Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?
En malta odottaa!
Kommentit (8622)
Vierailija kirjoitti:
Syy miksi molemmat kertovat olleensa eropäätöksen tekijöitä on se, että "narsistia ei jätetä". ;)
Ja siksi voi alkaa itse pedata eroa jo hyvissä ajoin:
a) ei tule jätetyksi
b) saattaa saada erouhkauksilla toisen ruotuun
Palstapsykologit taas vauhdissa. Miksi teillä on noin kova tarve yrittää todistaa olevanne oikeassa?
Heidi oli jo ensinäkemältä tyyppinä sellainen, ettei tulisi toimeen kenenkään kanssa. Vaikea tyyppi ja korkeat luulot itsestään ja vaatimukset toista kohtaan. En katselisi päivääkään.
Vierailija kirjoitti:
Heidi oli jo ensinäkemältä tyyppinä sellainen, ettei tulisi toimeen kenenkään kanssa. Vaikea tyyppi ja korkeat luulot itsestään ja vaatimukset toista kohtaan. En katselisi päivääkään.
Onko sinulla alemmuuskompleksi?
Vierailija kirjoitti:
Palstapsykologit taas vauhdissa. Miksi teillä on noin kova tarve yrittää todistaa olevanne oikeassa?
Hyvä Mikko pistä av-mammat ruotuun! Hyökkäys on paras puolustus
Vierailija kirjoitti:
Palstapsykologi vauhdissa!
Vierailija kirjoitti:
No jos Heidi oli Mikonkin kanssa, niin ei todellakaan ole korkeat vaatimukset :D
Kiva, kun sen voi jo ENSInäkemältä sanoa, että toinen on hankala tyyppi ja on korkeat vaatimukset toista kohtaan. Taidat olla alemmin koulutettu, jolla on huono itsetunto ja alemmuuskompleksi? Haluat jonkun, jota voi pompotella? Jonkun jolla ei ole vaatimuksia ja alistuu tahtoosi?
Vierailija kirjoitti:
Mikkp oli jo ensinäkemältä tyyppinä sellainen, ettei tulisi toimeen kenenkään kanssa. Vaikea tyyppi ja korkeat luulot itsestään ja vaatimukset toista kohtaan. En katselisi päivääkään.
Ja kunnon sarjaeroaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletit, että kommenttini oli puolustus Mikolle? Taitaa tuo Mikon mollaaminen olla oikea sydämen asia joillekin. Pitäisikö harkita niiden omien traumojen purkamista ammattiauttajan opastuksessa, kun noin menee tunteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy miksi molemmat kertovat olleensa eropäätöksen tekijöitä on se, että "narsistia ei jätetä". ;)
Ja siksi voi alkaa itse pedata eroa jo hyvissä ajoin:
a) ei tule jätetyksi
b) saattaa saada erouhkauksilla toisen ruotuun
siltä se pahasti näytti minunkin mielestäni. kokemusta on. tämä haastattelu vain vahvisti käsitystäni:
http://m.mtv.fi/lifestyle/ohjelmat/ensitreffit-alttarilla/uutiset/artik…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletit, että kommenttini oli puolustus Mikolle? Taitaa tuo Mikon mollaaminen olla oikea sydämen asia joillekin. Pitäisikö harkita niiden omien traumojen purkamista ammattiauttajan opastuksessa, kun noin menee tunteisiin?
Kyllä sydämeni asia on mollata tuollaista henkistä väkivaltaa ja alistamista jota Mikko käytti Heidiä kohtaan. Toivottavasti kukaan ei ajattele että Mikon käyttäytyminen riitatilanteissa olisi ollut mitenkään hyväksyttävää tai tervettä. Kaikki tukeni menee Heidille. Kaikkea hyvää hänelle.
Taitaa teillä tuollaisen puolustelijoilla olla samanlaiset aatteet kuin Mikolla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos Heidi oli Mikonkin kanssa, niin ei todellakaan ole korkeat vaatimukset :D
Kiva, kun sen voi jo ENSInäkemältä sanoa, että toinen on hankala tyyppi ja on korkeat vaatimukset toista kohtaan. Taidat olla alemmin koulutettu, jolla on huono itsetunto ja alemmuuskompleksi? Haluat jonkun, jota voi pompotella? Jonkun jolla ei ole vaatimuksia ja alistuu tahtoosi?
En ole tuo, jolle vastasit, mutta mullekin tuli jo ekasta jaksosta sellainen fiilis Heidistä, että siinä on hankala ja itseriittoinen ihminen, jonka kanssa en varmaan tulisi toimeen, enkä voisi ainakaan seurustella, jos olisin mies. Olen itsekin korkeasti koulutettu (FM), ja minusta Heidi edustaa juuri sitä ihmisryhmää, jonka vuoksi yliopistosta koulutuksensa hankkineita pidetään usein koppavina ja ylemmyydentuntoisina ja feministejä hormonihuuruisina kiihkoilijoina.
