Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huuliherpes alapäässä, auttakaa!

Tinderella
04.09.2016 |

Harrastin suuseksiä mieheni kanssa jonka kanssa olen ollut jo 3 v. Hänellä on ollut huuliherpes jo vuosia mutta emme ole koskaan suudelleet tai harrastaneet suuseksiä kun herpes on ollut aktiivisena. 2,5 viikkoa sitten hänellä oli herpes aktiivisena mutta parani normaaliin tapaan, eikä viruksesta ollut enää jälkeäkään kun viikko sitten harrastimme suuseksiä. Alle viikkoa myöhemmin minulle tuli herpes genitaalialueelle. Nyt mies on skeptinen sen suhteen ettei ole voinut tartuttaa oireetonta huuliherpestä minulle vaan olen joskus vuosia sitten saanut joltakin toiselta genitaaliherpeksen ja se nyt sattui vain nyt tulemaan esiin.
Kävin yksityisellä lääkärillä joka hädintuskin vilkaisi ja oli sitä mieltä ettei minulla ole mitään vikaa genitaalialueella, eikä näinollen mitään testejäkään ottanut. Seuraavana päivänä kävin toisella lääkärillä jolta sain diagnoosin kun iho oli aivan rikki, mutta tässä vaiheessa voinut enää ottaa rakkuloista otettavaa testiä koska rakkulat olivat jo puhjenneet.
Verikokeista ole saanut ristiriitaista tietoa enkä tiedä kuinka luotettavia ne ovat ja missä vaiheessa minun pitäisi käydä ne otattamassa jotta saan selville onko kyseessä hsv1 vai hsv2.
Niin ja sen haluaisin myös tietää voinko nyt jatkossa tartuttaa miehelleni genitaaliherpeksen vaikka kyseinen virus olisikin häneltä lähtöisin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole huuliharppu vaan sukupuoliherpes kun se genitaaleille siirtyy

Vierailija
2/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta-ainetesti kertoo varmasti, mitä herpeksiä elimistöstäsi löytyy. Vaikka se olisi mieheltä, niin se voi levitä sinulta miehen alapäähän. Itselläni ei ole koskaan Herpes oireillut missään. Vasta-aineita minulla on molempiin. Sinänsä oli omituinen yllätys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta-ainetesti kertoo varmasti, mitä herpeksiä elimistöstäsi löytyy. Vaikka se olisi mieheltä, niin se voi levitä sinulta miehen alapäähän. Itselläni ei ole koskaan Herpes oireillut missään. Vasta-aineita minulla on molempiin. Sinänsä oli omituinen yllätys.

Missä vaiheessa vasta-ainetesti pitäisi sitten tehdä? Jostain luin että jos tekee väärään aikaan niin tulos on nega

Vierailija
4/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tapahtuu yllättävän monelle että juurikin suu seksissä saa herpeksen alas. Välillä ihmiset ovat jopa huolimattomia eivätkä huomaa sitä herpestä siellä huulen sisäpuolla yms. Herpestä on jatkuvasti erittäin pieniä määriä syljessä ja muissakin eritteissä eli se voi aivan hyvin tarttua oireettomana tai kun siitä on kulunut vaan viikko kun parani. Jatkossa joko vältät seksin kun se on puhjennut tai käytät kondomia. Mieheltä olet sen saanut joten en sinuna ressaisi vaikka sen saisikin takaisin. Kysy hänen omaa mielipidettä?

Vierailija
5/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mieheltä tuli, ei välttämättä tarvitse näkyä rakkoa huulessa tai oli niin pienenpieni ettei edes huomannut. Joka tapauksessa virusta erittyi vielä.

Vierailija
6/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vain vetoaa siihen ettei millään ole voinut tulla häneltä kun on ollut toisen naisen kanssa jo yli 20 v. eikä tähän toiseen ole koskaan tarttunut mitään. Nyt tuskin enää haluaa olla minun kanssa ettei vain häneen enää tarttuisi :-( 

Ajattelin ettei siihen toiseen naiseen ole tarttunut koska hänellä jo jonkin sortin vasta-aineet mutta eikö miehelläkin pitäisi olla kun häneltä saatu virus?

Vierailija
7/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
8/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko tämä olla vain sattumaa että alle viikon suuseksin jälkeen pamahtaa joku vuosia vanha virus mulle? "Virallinen itämisaika on 4-14 pv mutta useinhan saattavat tulla vasta vuosia myöhemmin

Vierailija
9/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika!

Tiedän, ansaitsen parempaa... mutta helpommin sanottu kuin tehty. Sitäpaitsi tämän taudin iskettyä en voi olla kenenkään muunkaan kanssa :,-(

Vierailija
10/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläni aikoinaan kävi niin, että ei ollut vielä ollut huuliherpestä. Ja, kun se ekan kerran tuli, niin se ei aluksi tuntunut vielä. Olin suihkussa, pesin naamani ja hiukset ensin, sitten muualta. Virhehän se oli. Seuraavalla viikolla kukki naama ja alapää. Olin sinkku.

Vierailija
11/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tinderella kirjoitti:

Mies vain vetoaa siihen ettei millään ole voinut tulla häneltä kun on ollut toisen naisen kanssa jo yli 20 v. eikä tähän toiseen ole koskaan tarttunut mitään. Nyt tuskin enää haluaa olla minun kanssa ettei vain häneen enää tarttuisi :-( 

Ajattelin ettei siihen toiseen naiseen ole tarttunut koska hänellä jo jonkin sortin vasta-aineet mutta eikö miehelläkin pitäisi olla kun häneltä saatu virus?

Siis tää on joku varattu kaveri? Sinähän et voi sitten tietää, kenen kanssa mies tai se nainen paneskelevat, joten... Hoida itseäsi, mutta turhaan alat kelata kuka tuossa tartutti ja kenet.

Vierailija
12/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tinderella kirjoitti:

Siis tää on joku varattu kaveri? Sinähän et voi sitten tietää, kenen kanssa mies tai se nainen paneskelevat, joten... Hoida itseäsi, mutta turhaan alat kelata kuka tuossa tartutti ja kenet.

Tiedän tämän naisen ja sen ettei hänellä todellakaan ole ketään muita

Vierailija
13/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin tietäväni, kunnes tiesin luulevani.

Vierailija
14/14 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jas ottaa riittävän aikaisin, pystyy igm-testillä määrittelemään, onko tartunta tuore. Myöhäön otettuna ei tkedä, milloin tuli tartunta.

Mutta en tiedä, koska sen tuoreen tartunnan igm-testin voi aikaisintaan ottaa tai myöhäisintään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi