Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL

Vierailija
05.09.2016 |

Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?

En malta odottaa!

Kommentit (8622)

Vierailija
8021/8622 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUOMIO KAIKKI:

Kommentit on tämän illan aikana saavuttaneet kahdeksantuhannen (8000) maagisena pidetyn rajan! Nyt kuoharit esiin (muukin juoma käy paremman puutteessa)!

Malja Heidille ja Mikolle! Ilman teitä tämä ei olisi koskaan onnistunut. Kolminkertainen eläköönkuuto: ELÄKÖÖN,ELÄKÖÖN,ELÄKÖÖN!

Vierailija
8022/8622 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Heidi ei "puolustellut" itseään, vaan selitti, miksi toimi kuten toimi. Hän myös sanoi, että voi jatkossa toimia paremmin. Mikko sen sijaan heittäytyi murrosikäiseksi kakaraksi joka sanoi "en mä nyt enää halua". Voi voi. Ei sille sitten mitään mahda. Heidin myönsi virheensä ja oli valmis muuttumaan. Hän yritti puhua rakentavasti ja esittää rakentavia kysymyksiä siitä, miten jatkossa tullaan toimimaan. Mikko taas halusi mököttää eli rankaista Heidiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8023/8622 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei Heidi ollut nainen, jonka Mikko halusi, ei oikeuta syyllistämään Mikkoa. Jos Heidi kokee itsensä alistetuksi, on se hänen tulkintansa. Mitään alistamista me emme tv:ssä nähneet. Mutta tällainen 'kokeminen' , jos sitä ei todellisuudessa siis ollut, johtaa siihen, että Heidin käsitys suhteesta vääristyy. Hänellä on kuvitelma siitä, että häntä alistetaan, kun alistamisesta ei ole mitään todisteita. Toivottavasti hän ei itse uskottele itselleen, että häntä on alistettu, ettei todellisuudentaju hämärry ja kasvu ihmisenä jää tuolle tasolle. Katkeruus siitä, että tulee jätetyksi, ei ole syy jättää totuus näkemättä.

Minä näin alistamista. Kun toinen sanoo "älä puolustele itseäsi" on se minusta alistamista. En voi kuvitella mitään tilannetta, missä voisi sanoa tuollaisen kommentin.

No en tarvinnut kummoistakaan mielikuvitusta keksiäkseni tilanteita joihin tuo hyvin sopisi. Esim. minulla on ollut kuukausien salasuhde toisen miehen kanssa ja jään kiinni. Selitän, että petin, koska mies on ollut niin paljon töissä. Mies sanoisi oikeutetusti, "älä puolustele itseäsi". Tämä kommentti näin OTeenä, en tässä ota kantaa M&H:n riitaan.

Vierailija
8024/8622 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai Mikko pyrkii omaa ratkaisuaan eikä Heidin ratkaisua kohti. Enkä usko, että hänellä oli kiinnostusta mihinkään yhteisiin ratkaisuihin, kun oli huomannut, ettei Heidin kanssa kannattaa yrittää mitään yhteistä.

Vierailija
8025/8622 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmekymppinen akateeminen humanistinainen ja feministi. Olen tavannut elämäni aikana kaikenlaisia sovinistimulkkuja, ja etenkin yliopistossa vietetyn ajan ansiosta löysin itsestäni uudenlaisen varmuuden puuttua välittömästi kaikkiin ulkopuolelta tuleviin yrityksiin nujertaa oma tahtoni. Kaiken tämän jälkeen ja tätä ohjelmaa katsoessani minulle heräsi yksi ajatus: toivottavasti ihmiset eivät näe minua samanlaisena kuin Heidi. Osaan niin samaistua häneen, hänen ajatusmaailmaansa ja jopa temperamenttiinsa, ja minusta hän on aika pelottava. En ihmettele, ettei Mikkoa sitten kiinnostanutkaan.

Tv:stä tuli dokumentti, jossa nainen kertoi pelastuneensa telaketjufeministiydestä Krishnan avulla.

Vierailija
8026/8622 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai Mikko pyrkii omaa ratkaisuaan eikä Heidin ratkaisua kohti. Enkä usko, että hänellä oli kiinnostusta mihinkään yhteisiin ratkaisuihin, kun oli huomannut, ettei Heidin kanssa kannattaa yrittää mitään yhteistä.

Mikolla on kova kasvun paikka jos ei pysty keskustelemaan tuota paremmin. Älä puolustele itseesi, emmä ny enää ala

Vierailija
8027/8622 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidihän se poikki laittoi, kun ei myöntynyt Mikon tahtoon. Ei voi mitään, jos Heidiä ei kiinnostanut itsekeskeinen mumisijaäijä. Heikkotuntoinen Mikko sitten myöntyi eroon. Vetoahan Mikko tunsi Heidiin, mutta ei voi mitään jos Heidiä ei kiinnosta olla miehen palvelija.

Mikko laittoi poikki, sen takia tuli vielä tekoitkumustamaalaukset haastattelussa.