Jep, taitaa olla sydämen asialla näillä Mikon puolustelijoilla. Taitavat olla samanlaisia pompottelijoita ja alistajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sydämeni asia on mollata tuollaista henkistä väkivaltaa ja alistamista jota Mikko käytti Heidiä kohtaan. Toivottavasti kukaan ei ajattele että Mikon käyttäytyminen riitatilanteissa olisi ollut mitenkään hyväksyttävää tai tervettä. Kaikki tukeni menee Heidille. Kaikkea hyvää hänelle.
Taitaa teillä tuollaisen puolustelijoilla olla samanlaiset aatteet kuin Mikolla..
Minä en nähnyt Mikon käytöksessä mitään henkistä väkivaltaa tai alistamista. Kyllä itse asiassa toivonkin, ettei minua pidettäisi ainakaan samanlaisena kuin Heidi. Minusta hän oli hyökkäävä ja passiivis-aggressiivinen, puki esim. ilmiselvän ärtymyksensä häämatkalla muka-humoristisiin heittoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en nähnyt Mikon käytöksessä mitään henkistä väkivaltaa tai alistamista. Kyllä itse asiassa toivonkin, ettei minua pidettäisi ainakaan samanlaisena kuin Heidi. Minusta hän oli hyökkäävä ja passiivis-aggressiivinen, puki esim. ilmiselvän ärtymyksensä häämatkalla muka-humoristisiin heittoihin.
Olet sokea tai et tiedä mitä henkinen väkivalta ja alistaminen on ellet nähnyt sitä.
Minusta ei ole muuten yhtään epäuskottavaa että Mikon kaltainen ihminen kävisi täällä puolustamassa itseään ja haukkumassa Heidiä. :D Tai sitten puolustelijat voivat olla toisia mikkoja.
Heidin käytös oli ylemmyydentuntoista ja arvostelevaa. En viihtyisi hänen kanssaan. Ei olisi keskusteltavaa. Ainut asia, mitä hänellä on esittää, on tuo toisen ihmisen arviointi. Hän ei rakenna, vaan repii. Kasvatustieteilijänä luulisi hänen etsivän kanavia hyvinvointiin. Myös tuo Heidin äänenkäyttö on häiritsevää. Häntä ei ole kiva kuunnella. Äänestä puuttuu sävyt samoin kuin käytöksestä. Olen korkeasti koulutettu. Yhtä hyvin voisin olla keskiasteella opiskellut. Saisin parempaa palkkaa:)
Vierailija kirjoitti:
Ohjelman sivuilla uusi klippi Samuelista & Tiinasta, onkohan Tiina RASKAANA? Maha on pyöristynyt ja Samuel yritti silittää sitä vähän väliä :)
Minusta Samuel näytti enemmän siltä kuin olisi raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet sokea tai et tiedä mitä henkinen väkivalta ja alistaminen on ellet nähnyt sitä.
Minusta ei ole muuten yhtään epäuskottavaa että Mikon kaltainen ihminen kävisi täällä puolustamassa itseään ja haukkumassa Heidiä. :D Tai sitten puolustelijat voivat olla toisia mikkoja.
Se yksi käyttäjätunnushan oli ilmiselvästi Mikko tai hänen tamperelainen hengenheimolaisensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oletetaan, että Mikko ei pysty muuttumaan, niin minkälainen vaimo hänelle sopisi? Onko olemassa ihmistyyppiä, joka pärjäisi tuollaisen Mikon kanssa? Jos poissuljetaan alistuva postimyyntimorsian, niin pärjäisikö riittävän vahva nainen Mikon kanssa? Saisiko se pistettyä Mikon aisoihin? Vai ottaisiko hatkat, koska ei suostuisi niin huonoon kohteluun kuin mitä Mikolta on odotettavissa.
Luulenpa että joku tosi alistuva ja kiltti, "muodollisesti" pätevä. Joku joka laittaisi kotia, arvostaisi miestä ja sitä että mies on perheen pää. En vain tiedä onko Mikko valmis tällaiseen suhteeseen ts. haluaako perheellisen miehen statuksen niin kovasti, että on valmis kokonaan elättämään vaimoaan vai haluaisiko kuitenkin modernimman naisen, joka tienaisi omat rahansa ja olisi itsenäisempi. Eli toinen vaihtoehto olisi joku todella vahva, johon Mikko hullaantuu täysin, jonka kanssa synkkaa ja jonka kanssa on yhteisiä harrastuksia/kiinnostuksenkohteita.
