Kuinka moni on päättänyt kostaa halliuksen leikkaukset meidän köyhien kustannuksella?
Minä ainakin. En osta enään mitään, en ainakaan yhtään mitään suomalaista. Lidlistä vain niitä saksalaisia. Maidon juonnin lopetin jo kesällä.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Lol, luuleeko joku vielä, että ne verot menisi kaikkien yhteiseksi hyväksi tai heikompiosaisille? Haha :D
Omituinen kommentti. Juuri niille tosi "heikoille", jotka jäävät mieluummin sohvalle makaamaan kuin lähtevät keräämään marjoja ja ansaitsemaan itse rahansa, ne verorahat pitkälti menevät. Keskituloisista ylöspäin ollaan nettomaksajia toisin kuin nämä "kaikista heikoimmat" jotka ovat nettosaajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas puliukot ölisee että "prkl vallan kumous röh röh" :D
Jatkakaa vaan sitä unelmointia... sillä ettehän te muuhun pysty kuin korkin aukaisuun.
Juurikin näin.
Se porukka ei osaa tehdä mitään rakentavaa & pitkäjänteisyyttä vaativaa.
Kuitenkin koulut ovat avoinna kaikille ja Suomessakin voi yrittämällä rikastua.
Selittely on tietenkin helpompaa.
"Se porukka", niinpä niin. Tulee varmaan nyt tietämättömälle yllätysuutinen, mutta työttömänä on myös valtava määrä korkeakoulutettua ja vuosikausia töissä ollutta väkeä ja "sitä porukkaa" risoo ihan yhtä lailla nykyinen meininki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol, luuleeko joku vielä, että ne verot menisi kaikkien yhteiseksi hyväksi tai heikompiosaisille? Haha :D
Omituinen kommentti. Juuri niille tosi "heikoille", jotka jäävät mieluummin sohvalle makaamaan kuin lähtevät keräämään marjoja ja ansaitsemaan itse rahansa, ne verorahat pitkälti menevät. Keskituloisista ylöspäin ollaan nettomaksajia toisin kuin nämä "kaikista heikoimmat" jotka ovat nettosaajia.
Marjojen poimiminen mainittu!
Vierailija kirjoitti:
Miten niin köyhien kustannuksella?
Lasketiin miehen kanssa, että tänä vuonna ylitetään se suurituloisten raja, että normaalin (mikä on todella paljon suurempi prosentuaalisesti kuin "köyhillä") veroprosentin lisäksi pitää maksaa se korotettu osuus. En muista, lisättiinkö vielä tuohon prosentti vai kaksi, koska aivan sama, maksettava vaan on.
Tilastojen mukaan eniten tienaavat 10% maksavat veroista 70%. Eli jos tuo ylin kymmenys lähtisi ulkomaille, niin mitä tukia "köyhät" kuvittelevat saavansa? Tai jos tukia pitää saada, niin tiet rapistuu ja koulut ja sairaalat häviää...
Minä voisin osallistua näihin talkoisiin ja varmaan moni muukin köyhä. Nostetaan meidän pienet palkat vaikka tuollaiseen 20 000 kuussa, niin voin maksaa mielellään siitä 80% veroja ja tuntea sitten tuollaista ihanaa paremmuutta ja ylemmyyttä. Todellisuudessa siis tuloeroja pitäisi tasata huomattavasti, jolloin se verojen maksukin tasoittuisi. Ihan uskomatonta miten hyvätuloiset jaksavat kitistä heidän rahoistaan ja heidän verovaroilla elävistä ihmisistä, eivätkä kuitenkaan itse ole valmiita luopumaan mistään. Muistutukseksi nyt vielä kaikille köyhiä tuilla eläviä kadehtiville, te voitte milloin vaan vaikka heittäytyä tyättömäksi nautiskelemaan. Eiköhän työttömien porukasta löydy montakin, jotka paikkanne työssä ja kovan veron maksajana ottaa hyvin mielellään, ilman noita kitinöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjojen poimiminen mainittu!
Tuliko kalja ja tupakki jo?
