Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?
En malta odottaa!
Kommentit (8622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten ilmeisesti Mikko ja Heidi eivät saa päätettyä ollako vai eikö olla?!
Nyt taas kivitetään, mutta tämä on niin klassinen esimerkki taas siitä, miksi toinen jää suhteeseen, jossa toinen on henkisesti väkivaltainen. Koska se väkivalta johtuu jostain ongelmasta, joka toisella on jos se ongelma ratkaistaisiin, kaikki olisi hyvin. Mutta, tässä on juuri se iso mutta, että moni jääjä joutuu jossain vaiheessa tajuamaan sen, että se ongelma vain pahenee eikä sillä ole aikomustakaan poistua. Toki joskus käy niinkin, että se ongelmainen henkilö itse tiedostaa ongelmansa ja alkaa työstää sitä, mutta taitavat olla vähemmistössä.
Tässä taas niille, jotka ihmettelevät sitä, miten kukaan voi olla väkivaltaisessa suhteessa tai että kukaan fiksu ihminen ei koskaan sekaannu kehenkään henkisesti epätasapainoiseen ihmiseen.
Jos Heidi kerran jää suhteeseen, eli jatkaa yhteiselämää Mikon kanssa, ei Mikko olekaan niin musta sarvipää, kuin täällä annetaan ymmärtää. Siitähän se kertoo. Jos Heidi ja Mikko jatkavat, se on kuin märkä rätti kasvoille näille Mikon haukkujille. :-D
Meinaat, että se tinder-juttukin on huuhaata?
Mikä tinder -juttu? En roiku tindereissä, joten en tiedä. Katson vain tiistaisin EA -ohjelman.
En minäkään tinderiä käytä, mutta tästähän oli lehtijuttja, kun sarjan esittäminen alkoi.
"Sijoitusasiantuntijana työskentelevä Mikko avioitui ohjelmassa turkulaisen Heidin kanssa. Vaikka Mikko ja Heidi näyttivät hyvin onnellisilta ja katsojat ihastelivat heidän ihastumistaan ensisilmäyksellä, Mikko hakee silti seuraa Tinder-deittisovelluksen kautta.
- Moro. Kaunis hymy ja iloisuus saa mut syttymään naisessa. Seuraa hakusessa ihan vakavalla mielellä, yhdenyönjutut on jo koettu. Tykkää jos uskallat, saatan tykätä takasin :), Mikko kirjoittaa esittelytekstissään."
Meni sinne ilmeisesti elokuun lopussa, päätösjakso kuvattu jo paljon aiemmin.
Niin? Eli eivät taida olla enää yhdessä.
10 points, Sherlock.
Kyllä, se oli alkuperäinen pointtini.
Heidi on alusta saakka ollut tuollainen nillittäjä!
En kyl ite jaksais katella tuollaista pätkän vertaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsomon klipin ja ohjelman nettisivun juttujen perusteella Heidi ja Mikko eivät päätä tänään yhtään mitään, vaan jäävät miettimään.
Miten niin, jos eivät päätä erota, niin sehän on KYLLÄ jatkamme.
Ei ole välimuotoa, naimisissa tai ei.
Huoh. Tarkoitan yksinkertaisesti että tämä on todennäköisesti se mainostettu ennennäkemätön loppu- molemmat vastaavat asiantuntijoille en tiedä ja poistuvat paikalta. Heidän päätöksensä joudumme luultavasti lukemaan myöhemmin tänään nettisivuilta.
Eli jatkavat, ei mitään ennennäkemätöntä. Ei siinä kysytä, muuta kuin eroatteko nyt vai jatkatteko? Moni eroaa myöhemmin, eri asia. En ole nähnyt mainosta. Ehkä jos toinen kyseenalaistaisi liiton juridisuuden voitaisiin olla tuossa välitilassa. Se olisi kyllä kieltämättä ennennäkemätöntä.
Raskaanakin ollaan tai ei olla, ei ole mitään siitä välistä.
Asumusero? Eli jatkavat avioliittoa, mutta erillään toisistaan. Miettivät vielä tahoillaan.Mikolla ei synny päätökset kovin nopeasti, onhan se jahkailu nähty.
Yritti tehdä päätöstä, mutta ei ollut vielä niin pitkällä, kun kameroista oli pakko katkaista virta kuvaajien ja asiantuntijoiden työajan päättyessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairasta tämä kirjoittelu ja se, että innostuu hömppäsarjasta.
Hankkikaa huomenna elämä.
No joo. Katsojien on tosiaan turha kovasti innostua, mutta toisaalta siksihän sitä viihdettä tuotetaan, että siitä innostuttaisiin.
