Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?
En malta odottaa!
Kommentit (8622)
Vierailija kirjoitti:
"Asiantuntijoiden luoma terve intuitio pareista"? WTF?? No, kukas se kissan häntää nostaisi ellei kissa itse. JA näiden asiantuntijoiden" vuoksi Heidin avioliitto on pelkkää kissan pöydälle nostamisen pelkäämistä! Joopajoo, Dunderfelt ja kummpanit!
Tällainen terve intuitio löytyy useimmilta. En tarkoita kommentoijia vaan tässä tapauksessa parin läheisesti tuntevia ihmisiä. Eihän näissä rakkaus-asioissa muutenkaan järki edellä mennä vaikka mukana se täytyy pitää.
Itse puhuisin ensivaikutelmasta. Se tehdään muutamassa sekunnissa. Oman kokemukseni mukaan yhdeksän kertaa kymmenestä positiivinen ensivaikutelma myös pysyy sellaisena tai ei ainakaan muutu kokonaan negatiiviseksi. Kielteistä ensivaikutelmaa on vaikea kääntää myönteiseksi, mutta kyllä niinkin tapahtuu, ajan kanssa.
Veikkaan, että lähes kaikki Heidin ja Mikon häissä olivat sitä mieltä, että tässäpä loistava pari. Mutta aina joskus se ensimmäinen intuitio pettää, mikään ei ole täydellistä. Pitäisin Mikon ja Heidin tapausta jopa poikkeuksellisena enkä ihmettele yhtään asiantuntijoiden tyrmistystä.
Millan ensivaikutelma Kimmosta (ulkonäöstä) oli kielteinen ja hän on joutunut koko ajan painimaan asian kanssa.
Heidi oli jo aiemmin pyytänyt Mikolta anteeksi sitä, ettei kertonut omasta reissusuunnitelmastaan ajoissa, ja pyysi uudestaan tuon keskustelun aikana. Sillä ei ollut mitään vaikutusta Mikkoon. Minusta tuo kertoo paljon siitä, kumpi tuossa oikeasti yritti rakentaa jotain ja kumpi hajottaa. Ja ilmaisihan Heidi muutenkin ettei ole vielä halukas lyömään hanskoja tiskiin, kun taas Mikko vaikutti olevan. Tai sitten hän vain antoi ymmärtää niin, että Heidille tulisi mahdollisimman paha olo ja hätä, ja siinä hän taisi onnistuakin.
Millan juoksusta tuli mieleen Frendien Phoebe lenkillä Rachelin kanssa (eräässä jaksossa) :) Ja tuota en tarkoita moitteeksi :)
Vierailija kirjoitti:
Kommentoimpa minäkin... Kokonaisuudesta on vaikea sanoa,kun leikkaamalla voi tehdä minkä tahansa vaikutelman asioihin.
Mutta mulla on itselläni myös koira,jonka olen hankkinut ex-mieheni kanssa. Nykyinen mieheni hyväksyy koiran,koska tein alusta asti selväksi,että mulla on koira ja piste. Alkuun mies suhtautui koiraan tosi viileästi,mutta nykyään ovat todella tykästyneitä toisiinsa. Koira hurmaantui heti,mies hitaammin. On asuttu 1,5v yhdessä. En ole kertaakaan olettanut,että mies ottaisi vastuuta koirasta. Mulle riittää,että kohtelee koiraa hyvin. Kaikki muu on mun vastuulla alkaen vesikupin täyttämisestä lenkkeilytykseen ja eläinlääkärikäynteihin. Kun tarvitaan hoitopaikkaa niin minä hoidan jne.
Haluaisit varmaan silti tietää ajoissa, milloin hoitopaikkaa tarvitaan.
Katson juuri viimeisintä jaksoa. Minusta Mikko ja Heidi -tapaus on vain tosi, tosi surullinen. Tuli paha mieli kummankin puolesta. Heidihän sanoi, niin silloin kun he tekevät hyvin yhdessä niin se menee tosi hyvin, ja että Mikossa on paljon hyviä puolia.
