Kertokaa mitä syötte 2 henkilöä 20e / viikko ruokaan
Ja en nyt kaipaa mitään mene marjaan / sieneen. Pakastin on jo täynnä kanttarelleja, mustikoita ja puolukoita. Ruuat teemme yleensä itse alusta lähtien. En ole silti päässyt koskaan halvemmalla kuin 40e/viikko.
Kommentit (49)
Toi olisi ehkä onnistunut silloin vielä kun saimme töistä viedä ruokaa jos jäi yli, oma rasia mukaan ja euro kahvikassaan.
Sillä olis saanut viideksi päiväksi päivällistä viidellä eurolla.
Hernekeittoa, perunasta, makaronista, Puuroa aamu-iltapalaksi.
-halvinta sika-nautajauhelihaa
-perunaa, makaronia
-ilmaisia syksyn omenoita
-halvinta jogurttia + omenoista keitettyä sosetta
-kaalia
-jne.
20 e yhtä henkilöä kohden on normaali.
No minä ainakin vetelen ihan tavallista ruokaa. Siis aamupalaksi teetä ruisleipää ja kaurapuuroa. Päivällä jotain edullista perusruokaa ja iltapalana leipää ja teetä. Teen kaiken itse. Siis leivon myös leivät, sämpylät ja piirakat itse. En osta mitään valmista. 60-70 euroa menee kuukaudessa ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Keittoa voi sydä 2 pvää putkeen
Meillä aitä syödään neljäkin pv. Sit itsetehtyä tomaattikastike jauhelihalla spagetin kanssa kolme pv. Munakasta.paistettua perunaa munalla ja tonnikalalla yms. Nuudelit
Käyn yhdessä isossa marketissa, jossa on reiluja alennuksia viimeisen päivän tuotteista. Ikinä ei tiedä, mitä milloinkin saa hamstrattua. Tuotteet, joissa päiväys on "parasta ennen" eivät pilaannu vuorokauden vaihtuessa, joten tänäkin viikonloppuna meillä on syöty lähes ilmaista pastakastiketta, tonnikalaa, voileipäkeksejä ja rahkaa. Viimeisen käyttöpäivän tuotteet taas voi pakastaa, jos niitä ei ehdi päiväyksen puitteissa syödä.
Aamuisin syömme kaurapuuroa. Lisäksi ostamme hedelmiä ja kasviksia, niitä mitkä milloinkin ovat halpoja, viime aikoina mm. paprikaa, kaalia ja luumuja.
Kaurapuuroa, kananmunia, kaalia, linssejä.
En tekisi mitään varsinaista ruokaa, vaan ihan vain sitä puuroa, keitettyjä munia, keitettyjä linssejä siltään ja kaalia raakana. Eli ajattelisin että ruoka on vain polttoaine, ei sen tarvitse mikään nautinto ollakaan.
Pidemmän päälle tuo on liian yksipuolista ts. ei saa kaikkia tarvitsemiaan ravintoaineita, mutta kyllä tuolla tavoin viikon - pari menee.
Niin joo, broilerinkoivet on kanssa halpoja. Siis kun syö nahkoineen ja hauduttaa kunnolla kypsäksi, jolloin saa myös luuytimen hyödynnettyä.
Vierailija kirjoitti:
paistettua perunaa munalla ja tonnikalalla yms. Nuudelit
Tonnikala on kallista, ei sitä kannata ostaa jos on köyhä.
Leipä toinen, kannattaa olla ilman. Kaurapuuro hakkaa nuudelit mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Purkkihernekeittoa
Mitä suotta maksaa siitä purkista. Keitä hernesoppasi itse!
Ruuaksi perus jauhelihakastiketta, keittoja yms. Ja punasen lapun lihaa hamstraan pakkaseen. Aamupalalle puuroa ja illalla leipää, hedelmää yms. Tosin sillo kun tolla budjetilla pääsin niin opiskelin ja sain yhden ilmaisen ruuan koululta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei todella ole tonnikala mitään köyhän ruokaa, se on nykyään sikakallista.
Leivästä taas olen eri mieltä. Se on todella halpaa itse leipoen ja leipominen onnistuu tumpeloltakin, kun vaan tekee ohjeiden mukaan ja niitähän on netti pullollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo tonnikalan esille tuonti aina ihmetyttää kun puhutaan ruuasta kun rahat on tiukilla.
Ja boniittihan se nykyisin on ei tonnikalaa...
Monet ehdottelevat jauhelihakastiketta, mutta kun jauhelihan korvaa pavuilla, tulee ruoasta paljon halvempaa. Monesti heitän sekaan vielä jotain halpoja juureksia, maistuu hyvältä riisin kanssa. Spaghetti aglio e olio (e peperonchino) on ehkä halvin hyvä ruoka minkä tiedän (spaghettia, öljyä ja valkosipulia, ehkä chiliä). Linssikeitto, hernekeitto, kasvissosekeitto (esim peruna-purjo tosi edullista). Kaalilaatikko on hyvää, mutta jauhelihan takia vähän kalliimpaa.
Makaroonilaatikkokin kannattaa tehdä lihaliemeen maidon sijasta ja laittaa vielä puolet soijarouhetta. Näin saa hinnan putoamaan puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purkkihernekeittoa
Mitä suotta maksaa siitä purkista. Keitä hernesoppasi itse!
Samaa mieltä. 500g kuivattuja herneitä maksaa 50c-1€ kaupasta riippuen. Eikä välttämättä edes tarvitse "lihaa" joukkoon.
Ostatte kuivia papuja, linssejä, soijaa, herneitä ym. Idätätte ja kokkaatte niistä ruokaa. Halvimmissa kaupoissa ne 300-500g tölkit maksaa 1.20-2e ja riittää yli kuukaudeks kahelle.
Kaurapuuroa aamupala ja iltapalaksi ja vaikka välipalaksi.
Makaroniruokia. Nuudeleita.