Sen sijaan nämä osallistujat ovat kaikkea muuta kuin hömpässä. Joskus viidenkymmenen vuoden kuluttua jälkeläiset tekevät perunkirjoitusta ja ihmettelevät, mikä ihme oli tämä juttu, että mummu/vaari oli hetken naimisissa joskus 2016 ja kuka tämä puoliso oikein on. Tämä hömppä seuraa heitä koko loppuelämän ja vielä kuoleman jälkeenkin.
Voi olla, että Mikko ei saa jälkeläisilleen itse kerrotuksi. Mutta haittaako tuo mitään. Sehän on hyvä, juttu, jos on jälkeläisiä asiaa ihmettelemässä.
Kaikista oudointa, että tuosta kissanhoidosta tuli riita ja vielä sellainen, että Mikko mököttää päivätolkulla ja jättää toisen löysään hirteen toisen. Se kertoo, että tuossa ei olut kyse oikeasti kissanhoidosta, vaan toisen kontrolloimisesta ja itse saa mököttää ja aiheuttaa toiselle huonon omantunnon. Ei kai siitä tarvitse riidellä, jos selviää että toinen lähtee Turkuun. Sitten vaan hommaa sen hoitajan sille kissalle, niin kuin ennenkin kuin on ollut poissa. Luulisi muutenkin, että se kissa on tottunut olemaan yksin, kun Mikko on töissä ja harrastuksissa. Miksi tuosta asiasta piti vääntää, niin kauan? Olisi vaan kuitattu, okei oletin toisin ja sitten hommannu sen hoitajan. Toisin sanoen oikeasti siinä ei riidelty kissanhoidosta, vaan että Heidilläkin on menoja. Ties vaikka menisi salsaamaan vieraiden miesten kanssa, hui kauheeta.
Itse en lemmikinomistaja voisi kuvitellakaan, että jättäisin hoitoon ihmisen kanssa, jonka olen tuntenut pari viikkoa. Ainakaan en voisi mitenkään olettaa. Kyllä se pitäisi keskustella ja neuvoa Heidiä miten sitä kissaa hoidetaan ja kysyä haluaako hän edes. Ihan perusjuttuja lemmikinomistajana. Aina itse vastuussa ja jos ei itse kykene hoitamaan, niin varmistuu että sillä on hoitaja ja se hoitaja tietää tehtävänsä. Jos on otettu parisuhteessa lemmikki tai hommattu lapset, niin tietenkin asia on eri. Silloin se on yhteinen ja molemmat hoitavat, mutta pitää siitäkin silti keskustella.
ja niin, enpä itsekään lähtisi tekemään ruokaa ja siivoilemaan, jos on tuntenut ihmisen pari viikkoa ja toinen on jättänyt löysään hirteen koko päiväksi riidan jälkeen. Ja eihän me voida edes tietää, mitä Heidi teki päivän, kun sitä ei näytetty. Ja kyllä toisenkin pitää osallistua kotitöihin vaikka töissä olisikin. Ja Mikko olisi voinut myös järjestää enemmän aikaa, jotta molemmat olisivat oppineet tuntemaan toisensa. Ei voi olettaa, että kun on saanut naisen sormeen sormuksen, niin se on siinä ja mitään ei tarvitse keskustella. Otetaan huomioon vielä, miten Mikko pussaili Heidiä, vaikka Heidi ilmaisi ettei halua ja kehonkielellä työntyi pois, niin väkisin vaan toinen pusutteli. Eli ei kiinnosta pätkääkään toinen, vaan ainoastaan Mikko ja Mikon mielipiteellä on väliä. Tulihan se riidankin aikaan selväksi, kun Mikko hoki "minä.. minä.. minä.." ja hoki hänen näkemystään. Edes puolustautua ei saisi, se oli se pelottavin osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairasta tämä kirjoittelu ja se, että innostuu hömppäsarjasta.
Hankkikaa huomenna elämä.
No joo. Katsojien on tosiaan turha kovasti innostua, mutta toisaalta siksihän sitä viihdettä tuotetaan, että siitä innostuttaisiin.
Sen sijaan nämä osallistujat ovat kaikkea muuta kuin hömpässä. Joskus viidenkymmenen vuoden kuluttua jälkeläiset tekevät perunkirjoitusta ja ihmettelevät, mikä ihme oli tämä juttu, että mummu/vaari oli hetken naimisissa joskus 2016 ja kuka tämä puoliso oikein on. Tämä hömppä seuraa heitä koko loppuelämän ja vielä kuoleman jälkeenkin.
