Oletteko lihoneet alkuraskaudessa, koska koko
Kommentit (7)
Eka neuvola mulla oli joskus rv8, ja seuraava jo rv10, eli oli vain pari viikkoa väliä ja paino oli pongahtanut 1,8kg ylöspäin eli 900g viikossa :O Mulla oli ollut pahoinvointia enkä ollut pystynyt paljoa syömään, sitten tuossa parin viikon ajalla se oli tasaantunut ja meni jo ruoka alas. Teoriani oli se, että paino nousi sen takia, kun alkoi parin viikon vähäisen syönnin jälkeen syödä taas. En mässäile herkkuja, vaan syön perusruokaa normaalisti. Mulla paino ei ole ikinä noussut herkästi, mutta herkut olen jättänyt pois jo terveyssyistäkin, taipumusta hiivatulehduksiin jne ja mieluummin vauvaa ajatellen napostelen hedelmiä välipalaksi. Toki välillä tulee otettua suklaapatukka tms, mutta ennen raskautta söin herkkuja uskomattomissa määrin ;)
Sen jälkeen punnitsin itseni rv13 ja oli tullut vielä kilo lisäystä. Yllätyinkin käydessäni tällä viikolla vaa´assa, kävin tänäänkin ja nyt rv14+5 ja paino oli uusista lukemista pudonnut kaksi kiloa. ??? Eli nyt mun paino on lähtöpainosta vain 1kg enemmän. Mutta olen kuulemma jo nielaissut jalkapallon, sanoi mies eilen saunan lauteilla :D
Maikäläinen lihoi aika reilustikin alussa kun lopetin tupakanpolton ja olo oli ihan ok joten helposti löysi namut suuhun. jokaisessa raskaudessa olen lihonnu alussa melko paljon. no, tässä raskaudessa olen myöskin lihonnu enemmän kuin laki sallii. höh..
my_selene ja 3. neiti rv 27+5
kiloja yhteensä tullu rv 25 mennessä 13.
Hei!
Mä lihoin 49kilosta 53kiloon ennen kun ehdin raskaustestiä tehdäkkään . Eli ilman testiä pystyin jo siitä aavistelemaan, että " jotain on tapahtunut" ;)
Oli heti koko ajan kamala nälkä ja tosiaan viikolle 7 asti olin lihonnut jo 4 kiloa. Tällä hetkellä on viikko 34 meneillään ja kiloja kertynyt runsaat 15 kg...
ja lihoinkin tasasesti pitkin raskautta niin että lopputulos oli huikeat yli 20kg!
Nyt vaavi tulee 5kk ja kaikki (no, pari kiloa ehkä vielä jäljellä..) lähteneet ilman poppakonsteja.
Mullakin on viikkoja naurettavat 9+1 ja oon ollu ihan varma, että maha on nyt turvoksissa ihan jostain muista syistä ja housut on vaan pesussa yhtäkkiä kutistuneet ;) Mutta että siis mulla voi ihan oikeesti olla jo tullu raskauskiloja, jos siis muillekin.
Ja siis kyllä, voin kokoajan vähän pahoin, ja ellen syö, niin voin vielä pahemmin, eli jatkuvasti menee jotain vähän alas. Ruokaa en pysty syömään, koska varsinkin lämmin ruoka haisee niin pahalle etten pysty. Salaatteja ja aivan mielettömät määrät appelsiineja! *hih*
Voin aamusta iltaan pahoin alkuraskaudessa. Puolentoista tunnin välein piti avata jääkaapin ovi ja nappasta jotain pientä suuhun!
Rv 8+3 ja kiloja kauniisti 3 lisää. Rv 10+4 ja vielä 1 kilo kruunaamaan saldoa! Nyt 12+3 ja paino on pysynyt tasasen aloillaan, jopa pudonnut muutaman 100 g! :D :D :D
Edellisessä paino nousi 12 kg ja kaikki oli poissa ilman hikoilua vouden vuoden päästä!
siis oletteko lihoneet raskauden alussa, koska on koko ajan hieman etova olo ja ainoastaan pieni napostelu helpottaa. Oikein harmittaa kun tulee syötyä liikaa, koska aina ei ole sopivan kevyttä välipalaa saatavilla ja tulee sitten naposteltua suklaata yms. Vaikka nyt on vasta 8 + risat viikkoja, on jo tullut muutama kilo syöpöttelystä ja hieman turvotusta. Aikaisemmissa raskauksissa en huomannut näin aikaista lihomista, silloin on painoa tullut vain reilu 10 kg koko raskauden aikana, saas nähdä kuinka paljon nyt.