Vierailija
8028/8622 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Heidi ei "puolustellut" itseään, vaan selitti, miksi toimi kuten toimi. Hän myös sanoi, että voi jatkossa toimia paremmin. Mikko sen sijaan heittäytyi murrosikäiseksi kakaraksi joka sanoi "en mä nyt enää halua". Voi voi. Ei sille sitten mitään mahda. Heidin myönsi virheensä ja oli valmis muuttumaan. Hän yritti puhua rakentavasti ja esittää rakentavia kysymyksiä siitä, miten jatkossa tullaan toimimaan. Mikko taas halusi mököttää eli rankaista Heidiä.

Ymmärrän turhautumisen, jos toinen jää aina jankkaamaan ja perustelemaan käytöstään, eikä asioissa päästä eteenpäin. En siis tiedä, oliko heidän tilanteensa tämä, mutta sain sellaisen käsityksen, että Heidi oli tarjonnut selityksiä jo edellisenä iltana, ja Mikko olisi ollut sohvalla kiinnostuneempi etsimään ratkaisuja. Mielenkiinto lopahti koko keskustelua kohtaan, kun Heidi alkoi jankata ja selitellä. Minusta Heidin äänensävy ja tyyli oli kaikkea muuta kuin rakentava ja sovitteleva. Syyttelevä ja vaativa pikemminkin.

Vierailija
8029/8622 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiina ja Samuel huomenna vieraana Huomenta Suomessa :)

Vierailija
8030/8622 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmekymppinen akateeminen humanistinainen ja feministi. Olen tavannut elämäni aikana kaikenlaisia sovinistimulkkuja, ja etenkin yliopistossa vietetyn ajan ansiosta löysin itsestäni uudenlaisen varmuuden puuttua välittömästi kaikkiin ulkopuolelta tuleviin yrityksiin nujertaa oma tahtoni. Kaiken tämän jälkeen ja tätä ohjelmaa katsoessani minulle heräsi yksi ajatus: toivottavasti ihmiset eivät näe minua samanlaisena kuin Heidi. Osaan niin samaistua häneen, hänen ajatusmaailmaansa ja jopa temperamenttiinsa, ja minusta hän on aika pelottava. En ihmettele, ettei Mikkoa sitten kiinnostanutkaan.

Tv:stä tuli dokumentti, jossa mies kertoi pelastuneensa ylimielisyydestään Krishnan avulla.

Vierailija
8031/8622 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjelman sivuilla uusi klippi Samuelista & Tiinasta, onkohan Tiina RASKAANA?  Maha on pyöristynyt ja Samuel yritti silittää sitä vähän väliä :)

Paha sanoa kun molemmilla valmiiksi hieman elintasoa keskivartalolla joka elintavoista päätellen lisääntymään päin.

Vierailija
8032/8622 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän turhautumisen, jos toinen jää aina jankkaamaan ja perustelemaan käytöstään, eikä asioissa päästä eteenpäin. En siis tiedä, oliko heidän tilanteensa tämä, mutta sain sellaisen käsityksen, että Heidi oli tarjonnut selityksiä jo edellisenä iltana, ja Mikko olisi ollut sohvalla kiinnostuneempi etsimään ratkaisuja. Mielenkiinto lopahti koko keskustelua kohtaan, kun Heidi alkoi jankata ja selitellä. Minusta Heidin äänensävy ja tyyli oli kaikkea muuta kuin rakentava ja sovitteleva. Syyttelevä ja vaativa pikemminkin.

Nyt "akateeminen nainen" tuo sun jankkaaminen alkaa ärsyttää jo muakin.

T. Minko

Vierailija
8033/8622 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidin käytös oli ylemmyydentuntoista ja arvostelevaa. En viihtyisi hänen kanssaan. Ei olisi keskusteltavaa. Ainut asia, mitä hänellä on esittää, on tuo toisen ihmisen arviointi. Hän ei rakenna, vaan repii. Kasvatustieteilijänä luulisi hänen etsivän kanavia hyvinvointiin. Myös tuo Heidin äänenkäyttö on häiritsevää. Häntä ei ole kiva kuunnella. Äänestä puuttuu sävyt samoin kuin käytöksestä. Olen korkeasti koulutettu. Yhtä hyvin voisin olla keskiasteella opiskellut. Saisin parempaa palkkaa:)

Heidi ei ole kasvatustieteilijä vaan kieltenopettaja.

Vierailija
8034/8622 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riman laskemisella tarkoitetaan, ettei tämä henkilö tule kumppania saamaan jos ei laita rimaa alimpaan tappiin. Hän ei ymmärrä eikä hänellä ole tilannetajua edes esim. yksinkertaisesta golf-etiketistä. Hän ei käsitä, ettei maailma pyöri niin kuin hän haluaa. Ja jos hänestä ei tykkää, niin lähtee pois. Eikä häntä tarvitse kenenkään jäädä myötäelämään.

Kuinka moni ei-golfaaja tuntee golf-etiketin? Ainakin oma käsitykseni golfista oli aiemmin se, että siellä eläkeläiset viettävät päivää käppäilemällä reiältä toiselle. Vasta, kun itsekin aloin pelata, tajusin että siirtymät väylältä toiselle ovat todella ripeitä. 

