Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?
En malta odottaa!
Kommentit (8622)
Tämä oli kaikista kausista mielestäni mielenkiintoisin. Onneksi asiantuntijoiden höpinöitä on vähennetty reilusti ensimmäisestä kaudesta. Milla taisi kuitenkin kameroiden edessä jännittää, ehkä on rentoutunut enemmän ja olisivatko kenties viettäneet lomaakin yhdessä? Hehän olivat kuvausten aikana töissä. Lomalla varmaan ovat saaneet enemmän aikaa rauhassa toisilleen.
Tässä keskustelussa ei muuten ole erityisemmin ollut kenenkään eksiä kommentoimassa, vai onko? Tai sitten on kiireen vilkkaa poistettu.
Mutta, vaikka tänä vuonna en halunnut jättää yhtään jaksoa välistä, toivon, että tämä kausi jää viimeiseksi. En halua nähdä tuollaista lyyhistymistä, kuin Mikon ja Heidin suhde, toista kertaa.
Hah, saipa Millan mollaajat täällä vähän nenilleen, kun ihana Kimmo onkin tyytyväinen mahtavaan vaimoonsa :).
Järkevä pari, olivat jo heti alkuun todenneet, ettei viidessä viikossa ehdi kunnolla tutustua, ja päättäneet jatkaa yhdessä pidempään. Ovat sitten tutustuneet normaalin arkielämänsä lomassa, Milla sekä osallistunut taloushommiin Kimmon luona että päässyt lataamaan akkujaan ja olemaan rauhassa kotonaan. Vrt. eräs toinen kauden pari, jolta ei sujunut kumpikaan. Ehkä tässä formaatissa ei vain pitäisi naittaa pareja eri paikkakunnilta?
Vierailija kirjoitti:
Mikko: Olin oma itseni. Mitään en muuttaisi.
Repesin noille kahdelle lauseelle täysin. :D :D
Heidille kaikkea hyvää ja tsemppiä. Kyllä se helpottaa ajan kanssa :) Teit oikean ratkaisun kun erosit :)
Tiina: En olis tehnyt mitään toisin, olen ollut vain ja ainoastaan oma itseni.
Eroamisratkaisun teki lopulta Mikko, ei Heidi.
Olenko ainoa, jonka mielestä tuo Kimmon ja Millan onni oli näyteltyä? Yhtä väkinäiseltä se meno näytti kuin aiemminkin.
Millasta ja Kimmosta taidettiin antaan sarjassa todella erilainen kuva kuin mitä todellisuus oli. Nostettu esiin vain niitä huonoimpia hetkiä ja "töksäyttelyjä".
Heidille kaikkea hyvää ja onneksi on saanut apua noilta asiantuntijoilta vielä sarjan jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten ihmeessä voi kertyä noin kamalan paljon vihaa?? Näin lyhyessä ajassa? Mistä se kaikki viha tulee? Käsittääkseni Heidi ei ole tehnyt mitään oikeasti pahaa.
Ei Heidi tehnyt mitään oikeasti pahaa, Heidi vain oli vääränlainen. Kuten Mikkokin. Kumpikaan ei vastannut toisen korkeita odotuksia.
Heidi: "Kyl tää on mun mielestä silti ollut hieno matka"
"mä en ainakaan kyl kadu et mä oon lähteny tähän mukaan"
.
Onko Heidi tosiaan ollut tuota mieltä? Kai se on uskottava, kun niin väittää.
Heidissä minua on koko ajan häirinnyt se, että tuntuu ettei hän pysty suoraan sanomaan mitään negatiivisia asioita. Ohjelman lopussa eron jälkeen kotona kameralle puhuessaankin vaikutti kovin teennäiseltä. Näki että sattuu, mutta julkisivua täytyi pitää yllä. Ikään kuin eläisi ihmissuhdeoppaiden mukaisia tunteita eikä antaisi itsensä tuntea sitä miltä oikeasti tuntuu.