Voi olla, että Mikko ei saa jälkeläisilleen itse kerrotuksi. Mutta haittaako tuo mitään. Sehän on hyvä, juttu, jos on jälkeläisiä asiaa ihmettelemässä.
Jälkeläiset vaan vähän googlettavat, ja kaikki selviää ;)
Tänään on JÄNNÄ ja toisaalta hyvin helpottava ilta!
- Näkee onko omat arvaukset oikeassa; Heidi ja Mikko eroaa, muut jatkaa - Milla ja Kimmo tosin on varmaan reaaliajassa eronneet, mutta luulen että haluavat koittaa elämää ilman kameroita ennen lopullista eroa. Tiinaa ja Samuelia ei erota mikään.
-Ei tarvitse enää illan ja huomisten kommenttien kahlaamisen jälkeen ikinä enää nähdä keskustelua Mikon kissasta =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidi ja Mikko -jankkaamisesta tulee uusi keskustelupalstojen vakioaihe joka pyörii täällä vielä 10v kuluttuakin
Öh...mistä näin päättelet? Siitä kun tämä keskustelu on pysynyt aktiivisena samalla kun ohjelma pyörii tv:ssä? Huikea logiikka sinulla ;)
Tämä minua hieman huolestuttaa. Nuorissa naisissa on paljon tämän edellisen vastaajan kaltaisia sanavalmiita naisia - jotka eivät edes taida tajuta oman käyttäytymisensä pistävyyttä. Eivät varmasti sulata autoritaarisia ihmisiä (mutta ei taida helpommin nieltäviä olla kiltit, hiljaiset, vääränlaisia sukkia pitävät, väärää musiikkia kuuntelevat tai muuten vaan "tylsät ja idiootit" tyypit). Keskustelutyyli täällä kertoo jotain henkilön luonteesta - taitaa olla enemmän Heidejä ja Milloja liikkeellä kuin Samueleja?
Vierailija kirjoitti:
Tänään on JÄNNÄ ja toisaalta hyvin helpottava ilta!
- Näkee onko omat arvaukset oikeassa; Heidi ja Mikko eroaa, muut jatkaa - Milla ja Kimmo tosin on varmaan reaaliajassa eronneet, mutta luulen että haluavat koittaa elämää ilman kameroita ennen lopullista eroa. Tiinaa ja Samuelia ei erota mikään.
-Ei tarvitse enää illan ja huomisten kommenttien kahlaamisen jälkeen ikinä enää nähdä keskustelua Mikon kissasta =)
Valitettavasti nuo Tiinat ja Samuelit aika usein eroavat. Ehkä vasta lasten syntymän jälkeen kun naisen kontrollifriikkiys nousee äitimoodin myötä piikkiin eikä mies enää hetkeäkään voi olla itsensä kotonansa ilman huomauttamisia.
Miksiköhän Samuel vaihtelee LinkedIn:issä sukunimeään? Alunperin oli Pirinen, sitten vaihtoi nimensä Svanhströmiksi, nyt on jälleen Pirinen...
Pakko kommentoida tätä paljon keskustelua herättänyttä Mikon ja Heidin tapausta. Oman kokemukseni perusteella introvertit suorittajatyyppiset järki-ihmiset - jotka eivät toimi hetken mielijohteesta ja jotka tekevät huolella kaiken sen, minkä tekevät - tulevat usein väärinymmärretyiksi tai tulkituiksi. Heidät mielletään usein kylmiksi, tunteettomiksi, epäempaattisiksi, itsekeskeisiksi, narsistisiksi tai jopa psykopaattisiksi suurelta osin sen vuoksi, että he eivät osaa ilmaista tunteitaan tai tunteet eivät ole yhtä herkässä kuin tunneihmisillä. Tai sitten järki-ihmiset jopa sysäävät tarkoituksella tunteita syrjään, kun ne häiritsevät järkeen perustuvaa toimintaa.
