolla on oma agenda. Heidi olisi ollut valmis sovintoon, mutta Mikkohan ei halunnut sopia vaan rangaista Heidiä mököttämä. Mykkäkoulun avulla voi opettaa toisen tavoilla tai ainakin pyrkiä siihen. Heidipä ei lähtenyt siihen leikkiin, missä oma minuus voisi tuhoutus. Oppi kuitenkin kyseisistä kontrolloivista miehistä, että välttää jatkossa ja toivon että muutkin palstan naiset välttelee kyseisiä miehiä. Ja tietty sama toisinpäin, eli mies ei ala suhteeseen, missä nainen ei ole valmis muuttamaan käytöstään.

Aika hienoa, miten Tiina pystyi käsittelemään ongelmiaan ja ottamaan opiksi. Mikonkin olisi hyvä vielä kerran miettiä suhdetta ja funtsia voisiko muuttaa itseään niin ettei ole pakko kontrolloida toista ihmistä. Se puoliso kuitenkin on ihan oma ihminen omilla aivoilla ja ajatuksilla eikä voi mennä niin että se toinen synkronoi aivot toisen mieliksi ja toinen on sitä mieltä, että hänen ei tarvitse joustaa mihinkään. Jos esim puoliso sairastuisi, niin tällaiset äijät on ensimmäisenä jättämässä koska ei saa seksiä ja hellyyttä koska onhan toisella ollut rankka päivä konttorissa. Pankkikonttorin työ ei ole edes erityisen stressaavaa tai sitten on väärässä ammatissa. Tiedän ihmisiä, jotka ovat pankissa töissä korkeassa asemassa, mutta eivät siltikään stressaa.

Vierailija
8402/8622 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidikin taitaa jo myöntää, ettei ne riidat olleetkaan niin pahoja. Ne oli keveitä verrattuna siihen läppään, mitä hän itse on tullut laukoneeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8403/8622 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites toi 'kontrollointi'-sana ja sillä lyttääminen. Vahvoja sanoja, ei niitä pitäs heitellä noin kevyesti

Vierailija
8404/8622 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelevä juntti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikkoa ei vaivaa mikään muu kuin järjetön alemmuuskompleksi.

Oon melkosen varma, että hänen perhetaustansa ei ole sivistynyt ja akateeminen kulttuurikoti, vaan perus-duunariperhe. Olen itse paljasjalkainen tamperelainen ja miehen puheestakin jo kuulee, etteivät ne taustat ole kovin kulturellit

Minä päättelin Mikon työväenluokkaisen taustan jo hääjaksossa, kun näytettiin hänen perhettään. Seuraavassa jaksossa taidetaan muuten näyttää lisää.

Miten Mikon puheesta kuulee taustan?

No omassa perheessäni ei ole ikinä kyllä moroteltu, vaikka täystamperelaisia olemmekin. Ja kun Mikko heti ensimmäisenä sananaan huikkas alttarilla, että "moro", niin kyllä mulle tuli sellanen facepalm-olo :D.  Tyhmä esimerkki, mutta kerroin nyt kuitenkin.

Jos nyt oikeaa analyysiä yritän tehdä, niin ehkä juuri murteen leveys ja nuotti ovat tuossa Mikon puheessa esiin nousevia tekijöitä. Puhe on sellaista, jota työkaverini päivittäistavarakaupassa puhuivat, kun olin opiskeluaikana sellaisessa työssä.  Myöhemmällä työuralla asiantuntijatöissä olen toki myös törmännyt tampereen murteeseen (tai kiäleen ;) ), mutta yleensä yliopistoaikana viimeistään kielen pitkät vokaalit häviää ja ärräkään ei pyöri kielen päällä. Mutta en ole asiantuntija, kunhan yritän keittiö-fonetiikkaa harrastaa. 

Yököttää täällä tämä ihmisten luokittelu akateemisiin - juntteihin, hyviin - huonoihin, tyhmiin - viisaisiin. 

Mitataanko ihmisarvo oppiarvon mukaan ???  

Minä en ainakaan mittaa ihmisarvoa oppiarvon enkä tulotason enkä minkään sellaisen mukaan. Tässä nyt vaan lähinnä yritetään analysoida sitä, missä asioissa Heidin ja Mikon arvomaailmat eroavat toisistaan. Ja nehän eroavat. Ja sellaiset asiat vaikuttavat parisuhteessa helposti hyvin paljon. Kenenkään ihmisarvoon tämä ei liity, kyse on vain erilaisuudesta.

Komppaan. Tämä selittää monen akateemisen naisen sinkkuuden. Puolison kanssa on tärkeää pystyä keskustelemaan ja hänen mielipiteensä on kiva kuulla muuhunkin kuin telkkarikanavan valintaan liittyen. Itse olin kiinnostunut duunarimiehestä, kunnes selvisi, ettei hän tunne termiä projektihallinto. Projektikoordinaattorina en siis voisi puhua mitään työstäni.