Mikko tarvitsisi hieman apua tunteidensa käsittelyyn ja avaamiseen. Mutta ymmärrän kyllä häntä. Oma puolisoni on yrittäjä, tekee haastavia töitä ja hän tarvitsee oman puolituntisensa kotiin tultua olla hiljaa ja rauhassa. Minulle se ei ole niin iso juttu, jutellaan kun on hyvä hetki. Nyt kun on perhettä niin kummankin oma aika on vähissä ja ei lapset todellakaan anna isän levätä :), mutta se ei vie pois sitä että hän tarvitsee selvästi palautumista enemmän kuin minä. Oma puolisoni on aika introvertti ja hänen on vaikeaa ilmaista välillä itseään. Meidän keinomme pysyä perillä toistemme sisimmistä ja syvimmistä ajatuksista on kirjeenvaihto silloin tällöin. Sen jälkeen on helpompi puhua ääneen asioista. Itse tykkään, että on hälinää ja ihmisiä, mutta en ole hyvä itsekään puhumaan kaikesta. Ja yhteisen rauhallisen ajan saaminen on vaikeaa, että puhutaanpas nyt siitä kun sanoit kolme päivää sitten, että...
Heidi keskusteli tosi hienosti. He eivät vaan ole samalla aaltopituudella ja tuntuu, että heidän on tehtävä paljon töitä ymmärtääkseen toisiaan. Toivottavasti kumpikin löytää sen puolison, jonka kanssa tuntuu että on samasta puusta veistettyä.
Tästä kaudesta onnistuttiin kyllä luomaan odotuksia alussa, vaan lunastetaanko lupaukset. On ollut aika raskasta katsottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä Mikon haukkumisessa on jäänyt Millan ja Kimmon suhde huomioissa taka-alalle. EIkö kukaan huomannut, kuinka Kimmo kertoi, miten vaikeaa Millan kanssa on, kun sen mieliala vaihtelee kuin tuuliviiri ja saa koko ajan pohtia, onko vika minussa? Ja sen takia on koko ajan epävarma olo? Kun täällä on sitä mietitty, miksi Kimmo on niin varuilllaan olevan oloinen, siinä teille vastaus. Mikko ei siis ole ainut epävakaa tuossa porukassa.. Kimmo-parka =(
Joo, huomasin! Ja muuten myöskin sen, että kun Kimmoa on syytetty mielipiteettömyydestä, niin nyt tuli selkeitä mielipiteitä niinkin painavasta asiasta kuin lasten hankkimistoiveista!
Kimmo se vaan komistuu kesän edetessä!
Vierailija kirjoitti:
Miksi Heidi ei voinut pyytää ystäviään Ylöjärvelle siksi viikonlopuksi?
Jospa niillä oli muuta tekemistä, mutta esim. yhtenä iltana olisivat voineet Heidin tavata Turussa?
Mutta tuo kissa-asia on tässä ihan toisarvoista, Mikon asenne on sovinistinen ja alistava. Ihan sama mitä Heidi tekee tai on tekemättä. Onneksi eroavat, Heidi ajattelee nyt jo varmaan tuota episodia vain pahana unena ja opetuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun tarkemmin eilisen klipin perusteella miettii, niin kyse ei luultavasti todellakaan ollut siitä, että kissalle ei olisi ollut hoitajaa vaan että kissan avulla Mikko saisi Heidin pysymään kotisohvalla. Sellainen henkilö jolla ei ole kokemusta yltiömustasukkaisesta kumppanista, pitää tuollaista teoriaa aivan järjettömänä. Voisin hyvin kuvitella, että vainoharhainen ja mustasukkainen exäni olisi jopa hankkinut kissan vain sen vuoksi, että toisen pitää olla aina kotona sitä hoitamassa. Vastaavia tempauksia hänellä kyllä oli.
Selvästikin osaat tosiaan kuvitella monenlaisia asioita, mutta ei välttämättä ole fiksuuden merkki avautua ikään kuin nämä kuvitelmat olisivat johonkin toiseen tapaukseen sovellettavaa todellisuutta.
