Voiko eskarilainen olla tunnin kotona yksin illalla? Haluan salille!!
Olen ihan jumissa kotona. Haluan harrastaa liikuntaa ja käydä edes paikallisella salilla. Siellä ei ole mitään lapsinurkkausta ja vähän epäilyttää, että saako tuollaisen kuusivuotiaan jättää itsekseen tunniksi yksin... Mikään lenkkeilijä en ole (että lapsen kanssa yhdessä käytäisiin), kummeja eikä kaimoja ole lähellä, lapsella ei ole isää ja lapsella on usein kavereita.
Minkä ikäisen uskaltaa jättää yksin kotiin? Lapsella on puhelin ja se osaa käyttää sitä. On ihan reipas ja jää mielellään kotiin kaupassakäyntien ajaksi.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
No jo on vaikeeta sulla. Mä tulin just salilta, mun viskari-ikäinen lapseni oli kaverillaan kaksi tuntia. Huomenna sama kaveri tulee meille ja kah, hänenkin äitinsä pääsee huomenna jumppaan.
Ja tästä oli apua sillain, että...?
ap
Sovi lapsen kavereiden vanhempien kanssa, että jos lapsi voisi tulla heille joskus tunniksi, niin sinä voisit vastavuoroisesti hoitaa heidän lastaan joskus.
No mahtaisiko sunkin onnistua käydä siellä salilla silloin kun lapsi on kaverillaan? Ei varmaan mitenkään.
Kuinka kaukana sali on kotoa? Kuinka nopeasti pääset kotiin, jos jotain sattuu?
Onko teillä ketään kivaa naapuria? Omille lapsille olen sanonut, että menkää soittamaan naapurin x, y tai z ovikelloa, jos jotain vakavampaa sattuu. Pienemmissä jutuissa tietysti soitto vanhemmille riittää. Suostuisiko joku olemaan varalla, niin että lapsi voi tarvittaessa mennä käymään?
Ja jos olet pääkaupunkiseudulta, niin Friskis&Svettis urheiluseuralla on jumppia, jonne lapsi saa tulla mukaan. Arabian salilla voi myös hyvin olla oleskelutilassa jumpan ajan.
Vierailija kirjoitti:
Mee sillon ku lapsi on kavereiden luona?
Noniin, ku toimiski näin. Lapsen kaverit ovat koko ajan meillä, harvemmin toisinpäin. Meillä kun saa leikkiä aika vapaasti eikä sotkusta valiteta, niin kaikki kaverit on tottuneet käymään meillä. Ja normaalisti tästä järjestelystä tykkään itsekin eniten, kun ei tarvii miettiä mitä se oma lapsi mahtaa puuhata ja missä. Plaah... Kai minä sitten "punttaan kotona", vaikka siitä ei ole yhtään mitään hyötyä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullinen asenne ap.
Ohho, siellä on yksi Jyrki Katainen sädekehä päässä. Sulla on varmaan viisi pientä lasta, olet totaali-yh, sulla on syöpä ja kolme lapsista on erityislapsia. Silti olet joka päivä aina yhtä positiivinen ja elät vain onnellisena lapsillesi.
Joo, haluaisin päästä tässä kuuden-seitsämän vuoden tauon jälkeen harrastamaan itsekseni jotain.
ap
Ai tässä kelpaisi jo "jotain" mutta lapsi pyörällä ja sinä juokset ei sitten kuitenkaan.
Olet jo saanut hyviä ehdotuksia, joita kannattaa kokeilla. Käy myös vielä salien tarjonta läpi, joissain paikoissa on nimittäin jumppia lapsille. Voisit viedä lapsen sellaiseen ja mennä itse samalla salille. Entä pystyisitkö käymään salilla ennen työpäivää tai sen jälkeen? Pidennetty ruokatunti, jonka aikana teet treenin? Onko eskarilaisesi päivähoidossa? Pystyisitkö venyttämään hakuaikaa tunnilla silloin tällöin?
Mll lastenhoitaja maksaa 9 e/tunti. Jos tosiaan ehdit tunnissa salille, tehdä treenin ja takaisin niin eikö kannattaisi investoida oman pään tuulettamiseen ton verran?
Varsinkin jos olet lapsen kaverit ottanut aina teille leikkimään niin vähintäänkin reilua on, että omasikin pääsee kylään. Ja luulisi, että lapsi haluaa itsekin joskus kavereiden luokse.
Huomenna heti sanot kavereiden vanhemmille, että haluat päästä harrastamaan joskus, ja kysyt suoraan, että voiko lapsesi vuorostaan tulla kyläilemään.
Älä ainakaan kavereiden kanssa jätä keskenään jos et ole kertonut vanhemmille!
Työaikani on kahdeksasta neljään. Ruokatuntia ei useinkaan ole eikä työpaikalta ehdi poistua. Työmatkoihin menee noin puolisen tuntia, joten lapseni hoitoaika on muutenkin jo pitkä eikä töitten jälkeen salilla käyminen (eikä ennen töitä) onnistu. Lapsen hoitoaika on helposti se 8-9 tuntia. Toista vanhempaa ei ole, eikä muitakaan apuja/tuttuja. Tuo hoitopäivän pituus on myös yksi syy, että en mielelläni lasta enää raahaisi salille; eihän lapsi ehtisi olemaan kotona ollenkaan! Joojoo, ehkä sitten ensi vuonna pääsen, mutta kylläpä vituttaa aika lailla välillä tämä kotona olo. En ole pullantuoksuinen äiti-ihminen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö lapsi voi tulla mukaan ja ota vaikka tabletti mukaan ajanvietteeksi? Tunnissa voi kotona sattua jotain..
EI LAPSIA SALILLE, KIITOS!
Ihan hyvin voisit varovasti kysyä lastesi kavereiden vanhemmilta, josko lapsesi voisi tulla joskus heillekin, ja silloin tällöin pääsisit salille. Kyllä minä ainakin ymmärtäisin yksinhuoltajaa ja mieluusti ottaisin tuollaisessa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä uskaltaisin reippaan lapsen jättää, jos lapsella itsellään ei ole mitään sitä vastaan,
Ajatelkaa jos sattuu jotain matkalla. Rattijuoppo vaikka ajaa yli ja joudut tajuttomana sairaalaan, siellä lapsi sitten yksinään ihmettelee.
Ainakin joku plan B pitäisi olla, että mihin lapsi soittaa jos äitiä ei kuulu.
Eskarilainen on syntynyt 2010 vuonna, ihan pienihän se on, ja ehtinyt olemaan eskarissa vasta mitä, 3 viikkoa?
Meillä alkoi esikoulu 15.8
Vierailija kirjoitti:
Mll lastenhoitaja maksaa 9 e/tunti. Jos tosiaan ehdit tunnissa salille, tehdä treenin ja takaisin niin eikö kannattaisi investoida oman pään tuulettamiseen ton verran?
Tämä.
Minä käytin lastenhoitajaa, jolle maksoin 10e/h, miksi et tee samaa?
Onpa paska sali sulla jos ei ole parkkia tai mitään lastenjumppaa.
Enkä nyt vertaisi tuota vankilassa oloon, siitä sinä et tiedä mitään.
No eikös tuon ikäiset osaa olla yksin jo ulkonakin, niin miksei kotona?
Mä mietin, voinko jättää eskarilaisen (täyttää nyt tammikuussa 7 vuotta) kotiin 2 tunnin ajaksi isosisaruksen kanssa, joka on kolmannella luokalla.
Yksin en siis jättäisi, kun on siinä ja siinä, viitsiikö noin pitkäksi aikaa jättää tuon ikäisiäkään