Reps. Kai tuo oli jonkin sortin sarkasmia? Termien tuntemushan tulee tosiaan ihan synnyinlahjana, että jos ei jotain termiä tunne jo valmiiksi niin turha on sitten puhua yhtään mitään koko asiasta koskaan, koska eihän se toinen voi ymmärtää koko asiaa.

Vierailija
8405/8622 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko hei, ihan kaikella rakkaudella sanottuna, ota nyt itseesi tuo kritiikki ja omista se. Se on ainoa tie parempaan tai sanotaanko tasapainoisempaan tulevaisuuteen ja sisäiseen rauhaan. 

Vierailija
8406/8622 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millasta tuo opettajan työ nykysin. Haluaako kukaan "keskustella" opettajan työstä.

Vierailija
8407/8622 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikko tais vilahtaa Ukraina-Suomi futismatsin katsomossa..

Juu, näytti lähtevän hyvin ääntä vs. EA muminat :)

Vierailija
8408/8622 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidi ei osaa valita sanojaan:DDD. Opettaja:DDD

Vierailija
8409/8622 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidikin taitaa jo myöntää, ettei ne riidat olleetkaan niin pahoja. Ne oli keveitä verrattuna siihen läppään, mitä hän itse on tullut laukoneeksi.

Taas jää kaipaamaan edes jotain perusteluja..

Vierailija
8410/8622 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo 'maltilliset kommentit, joita Heidi porukoineen viljelee taitaa olla sopivan rajan ylittäneet.

Huvittaisiko kertoa ajatuksiasi myös siitä miten ja miksi näin..?

Vierailija
8411/8622 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikon pitäisi kiinnittää huomiota artikulointiin. Aivan raivostuttavaa muminaa. Joutuukohan miten työssä puhumaan? 

Vierailija
8412/8622 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ottaa selville noiden sanojen merkitys itselleen ja kuulijalle. Ja valita käyttääkö noita sanoja. Sanojensa takana on myös koetettava seistä.

Vierailija
8413/8622 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hoh, kun vilkaisi ketjua, olisko jo ruotsin ohjelmasta jotain, niin kymmeniä sivua taas taistoa Mikosta ja Heidistä. Eikö molemmat sanoneet olevansa toisilleen epäsopivat? Onko joku tuosta eri mieltä? Miksei vaan voi hyväksyä, eivät sopineet toisilleen vaikka ihastuivatkin toisiinsa. Mitä hyötyä kenellekään on tästä  rääpimisestä, kenen syy ero/sopimattomuus on? Valitsevat irl paremmin sopivat kumppanit ja jatkavat elämää - samoin kun täällä nämä väittelevät osapuolet, eikö omaan elämään keskittyminen alkaisi olla nyt jo järkevämpää? Tällainen väittely on yhtä hedelmätöntä kuin oikeissa eroissakin koko suvun vetäminen pohtimaan sen toisen osapuolen sikamaisuutta, kahden kauppaa hämmentämään valtava määrä ulkopuolisia, typerää.

Vierailija
8414/8622 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riidat oli pienet kun riitä siitä että äijää pitää vahtia kun toinen menee polttareihin. Itse en olisi tehnyt ongelmaa. Olisin lukenut kirjaa.ollut koneella yms. Eriasia jos Heidi oli ajatellut silloin menevän turkkuseen. Olisi pitänyt aiemmin sanoa että hänellä on myös silloin menoa. Mikko vaikutti mahdottomalta jästipäältä muminoineen.

Polttarit olisi ollu eron jälkeen. Miksi Heidin olisi eron jälkeen pitänyt vahtia äijää jos Mikko menee sinkkuna polttareihin? Varsinkin kun asuvat eri puolilla Suomea. 

Varmaan siksi, kun eivät tienneet tuolloin, että ovat pian eronneita. 

Vierailija
8415/8622 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salsa on kuubalainen tanssi.

Vierailija
8416/8622 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi ottaa selville noiden sanojen merkitys itselleen ja kuulijalle. Ja valita käyttääkö noita sanoja. Sanojensa takana on myös koetettava seistä.

Älä puolustele itseäsi

Vierailija
8417/8622 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistaa, kontrolloi ja on autoritäärinen. Normisanastoa? Ei kai?

Vierailija
8418/8622 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella ei saa kyllä kukaan kiusata.

Vierailija
8419/8622 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alistaa, kontrolloi ja on autoritäärinen. Normisanastoa? Ei kai?

Normaalista poikkeava toiminta vaatii normaalista poikkeavan sanaston. Mielipiteistä voi vääntää, mutta vääryyttä ei saa hyväksyä. 

Vierailija
8420/8622 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kärsinyt vääryyttä, ei saa itse käyttää sanoja, joiden käyttäminen on: väärin.

Ketju on lukittu.