Toisekseen ihmiset, jotka eivät ole koskaan tehneet vaativaa asiantuntijatyötä eivät juurikaan ymmärrä, mitä se vaatii. Se ei ole vain työ; se on elämäntapa. Se tulee kotiin ja se ei kysy, että milloin sinulle sopisi kiireisempi työjakso. Se on etusijalla ja kaikki muu tulee sen jälkeen tai sitten on vaihdettava duunia. Nämä introvertit suorittajat keskittyvät sitten usein elämässään työntekoon, koska kokevat siten rakentavansa maailmaa, ja jättävät sitten tanssimiset sun muut muille. Ja tiedän aika hyvin, mistä puhun, koska olen itse introvertti suorittaja tuollaisessa työssä ja niin on myös puolisoni. Puolison ex oli hetken mielijohteesta päätöksiä tekevä tunteikas humanisti ja senpä vuoksi siitä hommasta ei mitään tullutkaan, kun kumpikaan ei ymmärtänyt eikä arvostanut toista eikä edes halunnut ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän Samuel vaihtelee LinkedIn:issä sukunimeään? Alunperin oli Pirinen, sitten vaihtoi nimensä Svanhströmiksi, nyt on jälleen Pirinen...
Ai, onks nekin jo eronnut. Ei kai sitä "tyttönimeään" muuten ottaiasi takasi.
Vierailija kirjoitti:
No miksiköhän... varmaan siksi, että sinunkaltaisilla nuuskijoilla olis puheenaiheita. Hanki oma elämä ja annaSamuelin elää rauhassa.
Heidi tanssitutti ja ei halunnut äijää hoitaa sais kissaa. Ei ihme jos tulee kärhämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikko ei osaa riidellä ja on tosi itsekäs, kyllä. Lisäksi kissan omistajana sillä on täysi vastuu omasta kissastaan. MUTTA: jos on sovittu että ollaan tietyssä kaupungissa ja tulee oma lyhyt meno siihen, niin kyllä sitä helposti olettaa et (jos toinen ei erikseen edes kerro lähtevänsä mihinkään!) et se kissan hoito onnistuu kun yhdessä ollaan samassa paikassa. MUTTA: toki Mikon olisi pitänyt hoitaa asia eri tavalla eikä alkaa syyllistää Heidiä ja kääntämään asioita niin et ite on aina vaan se uhri.
Kun on tunnettu pari viikkoa ja toinen on ollut muutenkin päivät vankina asunnossa, on ihan aiheellista tiedustella, aiotko olla täällä ja voitko katsoa kissaa vai onko muita suunnitelmia. Toinen voi sitten siihen kertoa, onko niitä suunnitelmia vai ei tai onko suunnitelmissa yrittää suunnitella suunnitelmia.
Miksi se suunnitelman tekijä ei voi kertoa? Miksi toisen pitää arvuutella? Onko oikeesti reilua? Vai johtuuko tuo mielipide siitä että ällöttävä Mikko ei voi olla minkään suhteen oikeassa? On vaan musta Mikko ja puhtaan valkoinen Heidi...
Miksi Heidin olisi ollut noin tärkeää kertoa suunnitelmistaan? Mikko on jokatapauksessa itse poissa tuon viikonlopun, joten ei vaikuta hänen elämäänsä että istuuko Heidi sen ajan Mikon olkkarissa vai käykö jossain muualla.
Niin, olisihan Mikkokin voinut jättää kertomatta siitä polttarireissustaan. Vaikka soittaa vasta sieltä reissusta, että ei ole tulossa illalla kotiin. Tai ehkä niin, että kotiin olisi varoittamatta astunut Mikon järkkäämä kissanhoitaja (sillä sellainenhan hänen tietysti on pitänyt järjestää). Mitäpä tuollaisista pienistä ilmoittelemaan.
Mikko oli jokatapauksessa itse poissa koko viikonlopun joten mitä ihmettä se häntä liikuttaa että missä Heidi sen ajan viettää?
Lue se kommentti, johon vastasit. Siinä se kerrotaan.
Kissanhoitajahan hänen pitäisi järjestää joka tapauksessa, ei Heidin läsnäolo vaikuta asiaan mitenkään. Jos Mikko ei lemmikin omistajana ymmärrä sitä, että sille eläimelle on järjestettävä hoito aina kun itse on poissa niin pitkään ettei eläin selviä sitä aikaa yksinää, niin kannattaa antaa se kissa parempaa kotiin.
Hoitaja oli jo järjestetty. Se on se ihminen, joka on kotona. Jos se ihminen, jonka molemmat olettavat olevan kotona ja josta on varmaan puhuttukin tyyliin "olen täällä xx päivästä yy päivään", päättääkin olla olematta, vähintä mitä voi tehdä, on ilmoittaa siitä ajoissa. Tämä oli ainoa asia, mitä Mikko toivoi: ilmoittamista ajoissa. Hänellä ei ollut mitään sitä vastaan, että Heidi lähtee jonnekin.
Sinun piireissäsi toimitaan varmaan toisin. Onnea sille tielle.
