Te jotka työskentelette 10-12h päivässä
Hei! Olen rahoitusalalla ja minulle tarjottiin paikkaa jossa työajat otsikon mukaiset. Silloin tällöin olisi jopa 8-23 päiviä. Kuulemma joskus viikonloppuisinkin pitää tulla toimistolle. Minulla ei ole aiempaa kokemusta töistä jossa pääsääntöisesti pitäisi jäädä yli normaalin 8h työajan jälkeen toimistolle.
Haluaisinkin kuulla kokemuksia, että onko tuollainen työ teille mieleistä? Onko teillä mitään muuta elämää kuin työ? Onko elämä stressaavaa? Kaadutteko kotiin tullessanne sänkyyn itkemään? Onko työ niin mielenkiintoista, että ajankulua töissä ei edes huomaa?
Palkka olisi tietty hyvä, ja työ sopisi elämäntilanteeseeni sillä olen lapseton sinkku. Mutta haluaisin ehtiä esim. harrastaa liikuntaa, tavata ystäviä ja treffailla. No luultavasti otan paikan vastaan ja kokeilen sopiiko tuommoinen työ minulle, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia.
Kommentit (33)
Mitä duuneja teette? Kiinnostaisi!
Mä tein ennen äitiyslomaa vähän päälle 12-tuntisia päiviä. Tykkäisin, jos se olis sillai säännöllistä, että olis esim. kolme päivää per viikko töitä vain noita pitkiä vuoroja. Plussaa on, kun ei tarvi joka päivä raahautua töihin ja suht usein jos saa vapaita esim. to-ti. Se on vähän kuin olisi pikkulomia useammin.
Mut meidän firmassa vaan usein tuppasivat sotkemaan joukkoon palon normaaleja 8-9 tunnin päiviä, niin silloin se on perseestä ja todella kuluttavaa, kun saatat olla monesti 4-5 päivänä viikossa töissä. Siinä ei paljon aikaa muulle elämälle jää ja se arkivapaa menee univlkojen nukkumiseen.
Ota se duuni. Puoli vuotta jaksaa mitä vaan, ja näyttää hyvältä CV:ssä. Keväällä olet vapaa ja haet parempaa.
Meillä on usein 12-tuntisia päiviä. Kaikki ystäväni ovat kollegoja ja vapaa-aikaa minulla ei ole. Oikeasti en tarvitse edes vapaa-aikaa. Ei minulla ole perhettä tai harrastuksia. Harrastan työntekoa. Kesälomalla pari ensimmäistä viikkoa menee palautumiseen ja ihmettelyyn.
Mä oon finanssialalla, ja meillä on tiettyyn aikaan kuukaudessa todella kiireistä ja helposti tulee yli 12h päiviä. Sitten kun kiire helpottaa, teen vähän lyhyempää. Mulle käy kun tykkään työstä. Eikä mun elämässä ole muuta oikein säännöllistä, joten voin hyvin tehdä pitkää päivää.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon finanssialalla, ja meillä on tiettyyn aikaan kuukaudessa todella kiireistä ja helposti tulee yli 12h päiviä. Sitten kun kiire helpottaa, teen vähän lyhyempää. Mulle käy kun tykkään työstä. Eikä mun elämässä ole muuta oikein säännöllistä, joten voin hyvin tehdä pitkää päivää.
Olet jokin kuppainen tilintarkastaja? ;)
12 vuotta jaksoin ja sitten tuli tiltti.
Pärjäilkää.
Nyt menossa työpäivä nro 8 putkeen ja vielä huomenna 9,5 tunnin vuoro. Ja sitten YKSI ruhtinaallinen vapaapäivä välissä!!!! Tunteja tuossa putkessa 72 ja illasta kun pääset klo 23 jälkeen menen aamuun takaisin klo 7. Murhaan kohta jonkun että tästä pääsee pois 😢😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet jokin kuppainen tilintarkastaja? ;)
Hyvin lähellä olet. .. ;)
Vierailija kirjoitti:
Hei! Olen rahoitusalalla ja minulle tarjottiin paikkaa jossa työajat otsikon mukaiset. Silloin tällöin olisi jopa 8-23 päiviä. Kuulemma joskus viikonloppuisinkin pitää tulla toimistolle. Minulla ei ole aiempaa kokemusta töistä jossa pääsääntöisesti pitäisi jäädä yli normaalin 8h työajan jälkeen toimistolle.
Haluaisinkin kuulla kokemuksia, että onko tuollainen työ teille mieleistä? Onko teillä mitään muuta elämää kuin työ? Onko elämä stressaavaa? Kaadutteko kotiin tullessanne sänkyyn itkemään? Onko työ niin mielenkiintoista, että ajankulua töissä ei edes huomaa?
Palkka olisi tietty hyvä, ja työ sopisi elämäntilanteeseeni sillä olen lapseton sinkku. Mutta haluaisin ehtiä esim. harrastaa liikuntaa, tavata ystäviä ja treffailla. No luultavasti otan paikan vastaan ja kokeilen sopiiko tuommoinen työ minulle, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia.
Saat kyllä tuollaisessa työssä unohtaa harrastukset ja ystävät. Sry, niin se vain menee.
Vierailija kirjoitti:
Nyt menossa työpäivä nro 8 putkeen ja vielä huomenna 9,5 tunnin vuoro. Ja sitten YKSI ruhtinaallinen vapaapäivä välissä!!!! Tunteja tuossa putkessa 72 ja illasta kun pääset klo 23 jälkeen menen aamuun takaisin klo 7. Murhaan kohta jonkun että tästä pääsee pois 😢😢
Kaupan ala joten ei edes tienaa...
Olen eronnut ja lapset ovat vko vko sopimuksella. Kun lapset ovat isällä, teen max 10 h työpäivää, usein 12 h.
Kun lapset ovat minulla, teen 6 h.
Sitten esim kesällä pidin 7 vkoa kesälomaa, nyt olin viime joulukuun poikkeuksellisesti lomautettuna mutta normaalisti olen ollut 2-2,5 vkoa ylityövapaalla,
Työnantajani joustaa tässä joka toinen vko, mutta meillä ei mikään deadline ole viikon sisällä, kun seuraavalla vkolla korvaan tunnit, sama käytäntö ja lupa on muillakin.
Mutta teen auliisti ylitöitä ja pidän vapaana kun töissä on kaikkein hiljaisinta.
Teen säännöllisesti 8-10 tunnin päivää. Sitten tarvittaessa pidempää. Mulla kiinteä palkka ja ylityöt maksetaan lomina, joita sitten onkin koko ajan säästössä jos tarvitsee.. Saan itse päättää työaikani ja lomani, kunhan eivät häiritse työtä.. Yleensä aloitan jo klo 6 työt joten päivän saa lopettaakin tarvittaessa aikaiseen.. Tarvittaessa taas teen ympäripyöreää päivää... Oma sosiaalinen elämä on aika pientä. Mutta näen säännöllisesti lähimpiä ihmisiä ja aikaa perheellekin riittää. Yleensä kaikki nukkuvat kun lähden töihin ja illat yleensä olen kotona lasten kanssa.
Ei varmasti sovi kaikille. Mulle tämä sopii. Hyvä korvaus työstä ja runsaasti lomaa vuodessa. Ja hyvin liukuvat ja vapaat työajat.