Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko eskarilainen olla tunnin kotona yksin illalla? Haluan salille!!

Vierailija
05.09.2016 |

Olen ihan jumissa kotona. Haluan harrastaa liikuntaa ja käydä edes paikallisella salilla. Siellä ei ole mitään lapsinurkkausta ja vähän epäilyttää, että saako tuollaisen kuusivuotiaan jättää itsekseen tunniksi yksin... Mikään lenkkeilijä en ole (että lapsen kanssa yhdessä käytäisiin), kummeja eikä kaimoja ole lähellä, lapsella ei ole isää ja lapsella on usein kavereita.

Minkä ikäisen uskaltaa jättää yksin kotiin? Lapsella on puhelin ja se osaa käyttää sitä. On ihan reipas ja jää mielellään kotiin kaupassakäyntien ajaksi.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä pystyisi "punttaileen" rauhassa jos jättäisin juuri eskarin aloittaneen lapsen yksin kotiin.

Vierailija
42/54 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaan salille vaan. Joku känny peli lapselle, karkkipussi ja värikynät ja lehtiö. Teille tulee kiva yhteinen uusi harrastus. Tsemppiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin voisit varovasti kysyä lastesi kavereiden vanhemmilta, josko lapsesi voisi tulla joskus heillekin, ja silloin tällöin pääsisit salille. Kyllä minä ainakin ymmärtäisin yksinhuoltajaa ja mieluusti ottaisin tuollaisessa tilanteessa.

Tämä olisi sellaista helppoa arjen auttamista, mihin joku varmasti suostuisi. Voi olla että vanhempia jopa vähän hävettää, kun oma lapsi on aina teillä kylässä.

Vierailija
44/54 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukaan salille vaan. Joku känny peli lapselle, karkkipussi ja värikynät ja lehtiö. Teille tulee kiva yhteinen uusi harrastus. Tsemppiä

No onpa kiva harrastus :D Kylläkai ne salillakin tuollaiseen puuttuu. Mene ap salille jossa on lapsille jumppaa tai parkki.

Vierailija
45/54 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini hoisi 6 vuotiaana pikkusisaruksiaan yksin parikin tuntia, kysy lapselta suoraan?

Vierailija
46/54 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu eskarilaisesta. Alkakaa harjoitella niin että käyt ensin puolen tunnin kävelylenkillä, sitten 45 min, sitten tunti. Jos sujuu ok niin salille vaan, jos tunti tosiaan riittää.

Jos ei onnistu niin mll tai lapsi kavereille sovitusti leikkimään.

Vierailija
47/54 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan myös noita kaverikyläilyjä. Entäpä onko lähellä jotain kerhoa (vaikka seurakunnan kokkikerho tms.) johon voisit viedä lapsen ja olisit salilla kerhon keston ajan - tai fudis/sählyharkat tms.?

Toki moni lapsi pärjää hyvinkin tunnin yksin - moni ekaluokkalainen joutuu joka tapauksessa olemaan montakin tuntia yksin kotona koulun jälkeen. Pitäisi kyllä sitten aloittaa se yksinoloharjoitus lyhyemmästä ajasta ja sopia mielekkäästä tekemisestä treenin ajaksi. Varasuunnitelma totta kai- jos äitiä ei kuulu, soita. Jos se ei vastaa, mene tietylle naapurille/soita tietylle henkilölle jne.

Mutta: Älä missään nimessä vie lasta mukaan salille, ei edes sinne eteiseen/pukuhuoneeseen odottamaan! Siellä se aika vasta pitkältä tuntuu. Lisäksi aina löytyy niitä vanhempia, jotka haluavat tuoda lapsensa salille treenin ajaksi vaikka se olisi kielletty. Eihän kopassa nukkuva vauva tai nurkassa lukeva lapsi ketään häiritse. Ei niin, entäpä kun niitä nukkuvia vauvoja on 5 ja lukevia lapsia 10 - ja osa lapsista alkaa juoksennella sinne tänne, kun on asiaa äidille/isälle tai sille mukavalle toiselle lapselle.

Vierailija
48/54 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa lapselle joku harrastus, jonka aikana ehdit itse salille? Tämä tietysti vaatisi, että paikat on lähellä toisiaan.

Vierailija
49/54 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ainakin usein tuollaisia lyhyitä pätkiä yksin:) Nyt olen itsenäinen, yksinasuva 18v. Tietysti riippuu lapsesta (onko kuinka omatoiminen, rohkea yms.) , ja itse tunnet lapsesi parhaiten.

Vierailija
50/54 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä minä.....minä

Voi lapsi parkaa....

Vierailija
51/54 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin raivostuttaa nää vanhemmat, jotka eivät tajua että elämän prioriteetit muuttuu, kun lapsi syntyy. Kuulostat todella itsekeskeiseltä ihmiseltä! Lapsi etusijalle, kaikki muu tulee vasta sen jälkeen!

Lapselle harrastus tai sitten treenaat kotona/juokset lapsen polkiessa vieressä. Eskarilaista ei todellakaan voi jättää illalla useammaksi tunniksi yksin!

Vierailija
52/54 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mll lastenhoitaja maksaa 9 e/tunti. Jos tosiaan ehdit tunnissa salille, tehdä treenin ja takaisin niin eikö kannattaisi investoida oman pään tuulettamiseen ton verran?

Tämä.

Mll:llä taitaa olla minimilaskutus 4 tuntia

Vierailija
53/54 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jättäisin jos

A) Lapsi haluaa itse jäädä.

B) Lapsi on ymmärtänyt, mitä kaikkea ei yksin kotona saa tehdä, ja on sen verran tolkullinen mukula ettei tee.

C) Äiti on koko ajan puhelimen päässä ja lähellä kotia.

Ensin kokeilisin ehkä puolta tuntia, sit kolmea varttia jne. Jos lapsi sanoo ettei halua olla yksin, luopuisin asiasta.

Muista että tunnet oman lapsesi paremmin kuin tuntemattomat netissä. Kysy, keskustele, pohtikaa yhdessä. Ole herkkä lapsen omille ajatuksille ja fiiliksille ja hyväksy ne. Nykykulttuuri lasten kanssa on ehkä vähän ylisuojeleva.

Vierailija
54/54 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mll minimilaskutus on kaksi tuntia. Eli ap ehtii salille, suihkuun ja saunaan ja hyvällä mielellä kotiin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme