Kuinka moni on päättänyt kostaa halliuksen leikkaukset meidän köyhien kustannuksella?
Minä ainakin. En osta enään mitään, en ainakaan yhtään mitään suomalaista. Lidlistä vain niitä saksalaisia. Maidon juonnin lopetin jo kesällä.
Kommentit (67)
Kosta äänestämällä oppositiopuolueita ensi vaaleissa. Ainoa oikea tapa yrittää vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Milläs se työtön kostaa hallitukselle? Oishan sen koplan päälle aihetta kusta. Pitäisi saada hyvä tilaisuus.
Missä puhutaan työttömän kostosta?.
Vierailija kirjoitti:
Valintasi ovat järkeviä, ei ole mitään syytä suosia heikompaa ja kalliimpaa suomalaista "laatua".
Mutta siinä olet väärässä, että köyhiä sorretaan. Sorretuin ryhmä Suomessa on keskituloiset, jotka saavat minimaalisesti sosiaaliavustuksia mutta maksavat korkeat verot. Itse tällaisena en kestänyt epäoikeudenmukaisuutta vaan muutin toiseen maahan.
Suomessa, kuten monessa muussakin länsimaassa, keskiluokkaa työnnetään köyhälistöön. Se tarkoittaa sitä, että pieni porukka saa vieläkin enemmän rahaa, kun sitä jaetaan epätasaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla yksinkertainen ihminen, jos luulee, että suosi suomalaista -tyylillä saadaan muka kansantalous nousuun. Mitä väliä sillä on mihin ne rahat käyttää ruokakaupassa, olennaista on se paljonko käyttääa. Tätä suosi suomalaista -vouhotusta ruokkii etenkin kokkelit ja kepu, koska ne haluavat tuottaa halvemmalla(=laadusta tinkimällä) kalliimpaa tavaraa ja paras tapa tähän on saada suomalaiset jotenkin ostamaan mahdollisimman paljon suomalaista, koska silloin tulee vähemmän hinta- ja laatupainetta ulkomailta.
Jos kansantalouden kannalta ajatellaan, niin tällaisten suomi suomalaista -ajattelutapojen leviämistä pitäisi pyrkiä nimenomaan estämään globaalisti, ei edistämään. Suomi olisi helvetin köyhä maa ja elintaso aivan paska, jos mitään ei ostettaisi ulkomailta, vaan kaikki ostaisivat suomalaista sikahintaista paskaa. Tässä mielessä Lidlin suosiminen on yksi parhaita tapoja kostaa nykyhallitukselle ja toivottavasti mahdollisimman moni alkaakin boikotoimaan Keskoa ja S-ryhmää.
Ihan vain tiedoksi, että K-kaupoissa, Lidlissä ja S-kaupoissa on runsain mitoin sekä suomalaisia että ulkomaisia tuotteita. Mutta jos tunnet itsesi loistavaksi kostajaksi ostaessasi Lidlistä suomalaisia perunoita, niin kaikin mokomin.
Ostaa pelkästään saksalaisia tuotteita. Ei se sen vaikeampaa ole.
Ja tämä on kosto hallitukselle siten, että...?
Vierailija kirjoitti:
Kumma että nämä toisten pöydässä syöjät ovat muka jotain kärsijöitä ja maksajia ja ovat suurimpaan ääneen märisemässä menetettyjä etujaan (?!).
Menkää perkele töihin, meiltä teidän velttoilut maksavilta on rahat loppu.
Mua aina huvittaa se, kun nämä nillittäjät lyö kaikki työttömät siihen yhteen ja samaan muottiin, eli kaikki työttömät on menneet heidän mielestään koulun penkiltä suoraan kortistoon.
Minä olin työelämässä 31 vuotta ennen kuin työttömyys iski päin näköä. Olen varmasti maksanut enemmän veroa, kuin valtaosa näistä työttömien päälle kusijoista. Minä näen, että minulla on oikeus kritisoida siinä kuin sinullakin, vaikka oletkin nyt työelämässä. Enkä nyt tarkoita sitä, etteikö niillä työttömillä olisi oikeutta kritisoida, jotka eivät juurikaan ole vielä työelämään päässeet. Kaikilla on oikeus kertoa mielipiteensä, mutta työttömien päälle kusemista ja räkimistä en hyväksy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma että nämä toisten pöydässä syöjät ovat muka jotain kärsijöitä ja maksajia ja ovat suurimpaan ääneen märisemässä menetettyjä etujaan (?!).
Menkää perkele töihin, meiltä teidän velttoilut maksavilta on rahat loppu.
No perusta saatana se firma ja palkkaa mut, kun oot nii vitun olevinas.
Mikset itse perusta, etkö osaa? Kanna nyt joku vastuu itsestäsi ja työllistymisestäsi sinäkin. Olet sitä tyyppiä jolle mamma kuorii perunatkin valmiiksi. Muuta et osaa kuin marista ja odottaa valmista.
"Nönnönnöö etkö osaa" Ethän sinäkään osaa? Jos osaisit, sehän olis jo pystyssä, kun oot noin vitun ahkera. Jospa muuttaisit äitis helmoista, niin huomaisit, miten kallista yrityksen perustaminen voi olla ja että mikään ei ole ilmaista. Mut se on vaan niin helppoo ja mukavaa ja ihanaa käydä töissä jo valmiissa firmassa ja välillä nauttia sairaslomapäivien palkanjuoksusta. Ihan yhtä tekemättä mitään kuin kaikki ne parjaamasi työttömät.
Muuttokuorma lähtee Australiaan kahden viikon päästä ja minä lokakuussa perässä. Oman alan työpaikka hyvällä liksalla saatu. Rakastan Suomea, mutta tästä ei tule enää mitään. En kestä enää työttömyyttä.