En saanut syödä eväitä työkaverin takia
Eli siis mulla oli eväänä eiliseltä jäänyttä haukea. Työkaveri huomasi tämän ja alkoi haukkomaan henkeä, kun ahdisti niin paljon. Tämä saman tien kun otin lautaseni mikrosta. Ei kuulemma kestä edes kalan hajua, vaan tulee allerginen reaktio. Äkkiä kiikutin paniikissa annokseni mahdollisimman kauas ulkoroskikseen. No mitäs muutakaan siinä voi tehdä, kun toinen näyttää tukehtuvan.
Myöhemmin tulin takaisin taukotilaan jatkamaan taukoa ja kohtaus näytti menneen ohi. Oli kai saanu allergialääkettä. Join kupin kahvia ja palasin töihin, koska mitään syötävää ei enää ollut. Loppu työpäivä meni aika nälkäisenä. Mitä mieltä olette? Menikö tää nyt ihan oikein.... Jouduin heittämään omat eväät pois työkaverin takia.... siis toki allergia ei ole leikin asia, mutta niin...
Kommentit (41)
No minä olisin syönyt ulkona eväät jos ei muuta. Se on kyllä totta että toisilla on niin paha allergia että pelkkä haju saa aikaan reaktion. Toisaalta olisinko sitten syömisen jälkeen haissut kalalta liikaa... ?
Jos jollain oikeasti olisi niin paha haukiallergia, että meinaa kuolla pelkästä hajusta, luulisi että siitä kertoisi kaikille läheisille ja työkavereille... 8/
Eikö työkaveri ole koskaan kertonut allergiastaan ennen? Jos itse olisin noin allerginen niin laittaisin kyllä aiheesta sähköpostia kaikille työkavereilleni eli pyytäisin kauniisti ettei työpaikalle tuotaisi mitään kalaa sisältäviä ruokia.
Eihän sun sitä roskiin olisi tarvinnut heittää, vaan olisit syönyt sen myöhemmin. Oma mokasi.
Oliko se jäänyt toipumaan taukotilaan, missä leijaili kalan haju? Erikoista.
Olisit nyt syönyt evääsi vaikka siinä ulko-ovella.
Nulla saman tekee appelsiinit. Taas joku älypää kuori appelsiinia kirjaston työtilassa, jossa on syöminen ja juominen erikseen kielletty kuvatauluin...
Miten ihmeessä työkaverisi ei ollut tiedottanut asiasta kaikille? Meillä on töissä myös yksi erittäin allerginen henkilö, tosin allergian aiheuttajana muu kuin kala, ja tiedämme kaikki tästä allergiasta. Tämä allerginen henkilö on esittänyt toiveen, että jos ja kun jollain eväänä tätä allergiaa aiheuttavaa, kertoisi milloin menee kahvihuoneeseen syömään. Näin tämä allergiasta kärsivä henkilö tietää pysyä kaukana ja joku muu aina tuulettaa kahvihuoneen.
Ei ole kohtuullista että yksi saa päättää muiden syömisistä.
Mulla on ollut työkaveri, joka on kalalle allerginen noin pahasti. Asia ratkaistiin niin, että hän heti sanoi, että kertokaa, jos teillä on kalaa eväänä, niin hän syö omassa toimipisteessään noina päivinä omat eväänsä. Hyvä että kertoi. Itse tein sen ratkaisun, etten vie kalaa. Hän ei voinut tuon kala-allergian vuoksi mennä työpaikkaruokalaankaan, vaikka sellainen oli. Itse en mennyt, koska olin pihi.
No jos työkaveri meinaa tukehtua, niin siinä tekee minkä voi ja minkä tarvitsee.
Muista sopia, miten jatkossa toimitaan.
Ilmoitat vaikka etukäteen, mihin aikaan aiot syödä, jos aiot syödä kalaa.
Ois voinu työkaveri vaikka tarjoutua maksamaan sulle pizzan tms.
Oliko tää eka kerta ikinä kun jollain on kalaa eväänä? Jos itse olisin noin pahasti allerginen, kertoisin sen kyllä kaikille jo töihin tullessani ja tutustuessani ihmisiin.
Meillä oli asiakas, jolla oli tosi vaikea hajusteallergia. Hän kertoi ekassa palaverissa sen vähän turhaankin pahoitellen, mutta ei ollut ongelma hänen firmansa asiakkuudesta vastaavan tiimin jättää hajuvesia ja voimakkaita dödöjä pois sen kerran kun hän oli tulossa palaveeraamaan.
Miksi et syönyt taukohuoneen ulkopuolella eväitäsi?
Kala-allergia voi olla todella hengenvaarallinen mikäli kalaa joutuu suuhun tai joillain jopa koskeminen riittää. Mutta haju EI riitä. Työkaverisi on kusettanut sinua.
Jossain menee raja senkin suhteen, kuinka paljon eri tavalla sairaat voivat vaatia terveitä huomioimaan erityisyyksiään. Kukaan ei varmastikaan tahdo olla noin allerginen, mutta noin pahat allergiat eivät myöskään ole kenenkään työkaverin syytä. Vaikka sitä allergiaansa ei ole itse valinnut, on kohtuullista, että allergia rajoittaa ainoastaan allergisen itsensä elämää eikä muiden työkavereiden.
Työkaveri ei ole ollut kovin pitkään ja ehkä ei ole huomannut sanoa tai sitten minulle ei ole sanottu allergiasta.
Ap
Oliko siis niin, että hän alkoi haukkoa henkeä, kun haistoi kalan, juoksit pois, ja tulit heti takaisin, ja siinä hän istui hyvinvoivana samassa huoneessa? Sinua on todellakin kusetettu.
Vierailija kirjoitti:
Menikö tää nyt ihan oikein.... Jouduin heittämään omat eväät pois työkaverin takia....
Kukaan ei varmaan sentään vaatinut, että heittäisit ruokasi roskikseen? Olisit voinut syödä muualla, vaikka siinä ulkona hätätapauksessa jos muuta tilaa ei ole.
Ihmettelen kuitenkin, miksi työkaveri jäi sinne haisevaan huoneeseen, eikä lähtenyt itse heti raittiimpaan ilmaan. Kai se nyt haistoi sen kalan jos silloin kun ruoka oli vasta mikrossa lämpiämässä? Jos olisin tuo työkaveri, olisin kyllä todella nolona, että toinen hätäpäissään heitti ruokansa pois takiani, ja olisin tarjoutunut maksamaan jotain tilalle, jos lähellä on kauppa tai ruokala tmv.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hajukin RIITTÄÄ!
Ei tarvii huutaa.
Roskakala kuuluu roskikseen