Pitääkö olla kuumetta jotta voisi pitää saikkua?
Mä olin alkuviikosta omailmoituksella saikulla flunssaoireilun takia. Lämpöä käytännössä ei ole ollut, korkeimmillaan 37.6. Tietysti nuha ja yskä vaivaa kovasti vielä, ja kotityöt on aika hengästyttävää vielä puhumattakaan, että alkaisin työpaikalla nostelee esim.maitokoreja hyllyyn.
Jotta voisin jatkaa sairauslomaa niin mun pitää nyt kysyä lääkäriltä sairauslomaa. Miten mä selittäisin sen, että olisi hyvä jatkaa saikua?
Kommentit (10)
Mulla ei noussut oikeastaan kuume edes koronassa, joten se ei ole mikään mittari, minkä mukaan pelkästään pitää sairausloman tarvetta määritellä. Totta kai kuume on aina sairausloman paikka, mutta sen puute ei myöskään siis tarkoita automaattisesti, että olisi työkykyinen.
Ei pidä. Luunmurtumakin voi riittää eikä sydäristä tule kuumetta.
Itse selvitän mikä on mediaani työpaikan sairaslomapäivissä ja saikutan saman verran. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Itse selvitän mikä on mediaani työpaikan sairaslomapäivissä ja saikutan saman verran. Suosittelen.
Tällä hetkellä oireet ovat sellaista, että kyllä mä mieluiten olisin terveenä ja olla töissä kuin tuskailla nyt tätä hetkeä.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä oireet ovat sellaista, että kyllä mä mieluiten olisin terveenä ja olla töissä kuin tuskailla nyt tätä hetkeä.
Ap.
Minä en ole ikinä ollut niin sairas, että olisin mieluummin terveenä ja töissä.
Tee koronatesti. Jos käsittelet elintarvikkeita/olet asiakaspalvelussa, sinun tulee olla siinä määrin terve, että jaksat, et tartuta muita ja elintarvikkeiden käsittelyn hygieniasäännöt täyttyvät.
Lääkäri päättää sairaslomasta et sinä.
Jos ei tunne itseään työkuntoiseksi, niin se riittää. Itse olen melko huonossa kunnossa jos lämpö nousee 36.8c (normi lämpö itselläni 36,3c)
Meillä pomo sanoi, että kuume ei ole mikään mittari. Kaikilla ei kuume nouse. Oma vointi kertoo, oletko työkykyinen. Mutta jos olet jo pitänyt saikkua, niin varmaan edellyttävät nyt käyntiä työterv.huollossa
AP:n oireet kuulostaa koronalta. Ja kuten jo todetut, aina ei kuumetta tule eikä kaikille nouse. Kun itse olis tässä syksyllä kipeä olin alkuun päivän tlissä koska ei ollut kuumetta ja olokin oli silleesti semi-kipeä. En halunnut turhaan saikuttaa siis kun ei ollut pahasti kipeenä. Seuraavana aamuna olikin reilusti huonompi olo, kuumetta 39,5 ja jouduin soittamaan pomolle etten tule muutamaan päivään töihin. Kuten nähdään, joskus kuume tulee viiveellä.
Jää saikulle vaan, paranet nopeammin kun lepäät sen pari päivää.
No kerrot oireesi. Itse olen ollut 6 päivää flunssassa, kuumetta en ole mitannut, mutta en jaksa tehdä muuta kuin olla vaakatasossa. En lähde tartuttamaan ketään.