No ensinnäkin tuo kuvittelu koski OMAA eksääni, ei Mikkoa. Ja outoa kai olisi jos tosiasiana väittäisin tuota mitä ajattelin. Joten sinä et ainakaan osaa lukea tai sisäistää lukemaasi.
Eli miten sinun eksäsi siis liittyy tähän ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
Miten Heidin ja Mikon eilinen keskustelu muka eroaa Tiinan ja Samuelin keskustelusta. Molemmissa on kyse samasta asiasta: olettamuksesta. Siitähän Tiina ja Samuelkin jutteli autossa, Tiina olettaa Samuelin auttavan kotihommissa ja Samuel olettaa Tiinan kysyvän jos tarvitser apua, omien sanojensa mukaan ei osaa tarjoutua. Tässä on Heidin ja Mikon kohdalla kyse samasta asiasta. Tarjoutumisesta ja pyytämisestä. Mikko oletti että Heidi vahtii Äijää ja olisi kertonut jos oli muita suunnitelmia, Heidi oletti että Mikko pyytäisi jos haluaisi Heidin vahtivan. Jos on kaksi erilaista persoonaa, tulos on tämä. Eihän tuossa ajassa nyt opi tuntemaan toista vaan asioista on pakko puhua.
Tiina ja Samuel kuuntelevat, mitä toinen sanoo.
Mikko ei kuuntele mitä Heidi yrittää sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun tarkemmin eilisen klipin perusteella miettii, niin kyse ei luultavasti todellakaan ollut siitä, että kissalle ei olisi ollut hoitajaa vaan että kissan avulla Mikko saisi Heidin pysymään kotisohvalla. Sellainen henkilö jolla ei ole kokemusta yltiömustasukkaisesta kumppanista, pitää tuollaista teoriaa aivan järjettömänä. Voisin hyvin kuvitella, että vainoharhainen ja mustasukkainen exäni olisi jopa hankkinut kissan vain sen vuoksi, että toisen pitää olla aina kotona sitä hoitamassa. Vastaavia tempauksia hänellä kyllä oli.
Selvästikin osaat tosiaan kuvitella monenlaisia asioita, mutta ei välttämättä ole fiksuuden merkki avautua ikään kuin nämä kuvitelmat olisivat johonkin toiseen tapaukseen sovellettavaa todellisuutta.
No ensinnäkin tuo kuvittelu koski OMAA eksääni, ei Mikkoa. Ja outoa kai olisi jos tosiasiana väittäisin tuota mitä ajattelin. Joten sinä et ainakaan osaa lukea tai sisäistää lukemaasi.
Eli miten sinun eksäsi siis liittyy tähän ketjuun?
Ohis, mutta edellinenhän avasi sitä että miten mustasukkainen ja vainoharhainen kumppani käyttäytyy. Oletko Mikko vai miten noin kolahti (= tunsit tarvetta asiaanliittymättömälle ja vittuilevalle kommentille)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime kaudella oli paremmat asiantuntijat. Tällä kaudella se naisterapeutti on kyllä ok, mutta miehet liibalaaba-loremipsum. Pastori Kanalakaan nyt ei kovin ihmeellisiä lausunut, mutta ihanan empaattinen eikä toisaalta yrittänytkään olla muuta kuin on, asiantuntevuudessakaan.
Jason on kyllä hyvän näköinen, että sikäli ei haittaa.
Niinpä, mutta valitettavasti itserakkaan oloinen.
Twitterissäkin saatu huomiota. Jason twiitannut: Viime kauden @MaaretK ja @karikanala tosi arvostettuja. Myös @ElinaTanskanen. Minä liibalaaba & itserakas, mut komee! #ensitreffitalttarilla
Liitteeksi kopioitu nuo pari viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Heidi oli jo aiemmin pyytänyt Mikolta anteeksi sitä, ettei kertonut omasta reissusuunnitelmastaan ajoissa, ja pyysi uudestaan tuon keskustelun aikana. Sillä ei ollut mitään vaikutusta Mikkoon. Minusta tuo kertoo paljon siitä, kumpi tuossa oikeasti yritti rakentaa jotain ja kumpi hajottaa. Ja ilmaisihan Heidi muutenkin ettei ole vielä halukas lyömään hanskoja tiskiin, kun taas Mikko vaikutti olevan. Tai sitten hän vain antoi ymmärtää niin, että Heidille tulisi mahdollisimman paha olo ja hätä, ja siinä hän taisi onnistuakin.