Tunnistan omasta miehestäni mikkomaisia piirteitä erityisesti sen suhteen, ettei hänkään ole erityisen hyvä reflektoimaan omia tunteimaan ja huomaamaan vikaa itsessään ja erityisesti suhteemme alkuvaiheessa riidat kuulostivat ihan samalta kuin Mikon ja Heidin riidat: mies syytti minua hyökkäyksestä/puolustamisesta/selittelystä eikä ikinä myöntänyt, että riitoihin tarvitaan kaksi, vaan riidan syy löytyi aina minusta: en huomioinut miehen tunnetilaa, reagoin väärin, puhuin väärällä äänensävyllä jne., hän puolestaan toimi kaikissa tilanteissa rationaalisesti ja järkevästi. Lisäksi temperamenttimme ovat erilaiset, mies on hitaampi ja pitkävihainen, minä nopeampi ja räiskyvämpi.
Aluksi riitamme kestivät päiväkausia ja lähes aina tuntui, että minä otin niissä suurimman syyn niskoilleni eli alistuin, vaikka sitä halusinkin välttää. Myönnytyksiä oli kuitenkin pakko tehdä. Olin kuitenkin hyvin tietoinen siitä, etten alistu liikaa tai ala kynnysmatoksi, eli siinä mielessä vahva, että määritin omat rajani, vaikka ne olivatkin ehkä vähän kapeammat kuin olin etukäteen ajatellut. Mikä meidät sai kuitenkin jatkamaan, oli se, että viihdyimme superhyvin yhdessä, olimme muuten luonteiltamme hyvin samanlaisia, pystyimme keskustelemaan kaikesta, olimme aivan rakastuneita enkä ollut koskaan aiemmin tavannut ketään, jonka kanssa kaikki (riitelyä lukuunottamatta) sujui niin helposti ja luonnollisesti. Heidillä ja Mikolla ei tietenkään ollut tällaista kokemusta, he olivat toisilleen täysin tuntemattomia ja vasta vähän ihastuneita, ja riidoista ja erilaisista temperamenteista tuli liian repivä ja erottava tekijä heti. Varmaan alitajunnassa ehkä huomasivat/pelkäsivät olevansa myös enemmän rakastuneita rakastumisen tunteeseen kuin toisiinsa, ja oletan että luonteiden ja mielenkiinnonkohteiden erilaisuus tuli ilmi myös nopeasti, eikä sekään kannustanut yrittämään enempää.
Omassa suhteessani riidat ovat onneksi vähentyneet ja ennen kaikkea lyhentyneet ja tasaantuneet, ja väittäisin että mies on oppinut hiukan analysoimaan ja reflektoimaan omaakin käyttäytymistään ja tunteitaan, enkä itse koe itseäni alistetuksi. Tämä on kuitenkin vaatinut todella paljon töitä ja (vaikka itse sanonkin) minulta paljon venymistä. Ehkä Mikko ja Heidikin olisivat saaneet suurimmat särmät hiottua toisistaan, mutta noista lähtökohdista on ihan ymmärrettävää, että tahtotilaa siihen ei enää ollut.
Ei parisuhteen pidä olla noin työlästä. Sinulla on hankala mies, ja olet ajan kanssa oppinut kävelemään munankuorilla. Minä huomasin tuon vasta kun olin erottuani löytänyt uuden, aivan erilaisen miehen.Hyvässä suhteessa molemmat joustavat. Varo ettet pala loppuun tuossa niin kuin minulle meinasi käydä.[/quote
Saattaa olla hankala mies, mutta toki olen itsekin varmasti hankala :) En kulje munankuorilla vaan olen täysin oma itseni, viestini pointti oli se että olemme erilaisia ja tapamme riidellä sekä temperamenttimme ovat erilaiset mutta riittävällä tahdolla ja joustamisella olemme alkaneet ymmärtää toisiamme enemmän, mikä puolestaan on johtanut siihen, että riitelemme vähemmän ja toisaalta myös saamme riidat selvitettyä nopeammin.
Koska meillä oli muuten niin hyvä olla toistemme kanssa, löytyi sitä tahtoa ja joustamista. Minä ehkä olen joustanut enemmän, mutta toisaalta en usko että se voi koskaan olla tasan 50/50 ja kuten sanoin, myös mies on joustanut. Toisaalta monessa asiassa huomaan, että mies on "kehittynyt" enemmän suhteen aikana, itse olen usein se sama jääräpää kuin aiemmin ikisinkkunakin.
Anteeksi OT, tuli vain jotenkin niin meidän alkutaipaleet tuosta Heidin ja Mikon riitelystä mieleen ja uskon että noistakin lähtökohdista olisi saanut erittäin hyvän suhteen, JOS kaikki muut asiat olisivat olleet kohdallaan. Elämäntyylien erilaisuus oli kuitenkin heillä niin iso tekijä, että siinä tahtotilakin hävisi nopeasti.
en haluisi elää sitä aikaa, nyt on hyvä kun nainen on työssä niin ei jää tyhjän päälle jos ja kun ero tulee. Ennen ei uskallettu erota, oli monilapsisia perheitä ja nainen kotiäitinä.