Olen samaa mieltä kanssasi, mielestäni oli varsin normaalia että Mikko oletti Heidin hoitavan kissaa. Ja riita tuli siitä, ettei Heidi ollut ilmoittanut lähtevänsä pois, ei siitä että Heidi lähtee. Heidi ei varmaankaan lemmikittömänä sinkkuna ymmärrä sitä, mitä se on kun on toisesta vastuussa - yleensä noi eläintenhoitajat halutaan varmistaa hyvissä ajoin ja ihan normaaliahan se on olettaa, että puoliso hoitaa.
Mikko on mielestäni todella rasittava tyyppi, mutta tässä keississä kyse ei mielestäni ollut mistään alistamisesta ja silkasta pahuudesta. Pariskunnat yleensä auttaa toisiaan puolin ja toisin, ilman että siitä tehdään mitään erikoisempaa numeroa - ehkä Heidi ei vaan ajattele näin.
Omituinen ajattelutapa. Meillä ei edes 14 vuotta kestäneessä avioliitossa vain oleteta että toinen tekee jotain. Kaikki kaupassa käynnitkin, lasten hakemiset jne. keskustellaan ääneen/ viesteillä, eikä vain ajatella itsekseen että "jaaha, maito on näköjään loppu, no pekka varmaan käy tullessaan hakemassa."
Esimerkkisi liittyvät siihen, miten toimitaan - ei esim. siihen onko ukkosi edes maisemissa.
Jos minä lähtisin tästä nyt vaikka ystäväni luokse viikoksi ja sovitaan, että olen siellä ensi keskiviikkoon asti, niin on kyllä erittäin tympeä veto lähteä menemään ja kertoa siitä viime tipassa. Sehän on juuri sitä ajoissa etukäteen kertomista liittyi tähän kissanhoitoa tai ei. Se, että maidon voi pyytää hakemaan kaupasta lyhyelläkin varoitusajalla on taas ihan eri tapaus.
Eikö teillä ole omaa elämää vai miksi katsotte tällaista paskaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidi ja Mikko -jankkaamisesta tulee uusi keskustelupalstojen vakioaihe joka pyörii täällä vielä 10v kuluttuakin
Öh...mistä näin päättelet? Siitä kun tämä keskustelu on pysynyt aktiivisena samalla kun ohjelma pyörii tv:ssä? Huikea logiikka sinulla ;)
Huikeaa tosikkuutta ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin suhteet kaatuvat, jos kaatuvat?
Yhtään ottamatta kantaa, mikä on oikein tai väärin ihmisten omassa arvomaailmassa:1. Samuel ja Tiina: Tiinan ylikontrollointi ja ripustautuminen. Se on pahempi vielä kuin komentelu.
2. Kimmo ja Milla: Millan seikkailunhalu ja tyytymättömyys kumppaniin. Kuittailut Kimmo kestää kyllä.
3. Mikko ja Heidi: Heidin kissaviha ja salsanhimo. Ovat vain Mikolle kynnyskysymyksiä.Ts. Kaksi ekaa herraa suostuvat lähes kaikkeen ja ovat kilttejä vaikka tulisi lähes mitä vaan niskaan (ainakin kamera-aikana).
Mikko on ainoa, joka ilmaisee hitusen omaa tahtoa, niin johan alkaa kakkamyrsky palstalla.Minä taas näkisin, että Millan ja Kimmon suhteen kaataa se Kimmon joojoo -asenne ja määrätietoisuuden puute. Nimeomaan tuo, että "suostutaan kaikkeen" ei ihan ehkä tyydytä Millaa.
Minusta joo joo - asenne ei ole Kimmon suurin ongelma (jos ongelma lainkaan), vaan se, että särmättömyys johtaa myös leikillisyyden puutteeseen. Minä en ainakaan kestäisi sitä, ettei mies sano tai tee koskaan mitään humoristista. Saisi olla jees-mies, muttei silti tylsä.
Milla ja Kimmo varmaankin jatkavat vielä. Yksi syy voisi olla se, ettei Milla kehtaa nostaa heti kytkintä, ettei isä pääse sanomaan tv-liittoa huonoksi ideaksi.
Ensi kaudella haluaisi nähdä kunnnon esittelyt ehdokkaista. Asiantuntijat voivat muodostaa niistä sadoista hakijoista kolme mielestään sopivaa pariyhdistelmää kullekin ja katsojat pääättävät, mikä kombo jatkaa. Milla ja Kimmo olisi saanut katsojilta ääniä nolla.
Juuri tuosta että yhdensuuntainen matka on kolme tuntia. Ylöjärvi-Turku-Ylöjärvi kestää siis 6h.