Joo on jännä että Heidin anteeksipyyntö ei herätä Mikossa yhtään mitään reaktiota.
Vierailija kirjoitti:
Mua häiritsi tuossa jaksossa se, että me kuultiin Heidin näkemys tilanteista ja tuo vaivaannuttava yhteiskeskustelu. Mikko ei selvästikään ole halunnut puhua riidasta kameroille ja oli muutenkin kameroiden läsnäollessa hyvin vaitonainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentoimpa minäkin... Kokonaisuudesta on vaikea sanoa,kun leikkaamalla voi tehdä minkä tahansa vaikutelman asioihin.
Mutta mulla on itselläni myös koira,jonka olen hankkinut ex-mieheni kanssa. Nykyinen mieheni hyväksyy koiran,koska tein alusta asti selväksi,että mulla on koira ja piste. Alkuun mies suhtautui koiraan tosi viileästi,mutta nykyään ovat todella tykästyneitä toisiinsa. Koira hurmaantui heti,mies hitaammin. On asuttu 1,5v yhdessä. En ole kertaakaan olettanut,että mies ottaisi vastuuta koirasta. Mulle riittää,että kohtelee koiraa hyvin. Kaikki muu on mun vastuulla alkaen vesikupin täyttämisestä lenkkeilytykseen ja eläinlääkärikäynteihin. Kun tarvitaan hoitopaikkaa niin minä hoidan jne.
Haluaisit varmaan silti tietää ajoissa, milloin hoitopaikkaa tarvitaan.
Voi Luoja! Jokaisen lemmikin omistajan tulee ITSE ymmärtää, että sen lemmikin hoito täytyy varmistaa AINA kun on itse poissa sellaisen ajan, ettei lemmikki pärjää sitä yksinään. Jos ei näin perusasiaa ymmärrä, niin sitten on syytä antaa se lemmikki kiireesti parempaa ja välittävämpään kotiin.
Olipa jäätävä tunnelma Mikon ja Heidin kohtaamisessa. Tuollaisiin tilanteisiin olisi kiva kun Eelis ilmestyisi supliikkimiehenä keventämään: "Musa ois kiva". Ja sen jälkeen kaikki olisi taas hyvin.
Tuotanto voisi lähettää Eeliksen tai sitten pareilla voisi olla nappi josta Eelis soitetaan paikalle. Ensi kaudella?
Vierailija kirjoitti:
Omakohtainen kokemus Heidin ja Mikon tilannetta vastaavasta suhteesta.
On hyvin helppoa ajautua tuollaiseen tilanteeseen kun on tuore (hyvin alkanut) suhde, mutta sitten toinen onkin koko kesän lomalla (opettaja). Itselläkin kävi juuri noin, että parin kuukauden tuntemisen ja yhdessä vietetyn loman jälkeen opettaja muutti luokseni toiselle paikkakunnalle viettämään loppua kesälomaansa. Mitäpä sitä pidemmän päälle vieraalla paikkakunnalla tekisi kuin nukkuisi pitkään, puuhailisi päivän jotain, katselisi telkkaria ja suunnittelisi yhteistä aikaa illaksi. Sitten kun toinen tulee kotiin pitkän työpäivän jälkeen, ehkä omien harrastusten kautta ja haluaisi vain röhnöttää illan sohvalla, niin toinen on virtaa täynnä ja haluaa viettää hyvää laatuaikaa ja tehdä kaikkea (kun on saanut levätä koko päivän). Siinä saattaa rauhallisemmaltakin ihmiseltä mennä hermo. Tähän kun vielä lasketaan mukaan noita kesäviikonloppujen muuttujia eli etukäteen sovittuja menoja, kissanristiäisiä yms. niin soppa on valmis.
