Teenkö outoa ruokaa?
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että söisitkö sinä mielelläsi seuraavaa?
Muhennosta, jossa on paistettua valkokaalia, erilaisia papuja, maissia, herneitä, kesäkurpitsaa, kantarelleja ja mustatorvisieniä ohralisukkeen kanssa. Maustettuna hieman intialaisittain.
Meillä ei lapsena kotona laitettu ruokaa, niin on pitänyt itse opetella. Omasta mielestäni tämä on hyvää, mutta kuulostaako sinusta kummalliselta vai ihan perus arkiruoalta?
Kommentit (41)
Kuulostaa erikoiselta, mutta maistaisin ehdottomasti ja voi olla hyvääkin. Kaikki nuo menee yksinään, mutta en yhtään osaa ajatella, miltä maistuu yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Turhan runsaasti ainesosia mun makuuni. Simppelimpi olisi parempaa.
Myönnän, että ruoanlaittotyylini on kaks kaikkea :D Aina keksii lisää et hei tätäkin voi lisätä, ja sitten ei meinaa ruoka mahtua enää kattilaan/pannuun.
ap
Aika monta eri ainetta olet yhdistänyt samaan ruokaan. Näin äkkiseltään kuulostaa aika oudolle, mutta vaikea sanoa varmasti, kun en ole maistanut.
Liian montaa lajia mun makuuni.Ite tykkään selkeistä ja yksinkertaisista ruuista.Vähemmän on enemmän.Mut jos ruoka itellesi maistuu,nii mikäs siinä.Antoisia kokkaushetkiä!
Kuulostaa hyvältä, mutta tarpeettoman paljon kaikkea. Voisitko ap valaista miksi? Mistäpäin olet? Mikset säilö arvosieniä kuivaamalla talveksi, nehän menee ihan hukkaan moiseen sörsseliin.
Kuulostaa muuten hyvälle, mutta itse olisin korvannut nuo kantarellit ja mustatorvisienet halvemmilla herkkusienillä, tai jättänyt kokonaan pois. Korkealle arvostamani mustatorvisienet ja kantarellit olisin säästänyt johonkin sellaiseen ruokaan, jossa ne pääsevät pääosaan ja niiden maku kunnolla oikeuksiinsa.
Hei jee kiitos rehellisistä kommenteista! Aikalailla kokeilemalla ja erehtymällä tässä mennään. Joskus tulee aika typeriäkin aikaansaannoksia. Myönnän itsekin, että tosta tuli melko moninainen. Kai mä pelkään, ettei ole tarpeeksi monipuolinen ruokavalio. Proteiini on myös haastava, kun en kovin paljon eläinkunnan tuotteita käytä :/ En kuitenkaan mitään kovin kalliita proteiininlähteitä jaksa käyttää.
ap
Ohralisäke on aika stydiä, kun siinä on jo kaalia, papuja, sieniä. Mun vatsa ei kestäisi, jotain pehmeämpää.... Hiukan liikaa.
En voisi syödä, noudatan sappipotilaan dieettiä. Kokkaan perusruokia, eli liharuokia, kalaruokia, kiusauksia edullista ja hyvää, pastaruokia, eli makaronilaatikkoa,spaghettia ja jauhelihakastiketta, lasagnea naammm. Itse en kaikkea voi syödä, mutta mies tykkää. Niin, ja keitettyjä perunoita, itsetehdyn kastikkeen kanssa. Proteiinia raejuustosta ja tav. juustosta.
Apua. Mun kaveri on samanlainen kokki. Kaikkea mahdollista sekaisin. Ihan kauheeta! Teen mielummin simppeleitä selkeämpiä makuja, jolloin maut pääsevät oikeuksiin.
Ap, teetkö lainkaan niitä tavallisia arkiruokia, joista suomalaiset tykkää. Eli uunilohta, kinkkukiusausta, spaghetti bolognesea, jauhelihakastiketta, perunaruokia. Itse tykkään edelleen tavallisesta ruoasta. Sappipotilaana en syö kaalta, en sieniä, en maustettuja, en paistettuna enkä grillattuna, rasva ja tuoreet kasvikset ovat pahinta. Keitettynä ja uunissa kypsennettynä käy.
Kuulostaa sellaiselta ruoalta jota haluaisin jaksaa tehdä. Olen valitettavan laiska kokki. Tänään sentään pilkoin kalakeittoon tuoreita vihanneksia enkä tehnyt pakasteista.
Herneitä, kaalia, papuja ja sieniä yhdessä? Minulle saisi sitoa nilkkaan köyden, kaasuuntuisin palloksi. Voi olla hyvääkin, mutta ei ehkä treffiruoka ;)
Kuulostaa hyvältä. Syön itsekin paljon kaalia, papuja ja sieniä, sekä tykkään intialaisesta ruoasta.