Teenkö outoa ruokaa?
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että söisitkö sinä mielelläsi seuraavaa?
Muhennosta, jossa on paistettua valkokaalia, erilaisia papuja, maissia, herneitä, kesäkurpitsaa, kantarelleja ja mustatorvisieniä ohralisukkeen kanssa. Maustettuna hieman intialaisittain.
Meillä ei lapsena kotona laitettu ruokaa, niin on pitänyt itse opetella. Omasta mielestäni tämä on hyvää, mutta kuulostaako sinusta kummalliselta vai ihan perus arkiruoalta?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Herneitä, kaalia, papuja ja sieniä yhdessä? Minulle saisi sitoa nilkkaan köyden, kaasuuntuisin palloksi. Voi olla hyvääkin, mutta ei ehkä treffiruoka ;)
Riippuu varmaan siitä, mihin suolisto on tottunut. Omani ei ole moksiskaan näistä, mutta punaisesta lihasta ja etenkin kanasta tulee vatsa ihan kipeäksi.
ap
Minä söisin mielelläni, jos et pilaisi raaka-aineita "intialaisittain maustamalla". Ja ainakin herneet ja maissin voisi jättää pois, ne ei oikein sovi tuohon makukuvioon.
On kyllä outoa ruokaa. Osta keittokirjoja ja ala kokkailee vaikkapa eri maitten perinteisiä ruokia, Italia esimerkiksi on ihana ruokamaa. Hyviksi todettuja miljoonaan kertaan kokattuja ennemmin kuin tuollaisia omia kokeiluja. Toki voi säätää, esimerkiksi tuoreitten yrttien ja mausteiden kanssa, ja eri kasviksien... Mutta että kaalta ja papuja ja sieniä. Kuulostaa jokseenkin oksettavalta vaikka olen suuri kaalilaatikon ystävä.
Sori vaan.
Ihan ok, kunhan tuohon lisätään proteiinit, eli esim. porsaanpihvit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, teetkö lainkaan niitä tavallisia arkiruokia, joista suomalaiset tykkää. Eli uunilohta, kinkkukiusausta, spaghetti bolognesea, jauhelihakastiketta, perunaruokia. Itse tykkään edelleen tavallisesta ruoasta. Sappipotilaana en syö kaalta, en sieniä, en maustettuja, en paistettuna enkä grillattuna, rasva ja tuoreet kasvikset ovat pahinta. Keitettynä ja uunissa kypsennettynä käy.
Joskus hyvin harvoin. Kuten sanoin, käytän vähän eläinkunnan tuotteita. Valitettavasti suomalaiset perinneruoat eivät melkein muuta sisälläkään kuin lihaa, kermaa, perunaa ja pastaa. Varsinaiset kasvisruoat kelpaavat vain lisukkeeksi, ei pääruokasi. Perunaa syön kylläkin paljon, koska se on taivaallisen hyvää!
ap
Älä puhu soopaa. Just tein pinaattikeittoa ja hernekeittokin on aika yleinen ruoka meillä.
Vierailija kirjoitti:
Se on kaalia, ei kaalta!
Se on ollut 50 vuotta kaalia ja se tulee olemaan seuraavatkin 50 vuotta kaalia, meneekö kaaliin?
No teet. "Intialaisittain maustaminen" tappaa tehokkaasti kantarellin ja torvisienen aromit. Meksikolaista säväystä pavuista ja maissista ja kulttuurien (ja makujen) kakofonia on valmis.
Vierailija kirjoitti:
No teet. "Intialaisittain maustaminen" tappaa tehokkaasti kantarellin ja torvisienen aromit. Meksikolaista säväystä pavuista ja maissista ja kulttuurien (ja makujen) kakofonia on valmis.
Haha, niin totta! En tiedä, mitä tehdä itseni kanssa. Ei toi makuaisti ole vahvin. Lähinnä koitan tehdä terveellistä ruokaa, millä jaksaisi. Mutta sitten tulee ihan omituisia yhdistelmiä, mitkä maistuvat melko laimealta.
ap
Katso netistä eri maiden reseptejä. Toki paletti voi olla viallinen, ei makuaistia. Muista myös maustaa jokainen ainesosa ERIKSEEN (suola pippuri).
Maustaminen on tärkeää. Jos et mausta, ainekset on helppo vetää mössöksi joka on ihan ok makuista vaikka maut eivät sopisi yhteen.