Vierailija kirjoitti:
Ostan mahdollisimman paljon tuotteita suoraan tuottajalta. Lihat, maidon, munat ja kanat. Kaupungissa on hankala harjoittaa omavaraisuutta kun tontti ei riitä ruoan kasvatukseen. Hakusassa siis liki kotikaupunkia okt kunnon tontilla ja tiluksilla! Lopetan 3-vuorotyön ja jään päiväduuniin, tulot laskee, mutta uskon että pärjätään!
Tossa on vaan se paradoksi että kun suomalainen maatalousyrittäjä ei ole tyytyväinen tuottajahintoihin joita suuret ostajat (atria, valio jne) maksavat, se laittaa tuotteitaan myyntiin nettikauppaan jopa Stockmannin hintoja kalliimmalla.
Mitä vittua, miksi se ei voi myydä esim. puolet halvemmalla, ei Stockmann tasan tarkkaan viljelijälle/lihan tuottajalle puolta lopullisesta myyntihinnasta tilitä? Täysin ryssitty se koko tilojen yhteinen nettikauppa. Suomalaisten yrittäjien suurin huoli on oma pohjaton ahneus, ei yhtään mikään muu. Ei byrokratia, ei verotus, ei työn hinta vaan vain ja ainoastaan oma pohjaton ahneus.
Laskeskelin, että keskituloisena kahden lapsen yh-äitinä, joka asuu vuokralla, kannattaa siirtyä sosiaalitoimiston asiakkaaksi. Varsinkin, kun toinen lapsi sairastaa ja poliklinikkamaksut ja lääkekatto ovat tapissa. Lisäksi omavastuu taksikyydeistä terapiaan rasittaa taloutta. Mitäpä näitä palkansaajana itse maksamaan, toimeentulotuella elää ihan yhtä hyvin. Lisäksi laskut terveyskuluista voi viedä suoraan sosiaalitoimeen. Olin aika järkyttynyt näiden laskelmien jälkeen. Olen akateemisesti koulutettu keskipalkkainen nainen, jonka ei kannattaisi käydä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastojen mukaan eniten tienaavat 10% maksavat veroista 70%. Eli jos tuo ylin kymmenys lähtisi ulkomaille, niin mitä tukia "köyhät" kuvittelevat saavansa? Tai jos tukia pitää saada, niin tiet rapistuu ja koulut ja sairaalat häviää...
Kuulostaa hurjan suurelta prosentilta, liian suurelta siis, mutta uskotaan nyt. Joka tapauksessa muistuttaisin, että moni näistä Suomen rikkaista saa tulonsa Suomesta, ja jos he muuttaisivat muualle, niin heidän tulonsakin tippuisivat varmasti joidenkin kohdalla.
Nämä prosenttiluvut jostain nettoveronmaksajista ovat kyllä aina yhtä huvittavaa luettavaa. Aivan kuin noilla olisi varaa maksaa korkeita ilman miljoonia työssäkäyviä ihmisiä.
Tai voidaan tätä toki kokeilla: ainoastaan nämä nettoveronmaksajat käyvät jatkossa töissä, muut voivat poltella pilveä päivät pitkät. Katsotaan kauanko näiden nettoveronmaksajien tulovirrat ja maksukyky pysyy ennallaan.
Voidaan toki kokeilla myös toisin päin...
Vierailija kirjoitti:
Valintasi ovat järkeviä, ei ole mitään syytä suosia heikompaa ja kalliimpaa suomalaista "laatua".
Mutta siinä olet väärässä, että köyhiä sorretaan. Sorretuin ryhmä Suomessa on keskituloiset, jotka saavat minimaalisesti sosiaaliavustuksia mutta maksavat korkeat verot. Itse tällaisena en kestänyt epäoikeudenmukaisuutta vaan muutin toiseen maahan.
Jep, itsekin keskituloinen. Kaikki rahat menee veroihin ja elämiseen. Ei puhettakaan, että mitään lomareissuja voisi lomalle suunnitella kun ei yksinkertaisesti ole rahaa :/
Milläs se työtön kostaa hallitukselle? Oishan sen koplan päälle aihetta kusta. Pitäisi saada hyvä tilaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin. En osta enään mitään, en ainakaan yhtään mitään suomalaista. Lidlistä vain niitä saksalaisia. Maidon juonnin lopetin jo kesällä.