Se ei ollut mielestäni pointti, vaan se, ettei Heidiä olisi saanut neuvoa, vaan hänen olisi pitänyt antaa olla siellä kentällä tukkeena.

Ne oli rangella. Heidi laittoi läskiksi lyömällä reiän vierestä metrien päähän.

Vierailija
8035/8622 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei Heidi ollut nainen, jonka Mikko halusi, ei oikeuta syyllistämään Mikkoa. Jos Heidi kokee itsensä alistetuksi, on se hänen tulkintansa. Mitään alistamista me emme tv:ssä nähneet. Mutta tällainen 'kokeminen' , jos sitä ei todellisuudessa siis ollut, johtaa siihen, että Heidin käsitys suhteesta vääristyy. Hänellä on kuvitelma siitä, että häntä alistetaan, kun alistamisesta ei ole mitään todisteita. Toivottavasti hän ei itse uskottele itselleen, että häntä on alistettu, ettei todellisuudentaju hämärry ja kasvu ihmisenä jää tuolle tasolle. Katkeruus siitä, että tulee jätetyksi, ei ole syy jättää totuus näkemättä.

Minä näin alistamista. Kun toinen sanoo "älä puolustele itseäsi" on se minusta alistamista. En voi kuvitella mitään tilannetta, missä voisi sanoa tuollaisen kommentin.

Minä käsitin sen niin, että Mikkoa ärsytti, kun Heidi ajautui keskustelussa sivuraiteille. Tarkoitan tällä siis sitä, että ratkaisun etsimisen sijaan Heidi alkoi selitellä omaa käytöstään, jolloin keskustelu ei edennyt kohti ratkaisua.

Älä nyt puolustele ittees

Moi Heidi!

Vierailija
8036/8622 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa, Mikko ja/tai mikot ovat vallanneet tämän keskustelun siihen malliin, että näen parhaaksi nyt poistua tästä. Mikkojen kanssa on turhaa lähteä keskustelemaan eli heidän tapauksessaan väittelemään, he eivät voi muuttaa näkemyksiään eivätkä ymmärtää vastapuolta.

Kuinka moni Mikon haukkuja on tässä keskustelussa muuttanut näkemystään tai ymmärtänyt vastapuolta?

Henkistä väkivaltaa, toisen alistamista ja mitätöintiä ei pidäkään ymmärtää. Sen sijaan Heidin tukena olevat ovat kyllä ymmärtäneet "mikkomaisten" henkilöiden ajatusmaailmaa, joka ei ole "normaali" ja tasa-arvoinen.

Vierailija
8037/8622 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa, Mikko ja/tai mikot ovat vallanneet tämän keskustelun siihen malliin, että näen parhaaksi nyt poistua tästä. Mikkojen kanssa on turhaa lähteä keskustelemaan eli heidän tapauksessaan väittelemään, he eivät voi muuttaa näkemyksiään eivätkä ymmärtää vastapuolta.

Kuinka moni Mikon haukkuja on tässä keskustelussa muuttanut näkemystään tai ymmärtänyt vastapuolta?

Henkistä väkivaltaa, toisen alistamista ja mitätöintiä ei pidäkään ymmärtää. Sen sijaan Heidin tukena olevat ovat kyllä ymmärtäneet "mikkomaisten" henkilöiden ajatusmaailmaa, joka ei ole "normaali" ja tasa-arvoinen.

Käytäthän itsekin henkistä väkivaltaa ja mitätöit meitä muita.

Vierailija
8038/8622 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tarvinnut kummoistakaan mielikuvitusta keksiäkseni tilanteita joihin tuo hyvin sopisi. Esim. minulla on ollut kuukausien salasuhde toisen miehen kanssa ja jään kiinni. Selitän, että petin, koska mies on ollut niin paljon töissä. Mies sanoisi oikeutetusti, "älä puolustele itseäsi". Tämä kommentti näin OTeenä, en tässä ota kantaa M&H:n riitaan.

No niinpä. Jossain oikeasti vakavassa asiassa, kuten vaikka pettäminen,  ko kommentin voi ymmärtää. Sittenkin molempien rauhoituttua on hyvä jos annetaan kummallekin mahdollisuus kertoa puolensa.

Et olekaan hoitamassa kissaani vaikken sinua pyytänyt (aikana jolloin olemme mahdollisesti jo eronneet)-  huono sanavalinta, ihan vähimmillään.

Vierailija
8039/8622 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt "akateeminen nainen" tuo sun jankkaaminen alkaa ärsyttää jo muakin.

T. Minko

Too bad, so sad.

Vierailija
8040/8622 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidin kannattaa tutustua uusiin ihmisiin. Silloin joutuu vastakkain sen tosiasian kanssa, ettei mikä tahansa käytös, arvostelu ja mustamaalaaminen käy, kun haluaa tutustua toiseen. Kaikki eivät rakastu Heidiin, sekin on aivan luonnollista.

Ketju on lukittu.