Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mitä syötte 2 henkilöä 20e / viikko ruokaan

Vierailija
04.09.2016 |

Ja en nyt kaipaa mitään mene marjaan / sieneen. Pakastin on jo täynnä kanttarelleja, mustikoita ja puolukoita. Ruuat teemme yleensä itse alusta lähtien. En ole silti päässyt koskaan halvemmalla kuin 40e/viikko.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa satsata vaikkapa kotimaiseen kaaliin. Itse paistelin eilen ison satsin kaalilaatikkoa, josta ajattelin ruokkia perheen kolmen päivän ajan. Pari annosta laitoin pakkaseen jemmaan itselleni tuleviksi lounaiksi. Tein uunissa haudutettavan version, johon tuli  kaalia, porkkanaa, jauhelihaa, munia, kerma-maitoa ja ohraryynejä. Raaka-aineiden hinnaksi tuli kutakuinkin 5 euroa. 

Muita halpoja ja riittoisia lemppariruokia meidän perheessä on hernekeitto (omatekoinen), jauheliha- ja makkarakeitto, riisi- tai kaurapuuro kokonaisista jyvistä hiljaa haudutettuna ja marjakeiton kanssa tarjoiltuna, erilaiset munakkaat, joihin on hyvä upottaa edellisten päivien tähteet ja tietenkin makaronilaatikko. Jos teen perunamuusia, teen sitä niin paljon, että seuraavanakin päivänä siitä saa ruoan, esim. perunasoselaatikon tai perunalättyjä. 

Vierailija
42/49 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lchf ateriaa päivässä. Tarjouksien perässä, itse tehden, halpaa ja maukasta.

Tänään; aamiaiseksi kaksi munaa mieheen ja naiseen, voita, suolaa. Tilkka kermaa kahvin sekaan.

Lounaaksi yksi punajuuri, yksi porkkana, pala lanttua ja pari pientä sipulia, voita, sikanautaa, ruokalusikallinen ranskankermaa, hyvät mausteet. Rehut raasteeksi, valmistetaan pannulla paistellen, kuullotellen.

Päivälliseksi pari perunaa mieheen ja naiseen, voita, viikonlopulta tähteeksi jäänyttä palapaistia, raastetta, salaattia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 e/ vko/ hlö tuntuu niukalta, jos siihen pitää sovittaa kaikki ateriat. Itse tehden tietysti onnistuukin, jos osaa ja tykkää laittaa ruokaa. Mutta pitäisikö tuohon kahteenkymppiin saada mahtumaan kahvi, mausteet, ruokaöljy, mahd. ruokajuomat ... jotta ne ateriat olisivat paitsi halpoja, myös nautittavia. Eihän noita kaikkia joka viikko osteta, tietenkään, mutta suht' säännöllisesti kuitenkin. Joskus voi olla hyvä syödä muitakin hedelmiä kuin sillä hetkellä halvimpia. Pari sitruunaa (salaatinkastikkeeseen, kalan mausteeksi, tzatzikiin ...) voi tällä hetkellä sotkea viikon budjetin. 

Vierailija
44/49 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä vinkeistä! Kyllä vähintään se 40 euroa menee viikossa yhden ihmisen ruokiin, jos haluaa syödä terveellisesti ja itse tykkään syödä paljon hedelmiä/vihanneksia. Toki tarjouksia metsästämällä voi säästää, mutta se ei oikein tällä hetkellä ole mahdollista kun ei ole autoa.

Ap

Vierailija
45/49 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos hyvistä vinkeistä! Kyllä vähintään se 40 euroa menee viikossa yhden ihmisen ruokiin, jos haluaa syödä terveellisesti ja itse tykkään syödä paljon hedelmiä/vihanneksia. Toki tarjouksia metsästämällä voi säästää, mutta se ei oikein tällä hetkellä ole mahdollista kun ei ole autoa.

Ap

Mikä teillä on lähin kauppa? Tai missä yleensä käytte?

Vierailija
46/49 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä syön n.25e/vko, suurin osa kasviksia ja hedelmiä ruokavaliossa. Missä käyt kaupassa, jos et halvempaan kuin 40e pääse?

Vierailija
47/49 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein juuri muhennosta/pataa isolla wokkipannulla, jota meillä riitti kahdelle päivälle tosi reilu satsi. Oli hyvää!

Ainekset: puoli pakettia eli 200g vähärasvaista naudan jauhelihaa, pari desiä soijarouhetta, kaksi purkkia tomaattimurskaa, pussi tuoreita herneitä, sipulia, porkkanaa. Perunat kuutioina, pitkään hauduttaen liemessä (vettä + esim. liemikuutio tomaattimurskan lisäksi) kypsäksi - mausteita reippaasti oman maun mukaan. Valkosipulia reilusti, jos tykkää.

Maistui lapsellekin. Vastaavat yhden pannun ruuat ovat meillä muutenkin suosiossa: saa terveellistä ja maistuvaa ruokaa paitsi edullisesti, myös helposti.

En ikinä osta halpaa sika-nauta jauhelihaa: puolet paketista sulaa rasvaksi pannulle. Lihaa ei tarvitse määräänsä enempää, kun käyttää lisänä muuta protskua - tässä soijarouhetta. Jos tytär ei karsastaisi papuja, olisin laittanut myös niitä.

Toinen puolikas jauhelihasta keittoon. Siinä niin ikään soijarouhetta jauhelihan lisänä. Eli neljän päivän lämmin ruoka syntyi tuosta yhdestä jauhispaketista. Sattui olemaan vielä punalappuinen, joten ei ollut kallista edullisiin juureksiin yhdistettynä.

Leivän syönnin olemme melkein lopettaneet - siihen ja etenkin päällisiin uppoaa ihan turhaan rahaa.

Joskus leivotaan itse sämpylät.

Vierailija
48/49 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soijarouheesta saa maustamalla jauhelihan tai kanan makuista, sitten olen hyödyntänyt couscousia ja keittoruokia. Olen sekasyöjä ja olen huomannut että kasvisruuat tulevat reippaasti halvemmaksi ja käytän tosiaan lihankorvikkeita, tofua ja soijarouhetta yms.

Miten ne maustetaan, että niistä saadaan jauhelihan tai kanan makuista? 

Vierailija
49/49 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön yli 50-vuotias yksinelävä nainen. Maksan asuntolainaa, ja haluan pitää asuntoni. Vuosi tuli täyteen työttömänä juuri. Asuntolainavapaa loppui tässä kuussa ja rahaa ei ole enää mihinkään. Ajattelin ruveta syömään pelkkää kaurapuuroa marjojen kera. Lisänä rypsiöljyä. Sitten kun marjat pakastelokerosta loppuvat,syön pelkkää puuroa. Menisin leipäjonoon, mutta en kehtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan