En saanut syödä eväitä työkaverin takia
Eli siis mulla oli eväänä eiliseltä jäänyttä haukea. Työkaveri huomasi tämän ja alkoi haukkomaan henkeä, kun ahdisti niin paljon. Tämä saman tien kun otin lautaseni mikrosta. Ei kuulemma kestä edes kalan hajua, vaan tulee allerginen reaktio. Äkkiä kiikutin paniikissa annokseni mahdollisimman kauas ulkoroskikseen. No mitäs muutakaan siinä voi tehdä, kun toinen näyttää tukehtuvan.
Myöhemmin tulin takaisin taukotilaan jatkamaan taukoa ja kohtaus näytti menneen ohi. Oli kai saanu allergialääkettä. Join kupin kahvia ja palasin töihin, koska mitään syötävää ei enää ollut. Loppu työpäivä meni aika nälkäisenä. Mitä mieltä olette? Menikö tää nyt ihan oikein.... Jouduin heittämään omat eväät pois työkaverin takia.... siis toki allergia ei ole leikin asia, mutta niin...
Kommentit (41)
Joo oikea allergikko olisi juossut pois huoneesta kaivamaan kassistaan lääkettä, eikä olisi palannut huoneeseen ennen kunnon tuuletusta.
Eikö työkaveri palannut enää lainkaan asiaan, pahoitellakseen tai tarjotakseen sinulle pizzaa tms? Onko muuten hankala ihminen?
Meillä on töissä tosi veemäinen ämmä joka on sitten allerginen kaikelle omien sanojensa mukaan. Kun sattuu minun vuorooni laitan partavettä oikein kunnolla, ei tule lähellekään :)
Mulle tuli kans mieleen, että onko huomionhakuinen ja hankala persoona/tekikö kiusallaan.
Hölmökö olit, olisit syönyt näin kesällä ulkona tai mennyt johonkin toiseen huoneseen kalasi kanssa, jos työpaikallasi sellainen on.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis mulla oli eväänä eiliseltä jäänyttä haukea. Työkaveri huomasi tämän ja alkoi haukkomaan henkeä, kun ahdisti niin paljon. Tämä saman tien kun otin lautaseni mikrosta. Ei kuulemma kestä edes kalan hajua, vaan tulee allerginen reaktio. Äkkiä kiikutin paniikissa annokseni mahdollisimman kauas ulkoroskikseen. No mitäs muutakaan siinä voi tehdä, kun toinen näyttää tukehtuvan.
Myöhemmin tulin takaisin taukotilaan jatkamaan taukoa ja kohtaus näytti menneen ohi. Oli kai saanu allergialääkettä. Join kupin kahvia ja palasin töihin, koska mitään syötävää ei enää ollut. Loppu työpäivä meni aika nälkäisenä. Mitä mieltä olette? Menikö tää nyt ihan oikein.... Jouduin heittämään omat eväät pois työkaverin takia.... siis toki allergia ei ole leikin asia, mutta niin...
Olisit syönyt ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menikö tää nyt ihan oikein.... Jouduin heittämään omat eväät pois työkaverin takia....
Kukaan ei varmaan sentään vaatinut, että heittäisit ruokasi roskikseen? Olisit voinut syödä muualla, vaikka siinä ulkona hätätapauksessa jos muuta tilaa ei ole.
Ihmettelen kuitenkin, miksi työkaveri jäi sinne haisevaan huoneeseen, eikä lähtenyt itse heti raittiimpaan ilmaan. Kai se nyt haistoi sen kalan jos silloin kun ruoka oli vasta mikrossa lämpiämässä? Jos olisin tuo työkaveri, olisin kyllä todella nolona, että toinen hätäpäissään heitti ruokansa pois takiani, ja olisin tarjoutunut maksamaan jotain tilalle, jos lähellä on kauppa tai ruokala tmv.