Jees. Sillähän me saadaan tukia isommiksi kun lopetetaan kuluttaminen ja järkätään kotimaisia firmoja kolkkaan ihmisiä työttömiksi entistä enemmän.
Tää on tosi hyvä strategia 😀
Yli 50-vuotiaana, yksineläjänä, asuntovelallisena, yt-neuvotteluiden seurauksena pois potkittuna naisena, vuoden työttömyyden ja monien hakemusten jälkeen, ainoastaan yhteen haastatteluun päässeenä, jossa haastattelija vihjaisi suoraan olevani liian vanha. Kysyessäni, miksi minut kutsuttiin haastatteluun iästäni huolimatta, haastattelija oli vaivautunut, mutta myönsi, että kaikenikäisiä on haastateltava, ettei firma saa ikärasismista syytettä. Tämä kertoi kaiken nykypäivän työmarkkinoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä "kostan" tekemällä töitä, kuluttamalla, suosimalla suomalaista ja muutenkin toimimalla yhteiskunnan parhaaksi. Ne, jotka aamulla klo 9.15 pubissa inisevät "vittukuvituttaa", voivat puolestani jatkaa tätä vahvaa protestiaan hallituksen politiikkaa vastaan.
Samoin!
Näin se menee. Ja palkasta veroja 29,5 %, ainoa "tulo" on lapsilisä kahdesta ja sekin pienenee. Yh.
Vierailija kirjoitti:
Yli 50-vuotiaana, yksineläjänä, asuntovelallisena, yt-neuvotteluiden seurauksena pois potkittuna naisena, vuoden työttömyyden ja monien hakemusten jälkeen, ainoastaan yhteen haastatteluun päässeenä, jossa haastattelija vihjaisi suoraan olevani liian vanha. Kysyessäni, miksi minut kutsuttiin haastatteluun iästäni huolimatta, haastattelija oli vaivautunut, mutta myönsi, että kaikenikäisiä on haastateltava, ettei firma saa ikärasismista syytettä. Tämä kertoi kaiken nykypäivän työmarkkinoista.
Uteliaisuudesta kysyn, miksi olet vauva-palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Mitä siellä on muka niin leikattu? Eläkkeitä ei ainakaan leikattu, vaan annetttin jopa lisää. Todella harmillista, että ihmisille, joilla on ollut koko ikä aikaa kerätä omaisuutta pitää antaa vielä lisää omaisuutta. Eläkeläiset on se ryhmä, joka ei todellakaan tarvitse lisää rahaa. Ilmeisesti kohta eläkkeelle jäävät poliitikot vain pelaavat omaan ja tuttujensa pussiin.
Työttömille laitetaan jotain turhanpäiväisiä keskusteluja 3kk välein. Miten tämä muka lisää työllistymistä jos töitä ei ole? Ainoastaan maksavat lisää. Työkkäreistä, keloista ja sossuista olisi pitänyt karsia kovalla kädellä ja lopettaa kaikki palvelut jättäen pelkkä nettipalvelu ja puhelinpalvelu.
Makeisveroa alennetaan, kun sitä olisi pitänyt korottaa.
Mielestäni siis valitettavaa on siinä, että ei leikattu tarpeeksi.
Ja kyllä. Minä olen työtön ja rahaa tulee kuin roskaa. Ei tässä ole mitään järkeä, että jouten olosta maksetaan näin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi mitään, alv:t menee kaikesta.
Tässä maksetaan nyt pakolaisten tuomaa menoerää. Kaikki muut valtion menot on paska meressä.
Olisi kyllä huikea inflaatio jos kaikki olisi töissä, no toisaalta jos on lainaa enemmän kuin perse kestää niin hyvähän tuo olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uteliaisuudesta kysyn, miksi olet vauva-palstalla?
Uteliaisuudesta kysyn, miksi kyselet päivänselvää asiaa?
Tupakointia ja kaljoittelua et varmaankaan lopeta, ethän? Etkä karaokea varmaan?! 😂