Maikkarin sivuilta:
"Ihastuin Mikossa siihen, että pystyimme luomaan henkistä yhteyttä ja olimme samalla sivulla. Pystyin kertomaan Mikolle kipeistäkin asioista, ja meillä oli usein pitkiäkin keskusteluja. Myös hänen tapansa ottaa minut huomioon, oli sellainen piirre, johon ihastuin. Harmi vaan, että se taisikin olla melko pinnallista eikä niinkään pyyteetöntä huolenpitoa, Heidi sanoo."
.
Eli kyllä Mikko on osannut keskustellakin!
Olisiko keskustelu ja huomaavaisuus loppuneet siinä vaiheessa, kun työt taas alkoivat? Ei jaksanut enää.
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa, jonka mielestä tuo Kimmon ja Millan onni oli näyteltyä? Yhtä väkinäiseltä se meno näytti kuin aiemminkin.
Taidat olla. Milla silminnähden hehkui onnea kun kertoi heidän kuulumisiaan ja ajatteli mennyttä kesää.
Vierailija kirjoitti:
Heidi: "Kyl tää on mun mielestä silti ollut hieno matka"
"mä en ainakaan kyl kadu et mä oon lähteny tähän mukaan".
Onko Heidi tosiaan ollut tuota mieltä? Kai se on uskottava, kun niin väittää.
Heidissä minua on koko ajan häirinnyt se, että tuntuu ettei hän pysty suoraan sanomaan mitään negatiivisia asioita. Ohjelman lopussa eron jälkeen kotona kameralle puhuessaankin vaikutti kovin teennäiseltä. Näki että sattuu, mutta julkisivua täytyi pitää yllä. Ikään kuin eläisi ihmissuhdeoppaiden mukaisia tunteita eikä antaisi itsensä tuntea sitä miltä oikeasti tuntuu.
Tai sitten hänellä on sen verran käytöstäpoja ja sydämen sivistystä, että ei lauo kaikkea negatiivista mielessä olevaa ulos, vaan yrittää nähdä asioita myös laajemmassa valossa. Uskon oikein hyvin että Heidi on tyytyväinen tuosta kokemuksesta vaikkei rakkautta löytänytkään: kyllähän jokaisessa suhteessa löytää itsestäänkin uusia puolia. Heidihän noita summasikin.
Vierailija kirjoitti:
Eroamisratkaisun teki lopulta Mikko, ei Heidi.
"Etenkin se, että Heidi olisi halunnut jatkaa suhdetta, teki päätöksestä vaikean. Minusta oli ikävää olla se, joka sitten lopulta sanoi, että tämä ei toimi. Näin jälkikäteen katsottuna se oli ehdottomasti oikea päätös."
Kas, Mikko on ottanut huomioon Heidin mielipiteen :) Mutta päätti sitten kuitenkin toimia toisin.
Tekikö Mikko tälläkin kertaa mammojen mielestä väärin? Olisiko pitänyt vain jatkaa, kunnon narskun tavoin pitää pikkovaimoa otteessaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla. Milla silminnähden hehkui onnea kun kertoi heidän kuulumisiaan ja ajatteli mennyttä kesää.
Mutta onhan hän "hehkunut onnea" koko ohjelman ajan aina noilla asiantuntijakäynneilläkin. Helppohan se on näytellä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen varmaan poikkeus. Minusta Heidi on jankkaaja ja Mikko vähän reppana, mutta toisaalta Mikko kyllä tarttee, mitä varmaan hakeekin, pirteän kodinhengettären, ei harrastavaa itsenäistä naista. Heidi taas vaikuttaa ihmiseltä, joka saa kyllä riidan aikaan mistä vaan ja ei osaa lopettaa. Eroavat.
Mikko kyllä tarvitsisi nimenomaan sen harrastavan itsenäisen naisen, jolla on muutakin tekemistä kuin odotella koko päivä, että mies tulee kotiin häntä viihdyttämään. Kunhan se harrastus ei ole juuri se tanssi. Ja lisäksi sellaisen, joka osaa pitää puolensa ja sanoa asiat tarvittaessa suoraan ja lyhyesti, jopa tylysti, jäämättä jankkaamaan.