No, me selvisimme tuosta ja elämä on tasaantunut, mutta me ei oltukaan vielä silloin naimisissa.
Joten mun sympatiat on myös Mikon puolella. En uskalla tv:n perusteella mitään ihmisten luonteesta.
Ihan turhaa inistä jostain väsymyksestä ja stressistä. Itse on kaikenmaailman kissanristiäisiä (!!!)itselleen järjestänyt. Jos on niin uupunut omasta elämästä, ettei jaksa puolison kanssa puhua työpäivän jälkeen, niin sitten kannattaa vähän lykätä sitä kotiin menemistä. Mikko hakee tuolla lapsellisella märinällään vain jotain päänsilitystä vaimolta."Voivoiannapikkuheidipuhaltaapipinpoit..."
Vierailija kirjoitti:
Jos Mikko bongattu palmun alta eri naisen kanssa, niin herää kysymys, mutta missä on Äijä?? Kuka hoitaa??
Veit sanat suustani. Varmaan Heidi on kissanpiikana?
Vierailija kirjoitti:
Taidan kuulua vähemmistöön, kun olen sitä mieltä että sekä Mikossa että Heidissä on vikaa. Ymmärrän molempia osapuolia. On väärin Heidiä kohtaan, että Mikko kysymättä olettaa Heidin jäävän kissavahdiksi, mutta toisaalta ymmärrän myös Mikon pointin siitä ettei heti kotiin tultua ole paras hetki alkaa ratkoa riitaa. Eihän se tarkoita sitä että Heidin pitäisi esittää iloista vaan sitä että molemmat pääsevät ensin kunnolla hengähtämään. Mutta toisaalta tässä kameroille näytetyssä riitatilanteessa Mikko meni kyllä itse kyselemään Heidin fiiliksiä heti kotiin tultuaan, vaikka olisi voinut itse mennä hetkeksi lataamaan akkujaan ennen riidan ratkomista.
Heidi tuntuu välillä loukkaantuvan aika herkästi: Mikkohan totesi yhdessä jaksossa että golfissa kuuluu edetä nopeammin radalla ja Heidi otti sen todella henkilökohtaisesti. Ja toisaalta myös Mikko loukkaantuu herkästi (joskin eri asioista), mutta toisin kuin Heidi, hän ei näytä loukkaantumistaan vaan peittää sen pussailemalla hampaat irvessä (tanssilavakohtaus, jossa Mikon kaveri ja Heidi tanssivat).
Loppujen lopuksi kaikkien ongelmien alku ja juuri on se, etteivät he sovi ollenkaan yhteen. Jotenkin he eivät puhu ollenkaan "samaa kieltä" jos vertaa vaikkapa Tiinaan ja Samueliin, joiden keskustelu on ollut alusta asti luontevaa ja sellaista, että he ymmärtävät toistensa pointit nopeasti ja tietävät milloin toinen vitsailee.
Joo, tulin tänään lukemaan ketjua ja aloin jo vähän tuskastua kun täällä on joku 20 sivua pelkkää Mikon haukkumista - narsisti, väkivaltainen naisia kohtaan, kontrolloiva ja sairaalloisen mustasukkainen, alkoholisti, mulkku, ottanut kissansa vain, että voisi sillä kontrolloida tulevaa puolisoaan (?!) ja kaikilla kauheasti yläpeukkua. Vähän tulee lynkkausmieliala mieleen. Enkä nyt siis tarkoita, ettei Mikon käytöksessä olisi mitään vikaa, koska selkeästi hän ei tunnu osaavan hoitaa näitä konfliktitilanteita (ainakaan tässä ohjelmassa) rakentavasti, mutta minusta tämä näyttää silti siltä että kyseessä on kaksi vajavaista (niinkuin me kaikki!) ja toisilleen ihan täysin väärää ihmisistä yrittämässä avioliittoa, ja lopputulos on sitten tämä.
Miksi Heidi ei voinut pyytää ystäviään Ylöjärvelle siksi viikonlopuksi?