No kuulostaa kyllä sellaiselta pöperöltä jota en itse söisi saati tekisi. Olen kasvissyöjä, mutta mun mielestä kaikki tuollaiset kasvismuhennokset on aivan hirveitä, en tykkää yhtään. Jotenkin siinä varmaan menee kaikki vähän liikaa sekaisin. Kuten muutkin ovat sanoneet, simppelimpi parempi. Noista raaka-aineista olisin laittanut täytettyjä kesäkurpitsoja ja jättänyt osan aineista pois.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä outoa ruokaa. Osta keittokirjoja ja ala kokkailee vaikkapa eri maitten perinteisiä ruokia, Italia esimerkiksi on ihana ruokamaa. Hyviksi todettuja miljoonaan kertaan kokattuja ennemmin kuin tuollaisia omia kokeiluja. Toki voi säätää, esimerkiksi tuoreitten yrttien ja mausteiden kanssa, ja eri kasviksien... Mutta että kaalta ja papuja ja sieniä. Kuulostaa jokseenkin oksettavalta vaikka olen suuri kaalilaatikon ystävä.
Sori vaan.
Taas yksi TOLLO joka ei osaa kirjoitaa 'KAALIA'. Se on KAALI, KAALIA!!! Ei ole olemassa mitään kaalta! Miten vitussa jotkut vääntävät sanan KAALI noin perseelleen?
Muuten kuulostaa todella herkulliselta, paitsi itse en kesäkurpitsaa syö kuumennettuna, hyi. Ihan kuin kypsennettyä kurkkua.
Sotkumuhennos ja sienet pilattu
Purkkimaustetta sulla sitä intialaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, niin totta! En tiedä, mitä tehdä itseni kanssa. Ei toi makuaisti ole vahvin. Lähinnä koitan tehdä terveellistä ruokaa, millä jaksaisi. Mutta sitten tulee ihan omituisia yhdistelmiä, mitkä maistuvat melko laimealta.
ap
Hajuaistia väitetään tarkemmaksi kuin makuaistia. Miten sitten ruotsalaiset pystyy syömään hapansilakkaa? en tiedä enkä välitä. Älä ap välitä jos tulee vähän outoa. Kyllä se siitä opin ja erehdysten kautta. Kun kerta käytät paljon kasviksia niin kannattaa opetella mitkä kypsyy hitaiten ja nopeiten. Muuten osa on mössöä ja loput raakaa kun pitäisi olla valmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan.
Taas yksi TOLLO joka ei osaa kirjoitaa 'KAALIA'. Se on KAALI, KAALIA!!! Ei ole olemassa mitään kaalta! Miten vitussa jotkut vääntävät sanan KAALI noin perseelleen?
Et voi määrätä. Riippuu alueesta, meillä sanotaan kaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan.
Kielipoliisin kilahdus, hah! Aina yhtä hupaisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan.
Sanotaanko teillä myös maalta, vaalta, saalta, paalta?
"Sekoita maalta kunnolla, niin väri sekoittuu kunnolla. Vaalta edelsi hurja kampanjointi, ja nainen kietoi saalta tiukemmin ympärilleen ja katsoi kuin heinäpaalta nostettiin traktorin lavalle..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan.
Sanotaanko teillä myös maalta, vaalta, saalta, paalta?
"Sekoita maalta kunnolla, niin väri sekoittuu kunnolla. Vaalta edelsi hurja kampanjointi, ja nainen kietoi saalta tiukemmin ympärilleen ja katsoi kuin heinäpaalta nostettiin traktorin lavalle..."
Ei, mutta meillä sanotaan valkokaalta, parsakaalta, kukkakaalta. Mitä se sinun persettä kutittaa, eikö ole parempaa tekemistä kuin takertua johonkin yhteen sanaan koko halvatun illaksi. Hanki saakeli elämä. Hullu.
Joskus hyvin harvoin. Kuten sanoin, käytän vähän eläinkunnan tuotteita. Valitettavasti suomalaiset perinneruoat eivät melkein muuta sisälläkään kuin lihaa, kermaa, perunaa ja pastaa. Varsinaiset kasvisruoat kelpaavat vain lisukkeeksi, ei pääruokasi. Perunaa syön kylläkin paljon, koska se on taivaallisen hyvää!
ap