Tai kyllähän Heidi varmaan normaalioloissa harrastava itsenäinen nainen olisikin. Tuo Ylöjärven oleilu vain ei mitenkään edustanut hänen normaalia arkeaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onhan hän "hehkunut onnea" koko ohjelman ajan aina noilla asiantuntijakäynneilläkin. Helppohan se on näytellä.
Heh :D Hehkuminen ja senonnellisuuden tunteen huokuminen sisältä päin on nimenomaan sellaista, jota ei pysty näyttelemään. Siinähän se silmiinpistävä ero olikin.
Mä en ole vielä katsonut eilisillan ohjelmaa. Aamulla kun pääsin koneelle, piti valita seuraanko USA:n presidentinvaaleja vai luenko teidän keskustelun siitä ketkä pareista päätyivät yhteen. Arvatkaa kumpi voitti? :)
Vierailija kirjoitti:
Kimmo ansaitsee niin paljon paremman kumppanin kuin tuon keskenkasvuisen omahyväisen tuuliviirin. Ehkä kimmo voitti lotossa niin yllättäen Millan silmissä Kimmo onkin mitä ihanin... Loukussa olet Kimmo, ei käy kateeksi!
Huomaa, että ollaan mamma.fi palstalla. Kukaan ei kommentoi sitä, että miten Milla on kaunis ja silmät kuin missillä. Millan luonne on mun mielestä paras koko tossa naisporukassa. Tiina erikoinen hihittelijä ja Heidi lähinnä yksitotinen päälläpäsmäri. Milla on mielenkiintoinen, hauska ja eteenpäin pyrkivä. Käy kyllä kateeksi Kimmoa, kun sai noin upean pakkauksen.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti edellisiltana molemmat olivat osallistuneet kiivaasti riitaan.
Mikkohan oli sitten jo kuvatussa tilanteessa hyvin rauhallinen ja ja jopa lyödyn oloinen, kun taas Heidi korotti useampaan otteeseen ääntään (etenkin "miten mun olisi pitänyt joustaa"-kohta ja oli hyökkäävämpi osapuoli. Esim. tuossa kysymyksessä ei selvästikään ollut kyse niinkään keskustelevasta kysymisestä, vaan äänensävy sanoi, että Heidin pointti oli alleviivata, että hänellä ei ollut syytä joustaa.
Ymmärrän, että Mikko on voinut kuulla Heidin äänensävyn samaan tapaan hyökkäävänä kuin sinä. Ei se minustakaan neutraalilta vaikuttanut.
Vaarallista kuitenkin mennä tulkitsemaan äänensävyn merkitystä tuohon tapaan. Taustalla on voinut olla muutakin, esim. tuskastuminen kun ei kykene ymmärtämään, mitä toinen yrittää selittää.
En ole huomannut, että Heidi olisi erityisen joustava ollut, vaikka väittääkin, että on riidoissa valinnut strategiakseen alistumisen.
Vierailija kirjoitti:
Itse näin siellä auringonkukkapellossa onnellisen näköisen parin. Millakin oikein hehkui kilpaa kukkien kanssa. He olivat selvästi edenneet tuon parin kuukauden aikana suhteessa uudelle tasolle.
Heillä on kyllä kaikki mahdollisuudet onnistua.
Siihen perheen perustamiskeskusteluun heidän kohdallaan sanoisin, että asioilla on tapana järjestyä.
Asiantuntijat taisivat jo tietää lentoemäntäkoulusta, koska sanoivat lähettävänsä heidät kirjaimellisesti maailmalle. Kimmo näytti saaneen vähän selkärankaa ja heti näkyy vaste Millassa.
Mihin Milla papukaijan tarvitsisi, kun hänellä on Kimmo? Joka aina hetken emmittyään toistaa se, mitä Milla sanoi.