No just tämä. Miten se saattoi jäädä henkeään haukomaan sinne kalalta haisevaan taukotilaan? Miksi se ei rynnännyt pois raittiiseen ilmaan? Ja ap syönyt soppansa rauhassa, minkä jälkeen tila olisi tuuletettu ja tämä allerginen kaveri olisi infonnut muita allergiastaan ja siitä, miten toivoo työpaikalla sen suhteen meneteltävän. Tämä olisi mielestäni ollut se järkevin/loogisin tapahtumaketju.
Heh,kala-allergia.
Sellaista tuskin on olemassa ja onko hauki sitä paitsi kala.
Minä en voi hengittää intialaisen ruoan hajussa. Olenko rassisti?
Vierailija kirjoitti:
Oliko siis niin, että hän alkoi haukkoa henkeä, kun haistoi kalan, juoksit pois, ja tulit heti takaisin, ja siinä hän istui hyvinvoivana samassa huoneessa? Sinua on todellakin kusetettu.
Näin pahasti kalalle allerginen joutuisi huuhtomaan täysipäiväisesti myös omaa pimppaansa, että voi hengittää ylipäätänsä.
Miksi ihmeessä heitit ruokasi roskiin? Hirveää tuhlausta. Olisit jatkanut ruokailua muualla. Oma syysi siis että jäit nälkäiseksi. Lisäksi se olisi ollut työkaverin homma lähteä muualle, koska oletusarvoisesti ruokailutilassa saa syödä. Noin pahasta allergiasta pitäisi ilmoittaa muille etukäteen.
Kalan haju voi aiheuttaa vaikeasti allergiselle analyfaktisen shokin. Se on hengenvaarallinen. Vaikea uskoa, että kukaan haluaisi kusettaa tuollaisella asialla. Tosi tyhmää porukkaa tällä palstalla.
Pelkkä haju voi aiheuttaa paniikkikohtauksen, ei anafylaktisen shokin.
Sun kala haisi vanhalle! Sellainen härskiintynyt haju. Et sattunut huomaamaan kun muutkin pakenivat paikalta?
t. työkaveri
meille tuli lihava työntekijä ja aloin haukkomaan henkeä , koska pelkään läskejä, ei se silti lähtenyt pois.
Ethän joutunut vaan vapaaehtoisesti heitit.
Olin kaupassa töissä, missä eräs työntekijä alkoi haukkomaan henkeä ja käski poistua, kun toinen alkoi syödä kalaruokaa.
Tämä kyseinen henkilö oli itse liha/kala osastolla töissä. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Kalan haju voi aiheuttaa vaikeasti allergiselle analyfaktisen shokin. Se on hengenvaarallinen. Vaikea uskoa, että kukaan haluaisi kusettaa tuollaisella asialla. Tosi tyhmää porukkaa tällä palstalla.
Mutta helppo kuitenkin uskoa, että allerginen vapaaehtoisesti jää sinne kalanhajuiseen tilaan hengaamaan?
Joopa joo...
Luonnonvalintaa, jos on niin tyhmä että nälkiintyy kun ei älyä syödä. Työkaveri on oli jo allergiakohtauksensa saanut eikä roskiinheittäminen enää siltä pelastanut.
Ei se kalan syömiselle allerginen ole, jos se olet sinä joka sen kalan syö. Miksi et mennyt ulos syömään evääsi?
Yhteisissä työtiloissa ei kuuluisi tuoksua ruualta, mutta jotkut työkaverit kuumentavat voimakkaasti haisevia ruokia mikrossa ja tulevat syömään avokonttoritilassa omaan työpisteeseensä (koska ei ole erillistä ruokailutilaa). Itse suosin työpaikalla olevaa työpaikkaravintolaa.
Ajatteli varmaan sinun parastasi. Jos vähentäisit syömistä ja saisit painoa pudotettua, niin eläisit terveemmän elämän. Työkaverillasi on suuri sydän.